מעבר השמש למזל אריה

מתלמד8

New member
מעבר השמש למזל אריה

מזל טוב לבני המזל, השמש עברה למזל אריה לפני דקות ספורות.
 
ברכות כול אחד על פי תורו ליום הולדתו ....

מבלי יוצא/ת מן הכלל.

ובקרוב גם לך ...מתלמד 8.

במעבר השמש לכול בני מזל אריה........
כייף שיש אנשים שזוכרים לאחל,
זה מוסיף משהו טוב ליקום.

רררררררררררררררררררררר...................ררררר..........ררר...... לאריות !
 

Y. Welis

New member
וגם לשיחרור צדק מהריבוע עם סאטורן. יקל במשהו, יש לקוות

&nbsp
אגב ספר מעניין שמצאתי במקרה אתמול -
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=901685
'גלגלים ומזלות' מאת עידו יעבץ (2010), על האסטרונומיה היוונית העתיקה.
&nbsp
אמנם הוא לא נוגע ישירות באסטרולוגיה (וחבל, כי הוא כן עוסק בפילוסופיה מעבר לנדרש), אבל הוא נוגע בעקרונות שמתקיימים באסטרולוגיה, ושנחשבו אז לאותו תחום.
&nbsp
הוא מוצא השפעה מועטה מהאסטרונומיה הבבלית ביוונית, שכנראה החלה בנפרד והגיעה למסקנות ושיטות חישוב משלה, חלקן מתוחכמות למדי.
&nbsp
הספר ראה אור לפני שהתפרסמה מציאת ה'מחשב' של ארכימדס - המכאניזם של אנטיקיתרה - https://www.youtube.com/watch?v=nZXjUqLMgxM
שפיענוח המבנה שלו הראה על ידיעה מקיפה מכפי ששוער על אופן סיבוב כוכבי הלכת (אם כי הייחוס לארכימדס הוא עניין ייחודי - הידיעות שלו הקדימו את זמנו במאות שנים).
&nbsp
למרות שהיוונים סירבו לקבל את האפשרות שמסלולי כוכבי הלכת אליפטיים, הרי שהשערותיו של תלמי בספרו הידוע, סיפקו את היסודות לחישובי קפלר, 1400 שנה אחריו, שקבע שהמסלולים אליפטיים ובכך פתר את החידה שטרדה את מרבית האסטרונומים עד אז.
&nbsp
הספר קצת 'מתמטי' מדי, למרות שמנסה שלא, והיה יכול להיות ערוך טוב יותר (כמו גם לעסוק ולו במעט באסטרולוגיה, שהיתה אחת הסיבות העיקריות למחקר האסטרונומי), אבל ראוי לעיון למי שמתעניין בהיסטוריה העתיקה, ולאיזו דרגה מרשימה של מחשבה הגיעו כבר אז.
&nbsp
 
למעלה