מס שבח

sainom

New member
הרי יש כמה סעיפים שמהווים עילת פטור

דירה יחידה שלא נמכרה דירה ב 4 שנים אחרונות האם סעיפים אלו יש בינהם תלות
 

sainom

New member
מס שבח

שלום, מכרתי דירה (יחידה שברשותי) לפני כחצי שנה . מאז קניתי דירה נוספת ואני שוקל למכור אותה. האם אהיה פטור ממס שבח בטענה שהיא דירה יחידה שברשותי או מסיבה אחרת. או שאהיה חייב חייב במס מכיון שטרם עברו 4 שנים. אודה על התייחסותכם.
 
חיובי מס במכירת דירה

בהיעדר פרטים, אי אפשר להשיב על שאלתך. לדוגמה(ואלה מקצת הפרטים): לגבי המכירת הדירה הראשונה: האם הדירה נמכרה בפטור ממס שבח? ואם כן לפי איזה עילת פטור? או אולי נמכרה בחיוב מס שבח/ללא פטור? לגבי הדירה הנוספת: בכמה נרכשה הדירה, בכמה היא נמכרת? האם יש/אין זכויות בניה בלתי מנוצלות? עו"ד אברהם סימון
 

sainom

New member
מס

הדירה ה 1 נמכרה בפטור ממס שבח לא ברור לי על איזה סיבה אני מניח שמכיון שלא נמכרה דירה ב 4 שנים אחרונות. הדירה ה 2 היא חדשה מקבלן. עדיין לא יודע בכמה אמכור אני מתלבט אך אומרים שהמחירים עלו באיזור
 

sainom

New member
בהמשך לשאילה

האם הסעיפים של מס שבח תלואים אחד בשני?
 
מכירת שתי דירות זו אחר זו

בהנחה שהפטור בעת מכירת דירתך הראשונה נבע מכך שבקשת פטור ממכירת דירה מזכה, כי לא מכרת דירה בארבעת השנים שקדמו למכירת הדירה. (סעיף 49ב(1) לחוק מיסוי מקרקעין). ובהנחה כי בעת מכירת הדירה הראשונה לא היו לך יותר מדירה אחת בבעלות התא המשפחתי שלך (אתה, אשתך וילדיכם שגילם פחות מ-18). תוכל למכור גם את הדירה השניה בפטור מלא ממס שבח, אם עברו לפחות 18 חודשים ממכירת הדירה הראשונה ובתקופת ארבע השנים שקדמו למכירה השניה, לא היתה לך בעת ובעונה אחת יותר מדירת מגורים אחת. (סעיף 49ב(2) לחוק)
 

sainom

New member
דירה 2

שלום , תודה על תשובתך. קניתי דירה חדשה מקבלן ואז מכרתי את הישנה . גם במס רכישה ששילמתי על הדירה ה 2 (מקבלן) התחייבתי למכור את דירתי ה 1 תוך 18 חודש. האם זה נחשב שהיה לי 2 דירות במקביל ?
 
אם הדירה הראשונה נמכרה תוך המועד

הקבוע בחוק, אינך נחשב למי שהיו לו שתי דירות בעת ובעונה אחת. זכור, הדירה שנרכשה מן הקבלן אינה נחשבת דירה, אלא לאחר סיום בנייתה והיותה ראויה למגורים (קיים טופס 4 והדירה חוברה לרשת המים והחשמל, בחיבור של קבע).
 
למעלה