מס. שאלות לגבי גורה בת חצי שנה

lior218

New member
מס. שאלות לגבי גורה בת חצי שנה

או קיי, אז הנסיכה שלי תהיה בת חצי שנה ביום שישי. מדובר בלברדורית מתוקה שעונה(רק בחלק מהזמן) לשם קליאו (CLEO). 1. עיקור אני מתכוון לעקר אותה אבל מתלבט עם לעשות את זה רק בגיל שנה כדי שהיא תגדל יותר ותהיה חזקה יותר.(זה נראה לי קצת מוקדם לנתח אותה עכשיו) אבל מצד שני ממליצים לעקר כבר מגיל חצי שנה וגם לשמור עליה ויותר בעייתי לשמור שכלבים אחרים לא יגיעו אליה עלולה להיות בעיה. בקיצור האם ההמלצה היא חד משמעית לעקר גורה בגיל חצי שנה? 2. ארוחות בספר "הכלב" כתוב כי בגיל חצי שנה אפשר לעבור מ3 ארוחות ביום ל2. והשאלות הן, האם להשאיר את אותה כמות מזון יומית רק לחלק אותה ל2 ארוחות במקום ל3? האם לבטל את הארוחה החלבית בערב(יוגורט ולחם) ובמקומה לתת עוד ארוחה בשרית (סה"כ שתי ארוחות בשריות ביום)? האם יש עצות נוספות בנושא? 3. ים האם בגיל חצי שנה אפשר כבר לקחת אותה לים, כדי שתתנסה בשחיה אם יבוא לה? בימים החמים כבר שמתי לה גיגית עם מים (3-5 ס"מ) והיא נהנתה מאוד. האם צריך לחפוף את הפרווה לאחר הרחצה בים? 4.פעילות גופנית האם אפשר לקחת אותה איתי לריצות? כמה זמן בהתחלה או בכלל? בתודה ליאור
 

ohari

New member
תשובות

1. אפשר ורצוי לעקר כבר בגיל חצי שנה, לפני הייחום הראשון. אין שום בעיה בעיקור בגיל כזה, והדעה היא שתהליך ההחלמה מהיר יותר ככל שגיל העיקור צעיר יותר. מעבר לזה עיקור מוקדם מפחית את הסיכון לסוגים שונים של סרטן בגילאים מבוגרים יותר. להרגיע אותך, את הכלבות שלי עיקרתי בסביבות גיל חצי שנה ושתיהן התאוששו במהירות וללא בעיות. 2. קודם כל, לא ברור לי למה אתה מאכיל אותה בערב בלחם ויוגורט. אין שום דבר טוב בלתת לחם לכלב, וגם יוגורט הוא לא בדיוק מזון מומלץ (בייחוד יוגורט עם תוספת סוכר). אפשר לעבור לשתי ארוחות ביום, אבל כמות המזון הכללית צריכה להישאר עפ"י המלצת היצרן (על גב שק המזון תמצא טבלה לחישוב הכמות). קח את הכמות הזאת וחלק אותה לשתיים. 3. אפשר לקחת אותה לים לשחות, לברדורים במיוחד אוהבים מים ואני בטוח שהיא תהנה. אין צורך לחפוף אותה אחרי כל רחצה בים, רוחצים אותה רק אם היא מלוכלכת מאוד וגם אז רק עם שמפו מיוחד לכלבים. 4. אפשר לקחת אותה לפעילות גופנית, אבל בצורה הדרגתית ובמידה. תתחיל מריצות קצרות ותעלה לאט לאט בסרגל המאמצים. אם חם מאוד קח איתך גם מים בשבילה, לא צריכה להיות לה בעיה עם ריצות.
 
התשובות שלי.

לגבי העיקור - כדאי לדעתי להמתין עד הייחום הראשון ורק אחר כך לעקר. כמובן שלשמור אותה בייחום הראשון שלא תכנס להריון. לגבי רחצה בים - בוודאי שאפשר וגם מותר וזה גם טוב לכלבים לרחוץ בים. אחרי שתחזרו מהים צריך לשטוף אותה במים מתוקים, לא צריך לחפוף לה את השיער - זה ממש מיותר. המים המתוקים ישטפו את מי המלח. יוגורט ולחם - לדעתי גם בסדר (יוגורט ביו כמובן ולא יוגורט עם פירות שהוא מסוכר ולא בריא) כל עוד זה לא קבוע אלא פעם בשבוע, נניח. אבל בהחלט אתה צריך לעבור לאוכל יבש שמותאם לכלבים בגילה (והיא עדיין גורה). רצוי מאוד לחלק את האוכל ל-3 פעמים (במיוחד אם היא מגזע גדול - להם יש סיכון לחטוף היפוך קיבה וזה מסוכן...). לגבי ריצות איתך - לאט לאט עם הגורה. היא עדיין קטנה והגוף שלה בתהליכי גדילה ובניה - אז אסור להעמיס עליו פעילות גופנית שכן לפעמים הנזק יכול להיות בלתי הפיך... בהצלחה ושיהיה לך כיף איתה (זה בטוח).
 

איל35

New member
הערונת שלי.....

שלום ליאור, מומלץ לעקר לפני יחום ראשון כשהכלבה בסביבות חצי שנה. העיקור בשלב זה פשוט יותר ובעל סיכונים לסיבוך קטנים יותר היות שהמערכת המינית של הכלבה אינה מפותחת דיה בשלב הזה. מה שעלול לעקב גדילה והתפתחות תקינה אצל כלבות זה כניסה להריון בגיל צעיר. הרבעה נכונה נעשית ביחום הרביעי והילך. בין אם הכלב מקבל 2 או 3 ארוחות ביום המינון הוא לפי מות המזון המומלצת לחלק ל2 ו3 בהתאמה. ללברדורים יש נטיית השמנה, אז מזון במידה. אחרי הארוחה לא מומלץ לאמץ את הגור במשחקים. גם כשיגדל רצוי מאוד שלא ישתולל לאחר ארוחה לפחות למשך שעתיים. לאחר הרחצה בים שטיפה במים מתוקים חשובה. איני בקיא בגזע הלברדורים על כן אני מאוד ממליץ לך להתיעץ עם רכזת הגזע הבקיאה מטבע הדברים על דרך הגידול הנכונה והטובה לכלבה. איתה גם תוכל להתיעץ בנוגע לריצות. ישנם גזעים (גדולים בעיקר) שמומלץ לא לרוץ ולאמצם יתר על המידה כשהם גורים משום שזה עלול לפגוע לפגוע ברצועות ובעצמות בשלבי הגדילה. עצה אחרונה לי אלייך, נושאים רפואיים תתיעץ עם הוטרינר שלך ולא על גבי פורום. בהצלחה עם הכלבונת, איל
 

רעות 85

New member
לגבי יוגורט הדעות חלוקות אבל

להוריד את הלחם מהתפריט. במיוחד לחם לבן שלא רק שהוא לא מועיל הוא אפילו מזיק- ואת זה הוט' שלי אמר לי אחרי ששוקו היה נהנה מארוחות לחם. ואפילו לא מידי יום.
 
למעלה