מעבר דירה- שאלה של מוסר וטובת החתול

s t a r k

New member
מעבר דירה- שאלה של מוסר וטובת החתול

אנחנו גרים במושב, בבית עם גינה ויש לנו 2 חתולי חצר\בית שאימצנו מהרחוב שלנו. למה חצר\בית? כי הם באים והולכים כרצונם, לפעמים נעלמים ליום יומיים לפעמים שורצים כמעט רצוף בבית (עושים צרכים בחוץ). חלק מהאוכל כנראה מוצאים בעצמם, לפי כמויות האוכל שהם כן אוכלים אצלינו. פעם החתולה היתה נמצאת יותר אך בשבועות האחרונים יותר החתול (האם ההעדרות שלה קשורה לזה שהיא מיוחמת?). אנחנו עומדים לעבור לדירה שכורה בעיר, אמנם בקומת קרקע אך החצר משותפת ומרוצפת ברובה, סגורה בחומה ושער. מה אנחנו עושים? מהי טובת החתול במקרה הזה? לקחת או להשאיר?
 

lost green eyes

New member
הייתי בסיטואציה דומה..

והחלטנו [אני והאקס] להשאיר את החתול שם.. ולא להעביר אותו איתנו לבית קטן ברחוב ראשי ומסוכן מידי לחתולים שרגילים ומעדיפים להסתובב ולשרוץ בחוץ מאשר סגורים בבית. העניין הוא שהסיבה שאכן השארנו אותו שם ולא ניסינו לקחת אותו איתנו, הוא ששכנה שלנו ממש אהבה אותו והייתה לה פינת האכלה ענקית עם איזה 20 חתולים... כמובן שלא הייתה לה כל בעיה עם המצב וכו'.. נהפוך הוא. עד היום אני בקשר עם אותה השכנה.. אישה חביבה בת 65 שמספרת לי עליו כל מיני דברים וחוויות מצחיקות :) לשיקולך. נ.ב כדאי לעקר את החתולה. יש יותר מידי גורים אומללים וחתולי רחוב [שלא לדבר על העומס בכל העמותות].. אין טעם להוסיף על זה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אם יש מי שיטפל בהם שם אז אפשר לשקול את

האופציה להשאיר. אם לא אז צריך לקחת אותם איתכם. הם יתרגלו לתנאיים חדשים כל עוד תקפידו על איקלום נכון. ללא קשר למעבר כדאי מואד לסרס ולעקר אותם כמה שיותר מהר.
 
דעתי

1. לחתולים מאוד טוב בסביבה הנוכחית. מקום פתוח וחופש. העובדה שהם נעלמים מפעם לפעם מוכיחה ששכלכך טוב להם בסביבה, שלפעמים זה אפילו עדיף על הבית. 2. באופן כללי, לחתולים מאוד קשה להחליף מקום. בימים הראשונים תהיו חייבים לכלוא אותם בבית, וסביר שהם יהיו במצוקה. יש סיכוי לא זניח שבפעם הראשונה שתתנו להם לצאת הם יברחו וינסו להגיע "הביתה". כך שלדעתי העדיפות הראשונה (ובגדול) היא למצוא מי שיטפל בהם במקום הנוכחי. זה לא חייב להיות הדייר החדש. זה יכול להיות שכן, ולהרגיל אותם להגיע אליו. אבל אם לא ימצא כזה, הבית החדש, עם המצוקה והסכנה האמורות, עדיף חיי חתול רחוב נטוש ורעב. אגב, לפי התאור שלך יש מצב שיש להם בית נוסף. שווה בדיקה. אחת האפשרויות היא לשים להם קולר עם פתק.
 
למעלה