מעבר דירה עם חתולה - עידכון

מעבר דירה עם חתולה - עידכון

שלום לכולם לפני כשבועיים התייעצתי איתכם בעניין מעבר דירה עם חתולה מדירת קרקע עם חצר, לדירה בקומה שלישית. כפי שהבטחתי, אני שמח לעדכן אתכם כי המעבר הלך חלק מעבר למצופה: לאחר מאמצים, ובסיוע חבר הצלחתי להכניסה לכלוב על מנת להעבירה. המסכנה ייללה יללות קורעות לב, ולמזלה היא היתה בתוך המנשא לא יותר מ-12 דקות, לאור הקירבה הגאוגרפית בין שתי הדירות. היא יצאה מהכלוב ובחנה בסקרנות את הטריטוריה החדשה שלה. לא התחבאה בשום מקום ותוך חצי שעה התנפלה על שימורי הטונה שהוכנו עבורה במיוחד, וזללה אותם עד תום... היא גם שתתה מים ועוד באותו ערב הלכה בטבעיות לארגז החול החדש, שכמותו מעולם לא ראתה, ועשתה את צרכיה בתוך החול המתגבש האיכותי שקניתי עבורה. במהלך שש היממות שחלפו מאז קליטתה בדירה החדשה היא מתנהגת לגמרי בטבעיות ונראית נינוחה למדיי. אוכלת ושותה באופן סדיר ורק לעיתים רחוקות היא רובצת ליד פס האור החודר מתחתית דלת הכניסה, ולפעמים קצת מייללת, אך בסך הכל היא נכנסה לשיגרה כמעט זהה להתנהגותה בבית הקודם. על פי המלצתכם, החלונות (המעטים) בדירה, עדיין סגורים, ואני גם נזהר כל פעם כשאני פותח את דלת הכניסה. שאלתי אליכם: מתי אפשר כבר לפתוח חלונות ואף את דלת הכניסה ללא חשש מבריחה שלה החוצה? יש בקומה שלי מעין גג פתוח שיש מעברו דלת נעולה נוספת כך שבעיקרון אפשר לשחרר אותה לגג בלי חשש שתברח לחדר המדרגות כיוון שיש דלת שחוסמת כאמור ובמיוחד בהניתן כי התאקלמותה עד עכשיו היא מעבר לכל הציפיות? שאלה נוספת: ניסיתי להכניס לה לתוך נתח טונה חצי כדור תילוע, אבל הממזרתה הזו זיהתה את הכדור ואכלה מסביב... האם יש דרך נוספת להכניס את החומר הפעיל של הכדור למניעת תולעים חוץ מכדור? המסכנה מתולעת ונראה שזה לא ממש נעים לה? תודה שוב מראש לכל המגיבים.
 

enbalush

New member
אחרי 3 שבועות (אם היא מסתגלת טוב)

זה גם תלוי בגיל שלה
 

chulila

New member
ואני לא רוצה לייצר פאניקה חדשה אבל...

יש כל מיני חתולים. יש כאלה שלעיתים שומעים קולות או רואים מראות (של ציפורים בדרך כלל) שבעקבותיהן הם מפליגים מעבר לקצה המעקה של הגג/מרפסת/חלון. זה לא קרה עם החתולה שלי כשגרתי בקומה רביעית, אבל זה כן קרה ללא מעט אחרים. היו כאן דיונים על רישות מעקות על מרפסות וגגות, אולי שווה לעשות חיפוש על זה ולשקול את זה למען שלוות נפש. ובנימה חיובית - איזה יופי שהחלטתם לקחת אותה ושהמעבר עובר חלק!!!
 

enbalush

New member
כן שווה לרשת אפילו חלון אחד

אני רישתתי את כל החלונות כדי שיהיה לי ראש שקט להשאיר את החלונות בבית פתוחים ולצאת ולא להתחיל לדאוג, במקלחת אני משתדלת לסגור את התריסים התחתונים והדלת ובסלון אם אני לא בבית הוטרינה סגורה וכשאני בבית התריסים התחתונים סגורים או פתוחים רק חצי.
 
אם אני מבין נכון ההמלצה לרשת היא גם ללא קשר

אם אני מבין נכון, ההמלצה לרשת היא גם ללא קשר לדירה החדשה. כלומר גם לאחר שנה אפילו, עדיין קיים חשש שהחתולה עשוייה למעוד וליפול, נכון? כי אני משום מה הבנתי כי זה קשור רק לשלב הראשון שלאחר המעבר והרצון לחזור לדירה הישנה והמוכרת שגובר על הפחד מהנפילה מגובה רב. נכון?
 

enbalush

New member
בשלב ה1 זה בגלל שהיא תנסה לברוח

אח"כ זה כדי למנוע נפילה
 

bar 23

New member
לגבי התילוע

אנחנו פשוט תפסנו אותה, אחד פתח את הפה שלה והשני הניח את הכדור בקצה הלוע. החזקנו את הפה סגור כמה שניות עד שהרגשנו שהיא בלעה וזהו.
 
למעלה