מסרים שדרים וערכים בלבוש

kagome10

New member
מסרים שדרים וערכים בלבוש

בזכותה של dify אני פותחת בזאת חגיגית שרשור על מסרים בלבוש!

אתחיל מלספר על עצמי:

סדר העדיפויות שלי בבחירת לבוש:
קודם כל נוחות, פרקטיות. זה אומר: וטו מוחלט על נעלי עקב. בגדים מותאמים למזג אוויר. בגדים כמעט תמיד מכותנה. לעיתים קרובות נעליים לא מתאימות לשאר הלבוש. כובע עם מצחייה ומגן עורף, בצבע חאקי מכוער, גם הו אלא מתאים לשאר הלבוש. במקרה שלא כל כך חם, סתם כובע מצחייה. בלי אקסוססריז - מציקים לי. לא לובשת בגדים לא נוחים - כוללים ג'ינסים, חצאיות לא רחבות מספיק.
ורק אז בא היופי. ואז זה יופי על פי ההגדרה שלי אותו, שלעיתים שונה מההגדרה הכללית
צניעות. בא בסוף, כי זה לא הערך הכי חשוב שלי. אין לי בעיה ללבוש טייטס עם טוניקה לאירוע, כי זה יפה. כמו שאין לי בעיה לצאת לריצה בטייטס. אבל אני לא אלבש גופייות, אם לא תהיה לי סיבה, לא אלבש מכנסיים קצרים, אני מעדיפה חצאיות על פני מכנסיים, וכמובן חצאיות ארוכות מספיק כדי שאוכל לרוץ - לקפוץ- לטפס על עצים איתן. שכחתי לרשום - לא לובשת מחשופים.


אז מה אני משדרת לעולם? אין שדר אחיד. מצד שני, מי שנמצא בחברתי מספיק זמן, יבין את החוקיות, היא לא מסובכת.

חלק לא קטן מהזמן הלבוש שלי לא מותאם במיוחד. חולצה קצרה או ארוכה, פשוטה, מכותנה. בקיץ חלק גדול מהזמן פשוט חולצה-ארוכה-לבנה. חצאית או מכנסיים. כובע. נעליים שמתאימות להליכה (נעליי ספורט או קרוקס, לפעמים סנדלים).

כשאני מתאימה בגדים, אז זה יהיה לפי מצב הרוח, החג, והמקום. אני אלבש חולצה צבעונית כלשהי עם חצאית ביום, ואם אני הולכת לאירוע חגיגי כלשהו בערב, אז אלבש משהו רשמי יותר. כמו החצאית בצבע יין עם חולצה שחורה שעוררו את הדיון בנושא המרתק הזה.

ועוד נקודה בנוגע ללבוש - כסף. אני קונה דברים זולים. חלק גדול מהדברים שלי יד שנייה.

ועכשיו לשאלות.

1. מה סדר העדיפויות שלכן בבחירת בגדים? קטגוריות: נוחות, צניעות, יופי, התאמה למקום עבודה, מחיר, אחר.
2. איזה קשר יש בין הלבוש שלכן לאידיאולוגיה שלכן? אני טוענת כי קשר קיים בהכרח. למשל, חוסר הסבלנות שלי לבגדים מגבילים קשור לפמיניזם שלי. גובה המחיר לבגדים ורמת ההשקעה בבחירת לבוש גם הם קשורים לחברה שמעריכה נשים קודם כל על פי מראה חיצוני.
3. יש השפעה חוזרת? אני מוצאת שנשים על עקב דקיק נראות לא יציבות ולכן פחות יפות. מי שחושבת ששברירות זה יפה תחשוב שזה יפה. אני בטוחה שיש עוד מקרים שבהם אידיאולוגיה תשפיע על בחירת בגדים. האם בגדים אמורים להסתיר דברים מסויימים? האם הם אמורים להגביהה? להרזות?
4. התאמה של בגדים לגיל. אני צעירה מספיק כדי ללבוש מה שבא לי, ובכלל לא מאמינה בזה, אבל יש מסביבי מספיק אנשים שמאמינים בזה. מה דעתכן?

מאחלת לכולנו שרשור מעניין, הנושא בהחלט ראוי לזה :)
 
עונה -מסרים בלבוש

1. מה סדר העדיפויות שלכן בבחירת בגדים? קטגוריות: נוחות, צניעות, יופי, התאמה למקום עבודה, מחיר, אחר.

הכל חשוב. כל ההיבטים. לא אקנה בגד שאינו נוח לי בצורה קיצונית. לפעמים אני קצת מלחיצה את הנוחות לטובת היופי. יופי והתאמה חשובים לי מאוד. לפעמים פנטזיה שיש לי בראש באה על חשבון ההתאמה למבנה הגוף שלי, אבל אלו בד"כ בגדים זולים שלא כואב הלב לזרוק אותם...
צניעות לא עושה לי כלום, מצד שני אני רחוקה מלבחור בגדים על גבול הפרחיות, אז סומכת על הטעם שלי ויודעת שאף פעם לא "אפול" למראה זול.
יש התאמה, כמובן - לעבודה, ליציאה, ליום, לערב.
מחיר הוא פקטור, אם כי לפעמים אני יוצאת מהמסגרת שהרשיתי לעצמי. אני קונה רק בגדים חדשים.... אין לי אידאולוגיה בעניין. מה שמוצא חן בעיני והוא במסגרת התקציב - אני קונה.
לאחרונה הייתי צריכה לגייס את כל כוח האיפוק שלי אל מול נעליים של קלארקס פשוט מטריפות ונוחות מאוד שבארץ הן עולות 600 שקל ובאנגליה - 200. אז אני מחכה שאגיע לשם, בכדי לרכוש שם. זה קשה מאוד לחכות ככה, שתדעו


2. איזה קשר יש בין הלבוש שלכן לאידאולוגיה שלכן? אני טוענת כי קשר קיים בהכרח. למשל, חוסר הסבלנות שלי לבגדים מגבילים קשור לפמיניזם שלי. גובה המחיר לבגדים ורמת ההשקעה בבחירת לבוש גם הם קשורים לחברה שמעריכה נשים קודם כל על פי מראה חיצוני.

אני יכולה להתרעם על כך שהחברה מעריכה אותנו גם על פי מראה חיצוני. עדיין, עובדה זו לא תקח אותי למקום של התנגדות להתלבש טוב, יפה ומוקפד. יש תקופות שאין לי כל כך חשק להתלבש, ואז אני לא נכנסת לחנויות, גם במשך חודשים. וגם זה בסדר - ההפסקות האלו. אני לא אובססיבית לשום כיוון. אני קונה לפי יכולת תקציבית, ומשתדלת שמבצעים למיניהם לא יגרמו לי לקנות סתם וללא צורך. אני אוהבת אאוטלטים וקונה שם, וכמובן במחירי סופעונה, או במבצעים ממש שווים. אין לי התנגדות אידאולוגית להוציא כסף על בגדים, וכמובן שאני מודעת לגובה התקציב שאני מפנה לשם כך. אני לא אוציא סכומי עתק ומצד שני לא אקנה בחנויות יד שניה...אני גם לא אוהבת ללבוש בגדים שמישהו אחר כבר לבש לפניי....עניין של קארמה אצלי. אם יש משהו שבכל זאת קשור לאידאולוגיה - בשורה התחתונה אני תמיד יודעת שבגדים הם בדים עונתיים שחוברו להם יחדיו לתצורה מעניינת, ובשנה הבאה - הרי הכל יחזור בקומבינציה אחרת.

3. יש השפעה חוזרת? אני מוצאת שנשים על עקב דקיק נראות לא יציבות ולכן פחות יפות. מי שחושבת ששברירות זה יפה תחשוב שזה יפה. אני בטוחה שיש עוד מקרים שבהם אידיאולוגיה תשפיע על בחירת בגדים. האם בגדים אמורים להסתיר דברים מסויימים? האם הם אמורים להגביהה? להרזות?

אני משוגעת על עקבים, והולכת איתם, אם כי היכולת שלי ללכת על סטילטו היום - לא קיימת יותר. בצעירותי הלכתי בעיקר על עקבים גבוהים וממש לא קישרתי את זה לשום אידאולוגיה של שבריריות או חוסר כבוד לנשים. שמעתי כבר את האמירה הזו שסטילטו אהובים על גברים כי זה עושה את האישה שברירית, לא יציבה בהליכה ולכן זקוקה להגנה הגברית. אידאולוגיה היא ענין של בחירה וחיבורים במוח שאנחנו יוצרים לעצמנו. כאמור - לא מאמינה בזה. מצד שני - בחירה בעקבים מאוד מאוד גבוהים או מבני נעליים מוזרים שאי אפשר באמת ללכת עליהם - מקושרים בעיני לאישיות שמנסה דרך העקבים לומר איזו אמירה. באותה קטגוריה נמצאים גם מיני מאוד חושפני, מחשופים עמוקים, בדים שקופים ומביכים. ההתנהלות הזאת לא מדברת אליי וברור לי שזוהי קריאה לעולם - תראו אותי - אני פרובוקטיבית ולכן קיימת. התנהלות כזאת מתקשרת אצלי לאישיות בוסרית, שאין לה הרבה מה להציע מלבד המראה שלה.

בגדים אמורים להוציא אותי הכי יפה שאני יכולה. כן, זה מאוד חשוב לי. אני לא אלך עם בגדים שמבליטים לי חלקים שנראים לי לא טובים. אני אבליט מה שטוב ונאה בעיני. בגדים לא אמורים להגביה, אבל אני לא אלך עם בגדים שיצרו לי מראה דובי או קצר. אני אלך רק עם מה שמתאים לגיזרה שלי (אשתדל בכל אופן) בגדים לא אמורים להרזות, אבל אמורים להחמיא וליצור מראה משובב נפש. אני לא מנסה דרך הבגדים להראות רזה. אני שופעת וגאה בכך.

4. התאמה של בגדים לגיל. אני צעירה מספיק כדי ללבוש מה שבא לי, ובכלל לא מאמינה בזה, אבל יש מסביבי מספיק אנשים שמאמינים בזה. מה דעתכן?

זה לא תלוי גיל, זה תלוי טעם טוב. גם בחורה צעירה שחושבת שהכל מותר לה, עלולה ליפול ללבוש זול, פרובוקטיבי ולא מתאים למבנה הגוף שלה.
 

kagome10

New member
רק בקשר לגיל

אני חשבתי על זה שמישהי המליצה פעם לאישה של רנואר להתלבש בצורה שמתאימה לגיל שלה. פחות על צניעות. לדעתי בגדים לא צנועים לא מתאימים לאף אחת.
 
המניספט שלי. בגדים זה כמו השפה העברית

בשבילי. אני מעדיפה לחשוב עליהם כמשהו שאני יכולה לעשות איתו מה שבא לי, בדיוק כפי שהשפה עומדת לרשותי וגם איתה אני יכולה לעשות מה שבא לי.
יש ימים שבהם אני אכן שלט מהלך מבחינת לבוש. אלה הימים שבהם יש לי סבלנות ומספיק חוזק כדי להתמודד עם הסביבה ואז זה יהיה צבעוני או סקסי או בולט באיזשהו אופן. כמו למשל בחתונה של איזה קרוב משפחה, שבה הרגשתי שאני חייבת לבטא את האני הפנימי שלי עם שמלה וורודה עם עצי דקל ופלמינגואים.
יש ימים שבהם אני יותר מכונסת ולא רוצה שיציקו לי יותר מידי, וכל מה שעניין אותי זה שיהיה לי נוח, ואז אני לובשת פיג'מה או טרנינג ונועלת את נעלי ההתעמלות או ההליכה שלי.
יש ימים שבהם אני מתלבשת בהתאם לאיך שאני מרגישה. כמו ביום שבו נאלצתי לאסוף חרא מאטפיזי ולכן החלטתי לקחת השראה מבני המלוכה באנגליה בשעה שהם נופשים באחת מן החוות שלהם, עם מגפי הוולינגנטון הגבוהים, הסוודר והכובע וברור לכולם שהחרא לא נוגע בהם ממטר, אבל הם בכל זאת מתלבשים כאילו שהם צריכים לאסוף אחרי סוס מלכותי. ככה הרגשתי בכל אופן וככה גם התלבשתי.
אני לא ממש מסוגלת להביא את עצמי לקנות יד שנייה, מפאת הפחד שמישהו התפגר בבגד הזה קודם. בכל מקרה זה קטע שירשתי מאמא שלי, כי את הבת שלה לא יראו לובשת בגד משומש, נו וואי! מה גם שלפחות פה, בגדים יד שנייה לא תמיד זולים. כמו החנויות האלה שמחזיקות רק בגדים יד שנייה של פראדה ושאנל ותוקעות עליהם מחיר של 180 דולר בהנחה. תודה, אבל לא תודה.
אני לא מבינה אופנות מבחינת מה שכולם לובשים או נועלים בסרייה. לרוב אני לא מצליחה להתחבר להיגיון שמאחורי זה. ישראל נראית לי כמו בית ספר תיכון אחד ענק, שבו כולם לובשים את אותו הדבר וזה מצחיק ומשעמם כאחד ובעיקר נעדר כל היגיון בעיני.
חום מוגזם וקור מופרז גורמים לי אומללות ולכן בהתאם לתנאים בשטח העדיפות שלי תמיד תמיד תהיה שהלבוש קודם כל יהלום את מזג האוויר. צריך לתלות בכיכר העיר את מי שהמציא את הפוליאסטר.
אני לא מסוגלת להביא את עצמי ללבוש גופיות או חולצות ללא שרוולים. זו מגבלת לבוש שאני שונאת שונאת שונאת, אבל לגמרי שפחה שלה. אבל לחלוטין לא איכפת לי אם בגד יוסיף לי 10 קילו. בגדים זה קצת כמו ניתוח פלסטי בעיני. בגיל 60 את לא יכולה להראות כמו בגיל 30, את מקסימום יכולה להראות כאילו שעברת ניתוח פלסטי. אותו הדבר פה, אני לא מאמינה שבגדים יכולים להרזות אותי, הם מקסימום יכולים לגרום לי להראות כמו שמנה חנוטה.
אני לא מבינה קודים מוסריים בלבוש. אני חושבת ששם באמת מונח שורש כל דיכוי באשר הוא. עקבים וכל הדיונים האלה לא מדברים אליי. אחת מהחולצות האהובות עליי בצעירותי הייתה שקופה ואהבתי ללבוש חזיה בצבע תואם מתחתיה בלי שום דבר נוסף. אללה, אלוהים, הטבע, מי שזה לא יהיה, נתן לי את הגוף הזה כדי להנות ממנו עד כמה שאפשר במסגרת המגבלות הפסיכולוגיות שהוא הלעיט אותי בן, ואני מתכוונת לנצל את זה, יש לי מיליון ואחד תסבוכים שונים אני לא צריכה עוד אחד, תודה.
אני לא מרגישה מבוגרת או זקנה. אני מרגישה צעירה, אצלי בראש הזמן עצר מלכת וכך גם בלבוש שלי. התבגרות זה לא קמטים שנוספים, ולא שינוי במראה. התבגרות וזיקנה הם איבוד היכולות המנטליות, הפיזיות והקוגניטיביות בהדרגה. אני לא מרגישה שיש לי לאן לרוץ מהבחינה הזו. יש לי שערות לבנות, אני לא צובעת אותן בינתיים. כאמור אין לי לאן למהר.
 

dify

New member
זה נושא מאד מורכב

שאין לי ממש תשובות לגביו.
החלק שריתק אותי בתשובות שלך היו דווקא השאלות
הן לבד פותחות צוהר לקשר בין ביגוד לבין מה אנחנו רוצים להצהיר לעולם...


אז אני מתלבשת לפי נוחות. אבל אני גם יודעת שאני משדרת משהו, ואני רוצה להאמין שאני משדרת פשטות ופרקטיות, אני לא מנסה להרשים, אפילו להיפך. אני מאמינה שאני משדרת בבחירות הבגדים שלי משהו צעיר, לא כבד, והכי חשוב מבחינתי- לא דודתי. במראה החיצוני שלי אני בקלות יכולה ליפול למראה אמא-דוסית-ל12-ילדים (ככה זה עם מראה לבנבן אופייני לבני ברק).

מאד הזדהתי עם התפיסה הפמניסטית שהצגת בשאלות שלך, אבל זה נראה לי המקום הלא נכון לפתוח במנפיסט בעניין


אני לובשת רק בגדים שאני תכלס אוהבת את היופי שלהם, כלומר כן חשוב לי שיהיו לטעמי, כן חשוב לי שישתלבו כמו שאני אוהבת, זה לא רק עניין של נוחות אלא נוחות בתוך טווח הטעם שלי.

אגב, מבחינתי כסף לא מהווה מגבלה. אני קונה בעיקר בחנויות הרחוב והשווקים, ויש מבחר אינסופי הן של סגנונות והן של מחירים. אני לא מרגישה שאני מתפשרת על ביגוד בגלל מחיר, ומצד שני אני לא מתפשרת על מחיר בגלל ביגוד, אני לא אשלם מחיר שנשמע לי גבוה לבגד, זה פשוט נראה לי כל כך מיותר, אם לא הפריט הזה, יהיה בעתיד פריט אחר. יש מספיק. אין פריט ספציפי שבשבילו אני מוכנה להשקיע יותר כלכלית (בעצם חוץ מחזיות ונעלים, אבל שוב זה הקטע הפרקטי).



מה שמסקרן אותי זה עד כמה אני טועה

כלומר כשאני מסתכלת במראה אני רואה בחורה שמשדרת מבחינתי א,ב,ג...
מסקרן אותי האם זה מה שרואים האנשים שסביבי, או שאני טועה לגמרי והם בכלל רואים ד,ה,ו...

ואז עולה בי השאלה- האם זה חשוב לי? חשוב מה הם רואים או חשוב מה אני מרגישה עם מה שאני חושבת שאני משדרת? הלא אני לא אחליף סגנון לסגנון אחר בגלל שמישהו קולט אותי אחרת ממה שרציתי לשדר..

אז מצד אחד אני לא יכולה לשלוט על מה אנשים קולטים. הנה הדגמת איך עקבים דקיקים יכולים לשדר בעיני אחת חולשה וכניעות ובעיני אחרת הקפדה והשקעה (תכלס היה לי קשה למצוא 2 מילים חיוביות
)
מצד שני, אני מודה, אם מישהי תספר לי כשהיא ראתה אותי פעם ראשונה היא חשבה שאני בטח אמא ל12 ילדים, וואלה, בכנות, יבאס אותי. זה כל כך לא אני ולא מה שאני מקווה שאני משדרת.

---------------------------------------


ואחרי כל זה יש לי בעצם שני דברים להגיד:

1. לא באמת משנה מה אדם לובש ומה הוא משדר. אחרי שממש פוגשים אותו, מדברים איתו, מכירים אותו ליותר מחמש דקות, לומדים להכיר את הבן אדם הרבה מעבר למה שהוא משדר ברושם הראשוני שלו. הרבה יותר מידי פעמים קרה לי שחמש דקות אחרי שהבן אדם פתח את הפה הרושם שלי ממנו השתנה מהקצה לקצה. לכן עם כל הכבוד לבחירת בגדים וכד', והמסר החברתי שלנו לכמה רושם חיצוני קובע.. אני חושבת שהוא קובע בנסיבות שיטחיות. ברגע שמשקיעים בבן אדם ממול 5 דקות אמיתיות, הרושם האמיתית הוא מהאדם עצמו- תכנים, סגנון דיבור, תקשורת לא מילולית (שפת גוף וכד').
הביגוד הופך להיות רק חלק ממה שהבן אדם רוצה לשדר שחשוב לו בחיים. אבל אני מודה שלרוב, אם אני כבר מכירה את הבן אדם, אני לא שמה לב לבגדים.


2. בעיני אין דבר כזה "לא נכון". יש דברים שהם לא לטעמי, או שאני לא הייתי לובשת. ויש תנאי שטח מסוימים שלא מקובל לעבור עליהם (למשל לא מקובל ללבוש בגד ים במשרד או חליפה בחוף הים). אבל מעבר לזה, לדעתי, השמים הם הגבול. אני חושבת שבכל גיל וכל מראה חיצוני, זכותו של כל אדם ללבוש מה שמתחשק לו. אם מקובל להגיע עם מיני למועדון, אז לגיטימי שאת המיני תלבש אישה צעירה, אישה מבוגרת, אישה שמנה, אישה רזה, אישה חלקה, אישה שעירה, אישה נמוכה, אישה גבוהה, אישה עם משקפיים ואישה עם עדשות. אין הגבלות. אם זה לגיטימי לאחת אין סיבה שזה לא יהיה לגיטימי לאחרת. ומי שחושב אחרת, לא חייב להסתכל על מי שלא מתאים לו, אבל אין לנו זכות לקבוע לאחרים מה אסור להם ללבוש. גם אם זה "רק" קביעה "תרבותית" ("זה לא מתאים לגילה".. מעניין שזה נאמר כמעט רק לגבי נשים המשפט השיפוטי הזה.. ובטח לא במקרה). כך אני מרגישה.
 

kagome10

New member
אם לא פה, אז איפה אפשר לפתוח דיון פמיניסטי?

ואל תגידי לי שבפורום פמיניזם. לא עם האיכסה שיש שם עכשיו.

למה אכפת לך שיחשבו שאת אמא ל-12 ילדים (כי זה אומר שאת נראית מבוגרת?)?

אם מישהי תגיד לי שהיא חושבה שאני אמא, אני אראה בכך מחמאה. אני כן אתבאס מה -12 ילדים, בעיקר בגלל הגיל. אבל לו הייתי בגיל שבו מספר כזה היה הגיוני, אז למה שזה יבאס?
 

dify

New member
אני אהיה האחרונה שאשלח מישהי לשם


למה לא אמא דוסית ל12 ילדים? וואלה.. חחח... לא יודעת
דווקא הרבה שנים נראתי מבוגרת לגילי, זה דווקא יתרון לא קטן בהרבה תחומים בחיים. רק בשנים האחרונות המראה שלי, לדעתי, משקף את הגיל שלי באמת (ולא את הרוח שלי שמרגישה כאילו היא נערה מתבגרת ניצחית
)

ועדיין מראה האמא-הדוסית-ל12-ילדים בעיני זה המראה הכי "תחפושת" שלי, שאגב אני "מתחפשת" לו לפעמים (כלומר לובשת שמלות
לא מזמן אפילו העלתי תמונה שלי במראה דוסי מושקע אמיתי! עם מטפחת וכל מה שצריך
), אבל זה מרגיש לי הכי רחוק ממני שיש. לא שמראה ילדה-טובה-ירושלים משחק לרעתי.. אבל לא צריך לעזור לו
גם ככה אני חננה גאה :)






ולגבי פמניזם..
אני חושבת שהצורך לעמוד בסטנדרטים אופנתיים שמוכתבים ושופטים על פיהם קודם כל נשים, זה לא שאיפה פמניסטית (או ראויה בכלל). לכן, מה אומר, קצת מגוחך מצידי להעלות על זה דיון, מכל המקומות בעולם, דווקא בפורום הזה. שאני מודה שאני משתתפת בו לא בגלל ענייני האופנה אלא כי אני אוהבת את הרוח והנשים שכותבות פה, וכי אני חושבת שספציפית לגבי מידות גדולות, מעבר לקטע הפרקטי (מי כמוני יודעת כמה קשה למצוא חזיה במידתי), יש בזה גם העצמה אישית. הייתי מעדיפה שנשים היו נשפטות ושופטות את עצמן במבחנים אחרים מאשר התאמה להגדרות חיצוניות, אבל אם כבר חיצוניות, אז בפורום שאומר- תהיי מרוצה מעצמך כמו שאת ותהני מזה, יש הכי הרבה מרידה במסרים המקובלים לנשים ונשים שמנות בפרט.. ולכן הפורום הזה, ספציפית עם הרוח הנפלאה והמפרגנת שבו, מקדם נשים ולא מקבע אותן, למרות שהנושא שלו בכותרת זו אופנה.


עלאק לא אכתוב מנפיסט
כל כך התאפקתי!
 

RTשוק

New member
טוב שלא התאפקת!

עזרת לי לפתור איזה קונפליקט פנימי לגבי השתתפותי בפורום אופנה
 

FashionKitty

New member
אהמממ

מה שחשוב לי לגבי הבגד, הוא שהוא משדר קודם כל מי אני. אני בן אדם צבעוני. נקודה.

אחרי זה עניין של צניעות עד גבול מסויים, והתאמה למקום/אירוע. אבל אני גם מאוד נהנהת להיות מקורית, יצירתית עם הבגדים שלי.
אני מאלו שלא רק נועלת נעלי עקב, אלא ממש דובקת בהם. אפילו שאני מצהירה עצמי פמינסטית, אין לי דרך ליישב את הסתירה הזו. עם זאת, אני הולכת מאוד יציב בנעלי עקב, ואני מרגישה חזקה ומועצמת. נעלי עקב הם דרך בשביל לבסס ביטחון עצמי, הם גורמים לי להיות זקופה ולשדר משהו מאוד עוצמתי. נכון שזה כאילו לא הרעיון של נעלי עקב בבסיסם, אבל זה בדיוק מה שהם עושים בשבילי.

אגב, לגבי עניין הנוחות - אם לא בא לי נעלי עקב, אז אין מצב שאני אנעל. לא בכוח ולא בסבל. זה לא משהו שאני דוגלת בו. ואין מצב שאלך לשופינג לדוג' על נעלי עקב.
 
אתמול אחרה"צ

קיבלתי קריזה ועשיתי סדר בארון שלי
הוצאתי 6 שקים ענקיים של ים דברים
שמלות חדשות שהוזמנו מחול ולא נלבשו יש עליהם
תווית ועלו לא מעט , שמלות ערב שקניתי ועוד כל מניי
וחשבתי מה זה אומר עליי? מדוע אני אוגרת?
מה הסגנון שלי? זרקתי כל כך הרבה ונשאר לי עודד מלאאא ואולי יש לי מחלת בגדים?
מלא מחשבות.
עכשיו אני חושבת ומחכה למסיבת מכירה בכדי לאסוף כסף לחניכים שלי אני נותנת ואחרים יתנו , יתרמו לחניכים המהממים שלי .
 
נושא מעניין מאוד

1. מה סדר העדיפויות שלכן בבחירת בגדים? קטגוריות: נוחות, צניעות, יופי, התאמה למקום עבודה, מחיר, אחר.
קשה לומר. אני מניחה שנוחות ויופי משולבים במקום הראשון. חשוב לי להתלבש בצורה שיפה בעיני, מצד שני אני לא הולכת עם דברים שממש לא נוחים לי כמו נעלי עקב, בגדים שכל הזמן צריך להתעסק ו"לסדר", דברים צמודים ברמה שאי אפשר לנשום וכו'.
אחרי כן מגיע המחיר. אני לא אוהבת לקנות ביוקר ומתקשה להבין את מי שעושה כך. שום שם של מעצב או השד יודע מה לא שווה בעיני הוצאה של הרבה כסף על פריט לבוש. זה אגב לא ממחסור אלא סתם מחוסר הבנה למה בגד צריך לעלות כל כך הרבה. פה ושם יש לי פריטים שעולים בסביבות ה-300, כשזה משהו באמת מיוחד. על השאר אני מעדיפה לא להוציא יותר מ-100 ש"ח לפריט.
הבא בסדר העדיפויות זה התאמה למקום העבודה. אין לנו קוד לבוש של ממש אבל בכל זאת, להגיע לעבודה עם מחשופים גדולים מדי או מיני קצרצר נראה לי בעייתי.
הצניעות במקום אחרון, זה לא משהו שמטריד או מעסיק אותי בכלל למעט מה שפירטתי קודם על מקום עבודה.

2. איזה קשר יש בין הלבוש שלכן לאידיאולוגיה שלכן?
וואלה, לא יודעת. אני מניחה שעצם זה שלא אלבש משהו שלא נוח לי רק כי הוא נחשב יפה או אופנתי. בנוסף עצם זה שבתור בחורה שמנה אני מתלבשת מאוד צבעוני, מאוד נשי ומאוד לא בסטייל של איך שחינכו אותי ששמנה צריכה להראות, מבחינתי מעיד באלף עדים על גישתי לחיים, למוסכמות חברתיות וכו'.

3. יש השפעה חוזרת? אני מוצאת שנשים על עקב דקיק נראות לא יציבות ולכן פחות יפות. מי שחושבת ששברירות זה יפה תחשוב שזה יפה. אני בטוחה שיש עוד מקרים שבהם אידיאולוגיה תשפיע על בחירת בגדים. האם בגדים אמורים להסתיר דברים מסויימים? האם הם אמורים להגביהה? להרזות?
בעיני לא. ולכן אני שונאת שבתור מחמאה אומרים לי על בגד שהוא מרזה אותי ב-10 קילו וכאלה. אני לא בוחרת בגדים על מנת להראות רזה יותר, אלא על מנת לבטא את האישיות שלי ולעשות לעצמי שמח ונעים בעין. משום מה הרבה אנשים מתקשים להבין את זה ולהם נראה ש"את נראית פחות 10 קילו" זו המחמאה האולטימטיבית.

4. התאמה של בגדים לגיל. אני צעירה מספיק כדי ללבוש מה שבא לי, ובכלל לא מאמינה בזה, אבל יש מסביבי מספיק אנשים שמאמינים בזה. מה דעתכן?
זה משהו שעולה לי לראש מפעם לפעם. אני בת 30 עכשיו ואני מתלבשת הרבה יותר צעיר ממה שהתלבשתי בגיל 17, נניח. פה ושם יוצא לי לחשוב האם בשלב מסויים זה כבר ייראה מוזר. נכון לעכשיו אני לא מרגישה כך, ומקווה שאמשיך לא להרגיש כך עוד הרבה מאוד זמן.
 

אשרת 1972

New member
פמינזם ובגדים ?

מה סדר העדיפויות שלכן בבחירת בגדים? קטגוריות: נוחות, צניעות, יופי, התאמה למקום עבודה, מחיר, אחר- סדר העדיפויות בגדים יפים רצוי נוחים ומתאימים למקום עבודתי צניעות אבל לא במובן הדתי, לטעמי יש קושי לעבוד כאשר הלקוחות בוהים לך בחזה ולכן אני מקפידה שהלבוש לא יהיה חושפני מדי , המחיר הוא לא פונקציה למרות שאני לא משתוללת בעלויות .
2. איזה קשר יש בין הלבוש שלכן לאידיאולוגיה שלכן? אני טוענת כי קשר קיים בהכרח. למשל, חוסר הסבלנות שלי לבגדים מגבילים קשור לפמיניזם שלי. גובה המחיר לבגדים ורמת ההשקעה בבחירת לבוש גם הם קשורים לחברה שמעריכה נשים קודם כל על פי מראה חיצוני- אני חלוקה עליך האידואולוגיה שלי היא שהפניזים מתיר לי להיות מי שאני רוצה יש לי חופש מלא לבחור , אני חושבת שכולם בחברה מעריכים את הצד השני בין הוא גבר הוא אישה על פי המראה ומי שאומר אחרת משקר לך ולכן זה לא פקטור עבורי , לכן אם אני חושבת שעקבים יפים וטובים לי אני אנעל עקבים לא כי משהו רוצה אלה כי בעיני זה יפה, אני קודם כל מתלבשת עבורי כדי להרגיש אסטטית ומטופחת זאת הסיבה שאני עם פן רוב הזמן ומאופרת , למרות שבעלי לא אוהב את זה בכלל
3. יש השפעה חוזרת? אני מוצאת שנשים על עקב דקיק נראות לא יציבות ולכן פחות יפות. מי שחושבת ששברירות זה יפה תחשוב שזה יפה. אני בטוחה שיש עוד מקרים שבהם אידיאולוגיה תשפיע על בחירת בגדים. האם בגדים אמורים להסתיר דברים מסויימים? האם הם אמורים להגביהה? להרזות?תפקידם של בגדים הוא להוציא ממני את המיטב למרות הגובה המשקל והגיל , בגד טוב גורם לך להראות הכי טוב שאפשר בנתונים שלי.
4. התאמה של בגדים לגיל. אני צעירה מספיק כדי ללבוש מה שבא לי, ובכלל לא מאמינה בזה, אבל יש מסביבי מספיק אנשים שמאמינים בזה. מה דעתכן?
אני כן חושבת שיש להתאים בגדים לגיל, אבל לא מאמינה בכללים כמו שאמרו פה בעבר שאחרי גיל מסויים אסור ללבוש אורך מסויים של שמלה , אני מאמינה במודעות אם אישה בת 60 מתלבשת כמו בת 16 יש בזה לטעמי טעם לפגם
 

kagome10

New member
זה רק הפמיניזם שלי

שבגללו אני לא נועלת נעלי עקב. אני לא לוקחת מונופול על הפמיניזם - את יכולה לנעול נעלי עקב מאותה הסיבה שאני נמנעת מלנעול אותם - מפמיניזם.

כך שאני לא רואה במה בדיוק את חולקת עליי.
 
השאלות

1. מה סדר העדיפויות שלכן בבחירת בגדים? קטגוריות: נוחות, צניעות, יופי, התאמה למקום עבודה, מחיר, אחר.
קודם כל הנוחות ואחרי זה היופי, אם זה יהיה נוח ומכוער בעיניי רוב הסיכויים שאוותר או אעדיף כפיג'מה. לשמחתי לעבודה אני יכולה ללבוש מה שבא לי ככה שזה לא קריטריון.
מחיר הוא בהחלט קריטריון, מאז שלמדתי שבגדים במידות גדולות לא אמורים להיות שווים את משקלם בזהב אין שום סיבה לשלם את הטירוף שדורשים בארץ.

2. איזה קשר יש בין הלבוש שלכן לאידיאולוגיה שלכן? אני טוענת כי קשר קיים בהכרח. למשל, חוסר הסבלנות שלי לבגדים מגבילים קשור לפמיניזם שלי. גובה המחיר לבגדים ורמת ההשקעה בבחירת לבוש גם הם קשורים לחברה שמעריכה נשים קודם כל על פי מראה חיצוני.
הממממממ, לא מצליחה למצוא קשר מיוחד.

3. יש השפעה חוזרת? אני מוצאת שנשים על עקב דקיק נראות לא יציבות ולכן פחות יפות. מי שחושבת ששברירות זה יפה תחשוב שזה יפה. אני בטוחה שיש עוד מקרים שבהם אידיאולוגיה תשפיע על בחירת בגדים. האם בגדים אמורים להסתיר דברים מסויימים? האם הם אמורים להגביהה? להרזות?
הייתי שמחה אם הבגדים היו מאריכים/מרזים והופכים אותי ל190 ס"מ אבל זה לא מה שקורה. אני אבחר את הבגדים שמחמיאים לי ויהיו אופנתיים לטעמי!!!
אוהבת עקבים קטנים ומחמיאים אבל לצערי הרב הם לא נוחים לי.

4. התאמה של בגדים לגיל. אני צעירה מספיק כדי ללבוש מה שבא לי, ובכלל לא מאמינה בזה, אבל יש מסביבי מספיק אנשים שמאמינים בזה. מה דעתכן?
יכול להיות שיש בגדים מאוד מסויימים שלא יתאימו לגיל מבוגר אבל אני לא מצליחה לחשוב על כאלו עבורי. גם בגיל צעיר התלבשתי בוגר לגילי אז עכשיו סוף סוך השלמתי את הפער

הלוואי והיתה לי את ההבנה שיש לי היום כשהייתי צעירה.

מקווה שעניתי על הרוב
 
למעלה