מס' מנוע לא תואם לרישיון

מס' מנוע לא תואם לרישיון

מישהו מהעבודה שלי קנה רכב (בלי בדיקה) ואחרי כמה ימים התברר שמס' מנוע לא תואם למה שמופיע ברישיון. המוכר היה מופתע וטוען שהוא בעצמו קנה את הרכב בלי בדיקה ולא ידע על כך וגם,ולא מנע מהקונה לגשת לבדיקה. מה עושים במקרה כזה ? ניראה כאילו שניהם "נדפקו" מהבעלים הקודמים...
 

kompy

New member
אפשרויות

1. לברר מי היו הבעלים הקודמים בשרשרת. יש לגשת למשרד הרישוי ולהוציא הסטוריית בעלים. כך הוא יוכל לברר האם מי מהם כן החליף? אגב, הח' המנוע נעשתה רק בתקופה מאז הטסט הקודם, וזאת משום שבטסט מוודאים התאמת מס' מנוע לרשום ברשיון-הרכב. כך שבעל הרכב אשר בצע את הטסט בפעם האחרונה, הוא זה שהחליף מנוע לרכב. אם יוכח שהאדם שמכר לחברך היה בעליו של הרכב בטסט האחרון, אזי ניתן לבטל את רכישת הרכב מאחר והוא הסתיר מידע מהותי וזאת ללא כל קשר לכך שהוא מנע מהקונה לבדוק זאת. חובת הגילוי חלה על המוכר. 2. אם הוא לא יוכל או לא ירצה להתעסק עם כל התהליך של ביטול הרכישה, חברך יצטרך להחליף את המנוע שוב לאחר חוקי.
 

מירי1123

New member
ניתן לקבל אישור על המנוע הנוכחי?

האם ניתן לקבל אישור על המנוע הנוכחי ולהתאים את מספרו ברישון הרכב , במידה והוא מאושר?
 

wil

New member
אם אתה יכול למצוא שטר מכר שלו...

אחרת הנחת היסוד הוא שהוא עשוי להיות גנוב.
 
כן מס' השילדה תואם לרישיון

הרכב היה אצל המוכר תקופה קצרה כך שלא יצא לו להעביר טסט. כנראה זה אחד מ- 3 הבעלים הקודמים (הכרב כרגע יד חמישית). המוכר הוא בנאדם פרטי ולא סוחר, אבל הוא קנה את הרכב מסוחר. ככה יוצא שמהסוחר ומטה מישהו "דפק" את שניהם. משיחה עם בעל מקצוע בענף הרכב מסתבר שאכן צריך להחליף מנוע ולהתאים את מספרו לרישיון. האם יש כאן עילה לביטול העסקה או לתביעה (ואם כן, מי נגד מי) ?
 

פינזוסט

New member
נצל"ש. האם תמיד בודקים מס מנוע בטסט

לא מזמן העברתי טסט פוקוס שנת 2002, ומאוד התפלאתי שאף אחד לא פתח לי מכסה מנוע לכל אורך הבדיקה! יכול להיות שלפעמים מחפפים בזה? (הנ"ל אירע במכון ידוע בירושלים).
 

avinamal

New member
בהחלט כך. גם לי לא בדקו.

ויש לי חבר שהחליף מנוע בלי רישוי, ועבר מאז 2 טסטים כמו גדול.
 
למעלה