מעלילות הרב קרב, כתבתה של ליאור קינן עקב הדיון בכנסת-חדשות10

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
באחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית

קרי: שהכרטיס יהיה באחריות המשרד.
ולא דרך מפעיל זה או אחר.
באחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
משרד תחבורה נחוש שיודע איך לפעול היה מקדם במרץ את נושא הסליקה המשותפת ופישוט מבנה התעריפים בארץ ומרכז את כל הפעולות שקשורות לרב-קו (הנפקה, שירות לקוחות ועוד) תחת קורת גג אחת. אין כאן מקום לתחרות כי אין מקום לכרטיסי רב-קו אחרים. מה שצריך זה כתובת אחת לכל הנושא הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל אין בדיוק "רב קו של אגד" שהתשלום דרך אגד בלבד

באחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
משרד תחבורה נחוש שיודע איך לפעול היה מקדם במרץ את נושא הסליקה המשותפת ופישוט מבנה התעריפים בארץ ומרכז את כל הפעולות שקשורות לרב-קו (הנפקה, שירות לקוחות ועוד) תחת קורת גג אחת. אין כאן מקום לתחרות כי אין מקום לכרטיסי רב-קו אחרים. מה שצריך זה כתובת אחת לכל הנושא הזה.
אבל אין בדיוק "רב קו של אגד" שהתשלום דרך אגד בלבד
במודל תחרותי כל חברה היתה רוצה שהלקוח ישתמש בכרטיס שלה לנסיעה לכל מקום. במודל הנוכחי ניתן לטעון חוזים וערכים נפרדים של חברות שונות באותו הכרטיס, ואף אחד לא אחראי לו. אני בעד מודל אחיד מרכזי אבל גם בשיטה תחרותית צריך שכל חברה תהיה אחראית לכרטיס שלה במקום הארנב היתום שאיש לא אחראי לו.
 

cwen

New member
צריך רשות תחבורה ארצית שהיא תהיה האחראית

אבל אין בדיוק "רב קו של אגד" שהתשלום דרך אגד בלבד
במודל תחרותי כל חברה היתה רוצה שהלקוח ישתמש בכרטיס שלה לנסיעה לכל מקום. במודל הנוכחי ניתן לטעון חוזים וערכים נפרדים של חברות שונות באותו הכרטיס, ואף אחד לא אחראי לו. אני בעד מודל אחיד מרכזי אבל גם בשיטה תחרותית צריך שכל חברה תהיה אחראית לכרטיס שלה במקום הארנב היתום שאיש לא אחראי לו.
צריך רשות תחבורה ארצית שהיא תהיה האחראית
ותהיה כתובת אחת ברורה לכל הבעיות עם הרב קו. אם הרב קו שלי הונפק על ידי דן, ואני נוסעת לכמה ימים לחיפה ובדיוק מתקלקל לי הרב קו, אין לי איך לקבל שירות. זה אבסורד.
אם יש רשות אחת, אני אוכל בכל מקום בארץ לגשת למשרד שלה ולסדר את העניין.
&nbsp
אם ירד לי חיוב שגוי באוטובוס של קווים אחרי שהייתי באוטובוס של דן, אני לא צריכה להתרוצץ בין מרכזי השירות של שתי החברות עד שיחליטו מי צריך להחזיר לי את הכסף. אני צריכה ללכת למשרד שמטפל ברב קו באופן כללי, לקבל חזרה את הכסף שלי ושהמשרד כבר יפעל מול קווים ודן כדי לראות מי מתקזז.
 

Ccyclist

Well-known member
זה כי הכישלון יתום ואף חברה לא אחראית.

צריך רשות תחבורה ארצית שהיא תהיה האחראית
ותהיה כתובת אחת ברורה לכל הבעיות עם הרב קו. אם הרב קו שלי הונפק על ידי דן, ואני נוסעת לכמה ימים לחיפה ובדיוק מתקלקל לי הרב קו, אין לי איך לקבל שירות. זה אבסורד.
אם יש רשות אחת, אני אוכל בכל מקום בארץ לגשת למשרד שלה ולסדר את העניין.
&nbsp
אם ירד לי חיוב שגוי באוטובוס של קווים אחרי שהייתי באוטובוס של דן, אני לא צריכה להתרוצץ בין מרכזי השירות של שתי החברות עד שיחליטו מי צריך להחזיר לי את הכסף. אני צריכה ללכת למשרד שמטפל ברב קו באופן כללי, לקבל חזרה את הכסף שלי ושהמשרד כבר יפעל מול קווים ודן כדי לראות מי מתקזז.
זה כי הכישלון יתום ואף חברה לא אחראית.
אני בעד מפעילה אחת לרב קו כמו שTFL מפעילה את אויסטר או כמו ש National Rail מפעילה את מערכת הנייר - שתי מערכות שפועלות בכל נקודה בתחום הגאוגרפי המוגדר להן ללא קשר לזהות המפעילה. אידאלית מי שמייצרים את הארנב היתום היו צריכים להיות החברה האחראית, כאשר הלקוח יכול לקבל שירות בכל קופה בכל חברה שמשתמשת בפלטפורמה.
&nbsp
במקום זאת לארנק היתום אין אמא ואבא והלקוח אמור להתנהל לבדו מול כל חברה בנפרד, כאשר החברה המפיקה הופכת לחיסרון נוסף ואין לה סיבה לעזור לו.
&nbsp
ולכן ההצעה שלי שאם יוחלט שיש לנהל את הפלטפורמה בשוק הפרטי ולא ע"י חברה לאומית או מפעיל לאומי אחד המינימום שבמינימום הוא שיהיה לכל כרטיס כתובת ברורה שאחראית עליו, והדרך לעשות זאת היא שכל מנגנון התשלום יהיה דרך המפעילה המנפיקה לחברות האחרות שהלקוח נוסע בהן, ואז תהיה תחרות אם עדיף להוציא כרטיס של אגד או דן או של אחת החברות החדשות כי הן תצטרכנה ליצור שורה של סיבות להשתמש דווקא בכרטיס שלהן (שיגדיל להן את המחזור והרווחיות מול משרד התחבורה) וזה אומר שיפורים נחוצים כמו קופה בכל תחנה מרכזית עיקרית, תשלום דרך האינטרנט, מכונות תשלום (שיצטרכו להציע שירות תשלום בסיסי עבור כרטיסי כל החברות) וכו'.
&nbsp
הארנב היתום (עדיין משתמשים בסמל הזה?) הוא כישלון.
 

alantan

New member
בדיוק כמו עם כספומטים

זה כי הכישלון יתום ואף חברה לא אחראית.
אני בעד מפעילה אחת לרב קו כמו שTFL מפעילה את אויסטר או כמו ש National Rail מפעילה את מערכת הנייר - שתי מערכות שפועלות בכל נקודה בתחום הגאוגרפי המוגדר להן ללא קשר לזהות המפעילה. אידאלית מי שמייצרים את הארנב היתום היו צריכים להיות החברה האחראית, כאשר הלקוח יכול לקבל שירות בכל קופה בכל חברה שמשתמשת בפלטפורמה.
&nbsp
במקום זאת לארנק היתום אין אמא ואבא והלקוח אמור להתנהל לבדו מול כל חברה בנפרד, כאשר החברה המפיקה הופכת לחיסרון נוסף ואין לה סיבה לעזור לו.
&nbsp
ולכן ההצעה שלי שאם יוחלט שיש לנהל את הפלטפורמה בשוק הפרטי ולא ע"י חברה לאומית או מפעיל לאומי אחד המינימום שבמינימום הוא שיהיה לכל כרטיס כתובת ברורה שאחראית עליו, והדרך לעשות זאת היא שכל מנגנון התשלום יהיה דרך המפעילה המנפיקה לחברות האחרות שהלקוח נוסע בהן, ואז תהיה תחרות אם עדיף להוציא כרטיס של אגד או דן או של אחת החברות החדשות כי הן תצטרכנה ליצור שורה של סיבות להשתמש דווקא בכרטיס שלהן (שיגדיל להן את המחזור והרווחיות מול משרד התחבורה) וזה אומר שיפורים נחוצים כמו קופה בכל תחנה מרכזית עיקרית, תשלום דרך האינטרנט, מכונות תשלום (שיצטרכו להציע שירות תשלום בסיסי עבור כרטיסי כל החברות) וכו'.
&nbsp
הארנב היתום (עדיין משתמשים בסמל הזה?) הוא כישלון.
בדיוק כמו עם כספומטים
בנקים (בבריטניה לפחות) מרוויחים מכך שמשתמשים בכספומט שלהם כדי להוציא כסף כי הם מקבלים תשלום על כל משיכה מהבנק שהנפיק את כרטיס החיוב.
&nbsp
בתאוריה, מה שאתה מציע צריך לעבוד בשוק תחרותי שמוגדר נכון. אם הרב קו שלך הונפק על ידי דן והוא מתקלקל - לך לאיזו תחנה שתרצה, של קווים למשל, וקווים יזכו אותך וינפיקו כרטיס חדש. דן יצטרכו לפצות את קווים שירוויחו על הפעולה. זה עובד כי זה יהיה פחות או יותר מאוזן - פעם מפעיל זה ירוויח ופעם מפעיל אחר, ומכיוון שהכל פתוח לכל, תהיה תחרות על הלקוח שיעדיף לגשת למרכז שירות טוב יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
זה מזכיר יותר את הכספומטים בסוף שנות ה90

בדיוק כמו עם כספומטים
בנקים (בבריטניה לפחות) מרוויחים מכך שמשתמשים בכספומט שלהם כדי להוציא כסף כי הם מקבלים תשלום על כל משיכה מהבנק שהנפיק את כרטיס החיוב.
&nbsp
בתאוריה, מה שאתה מציע צריך לעבוד בשוק תחרותי שמוגדר נכון. אם הרב קו שלך הונפק על ידי דן והוא מתקלקל - לך לאיזו תחנה שתרצה, של קווים למשל, וקווים יזכו אותך וינפיקו כרטיס חדש. דן יצטרכו לפצות את קווים שירוויחו על הפעולה. זה עובד כי זה יהיה פחות או יותר מאוזן - פעם מפעיל זה ירוויח ופעם מפעיל אחר, ומכיוון שהכל פתוח לכל, תהיה תחרות על הלקוח שיעדיף לגשת למרכז שירות טוב יותר.
זה מזכיר יותר את הכספומטים בסוף שנות ה90
בשלהי המאה ה20 אם שאלת אנשים בבריטניה איפה הכספומט הקרוב השאלה הראשונה שלהם היתה "באיזה בנק אתה?" המצב הזה המשיך הרבה אחרי שמערכת link חיברה את כל הכספומטים ואחרי שבנקים רבים החליטו לא לגבות על שימוש בכספומט של בנקים אחרים.
&nbsp
לא רלוונטי לתח"צ אבל אילוסטרציה טובה של יחס ציבורי למערכת גרועה ומקוטעת שממשיך שנים אחרי שיפור המערכת.
 

sweetums

New member
מחאת הרב-קו - כפיל של כץ נתן הסברים

מעלילות הרב קרב, כתבתה של ליאור קינן עקב הדיון בכנסת-חדשות10
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=1088887&sid=126

הכל נכון (מלבד ההנפקה של הרב קו דרך האינטרנט שניתן לבצע זאת). החיובים הכפולים זה משהו שחייב להיפסק, ערך צבור חייב להיות ארצי וכמובן שעבור הנוסעים היה הרבה יותר נחמד אם הכרטיס היה הופך למיני אשראי שפשוט שמים בו כסף והוא מתאים לכל נסיעה בתח"צ בישראל ולא רק בקודים נמוכים בערך צבור והשאר בכרטיסיית שתי נסיעות. אבל זה, זה עוד ממש רחוק...

עמדות טעינה/הנפקה/שירות - מתחת לכל ביקורת של כל ביקורת. זה פשוט זוועת עולם! ביתנים מאולתרים על פי רוב או עמדה על חשבון קופה/מודיעין לשעבר - זה לא פתרון. ברוב העמדות יש מקום לגג 4-5 אנשים בפנים וכל השאר צריכים להמתין בחוץ, בשמש, בגשם וכו'. פשוט זוועה.
מחאת הרב-קו - כפיל של כץ נתן הסברים
"ארגון נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות" הציבה בתחנה המרכזית בירושלים שחקן בדמותו של שר התחבורה, כדי שיסביר מדוע כרטיס הרב-קו אינו ראוי. בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים דיון מיוחד בנושא הרב-קו. יו"ר אבישי ברוורמן: הכרטיס הוא מעשה חלם"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4584766,00.html

 

OrenAvidan

New member
מה שכן יש טעות אחת בכתבה לגבי הערך הצבור

מעלילות הרב קרב, כתבתה של ליאור קינן עקב הדיון בכנסת-חדשות10
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=1088887&sid=126

הכל נכון (מלבד ההנפקה של הרב קו דרך האינטרנט שניתן לבצע זאת). החיובים הכפולים זה משהו שחייב להיפסק, ערך צבור חייב להיות ארצי וכמובן שעבור הנוסעים היה הרבה יותר נחמד אם הכרטיס היה הופך למיני אשראי שפשוט שמים בו כסף והוא מתאים לכל נסיעה בתח"צ בישראל ולא רק בקודים נמוכים בערך צבור והשאר בכרטיסיית שתי נסיעות. אבל זה, זה עוד ממש רחוק...

עמדות טעינה/הנפקה/שירות - מתחת לכל ביקורת של כל ביקורת. זה פשוט זוועת עולם! ביתנים מאולתרים על פי רוב או עמדה על חשבון קופה/מודיעין לשעבר - זה לא פתרון. ברוב העמדות יש מקום לגג 4-5 אנשים בפנים וכל השאר צריכים להמתין בחוץ, בשמש, בגשם וכו'. פשוט זוועה.
מה שכן יש טעות אחת בכתבה לגבי הערך הצבור
כן ניתן לבדוק את כמות הערך הצבור בכרטיס וזה ע"י אפליקציות באינטרנט שעובדות על בסיס שבב הNFC.
השתמשתי בזה היום לראשונה וזה עובד על הכיפאק.
מציג את כל החיובים האחרונים , הערך הצבור ואפילו מציג את הזמן שנותר למעבר בין נסיעות בירושלים (שעתיים מרגע רכישת הנסיעה ניתן להחליף קווים כאוות נפשי).
&nbsp
כמובן שכל המסביב די נורא, ועם זה אני מסכים...
 

olli3

New member
מנהל
לא בכל הכרטיסים זה כל כך קל או אפשרי.

מה שכן יש טעות אחת בכתבה לגבי הערך הצבור
כן ניתן לבדוק את כמות הערך הצבור בכרטיס וזה ע"י אפליקציות באינטרנט שעובדות על בסיס שבב הNFC.
השתמשתי בזה היום לראשונה וזה עובד על הכיפאק.
מציג את כל החיובים האחרונים , הערך הצבור ואפילו מציג את הזמן שנותר למעבר בין נסיעות בירושלים (שעתיים מרגע רכישת הנסיעה ניתן להחליף קווים כאוות נפשי).
&nbsp
כמובן שכל המסביב די נורא, ועם זה אני מסכים...
לא בכל הכרטיסים זה כל כך קל או אפשרי.
יש כרטיסי רב קו שונים, כל מפעילה בוחרת לה כרטיס אחר בעצם, שמיקום האנטנה שלו שונה ומותאם למכשיר שיש לה בעצם. כך, לא כל כרטיס נקרא במהירות או שזה בלתי אפשרי לקרוא אותו בסמארטפונים עם NFC
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה