מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?

מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?
האם לדעתכם שירות מעבורות יומי בין ישראל לקפריסין יכול להועיל \ להצדיק את קיומו?

קראתי למשל על כך שנמל אילת ונמל עקבה מפעילים שאטל של אוניית מטען בין הנמלים (כדי לנצל בין היתר את העובדה שמנמל עקבה בניגוד לנמל אילת אפשר לשנע סחורות למדינות שלא מקיימות קשרים עם ישראל) ומתוך כוונה להפוך את השאטל בעתיד ליומי.. האם לדעתכם יש מקום להקצות גם כמות מסוימת של מקומות לטובת נוסעים?
 

XrayCharlie

New member
בשביל מה? בשביל מי? לאן?

מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?
האם לדעתכם שירות מעבורות יומי בין ישראל לקפריסין יכול להועיל \ להצדיק את קיומו?

קראתי למשל על כך שנמל אילת ונמל עקבה מפעילים שאטל של אוניית מטען בין הנמלים (כדי לנצל בין היתר את העובדה שמנמל עקבה בניגוד לנמל אילת אפשר לשנע סחורות למדינות שלא מקיימות קשרים עם ישראל) ומתוך כוונה להפוך את השאטל בעתיד ליומי.. האם לדעתכם יש מקום להקצות גם כמות מסוימת של מקומות לטובת נוסעים?
בשביל מה? בשביל מי? לאן?
מעבורות (נוסעים) תמצא בעיקר במקומות בהם אין חיבור יבשתי או שהחיבור ארוך כאורך הגלות (מה שלא קורה באילת).

קפריסין רחוקה מידי (6.5 שעות מינימום לכל כיוון).

כבר עלתה כאן השאלה אם כדי להציע שרות בין ת"א לערים לאורך החוף אבל במהירות האיטית של מעבורת, אין בכך כל תועלת או יתרון (בטח לא על רכבת שכבר קיימת).
 

Subi777

New member
את מי זה ישרת?

בשביל מה? בשביל מי? לאן?
מעבורות (נוסעים) תמצא בעיקר במקומות בהם אין חיבור יבשתי או שהחיבור ארוך כאורך הגלות (מה שלא קורה באילת).

קפריסין רחוקה מידי (6.5 שעות מינימום לכל כיוון).

כבר עלתה כאן השאלה אם כדי להציע שרות בין ת"א לערים לאורך החוף אבל במהירות האיטית של מעבורת, אין בכך כל תועלת או יתרון (בטח לא על רכבת שכבר קיימת).
את מי זה ישרת?
את כל מי שלמשל בוחר לנסוע לקפריסין בטיסה...
אם תהייה מעבורת לילה למשל, זה יאפשר לתיירים להגיע מקפריסין לארץ מבלי להפסיד יום טיולים ומבלי לשלם על מלון ללינה (זה קיים במעבורות במדינות אחרות.. למשל בין דאר א סלאם לזנזיבר)... ביום המעבורת מהירה ובלילה היא איטית בכוונה שהנוסעים יעבירו את הלילה במעבורת ויגיעו רעננים לחוף.

אני חושב שפוטנציאל קיים.. גם אם לא רואים אותו בטווח המידי.
תחשוב על זה, שתיירים מישראל למשל יוכלו לקנות כרטיס זול במעבורת.. ולשלם רק על מלון בקפריסין מדובר על חסכון משמעותי במחיר הנופש.
 

Ccyclist

Well-known member
מעבורת לילה משמעה תאים ופחות קיבולת.

את מי זה ישרת?
את כל מי שלמשל בוחר לנסוע לקפריסין בטיסה...
אם תהייה מעבורת לילה למשל, זה יאפשר לתיירים להגיע מקפריסין לארץ מבלי להפסיד יום טיולים ומבלי לשלם על מלון ללינה (זה קיים במעבורות במדינות אחרות.. למשל בין דאר א סלאם לזנזיבר)... ביום המעבורת מהירה ובלילה היא איטית בכוונה שהנוסעים יעבירו את הלילה במעבורת ויגיעו רעננים לחוף.

אני חושב שפוטנציאל קיים.. גם אם לא רואים אותו בטווח המידי.
תחשוב על זה, שתיירים מישראל למשל יוכלו לקנות כרטיס זול במעבורת.. ולשלם רק על מלון בקפריסין מדובר על חסכון משמעותי במחיר הנופש.
מעבורת לילה משמעה תאים ופחות קיבולת.
ואז הולך כל החיסכון של ישיבה בספסלים.
 
אבל למה שיעדיפו לשוט לקפריסין במעבורת במקום

את מי זה ישרת?
את כל מי שלמשל בוחר לנסוע לקפריסין בטיסה...
אם תהייה מעבורת לילה למשל, זה יאפשר לתיירים להגיע מקפריסין לארץ מבלי להפסיד יום טיולים ומבלי לשלם על מלון ללינה (זה קיים במעבורות במדינות אחרות.. למשל בין דאר א סלאם לזנזיבר)... ביום המעבורת מהירה ובלילה היא איטית בכוונה שהנוסעים יעבירו את הלילה במעבורת ויגיעו רעננים לחוף.

אני חושב שפוטנציאל קיים.. גם אם לא רואים אותו בטווח המידי.
תחשוב על זה, שתיירים מישראל למשל יוכלו לקנות כרטיס זול במעבורת.. ולשלם רק על מלון בקפריסין מדובר על חסכון משמעותי במחיר הנופש.
אבל למה שיעדיפו לשוט לקפריסין במעבורת במקום
לטוס אליה?
בשביל לחסוך לתושבי צפון המדינה נסיעה לנתב"ג כשיעדם קפריסין, יש פתרון הרבה יותר יעיל: טיסות בין חיפה לקפריסין.
לתושבי מרכז ודרום המדינה ודאי שטיסה מנתב"ג (או מאילת) עדיפה.
וכמה תיירים מגיעים מקפריסין או דרך קפריסין לישראל?
לא תהיה כאן באמת תחרות לטיסות ובעידן הטיסות המוזלות גם המחיר לא יהיה גורם מכריע.
בעבר היו קווי אוטובוס בין ישראל לבין קהיר ועמן. היום נשארו רק הטיסות.
 

Subi777

New member
בשביל לחסוך כסף.

אבל למה שיעדיפו לשוט לקפריסין במעבורת במקום
לטוס אליה?
בשביל לחסוך לתושבי צפון המדינה נסיעה לנתב"ג כשיעדם קפריסין, יש פתרון הרבה יותר יעיל: טיסות בין חיפה לקפריסין.
לתושבי מרכז ודרום המדינה ודאי שטיסה מנתב"ג (או מאילת) עדיפה.
וכמה תיירים מגיעים מקפריסין או דרך קפריסין לישראל?
לא תהיה כאן באמת תחרות לטיסות ובעידן הטיסות המוזלות גם המחיר לא יהיה גורם מכריע.
בעבר היו קווי אוטובוס בין ישראל לבין קהיר ועמן. היום נשארו רק הטיסות.
בשביל לחסוך כסף.
מחיר נסיעה במעבורת אמור להיות זול משמעותית ממחיר טיסה.

אגב, יש קווי אוטובוס לעמאן... הם מופעלים ע"י חברת התיירות נצרת.. תיירים משתמשים בהם המון.

ולמה אתה סבור שלא יהיה לזה ביקוש? כמות התיירים המגיעה כיום אינה מעידה על שום דבר. השאלה היא מהו הפוטנציאל. וכדי לבדוק פוטנציאל צריך לעשות ניתוח עסקי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איזה יום טיולים? טיסה לקפריסין

את מי זה ישרת?
את כל מי שלמשל בוחר לנסוע לקפריסין בטיסה...
אם תהייה מעבורת לילה למשל, זה יאפשר לתיירים להגיע מקפריסין לארץ מבלי להפסיד יום טיולים ומבלי לשלם על מלון ללינה (זה קיים במעבורות במדינות אחרות.. למשל בין דאר א סלאם לזנזיבר)... ביום המעבורת מהירה ובלילה היא איטית בכוונה שהנוסעים יעבירו את הלילה במעבורת ויגיעו רעננים לחוף.

אני חושב שפוטנציאל קיים.. גם אם לא רואים אותו בטווח המידי.
תחשוב על זה, שתיירים מישראל למשל יוכלו לקנות כרטיס זול במעבורת.. ולשלם רק על מלון בקפריסין מדובר על חסכון משמעותי במחיר הנופש.
איזה יום טיולים? טיסה לקפריסין
אורכת 42 דקות. קו מעבורת כזה לא יהיה רווחי בחיים! מי שרוצה לעשות את זה כקטע של טיול, סוג של קרוז קטן - אפשר לשכור יאכטה ולעשות את זה תוך 12 שעות, לא 6 וחצי כמו שנכתב פה.
 

Subi777

New member
הטיסה אורכת 40 דקות.

איזה יום טיולים? טיסה לקפריסין
אורכת 42 דקות. קו מעבורת כזה לא יהיה רווחי בחיים! מי שרוצה לעשות את זה כקטע של טיול, סוג של קרוז קטן - אפשר לשכור יאכטה ולעשות את זה תוך 12 שעות, לא 6 וחצי כמו שנכתב פה.
הטיסה אורכת 40 דקות.
אל תשכח 3 שעות התייצבות מראש בטרמינל.
אני חושב שיש לזה פוטנציאל במיוחד בצורה של מעבורת לילה... אנשים עושים לפעמים מסלולי טיסה לא הגיוניים כדי לחסוך כסף. אנשים טסים ללונדון דרך מוסקבה רק בגלל שזה זול יותר.. שלא לדבר על לטוס ליוהנסבורג דרך לונדון. אנשים לוקחים קונקשן של 8 שעות בעמאן כדי להגיע בזול יותר למזרח...

אז 12 שעות שייט לא יהווה מכשול אם פער המחירים בין טיסה לבין כרטיס מעבורת יהיה עצום.
 
אבל הוא לא יהיה עצום

הטיסה אורכת 40 דקות.
אל תשכח 3 שעות התייצבות מראש בטרמינל.
אני חושב שיש לזה פוטנציאל במיוחד בצורה של מעבורת לילה... אנשים עושים לפעמים מסלולי טיסה לא הגיוניים כדי לחסוך כסף. אנשים טסים ללונדון דרך מוסקבה רק בגלל שזה זול יותר.. שלא לדבר על לטוס ליוהנסבורג דרך לונדון. אנשים לוקחים קונקשן של 8 שעות בעמאן כדי להגיע בזול יותר למזרח...

אז 12 שעות שייט לא יהווה מכשול אם פער המחירים בין טיסה לבין כרטיס מעבורת יהיה עצום.
אבל הוא לא יהיה עצום
הוא גם לא יהיה גדול.
כי על מנת ששירות מעבורות בין קפריסין לישראל (אגב, האם יש שירות מעבורות סדיר בין קפריסין למדינות אחרות, כמו יוון, טורקיה, סוריה, לבנון או מצרים?) יהיה רווחי ויוכל להחזיק עצמו המחיר יהיה חייב להיות בהתאם.
גם בנמל ימי יש התייצבות שעות מראש ובירוקרטיה ומעבר ביקורת גבולות ומכס.
ואם המעבורת כוללת מקום לכלי רכב אז יש גם את זמן טעינת והוצאת כלי הרכב.

במטוס של חברת תעופה ניתן להשתמש בצורה גמישה הרבה יותר וליעדים רבים. למעבורת בין ישראל לקפריסין כמעט לא יהיו שימושים אלטרנטיביים.
אם אתה חושב ששירות מעבורות יומי בין חיפה לקפריסין יוכל להיות רווחי עם מחירים ברצפה - אתה טועה.
כפי שכבר נכתב כאן, קפריסין אינה הונג-קונג. היא בעצמה שוק קטן מאוד וצריך לזכור שגם בקפריסין, בדומה לישראל, קיים סכסוך לאומי.
כך שהחלום שלך על מליוני תיירים שיציפו את קפריסין בדרכם לישראל במעבורת הוא לא יותר מחלום.
 
בנוסף: שירות מעבורות כזה יחייב סידורי אבטחה

אבל הוא לא יהיה עצום
הוא גם לא יהיה גדול.
כי על מנת ששירות מעבורות בין קפריסין לישראל (אגב, האם יש שירות מעבורות סדיר בין קפריסין למדינות אחרות, כמו יוון, טורקיה, סוריה, לבנון או מצרים?) יהיה רווחי ויוכל להחזיק עצמו המחיר יהיה חייב להיות בהתאם.
גם בנמל ימי יש התייצבות שעות מראש ובירוקרטיה ומעבר ביקורת גבולות ומכס.
ואם המעבורת כוללת מקום לכלי רכב אז יש גם את זמן טעינת והוצאת כלי הרכב.

במטוס של חברת תעופה ניתן להשתמש בצורה גמישה הרבה יותר וליעדים רבים. למעבורת בין ישראל לקפריסין כמעט לא יהיו שימושים אלטרנטיביים.
אם אתה חושב ששירות מעבורות יומי בין חיפה לקפריסין יוכל להיות רווחי עם מחירים ברצפה - אתה טועה.
כפי שכבר נכתב כאן, קפריסין אינה הונג-קונג. היא בעצמה שוק קטן מאוד וצריך לזכור שגם בקפריסין, בדומה לישראל, קיים סכסוך לאומי.
כך שהחלום שלך על מליוני תיירים שיציפו את קפריסין בדרכם לישראל במעבורת הוא לא יותר מחלום.
בנוסף: שירות מעבורות כזה יחייב סידורי אבטחה
ובטחון קפדניים שבהכרח יוסיפו לעלות השירות.
 

טשאפק 2

New member
יש כמובן שירות מעבורות בין יוון לקפריסין

אבל הוא לא יהיה עצום
הוא גם לא יהיה גדול.
כי על מנת ששירות מעבורות בין קפריסין לישראל (אגב, האם יש שירות מעבורות סדיר בין קפריסין למדינות אחרות, כמו יוון, טורקיה, סוריה, לבנון או מצרים?) יהיה רווחי ויוכל להחזיק עצמו המחיר יהיה חייב להיות בהתאם.
גם בנמל ימי יש התייצבות שעות מראש ובירוקרטיה ומעבר ביקורת גבולות ומכס.
ואם המעבורת כוללת מקום לכלי רכב אז יש גם את זמן טעינת והוצאת כלי הרכב.

במטוס של חברת תעופה ניתן להשתמש בצורה גמישה הרבה יותר וליעדים רבים. למעבורת בין ישראל לקפריסין כמעט לא יהיו שימושים אלטרנטיביים.
אם אתה חושב ששירות מעבורות יומי בין חיפה לקפריסין יוכל להיות רווחי עם מחירים ברצפה - אתה טועה.
כפי שכבר נכתב כאן, קפריסין אינה הונג-קונג. היא בעצמה שוק קטן מאוד וצריך לזכור שגם בקפריסין, בדומה לישראל, קיים סכסוך לאומי.
כך שהחלום שלך על מליוני תיירים שיציפו את קפריסין בדרכם לישראל במעבורת הוא לא יותר מחלום.
יש כמובן שירות מעבורות בין יוון לקפריסין
ובין טורקיה לצפון קפריסין.

בתוך יוון פועלים קווי מעבורות רבים מאד, וכן קיימות מעבורות בכמה קווים בין יוון לאיטליה. אולי גם למדינות נוספות.

לגבי מעבורות מקפריסין ליעדים אחרים בים התיכון, אני לא בטוח. בעבר היו (כולל לישראל).
 

david80

Member
מעבורת מחיפה ללימסול בפחות משלוש שעות

בשביל מה? בשביל מי? לאן?
מעבורות (נוסעים) תמצא בעיקר במקומות בהם אין חיבור יבשתי או שהחיבור ארוך כאורך הגלות (מה שלא קורה באילת).

קפריסין רחוקה מידי (6.5 שעות מינימום לכל כיוון).

כבר עלתה כאן השאלה אם כדי להציע שרות בין ת"א לערים לאורך החוף אבל במהירות האיטית של מעבורת, אין בכך כל תועלת או יתרון (בטח לא על רכבת שכבר קיימת).
מעבורת מחיפה ללימסול בפחות משלוש שעות
המרחק בין חיפה ללימסול - 275 ק"מ
מהירות המעבורת המהירה בעולם - 107 קמ"ש (קישור ליוטיוב)

השאלה היא מהו טווח ההפלגה של מעבורת זה והאם היא מתאימה לגלים של ים פתוח כמו הים התיכון!
 

Subi777

New member
יש מעבורות גם באוקיינוסים...

מעבורת מחיפה ללימסול בפחות משלוש שעות
המרחק בין חיפה ללימסול - 275 ק"מ
מהירות המעבורת המהירה בעולם - 107 קמ"ש (קישור ליוטיוב)

השאלה היא מהו טווח ההפלגה של מעבורת זה והאם היא מתאימה לגלים של ים פתוח כמו הים התיכון!
יש מעבורות גם באוקיינוסים...
בין היבשת הגדולה לאיים הנמצאים באוקינוס
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי רק כחוויה תיירותית של שעה.

מעבורות בישראל - כן לא, למה לא?
האם לדעתכם שירות מעבורות יומי בין ישראל לקפריסין יכול להועיל \ להצדיק את קיומו?

קראתי למשל על כך שנמל אילת ונמל עקבה מפעילים שאטל של אוניית מטען בין הנמלים (כדי לנצל בין היתר את העובדה שמנמל עקבה בניגוד לנמל אילת אפשר לשנע סחורות למדינות שלא מקיימות קשרים עם ישראל) ומתוך כוונה להפוך את השאטל בעתיד ליומי.. האם לדעתכם יש מקום להקצות גם כמות מסוימת של מקומות לטובת נוסעים?
לדעתי רק כחוויה תיירותית של שעה.
מעבורת מעכו לחיפה שתגיע מנמל עכו לנקודה קרובה ככל האפשר לתחנת חיפה מרכז וכיכר פריז, או מעבורת מהרצליה ליפו שתעצור גם בנמל ת"א ובמרינה יכולות להיות אמצעי תחבורה חוויתי למי שיש לו זמן לבזבז.

לישראל אין איים משמעותיים (יש כמה איים סלעיים מול אכזיב http://goo.gl/maps/sFPTB ) ולקפריסין (וחשוב יותר - לאירופה) יותר נוח לטוס ולשכור רכב.
 

XrayCharlie

New member
אם אתה מדבר על חוויה תיירותית...

לדעתי רק כחוויה תיירותית של שעה.
מעבורת מעכו לחיפה שתגיע מנמל עכו לנקודה קרובה ככל האפשר לתחנת חיפה מרכז וכיכר פריז, או מעבורת מהרצליה ליפו שתעצור גם בנמל ת"א ובמרינה יכולות להיות אמצעי תחבורה חוויתי למי שיש לו זמן לבזבז.

לישראל אין איים משמעותיים (יש כמה איים סלעיים מול אכזיב http://goo.gl/maps/sFPTB ) ולקפריסין (וחשוב יותר - לאירופה) יותר נוח לטוס ולשכור רכב.
אם אתה מדבר על חוויה תיירותית...
זה מזכיר לי שלפני המון שנים (אולי אפילו 30) חציתי את הכינרת (מעין גב לטבריה) בסוג של מעבורת. אני לא יודע אם זה קיים עדיין היום אבל מאחר ואני זוכר כי אבא שלי הגיע לטבריה לפניינו...אז זה לא יותר מידי שווה ככלי תחבורה ליום-יום.
 

Ccyclist

Well-known member
רחפת יכולה לחצות את המרחק ב15 דקות

אם אתה מדבר על חוויה תיירותית...
זה מזכיר לי שלפני המון שנים (אולי אפילו 30) חציתי את הכינרת (מעין גב לטבריה) בסוג של מעבורת. אני לא יודע אם זה קיים עדיין היום אבל מאחר ואני זוכר כי אבא שלי הגיע לטבריה לפניינו...אז זה לא יותר מידי שווה ככלי תחבורה ליום-יום.
רחפת יכולה לחצות את המרחק ב15 דקות
במקום כמו הכינרת יש אולי יתרון של קו ישר מול עיקוף ארוך אם אם אמצעי התחבורה הימי מהיר מספיק והכבישים לא מאפשרים לרכב או לאוטובוס לממש את הפוטנציאל.

אם היתה "טבריה שניה" בצד של עין גב אולי היה אפשר להצדיק רחפת או היידרופוייל אחרי שטבריה תחובר לר"י.
 
עכו חיפה טוב גם בשעות העומס

לדעתי רק כחוויה תיירותית של שעה.
מעבורת מעכו לחיפה שתגיע מנמל עכו לנקודה קרובה ככל האפשר לתחנת חיפה מרכז וכיכר פריז, או מעבורת מהרצליה ליפו שתעצור גם בנמל ת"א ובמרינה יכולות להיות אמצעי תחבורה חוויתי למי שיש לו זמן לבזבז.

לישראל אין איים משמעותיים (יש כמה איים סלעיים מול אכזיב http://goo.gl/maps/sFPTB ) ולקפריסין (וחשוב יותר - לאירופה) יותר נוח לטוס ולשכור רכב.
עכו חיפה טוב גם בשעות העומס
אם יעלה מספר התושבים, מכיוון שהדרך ביבשה ארוכה יותר.
 
עדיין ברכבת זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מבמעבורת

עכו חיפה טוב גם בשעות העומס
אם יעלה מספר התושבים, מכיוון שהדרך ביבשה ארוכה יותר.
עדיין ברכבת זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מבמעבורת
לא יהיה למעבורת שום יתרון על פני הרכבת ומה-15 ביוני יהיו בשעות העומס 4 רכבות בשעה בין עכו לחיפה.
 

Subi777

New member
יהיה לה יתרון אם תוכל לעלות עם הרכב :)

עדיין ברכבת זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מבמעבורת
לא יהיה למעבורת שום יתרון על פני הרכבת ומה-15 ביוני יהיו בשעות העומס 4 רכבות בשעה בין עכו לחיפה.
יהיה לה יתרון אם תוכל לעלות עם הרכב :)
באופן כללי אני חושב ששירות מעבורות בין ישראל לקפריסין יכול להיות מאוד טוב.. אם הוא יעשה בדרך הנכונה ובעזרת השיווק הנכון.

עצם זה שבכמה עשרות בודדות של שקלים אתה יכול להיות בחו"ל זה קונספט שהרבה ישראלים יקפצו עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה