מסתמן: נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה החל ממאי

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מסתמן: נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה החל ממאי
"על פי הסדר המתגבש בין עיריית י-ם, משרד התחבורה והזכיינית סיטיפס נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה מפסגת זאב להר הרצל החל ממאי, לפני הפעלתה המסחרית. מחיר הנסיעה: ארבעה שקלים" זמן ירושלים
 
מסתמן: נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה החל ממאי
"על פי הסדר המתגבש בין עיריית י-ם, משרד התחבורה והזכיינית סיטיפס נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה מפסגת זאב להר הרצל החל ממאי, לפני הפעלתה המסחרית. מחיר הנסיעה: ארבעה שקלים" זמן ירושלים
בשאיפה שאכן יסעו :) הסדרים מתגבשים יש הרבה
 
מסתמן: נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה החל ממאי
"על פי הסדר המתגבש בין עיריית י-ם, משרד התחבורה והזכיינית סיטיפס נוסעים יוכלו לנסוע ברכבת הקלה מפסגת זאב להר הרצל החל ממאי, לפני הפעלתה המסחרית. מחיר הנסיעה: ארבעה שקלים" זמן ירושלים
כיצד הרק"ל יכולה לעזור לי בדיוק? הא?
מהבית שלי לתחנה הקרובה 12 דקות ברגל ! (אני מגיע בסיטרואן ב-12 דקות ל-לטרון). ולאן אסע עם הרק"ל בדיוק??? להר-הרצל? מה איבדתי שם? קברים? או אולי למרכז העיר הישן? מה איבדתי שם? חנות תקליטים בודדה שנשארה שם? מה יש לבן-אדם לחפש במרכז העיר הישן? הא? קניות בסופר? אני אסחב 30 שקיות פלסטיות ברק"ל? נראה לך? בקיצור ולענין: כל הרק"ל הוא זריקת כסף על כלום ! ואם אני רוצה לנסוע לפסגת זאב, אני אשתמש ברק"ל מרמות-אשכול? מה השתגעתי? הא? אני מגיע ברכב הפרטי ב-4 דקות לפסגה ! ברק"ל צריך ללכת ברגל 12 דקות והיא מורידה אותי רק ברחובות הראשיים, כלומר עוזר לי כמו קוץ שתקוע עמוק בתחת ! בשביל זה סבלנו כל-כך הרבה שנים? בשביל כלום ! מי שבראשו שכל והיגיון בריא - לא ישתמש ברק"ל שמתחילה במקום שומם, עוברת במדבר השומם של רחוב יפו ומגיעה בסופו של המסלול לקברי צדיקים.............................הרק"ל היא בדיחה גרועה אבל לא סתם גרועה - הגרועה מכולן ! אה שעחתי: בשביל לנסוע לפסגה, צריך לעבור בשועפאט ! אין לי מה לעשות חוץ מאשר לעבור בשועפאט ולבזבז את זמני על ריחות של גחלים מתובלים בחרא של גמלים...
 

easylivin

New member
כיצד הרק"ל יכולה לעזור לי בדיוק? הא?
מהבית שלי לתחנה הקרובה 12 דקות ברגל ! (אני מגיע בסיטרואן ב-12 דקות ל-לטרון). ולאן אסע עם הרק"ל בדיוק??? להר-הרצל? מה איבדתי שם? קברים? או אולי למרכז העיר הישן? מה איבדתי שם? חנות תקליטים בודדה שנשארה שם? מה יש לבן-אדם לחפש במרכז העיר הישן? הא? קניות בסופר? אני אסחב 30 שקיות פלסטיות ברק"ל? נראה לך? בקיצור ולענין: כל הרק"ל הוא זריקת כסף על כלום ! ואם אני רוצה לנסוע לפסגת זאב, אני אשתמש ברק"ל מרמות-אשכול? מה השתגעתי? הא? אני מגיע ברכב הפרטי ב-4 דקות לפסגה ! ברק"ל צריך ללכת ברגל 12 דקות והיא מורידה אותי רק ברחובות הראשיים, כלומר עוזר לי כמו קוץ שתקוע עמוק בתחת ! בשביל זה סבלנו כל-כך הרבה שנים? בשביל כלום ! מי שבראשו שכל והיגיון בריא - לא ישתמש ברק"ל שמתחילה במקום שומם, עוברת במדבר השומם של רחוב יפו ומגיעה בסופו של המסלול לקברי צדיקים.............................הרק"ל היא בדיחה גרועה אבל לא סתם גרועה - הגרועה מכולן ! אה שעחתי: בשביל לנסוע לפסגה, צריך לעבור בשועפאט ! אין לי מה לעשות חוץ מאשר לעבור בשועפאט ולבזבז את זמני על ריחות של גחלים מתובלים בחרא של גמלים...
מה שלא עוזר לאביתר - משמעותו זריקת כסף
על כלום...
הלוואי והייתי אגוצנטרי כמוך, אביתר - זה הכי טוב לבריאות!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה שלא עוזר לאביתר - משמעותו זריקת כסף
על כלום...
הלוואי והייתי אגוצנטרי כמוך, אביתר - זה הכי טוב לבריאות!
הוא שכח להוסיף שאסור לעשן בספסל האחורי.

אה וגם אין ריח של דיזל ואי אפשר לפתוח חלון וגם יש מזגן חזק...
 
הוא שכח להוסיף שאסור לעשן בספסל האחורי.

אה וגם אין ריח של דיזל ואי אפשר לפתוח חלון וגם יש מזגן חזק...
בדיוק כך !
טוב שהזכרת לי ! מי המג'נון ש
שיאסור עלי לעשן בספסל האחורי ??? סיבה נהדרת לא לנסוע בתח"צ בכלל ! קשה, קשה בלי ריח של ארובות הדיזל.... אני זוכר היטב כיצד בכיר לשעבר בחברת "רכבת-ישראל" וחבר יקר משם ואני, היינו עומדים בלילה בתחנת הרכבת חיפה-מרכז, קרוב לרציף, אני מצלם והוא נהנה, ושנינו שואפים מלוא הריאות את הריח הנפלא הנפלט מארובת הקטרים. נהגנו לצחוק שאפשר ל....מזה ! אגב: חן מכיר את הסיפור ואת אותה אישיות בכירה שהיא חברה גם שלו מן הסתם.... אז נכון - אולי אני קצת אגוצנטרי בענין הזה, אך בשבילי הרק"ל איננה מהווה כל אטרקצייה. תגיד לי אתה יא דודו: מה יש לי לחפש במרכז העיר? מה? מה איבדתי שם? בתי קפה? מסעדות? נאדה ! רק חנות התו-השמיני נותרה ברחוב שמאי אך למרות גודלה אין לי מה לקנות בה כי במילא אני מייבא לבד את כל הדיסקים שלי מחו"ל כי אשתי טוענת שאני שומע כזה דרעק איזוטרי של מוזיקה שלא פלא שאני לא מצליח להשיג שום דיסק שאני רוצה בארץ....
 

snoopy10

New member
כיצד הרק"ל יכולה לעזור לי בדיוק? הא?
מהבית שלי לתחנה הקרובה 12 דקות ברגל ! (אני מגיע בסיטרואן ב-12 דקות ל-לטרון). ולאן אסע עם הרק"ל בדיוק??? להר-הרצל? מה איבדתי שם? קברים? או אולי למרכז העיר הישן? מה איבדתי שם? חנות תקליטים בודדה שנשארה שם? מה יש לבן-אדם לחפש במרכז העיר הישן? הא? קניות בסופר? אני אסחב 30 שקיות פלסטיות ברק"ל? נראה לך? בקיצור ולענין: כל הרק"ל הוא זריקת כסף על כלום ! ואם אני רוצה לנסוע לפסגת זאב, אני אשתמש ברק"ל מרמות-אשכול? מה השתגעתי? הא? אני מגיע ברכב הפרטי ב-4 דקות לפסגה ! ברק"ל צריך ללכת ברגל 12 דקות והיא מורידה אותי רק ברחובות הראשיים, כלומר עוזר לי כמו קוץ שתקוע עמוק בתחת ! בשביל זה סבלנו כל-כך הרבה שנים? בשביל כלום ! מי שבראשו שכל והיגיון בריא - לא ישתמש ברק"ל שמתחילה במקום שומם, עוברת במדבר השומם של רחוב יפו ומגיעה בסופו של המסלול לקברי צדיקים.............................הרק"ל היא בדיחה גרועה אבל לא סתם גרועה - הגרועה מכולן ! אה שעחתי: בשביל לנסוע לפסגה, צריך לעבור בשועפאט ! אין לי מה לעשות חוץ מאשר לעבור בשועפאט ולבזבז את זמני על ריחות של גחלים מתובלים בחרא של גמלים...
אני טוען את זה כבר מזמן
הרכבת הקלה בי-ם היא לא יותר מכרמלית מספר 2. רכבת של קו אחד, קצר, משום מקום לשום מקום.
 
מה, זה לא נכון, עמית?

"קו קצר, משום מקום לשום מקום" - זאת האמת לאמיתה, לא?
לו היית מכיר את ירושלים היטב היית מבין.
היא טובה לפלשתינאים בשועפאט ולאלה שעובדים בשער שכם... בתחילה היא תהווה אטרקצייה אך היא מהווה כרוניקה ידועה וברורה של כישלון תעבורתי מראש ! אילו היית מכיר מקרוב את הלכי הרוח בירושלים ומדבר עם תושבים, היית מבין באמת מה חושבים עליה התושבים. אינני מדבר על עמית - הוא ילד טוב המנהל שלנו אבל מאודדדדד תמים...יש לו לב זהב - הוא יפרנס את סיטיפס ואני אתעקש להמשיך ולנסוע בפרייבט עם הפקקים.
 

amit1270

New member
לו היית מכיר את ירושלים היטב היית מבין.
היא טובה לפלשתינאים בשועפאט ולאלה שעובדים בשער שכם... בתחילה היא תהווה אטרקצייה אך היא מהווה כרוניקה ידועה וברורה של כישלון תעבורתי מראש ! אילו היית מכיר מקרוב את הלכי הרוח בירושלים ומדבר עם תושבים, היית מבין באמת מה חושבים עליה התושבים. אינני מדבר על עמית - הוא ילד טוב המנהל שלנו אבל מאודדדדד תמים...יש לו לב זהב - הוא יפרנס את סיטיפס ואני אתעקש להמשיך ולנסוע בפרייבט עם הפקקים.
אני מכיר לפחות עוד מנהל אחד של פורום תח"צ
שמוכן "לפרנס" את סיטיפס.
 
אני מכיר לפחות עוד מנהל אחד של פורום תח"צ
שמוכן "לפרנס" את סיטיפס.
טוב, תראה, אם, אה, יפתחו מרכז
מבקרים בתוך הדיפו וימכרו בו דגם של הרק"ל, אני אשמח לרכוש אחד כזה לאוספים שלי. אתה בטח מתכוון לדודו. הבעיה היא שהרק"ל לא עוברת קרוב לרחוב שלו וגם הוא צריך ללכת ברגל חתיכת דרך ! אולי אוהד ישמח לבוא ולנסוע בה פעם אחת?! אני אשקול בינתיים פתיחת אטליז מול שער שכם או ברחוב סאלח-א-דין.....אולי אני ארביץ קופה שם בעתיקה בזכות הרק"ל? היא אפילו לא עוברת קרוב מדי לקישלה שבזמנו היינו נוהגים לאכול את הפיצות המטריפות והעגולות של חסאן בכוך מול הקישלה בימי שישי בלילה עם התבלין הסגול הזה שרק בועז זכר את שמו ואולי גם אתה באיזה שרשור משכנתא נשכח כאן בפורום במאה ה-17....
 

amit1270

New member
טוב, תראה, אם, אה, יפתחו מרכז
מבקרים בתוך הדיפו וימכרו בו דגם של הרק"ל, אני אשמח לרכוש אחד כזה לאוספים שלי. אתה בטח מתכוון לדודו. הבעיה היא שהרק"ל לא עוברת קרוב לרחוב שלו וגם הוא צריך ללכת ברגל חתיכת דרך ! אולי אוהד ישמח לבוא ולנסוע בה פעם אחת?! אני אשקול בינתיים פתיחת אטליז מול שער שכם או ברחוב סאלח-א-דין.....אולי אני ארביץ קופה שם בעתיקה בזכות הרק"ל? היא אפילו לא עוברת קרוב מדי לקישלה שבזמנו היינו נוהגים לאכול את הפיצות המטריפות והעגולות של חסאן בכוך מול הקישלה בימי שישי בלילה עם התבלין הסגול הזה שרק בועז זכר את שמו ואולי גם אתה באיזה שרשור משכנתא נשכח כאן בפורום במאה ה-17....
גם אני גר 12 דקות הליכה מתחנת הרק"ל הקרובה
ועדיין אם אני רוצה לנסוע באוטובוס לתחנה המרכזית, לשוק או למרכז העיר (יש תחנה ממש מתחת לבית שלי) זה לוקח לי הרבה יותר זמן ממה שייקח אם אלך ברגל עד לתחנת הרק"ל ואסע בה (כולל המתנה של 2-8 דקות). חוצמזה את הקווים הישירים יחליף אוטובוס שכונתי לעצלנים. לתבלין הסגול קוראים סומאק.
 
גם אני גר 12 דקות הליכה מתחנת הרק"ל הקרובה
ועדיין אם אני רוצה לנסוע באוטובוס לתחנה המרכזית, לשוק או למרכז העיר (יש תחנה ממש מתחת לבית שלי) זה לוקח לי הרבה יותר זמן ממה שייקח אם אלך ברגל עד לתחנת הרק"ל ואסע בה (כולל המתנה של 2-8 דקות). חוצמזה את הקווים הישירים יחליף אוטובוס שכונתי לעצלנים. לתבלין הסגול קוראים סומאק.
תודה, נזכרתי. אכן סומאק ! מעולה עם פיצה !
 

easylivin

New member
לו היית מכיר את ירושלים היטב היית מבין.
היא טובה לפלשתינאים בשועפאט ולאלה שעובדים בשער שכם... בתחילה היא תהווה אטרקצייה אך היא מהווה כרוניקה ידועה וברורה של כישלון תעבורתי מראש ! אילו היית מכיר מקרוב את הלכי הרוח בירושלים ומדבר עם תושבים, היית מבין באמת מה חושבים עליה התושבים. אינני מדבר על עמית - הוא ילד טוב המנהל שלנו אבל מאודדדדד תמים...יש לו לב זהב - הוא יפרנס את סיטיפס ואני אתעקש להמשיך ולנסוע בפרייבט עם הפקקים.
נכון מאוד! אני לא מכיר את י-ם ולכן שאלתי...
השאלה שלי הייתה: האם מדובר על קו קצר יחסית למימדיה של העיר (אני רק יודע שמדובר על קו ארוך מאוד יחסית לכמה ערי מיליון בעולם שאני מכיר...) והאם היא באמת מובילה משום מקום לשום מקום? (כלומר, האם אין בין האזורים שהיא עוברת בהם, אזורים מרכזיים וחשובים?) אבל לא שאלתי מה חושבים עליה התושבים, עם כל הכבוד -
אני בהחלט יכול להבין את הכעס על העבודות שהתמשכו והתמשכו... אבל אני גם בהחלט לא יכול להבין את היחס לרכבת עצמה כאמצעי תחבורה שהתושבים טרם התנסו ולו בנסיעת מבחן קצרה בו, שלא לדבר על המצב הסופי כולל כל מערך התחבורה המשלימה במתכונתו הסופית.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון מאוד! אני לא מכיר את י-ם ולכן שאלתי...
השאלה שלי הייתה: האם מדובר על קו קצר יחסית למימדיה של העיר (אני רק יודע שמדובר על קו ארוך מאוד יחסית לכמה ערי מיליון בעולם שאני מכיר...) והאם היא באמת מובילה משום מקום לשום מקום? (כלומר, האם אין בין האזורים שהיא עוברת בהם, אזורים מרכזיים וחשובים?) אבל לא שאלתי מה חושבים עליה התושבים, עם כל הכבוד -
אני בהחלט יכול להבין את הכעס על העבודות שהתמשכו והתמשכו... אבל אני גם בהחלט לא יכול להבין את היחס לרכבת עצמה כאמצעי תחבורה שהתושבים טרם התנסו ולו בנסיעת מבחן קצרה בו, שלא לדבר על המצב הסופי כולל כל מערך התחבורה המשלימה במתכונתו הסופית.
לדעתי היא עושה "רבע עיר"
בדרום ירושלים תמיד היתה ח תחבורתית של הקווים 18 ו 21 שהורכבה מרחובות הרצל, יפו, ודרך חברון או עמק רפאים (21 או 18). הרכבת הקלה עושה חצי מה ח הזו ואז עולה צפונה לשכונות פרבריות כמו הגבעה הצרפתית ופסגת זאב. כמו כן הרכבת הקלה וגם הנת"צ מדלגים על שדרות הרצוג שהם עורק ראשי בחצי הדרך שבין שדרות הרצל לדרך חברון. בדיאגרמה שצירפתי (התנצלותי הרגילה על האנגלית) יש ארבעה צירים ראשיים על הדרכים האלו, אבל הדרך לשרת אותם היא בשני קווים שנפגשים בכיכר ספרא במקום "מזלג" שנסמך על הקו הקיים, שפוצל בדיאגרמה. באופן כללי אני חייב להגיד שהליכה של 5-10 דקות לתחנת רכבת תחתית היא דבר נורמאלי לחלוטין, ויש אפילו שכונות שאין להן תחנה משלהן והן מקושרות לתחנות הרכבת עם אוטובוסים. אם לוקחים את זה לירושלים זה אומר שאין הצדקה שהרק"ל תכנס לשכונת אי כמו ניות או גבעת מורדכי ועל תושבי השכונות האלו לרדת לציר הרצוג כדי להנות מאמצעי התחבורה העדיף. במקרה של אביתר ורמת אשכול - השכונה בנויה על ציר אשכול, עם הגב לכביש מס 1 ועם שטחים שחוצצים בינה לבין הכביש - אזור גבעת התחמושת, הבתים הערבים שעל כביש מס 1 בין גבעת התחמושת לצומת הגבעה הצרפתית.
 

easylivin

New member
לדעתי היא עושה "רבע עיר"
בדרום ירושלים תמיד היתה ח תחבורתית של הקווים 18 ו 21 שהורכבה מרחובות הרצל, יפו, ודרך חברון או עמק רפאים (21 או 18). הרכבת הקלה עושה חצי מה ח הזו ואז עולה צפונה לשכונות פרבריות כמו הגבעה הצרפתית ופסגת זאב. כמו כן הרכבת הקלה וגם הנת"צ מדלגים על שדרות הרצוג שהם עורק ראשי בחצי הדרך שבין שדרות הרצל לדרך חברון. בדיאגרמה שצירפתי (התנצלותי הרגילה על האנגלית) יש ארבעה צירים ראשיים על הדרכים האלו, אבל הדרך לשרת אותם היא בשני קווים שנפגשים בכיכר ספרא במקום "מזלג" שנסמך על הקו הקיים, שפוצל בדיאגרמה. באופן כללי אני חייב להגיד שהליכה של 5-10 דקות לתחנת רכבת תחתית היא דבר נורמאלי לחלוטין, ויש אפילו שכונות שאין להן תחנה משלהן והן מקושרות לתחנות הרכבת עם אוטובוסים. אם לוקחים את זה לירושלים זה אומר שאין הצדקה שהרק"ל תכנס לשכונת אי כמו ניות או גבעת מורדכי ועל תושבי השכונות האלו לרדת לציר הרצוג כדי להנות מאמצעי התחבורה העדיף. במקרה של אביתר ורמת אשכול - השכונה בנויה על ציר אשכול, עם הגב לכביש מס 1 ועם שטחים שחוצצים בינה לבין הכביש - אזור גבעת התחמושת, הבתים הערבים שעל כביש מס 1 בין גבעת התחמושת לצומת הגבעה הצרפתית.
שוב אציין שאני לא מכיר את העיר, אך בכל זאת
בדבר אחד אני בטוח: שגם במקרה של ירושלים כעיר גדולה, רק קו אחד לא מספיק.
 

Ccyclist

Well-known member
שוב אציין שאני לא מכיר את העיר, אך בכל זאת
בדבר אחד אני בטוח: שגם במקרה של ירושלים כעיר גדולה, רק קו אחד לא מספיק.
הרק"ל היא שתי הזרועות.
כל הבועה הזו שבדרום לא מכוסה ואני מניח ששמעת על שמות הרחובות וה"תחנות" שם.
 

amit1270

New member
הרק"ל היא שתי הזרועות.
כל הבועה הזו שבדרום לא מכוסה ואני מניח ששמעת על שמות הרחובות וה"תחנות" שם.
לא בדיוק "לא מכוסה".
אמנם לא רק"ל, אבל מת"צ לאורך דרך חברון שממשיך עד הר חוצבים יש ויש. זה לא רע בתור התחלה. על ציר הרצוג נעים קווי אוטובוס ראשיים ותדירים. אולי לא מספיק, אבל אי אפשר לומר שהציר מנותק משאר העיר. קצת קשה לי לראות רכבת קלה נדחסת לרחוב עזה הצר (שאין לו חלופה טובה לשאר כלי הרכב). יש (לפחות הייתה) תוכנית להעביר קו רק"ל מגילה דרך שדרות הרצוג, גבעת רם וקריית הממשלה עד לכניסה לעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה