מעטפת עם וללא בידוד וחלונות

אילן 120

New member
מעטפת עם וללא בידוד וחלונות

בעיקבות לדיונים שהתנהלו כאן בפורום מספר פעמים ערכנו ב"לבנים" השוואה בין מבנה עם מעטפת מבודדת עם חלונות לא מבודדים - לבין בית עם מעטפת לא מבודדת עם חלונות לא מבודדים. ההשוואה נעשתה בעזרת תוכנה יעודית ממוחשבת, ונתוני אקלים שסופקו ע"י המרכז לחיזוי מטאורולוגי בבית דגן. היא כמובן סותרת טענות שנשמעות כאן יותר מפעם שאין שום משמעות לבידוד הקירות אם החלונות אינם מבודדים. חשוב לציין שלדעתנו יש חשיבות עליונה לבידוד כלל מרכיבי המעטפת בכללם החלונות. מצורף קובץ ההשוואה. ניתן לקבל פרטים נוספים [email protected] או בטלפון 046389898
 

אילן 120

New member
תודה

הכבוד והברכות ליעל בר אילן שערכה את ההדמיה . נשמח להמשיך להעלות לכאן נתוני סימולציות שיתמכו באופן מספרי בטענה שבידוד של מעטפת הבית , בכלל זה קירות,חלונות,וגגות מרכיבי הצללה, איוורור ועוד, הם משמעותיים לאיכות החיים בבית ולהשפעתם על רמת ההוצאות שכרוכות במיזוג וחימום. חשוב לציין : באזורים שבהם הטמפרטורות נמוכות בחורף, יגרום בידוד חסר של החלונות לתופעות קשות של עיבוי (בפרט בבית שבו שאר מרכיבי המעטפת מבודדים)
 

fireman

New member
האם יש אפשרות להעלות יותר נתונים?

זה יכול להיות מאוד מעניין.
 

פנסטרה

New member
נחמד מאוד אבל חסרים פרמטרים מהותיים

הדיון עם בינא התחיל בכל שאחוז החלונות גדול מאוד במעטפת. לא ברור מה אחוז החלונות בהדמיה שלך ואיזה חלונות כן נלקחו בחשבון. האם נלקחו בחשבון מקדמי ההצללה / קרינה ומקדמי ההסעה של החלונות ומה מקדם הבידוד שכן חושב בחלונות. ומה עם הדמיה בקיץ? אילן יקירי. העיקר חסר מן הספר. ושוב, להזכירך, אני מסכים שחוסר בידוד בקירות הוא פשע לדורות, אבל לא ניתן להתחמק מכך שתפקיד החלונות בבידוד המעטפת הוא משמעותי הרבה יותר מהאחוז שלהם במעטפת. בימים אלה אנו עורכים סדרה של בדיקות, מיני מחקר, בשיתוף האוניברסיטה העברית, לקביעת הכדאיות הכלכלית בהחלפה לחלונות מבודדים בירושלים במבנים קיימים. ודאי שבמבנים חדשים כל בר דעת מבין את הכדאיות של חלונות מבודדים - לא אלומיניום.
 

אילן 120

New member
אנליזה תרמית של מבנה ללא בידוד חלונות

האנליזה נעשתה לגבי בית עם מספר חלונות סטנדרטי (בין 10-20 % משטח המעטפת). מקדם הבידוד מחושב על פי החומר שהגדרנו לחלונות (במקרה זה זכוכית 4 מ"מ). את אותה אנליזה אנחנו יכולים לבצע גם בקיץ , למרות שבקיץ, גם כאשר החלונות מבודדים, הצורך בהצללה חיצונית (תריסים או לפחות הצללה אופקית ) הופך להיות מאוד משמעותי ובידוד החלונות כשלעצמו לא מספיק. נשמח לענות לשאלות נוספות לבנים - פתרונות לחיסכון אנרגיה במבנים 04-6389898
 
האתר שלך

ביקרתי באתר על פי הקישור ששתלת בתחתית ההודעות שלך. אתה חייב לעשות משהו בנוגע אליו. יש בו המון אינפורמציה מוגזמת (שרלבנטית לקהל מקצועי יחסית) וכמעט בכלל ללא תמונות. אני עד עכשיו לא מבין מה זה צרפתי ומה זה דריי קיפ ובכלל איך נראים החלונות שלכם. האם יש אופציה לחלונות מוקשתים? עגולים? האם הם ניתנים לחלוקה פנימית? אין שום אינפורמציה או תמונות באתר. על מנת שאני ושכמותי נשקול לקנות פולימריים כחלופה לחלונות המקובלים אתה חייב לתת יותר.
 

פנסטרה

New member
תודה על הביקור באתר ועל המשוב

בהקמתו האתר היה מיועד לאנשי מקצוע: מנהלי פרויקטים, מהנדסים, מפקחים, אדריכלים. הם יודעים מה זה הזזה ודריי קיפ, הם יודעים שאפשר לשלב חלקים קבועים. (אולי חלקם לא יודעים שאפשר לכופף קשתות...). מאחר שבונים פרטיים גילו הבנה ועניין רב, יש אכן צורך לערוך שינויים באתר על מנת לתת יותר כלים לבונים הפרטיים שאינם בעלי מקצוע. אין לי מה להתלונן על פנייתך הפומבית בפורום בקשר לאתר, אבל עניתי כאן רק כדי לא להשאיר פניה ללא מענה. נראה לי שהיה ראוי יותר שהפניה תהיה דרך יצירת קשר באתר או במסר אישי. בכל אופן תודה על המשוב.
 
אתה צודק

הייתי צריך לכתוב בהודעה פרטית. מצטער. לא התכוונתי "לרדת" על האתר שלך, אלא רק לעזור. בכל מקרה הביקורת שלך במקום.
 

רשר

Well-known member
מנהל
כשנכנסים לתחום חדש בחיים כדאי ללמוד מושגים

מהתחום בעזרת מילון, גוגל, וכל מנוע חיפוש אחר - נסה ותהנה כמובן שצריך להתיחס בזהירות לתשובות כי לא כולם משתמשים במושגים מקצועיים נכון לדוגמה: חלון צרפתי מתערבב הרבה מאוד פעמים עם חלון BAY, צרפתי - מגיע עד או כמעט עד הרצפה וניתן לצאת דרכו החוצה, BAY בולט מחוץ לקו הקיר החיצוני של המבנה (מפרץ החוצה), דרייקיפ - שלושה צירי תנועה
 

פנסטרה

New member
מותר לתקן אותך?

בגרמנית DREH=לסובב, KIP=להטות. באנגלית זה נקרא Tilt & Turn אין קשר למספר שלוש. בצרפת נהוג לעשות את החלונות שתי כנפיים. יש ידית אחת והיא שמפעילה את הכנף הראשית לסיבוב פנימה או להטיה (דריי קיפ) ויש ידית סמויה שמפעילה את הכנף המשנית לסיבוב פנימה בלבד. זה נכון שבצרפת עושים את החלונות גבוהים מאוד שמתחילים נמוך מאוד (ולא יוצאים החוצה, אלא יש מעקה נמוך ויפה ולחלוטין לא תקני, וזה לגמרי חלון ולא מרפסת), אבל המונח חלון צרפתי מתייחס לשיטת הפתיחה ולא לפרופורציות.
 
למעלה