רובוט עם נשמה
New member
מעט נשמות להרבה גופים
שאלה: אמרת בהרצאותיך, שלעולם הזה יורדות רק 600,000 נשמות. איך אפשר להסביר , שכמות הגופים הגשמיים בעולם שלנו גדולה בהרבה, ומגיעה לכ-6 מיליארד? איך מתחלקות 600,000 נשמות בין כל בני האדם? תשובה: בעולם קיימת רק נשמה אחת, והיא נקראת "האדם הראשון". נשמת האדם הראשון נכללת מ-600,000 חלקים נפרדים. כל אחד מהחלקים הוא נשמה בודדת שעוברת תיקון, בחיבור עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות. כדי להתחבר עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות, צריך לבטל את האגואיזם, מפני שהתחברות רוחנית ואיחוד מלא הם אותו דבר. בביטול האגואיזם והתחברות עם חלקים אחרים, עם נשמה אחרת - כל חלק, כל נשמה רוכשת תכונות מהנשמה הגדולה - האדם הראשון. במידה שבה הנשמה יכולה להתחבר עם אחרים, היא מתחברת עם הבורא, הממלא את נשמת האדם הראשון, וזאת משום שתכונות הבורא והתכונות המתוקנות של הנשמה משתוות. המספר 600,000 הוא מספר סמלי. השבירה הראשונה של נשמת הנברא, שנקראת אדם, נשברה ל-600,000 חלקים. אחר כך, במשך דורות רבים, המשיכה השבירה להישבר לחלקים קטנים יותר: - קין והבל. - דור מגדל בבל. - שאר הדורות. חוץ מזה, הנשמות מתגלגלות מגוף לגוף כל הזמן, מתחלקות ומתאחדות, וזאת מפני שהן בעצם נשמה אחת, המתחלקת לחלקים רק בהרגשתנו- כיוון שמוטבע בה האגואיזם. אפשר לומר, שישנה רק נשמה אחת והיא מלאה באור, אך בגלל אי השלמות שלנו אנחנו מרגישים עצמנו כמו חלקים נפרדים שלה. אולם בגמר התיקון כל הנשמות, כל הרצונות שמרגישים את עצמם בנפרד, יתאחדו ברצון אחד ובמחשבה אחת, בתענוג אחד ובבורא אחד.
שאלה: אמרת בהרצאותיך, שלעולם הזה יורדות רק 600,000 נשמות. איך אפשר להסביר , שכמות הגופים הגשמיים בעולם שלנו גדולה בהרבה, ומגיעה לכ-6 מיליארד? איך מתחלקות 600,000 נשמות בין כל בני האדם? תשובה: בעולם קיימת רק נשמה אחת, והיא נקראת "האדם הראשון". נשמת האדם הראשון נכללת מ-600,000 חלקים נפרדים. כל אחד מהחלקים הוא נשמה בודדת שעוברת תיקון, בחיבור עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות. כדי להתחבר עם חלקים אחרים, עם נשמות אחרות, צריך לבטל את האגואיזם, מפני שהתחברות רוחנית ואיחוד מלא הם אותו דבר. בביטול האגואיזם והתחברות עם חלקים אחרים, עם נשמה אחרת - כל חלק, כל נשמה רוכשת תכונות מהנשמה הגדולה - האדם הראשון. במידה שבה הנשמה יכולה להתחבר עם אחרים, היא מתחברת עם הבורא, הממלא את נשמת האדם הראשון, וזאת משום שתכונות הבורא והתכונות המתוקנות של הנשמה משתוות. המספר 600,000 הוא מספר סמלי. השבירה הראשונה של נשמת הנברא, שנקראת אדם, נשברה ל-600,000 חלקים. אחר כך, במשך דורות רבים, המשיכה השבירה להישבר לחלקים קטנים יותר: - קין והבל. - דור מגדל בבל. - שאר הדורות. חוץ מזה, הנשמות מתגלגלות מגוף לגוף כל הזמן, מתחלקות ומתאחדות, וזאת מפני שהן בעצם נשמה אחת, המתחלקת לחלקים רק בהרגשתנו- כיוון שמוטבע בה האגואיזם. אפשר לומר, שישנה רק נשמה אחת והיא מלאה באור, אך בגלל אי השלמות שלנו אנחנו מרגישים עצמנו כמו חלקים נפרדים שלה. אולם בגמר התיקון כל הנשמות, כל הרצונות שמרגישים את עצמם בנפרד, יתאחדו ברצון אחד ובמחשבה אחת, בתענוג אחד ובבורא אחד.