מעדכנת ושואלת לגבי סקירה מאוחרת

מעדכנת ושואלת לגבי סקירה מאוחרת

להזכירכן, ביום רביעי עשינו סקירה מאוחרת בתה"ש בסופו של דבר אכן מי שביצע את הסקירה היה פרופ´ אחירון, שיהיה ענייני נטו. לגבי הממצאים, יש כמה ממצאים שמדאיגים אותי מבקשת לדעת מה דעתכן: 1.חישוב ע"פ המחזור החודשי מעלה שגיל ההריון הוא 22 שבועות (נכון ליום ביצוע הבדיקה) לטענת אחירון העוברות מתאימות בגודלן ל 20 שבועות בלבד. (הערה משלי: מאחר וההריון הושג כנראה ע"י הזרעה כשבועיים אחרי המחזור האחרון יתכן שחישוב גיל ההריון לא צריך להיות מיום קבלת המחזור החודשי אלא מיום ההזרעה-כמו בהפריה, או שאני טועה) 2. אצל העוברית השמאלית התגלה כי בשליה שלה (שהיא אגב משותפת לשתיהן) נמצאו שני כלי דם (במקום שלושה). 3. אצל אותה עוברית שמאלית התגלה שחדר המוח השמאלי יותר גדול מהימני. ע"פ אחירון אין שום דבר בממצאים האלו שמצריך מעקב או בדיקות מיוחדות פרט למעקב שיגרתי אצל הרופא בעוד כחודש (כמובן שזה לא מרגיע אותי בכלל). התור לרופא המטפל צפוי בעוד שבועיים בערך. אנא בנות מבקשת כמה שיותר דעות ועצות וסיפורי נסיונות, הכל ייתקבל ביותר מבברכה. תודות ענת שיהיה לכולנו שבוע שקט רגוע ומשעמם
 
ענת בוקר טוב ../images/Emo13.gif

איזה יופי שסה"כ עברתן בשלום את הבדיקה! שליה משותפת?! כלומר הן זהות? ואווו! לגבי הויכוח האם את בשבוע 20 או 22, הוא שואל על תאריך וסת אחרונה שנספר למעשה שבועיים לפני ההזרעה ומשם מתחילים לספור. הספירה בכל מקרה היא מתאריך וסת אחרונה. כשהריתי מ-IVF ומי זוכר מתי בכלל היתה הוסת האחרונה עם כל הדקפפטיל והתרופות האחרות, פשוט חישבתי "וסת אחרונה מזוייפת" וזה מה שאמרתי לכולם. הגודל - אצלי כידוע זה נושא מאוד מאוד רגיש. על אחירון אמנם אני סומכת קצת יותר מאשר על הרופא האחרון שהתווכח איתי האם אני בשבוע 20 או 22, אבל בכל זאת - האם הוא בדק זרימות דם בחבל הטבור??? (נקראת גם בדיקת flow). לגבי כל היתר, איזה יופי שהרגיעו אותך! (את לא יודעת שצריך משהו נגד עין-הרע?) שיהיה רגוע ושיבעטו בך הרבה! (אגב, בשורה טובה - פיצקילונה התהפכה וכבר לא בועטת לי כל הזמן בשלפוחית
)
 
סיכמנו כבר שאני לא דוגמה לכלום?!

זרימת הדם בחבל הטבור היא מדד לתפקוד השלייה. אצל מוכות גורל כמוני, עם לחץ דם כרוני, השלייה מראש לא מתפקדת טוב אז צריך לעקוב אחרי זרימות הדם. אבל שוב - ממש לא התכוונתי להפחיד!!! אולי בסוף הכל יתברר כחוסר-הבנה בעניין התאריך? אולי זה ככה אצל תאומים? אין לי מושג. את יכולה להתקשר אליו ולשאול כמה שאלות הבהרה?
 
אינה, לא נראה לי מתאים להתקשר אליו

כי אני לא מטופלת שלו, סה"כ עשיתי אצלו סקירה מאוחרת, הוא לא מכיר את ההסיטוריה הרפואית שלי, איזה בדיקות עשיתי ואיזה לא, גם ככה בקושי סחטתי ממנו קצת מידע לגבי מה שהוא ראה. כתובת קצת יותר מתאימה לברורים לדעתי הוא הרופא שלי אבל...גם זה לא טלפונית אלה בפגישה רגילה, שפגישה כזו מתוכננת בעקרון לעוד שבועיים בערך.
 

קט קט

New member
אני לא ממש

יודעת מה כל זה אומר, חוצמזה שאת ה"ווסת" האחרונה סופרים משבועיים לפני ההזרעה. לא יודעת אם זה משפר את סטטוס הממצאים, אבל בכל מקרה צריך לזכור שמדובר פה על סטטיסטיקות וממוצעים ולא תריך להתרגש יותר מדי. אם אחירון אמר שזה בסדר, את יכולה לסמוך עליו! אני שמחה שהכל עבר טוב! קט
 
תשובות חלקיות לך

קודם כל לגבי גיל ההריון הוא נקבע באופן וודאי ע"י האולטראסאונד של שליש ראשון כך שאם עד עכשיו היית בשבוע 22 אז גם עכשיו. ואם העובריות מתאימות לשבוע 20 זה לא אומר הרבה כי עקומת הגדילה של תאומים בתוך הרחם היא שונה וגם בעובר אחד סטייה של עד שבועיים היא תקינה. לגבי כלי הדם הטבוריים זה אכן חסר משמעות ואין לך מה לדאוג - אני מכירה המון תינוקות בריאים כאלה. אז שיהיה בהצלחה ורד
 

ריניני

New member
שני כלי דם בחבל הטבור

זה דווקא ממצא שמחייב עוד בדיקות. אמנם בדרך כלל לא אומר כלום, אבל בכל זאת צריך לשלול עניינים. היה אצלנו בהריון קודם, ונדמה לי שחייב עוד שתי בדיקות - אקו לב עובר (על ידי קרדיולוג ילדים, לא ´סתם´ מומחה אולטרסאונד!) ועוד משהו שלא זוכרת. נכון שיש הרבה ילדים בריאים שזה היה המצב אצלם, ובכל זאת שווה לבדוק. ועוד שאלה - איך לא גילו את זה בסקירה מוקדמת?
 
ורד תודה, עוד משהו... וריניני

מה קורה עם הסטייה היא מעל שבועיים??נניח בכמה ימים??? ו..למה הן פתאום הפסיקו להתאים את גודלן לשבוע ההריון????????? ולריניני, אין לי מושג איך לא גילו את זה סקירה המוקדמת??? שלא תחשבי שלא התלוננו על הרופא שעשה לנו את הסקירה הקודמת, התלוננו ועוד איך!!!!!! תודות, ענת
 
אז שוב אני אומרת שיתכן בשל עובדת

היותן תאומות צריך לבדוק בדיוק מאיזה שבוע בתאומים יש ירידה יחסית בצמיחה (יחסית לעובר אחד) בנוסף יש את הטעות של האולטראסאונד עצמו שכידוע אינו מדויק והיום יכולה להיות תוצאה שונה בהתאם למנחים שלהן
 
לענת (קצת ארוך)

אני בהיריון תאומים בשבוע 35, וגם אנחנו עשינו את הסקירות אצל אחירון. על פי מה שאני יודעת: 1. גיל ההיריון בהזרעה הוא לא וודאי כמו בIVF, כי אי אפשר לדעת מתי בדיוק התרחשה ההפרייה, למרות שסביר להניח שהיא התרחשה במרווח של יום-יומיים מההזרעה (בהנחה שעשית מעקב זקיקים/ הורמונים). לכן רק אם מועד הווסת שלך התרחש הרבה יותר מוקדם משבועיים לפני ההזרעה, אפשר לחשוב על "תיקון" מועד הוסת האחרון. א-ב-ל: כמו שכבר אמרו כאן, תאומים פותחים פער בגדילה, פחות או יותר בסביבות שבוע 20. אני ראיתי את זה גם אצלנו, כך שזה לא נתון מדאיג, אלא אם כן אחירון או הרופא שלך יציינו את זה. מה שישימו אליו לב, בייחוד בשבועות בהם יתחילו לעשות מעקב גדילה, הוא לפער בין שתי העובריות, אם ישנו. 2.לגבי הממצאים: האם התאומות הן זהות - ז"א חולקות אותה שלייה? אם כן, אז לרוב נוהגים איתן ביתר זהירות, עד כמה שידוע לי, מה שאומר פשוט -יותר בדיקות. 3. אחירון מצא ב-2 הסקירות שעשינו מוקד אקוגני בלב של אחד העוברים. הוא לא התרגש מזה, ולא אמר שום דבר מעבר. הרופא שלי הפנה אותנו, בעקבות הממצא הזה, לאקו-לב-עובר שעשה קרדיולוג מומחה (ד"ר אגש המצויין, שעובד בתל השומר וגם עם מכבי), והוא אמר שהכל בסדר. אז לא צריך לדאוג מכל דבר. 4. בדיקת הדופלר (או ה flow) נעשית, לרוב, תוך כדי הסקירה, כשהרופא מתמקד בנקודה מסויימת בחבל הטבור, לוחץ על איזשהו מקש, שצובע חלק מהתמונה בכחול וחלק באדום, ואח"כ הוא בודק, על מעין גרף, את הזרימה (ולפעמים אפשר לשמוע את הדופק). יכול להיות שהוא עשה את זה, ואתם פשוט לא יודעים. (המומחיות שלי היא בגלל שלעוברית שלנו יש flow חריג, ואני עושה את הדופלר כל שבוע). 5. בכל מקרה, למען השקטת המצפון הייתי מנסה להקדים את התור לרופא שלך, או לשלוח לו את התוצאות של הסקירה בפקס, כך שאפילו בטלפון הוא יכול לומר לך אם יש סיבה להגיע מוקדם יותר. אם יש לך עוד שאלות - כתבי לי. שימשיך טוב
.
 
שלומית,הנה, יש לי שאלות נוספות

**כשאת אומרת שתאומים פותחים פער גדילה, את מתכוונת שזהו פער גדילה שנמדד בין אחד לשני או פער גדילה בין שבוע הריון המחושב באופן "יבש" לבין קצב ההתפתחות שלהם??? **עכשיו, אחרי שהסברת הבנתי מה היו הצבעים על המסך, כנראה שהוא כן עשה בדיקת דופלר (או איך שקורים לזה) ופשוט לא הסביר לנו מה הוא עושה, ואם הוא לא העיר שום דבר יכול להיות שהבדיקה תקינה, או שזה לא אומר כלום??? **לפי ההסבר שקיבלנו הן אכן חולקות אותה שלייה אבל, לא קיבלנו שום הכוומה לגבי מעקב יותר צמוד, למה זה נחוץ במקרה כזה?? **ועוד משהו קטן, אילו אחירון היה מוצא חלילה איזשהו ממצא חריג הוא היה מפמה את תשומת ליבנו לעניין, אפילו שהבדיקה לא נעשתה באופן פרטי, נכון??? ענת
 
ענתי

תאומים הם שני בני אדם שונים, לכן אל תצפי שהמשקל שלהם יהיה זהה , כמו שהאישיות שלהם לא תהיה זהה. כמו שציינתי, הפרשי משקל ביניהם לא מדאיגים אלא אם ישנו פער גדול ביניהם. אז יש חשש למצב בו תאום אחד "גונב" מהשני אספקה. ואם אני לא טועה (ואני לא רוצה סתם להלחיץ, אז קחי את דברי בעירבון מאוד מוגבל), הדבר נפוץ יותר בקרב תאומים זהים. אבל העניין של הפער משבוע 20 הוא בהשוואה לעובר יחיד, והרי ההערכות של המשקל ("מתאים לשבוע X") מותאמות למצב של עובר יחיד. תארתי לך את בדיקת הדופלר כי גם לנו הוא עשה את זה, ולא ממש ידענו מה זה אומר, והוא לא ציין כלום (רק אח"כ, כשהופננו במיוחד לבדיקה הזו, הבנו מה הוא עשה). אני מניחה שאז הבעיה שלנו לא הופיעה, אחרת הוא היה אומר. עד כמה שאני התרשמתי ושמעתי עליו, אחירון הוא בין המקצוענים והמומחים בארץ בנושאי US הריוני. לא נראה לי שאם היה מוצא משהו שצריך לדאוג בגינו הוא לא היה אומר לכם. פרטי או לא פרטי. מה שכן, הוא רק רופא מייעץ - את ההחלטה מה לעשות עם הממצאים שלו צריך הרופא שלך לעשות. מקווה שזה עונה לך על השאלות (ואם יש עוד, shoot).
 
כן, זה קצת עונה לי על השאלות...

בשלב הזה לפחות (מרגיע קצת עד שצצה שלה נוספת שמעיקה על הנשמה). יכול להיות שבעקבות כל הריוניות התאומים שיש בתקופה האחרונה עדיין אף אחד לא חשב על מדד הערכות משקל שמותאם לתאומים????? (אני לא מאשימה אף אחד אני פשוט תוהה ב"קול רם") אז שוב (מאחר וההריון חסם לי חצי מוח וחצי זכרון) אני חוזרת על חלק ממה שכתבת העובדה שהעוברות מפותחות לשבוע 20 ולא 22 אינה חריגה, נכון???? ועד כמה שאני יודעת את לא טועה בנוגע לעובדה שעם מתגלה פער גדול בין תאומם עולה חשש שאחד "גונב" מהשני אספקה, אבל במקרה הזה העוברות שלנו חולקות באספקה באופן די שווה המון תודה ענת
 
נראה לי

שלגבי המשקלים הרופא שלך ישים את העניין תחת "מצריך מעקב". פשוט ישלח אותך מדי פעם לבדיקות הערכת משקל, ויעקוב אחרי ההתפתחות שלהן. אין לי מושג עד כמה הפער בגדילה של תאומים צריך להיות, אבל אצלי, בשבוע 35 הפ שקלו 1.960 ו- 1.870. תשווי את זה לעוברים יחידים באותו שבוע (לפי הספר של בר, הם בערך באחוזון ה-10). וענתי´לה, לא לדאוג כל כך הרבה. אני בהחלט מבינה מה עובר עלייך (זה לא רק ש"הייתי שם" - אני עדיין "שם" מדי פעם), אבל חשוב לא להילחץ, ולהעביר לבונבונות את התחושה שהכל בסדר. ויהיה בסדר
. תעדכני בנוגע להתפתחויות...
 
שלומית,מאוד עזרת לי,וגם כל התשובות

האחרות שקיבלתי,. מקווה שאכן הכל יהיה בסדר. מבטיחה לנסות להרגע אבל לא מבטיחה להצליח בזה. בכל אופן, אם למישהי יש מה להוסיף מנסיונה או ממקור ידע אחר, בבקשה שתעשה זאת. שוב הרבה תודות ענת
 
דרך אגב קיימת הערכת משקל מיוחדת

לתאומים - יש גרפים מתאימים. במקרה שלי הפכו את כל בי"ח ליס בשביל למצוא אותם ובסוף מצאו. ואכן עדי הקטנטנה שלי שהיתה רחוקה מכל עקומה רגילה הצליחה להדחף לקצה התחתון של עקומת תאומים - וזה קצת הרגיע במקרה שלי שהיה שונה כי מדובר בשבוע מאוחר יותר ובפערים גדולים הרבה יותר. כאשר הפערים אצלי היו גם בין התאומים עצמם. לגבי השלייה המשותפת - יכול להיות שמדובר בשתי שליות נפרדות שפשוט התמקמו זו לצד זו. יש לך שני שקי הריון? ורד
 
ורד, איפה אפשר אם בכלל למצוא את

הגרפים לתאומים שכתבת אליהם??? לפי מה שהוסבר לנו העוברות יושבות באותו שק כשבניהן נמצאת מחיצה מפרידה. כשעשינו דיקור ליפיץ החליט לדקור פעמיים למרות שלטענתו השק בעקרון הוא שק הריון יחיד. בקשר לשלייה, שוב, כפי שהוסבר לנו היא שלייה יחידה אחורית שמתפצלת לשתי העוברות. אצלנו הפערים בין אחת לשניה הם בערך 30 גר´ (לא משמעותי, אני יודעת) אבל, כמו שכבר כתבתי בין גיל ההריון המחושב באופן "יבש" לבין גודל העוברות יש הבדל של שבועיים, כמה הבדל היה אצלך?? תודה על המידע בכל מקרה, ענת
 
למעלה