מעט נשמות להרבה גופים

מעט נשמות להרבה גופים

שאלה: אמרת בהרצאותיך, שלעולם הזה יורדות רק 600,000 נשמות. איך אפשר להסביר , שכמות הגופים הגשמיים בעולם שלנו גדולה בהרבה, ומגיעה לכ-6 מיליארד? איך מתחלקות 600,000 נשמות בין כל בני האדם? תשובה: בעולם קיימת רק נשמה אחת, והיא נקראת "האדם הראשון". נשמת האדם הראשון נכללת מ-600,000 חלקים נפרדים. כל אחד מהחלקים הוא נשמה בודדת שעוברת תיקון, בחיבור עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות. כדי להתחבר עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות, צריך לבטל את האגואיזם, מפני שהתחברות רוחנית ואיחוד מלא הם אותו דבר. בביטול האגואיזם והתחברות עם חלקים אחרים, עם נשמה אחרת - כל חלק, כל נשמה רוכשת תכונות מהנשמה הגדולה - האדם הראשון. במידה שבה הנשמה יכולה להתחבר עם אחרים, היא מתחברת עם הבורא, הממלא את נשמת האדם הראשון, וזאת משום שתכונות הבורא והתכונות המתוקנות של הנשמה משתוות. המספר 600,000 הוא מספר סמלי. השבירה הראשונה של נשמת הנברא, שנקראת אדם, נשברה ל-600,000 חלקים. אחר כך, במשך דורות רבים, המשיכה השבירה להישבר לחלקים קטנים יותר: - קין והבל. - דור מגדל בבל. - שאר הדורות. חוץ מזה, הנשמות מתגלגלות מגוף לגוף כל הזמן, מתחלקות ומתאחדות, וזאת מפני שהן בעצם נשמה אחת, המתחלקת לחלקים רק בהרגשתנו- כיוון שמוטבע בה האגואיזם. אפשר לומר, שישנה רק נשמה אחת והיא מלאה באור, אך בגלל אי השלמות שלנו אנחנו מרגישים עצמנו כמו חלקים נפרדים שלה. אולם בגמר התיקון כל הנשמות, כל הרצונות שמרגישים את עצמם בנפרד, יתאחדו ברצון אחד ובמחשבה אחת, בתענוג אחד ובבורא אחד.
 

jhon86

New member
בפשטות אלה הם ניצוצות של נשמה אחת

גדולה וגם כל חלק יש בו ניצוצות משנה בכל גילגול יורד חלק אחר אלא שגילגיול אינו מה שאנו נוטים לחשוב נשמה בגוף זה או אחר אל א חחחלקי הצורה של האדם מורכבים מ5 חלקי מבנה נרנ חי נפש רוחנשמה חיה ויחידה התיקון הוא מורכב וצריך להיות מלמטה רק צדיק יודע באמת את סוד תיקונו של אדם שמתקן הנפש באה הרוח שלו וכך הלאה והנה יש את סוד העיבור שזה בשני אופנים עיבור מלידתו ועיבור בחייו נתרכז בעיבור בחיו שני אופנים לצורך הצדיק או לצורך האדם עצמו וזה יכול לשנות כלל ענין תיקון האדם לצורך הצדיק שצריך את האדם במעשה כדי להשלים תיקונו לצורך האדם שבוחר בו כל עוד רוצה הצדיק ואם רוצה פורש ממנו ןאם זכה בעיבור יהיה אחר כך המעלת הצדיק לולא כפי שהיה מלכתחילה
 
לא מדוייק

ג´ון אינך מדייק, נשמה היא כלי, נברא, ואתה מדבר על נרנחי - אורות וכידוע שני דברים אלה הם הפכים מוחלטים. עיבור הוא השלב הראשון בכל מדרגה רוחנית - אחד משלושה: עיבור, יניקה (קטנות), מוחין (גדלות). אדם אינו מתקן את האור (רוח, נפש וכדומה...), אדם מתקן רצון, כלי , עוביות ולפי התיקון נכנס בכלי אור חדש. לדוגמא אדם תיקן עוביות ב´ אזי לעוביות ב´ כלי דבינה ייכנס אור הנפש, לעוביות א´ כלי דחכמה ייכנס אור הרוח ולכלי דכתר, עוביות שורש ייכנס אור הנשמה. צדיק הוא מושג שונה לחלוטין - צדיק הוא מי שמצדיק בלבו (ולא בפיו כמו שחושבים רבים כאן) את הבורא זאת אפשר לעשות רק כאשר בכלי מורגש אור. חשוב לי לציין גם כי באור אף פעם אין שינוי - אור אינסוף במנוחה מוחלטת התיקון בכלי משנה את הכרת האור והשגתו. השתדל להבא לדייק במושגים- אם אינך יודע או בטוח - פשוט תשאל.
 
ג´ון אינך מדייק

ג´ון אינך מדייק, נשמה היא כלי, נברא, ואתה מדבר על נרנחי - אורות וכידוע שני דברים אלה הם הפכים מוחלטים. עיבור הוא השלב הראשון בכל מדרגה רוחנית - אחד משלושה: עיבור, יניקה (קטנות), מוחין (גדלות). אדם אינו מתקן את האור (רוח, נפש וכדומה...), אדם מתקן רצון, כלי , עוביות ולפי התיקון נכנס בכלי אור חדש. לדוגמא אדם תיקן עוביות ב´ אזי לעוביות ב´ כלי דבינה ייכנס אור הנפש, לעוביות א´ כלי דחכמה ייכנס אור הרוח ולכלי דכתר, עוביות שורש ייכנס אור הנשמה. צדיק הוא מושג שונה לחלוטין - צדיק הוא מי שמצדיק בלבו (ולא בפיו כמו שחושבים רבים כאן) את הבורא זאת אפשר לעשות רק כאשר בכלי מורגש אור. חשוב לי לציין גם כי באור אף פעם אין שינוי - אור אינסוף במנוחה מוחלטת התיקון בכלי משנה את הכרת האור והשגתו. השתדל להבא לדייק במושגים- אם אינך יודע או בטוח - פשוט תשאל.
 
למעלה