מסרים בבית ספר - והקשרם לאקטואליה

lb4

New member
אני לא הייתי לוקחת את זה כל כך קשה

אני חושבת שגם לתת הרצאה ול"הדלק " מכל מקום בו יש ביטוי לעליונות גברית מעביר בסופו של דב מסר בעייתי, של מעין מאבק. אני חושבת שהייתי מעבירה את זה בחיוך- בסגנון של איזה מזנ שעברון כל כך הרבה שנים מאז, והיום ברב המקומות ( למרול שזה ממש לא מדוייק ) אז אולי בהרבה מקומות הגב והאישה שווים , ובכלל בזוגיות יש חברות ולא שאחד מושל בשני...
 

אורora

New member
לא הבנתי את המישפט הראשון לחלוטין

גם האחרים ניראים יותר כאילו אני או דשדש כתבנו ולא את...
 
../images/Emo101.gif

ל"הדלק " = "להידלק" דב = דבר מזנ = מזל למרול = למרות גב=גבר ולגוף הדברים: לא "להידלק" אבל גם לא להקל ראש בהשפעת הדברים על נפש הילדים. כי היא קיימת.
 

lb4

New member
אוקיי

התכוונתי שכשנלחמים על משהו... אז עובר מסר שיש מלחמה. שאנחנו עדיין צריכות להאבק על מקומינו מול הגברים השתלטניים , שרק מחכים להזדמנות לשלוט בנו... ( שלא לאמר לאנוס... אם לחבר לנושא הקודם ) ואם "עוברים לסדר היום" עם הערת הבהרה של מזל שאנחנו בתקופה אחרת ושרב האנשים סביבינו חייים בזוגעות שהיא חברות ולא שליטה של אחד בשני זה נכון יותר. אני אוסיף ואומר שדווקא כי אין מודל זוגי טוב הייתי מנסה בהקשר של יחסי גבר אישה להוציא כל רמז לאלמנטים "מפחידים".
 

lb4

New member
קראתי שוב והסגנון שלי ממש קלוקל היום.

 

אורora

New member
נכון...

אבל שמלמדים אותך שלהישלט זה העונש של האשה אז מדובר בגזרה משמיים והדבר נכון ומוחלט. במיוחד שהעונשים האחרים מתקיימים כמו שהם עד עצם היום הזה. ( בעצב תלדי בנים, קבורה בעפר, עבודה קשה לשם השגת אוכל, זחילת הנחש על גחונו, שינאת אדם לנחש )
 

אורora

New member
ולהלן תגובת המורה

למייל הראשון היא ענתה לי לקונית משהו : "כל נושא הנלמד בתורה אנו מקשרים גם לימינו, השינויים שחלו מאז הבריאה וסיפורי התורה" לחצתי וביקשתי לדעת מה בדיוק אמרה להם : "שוחחנו בכיתה על סוגי משפחות, על שיויון בין המינים(שני בני הזוג עובדים, מטפלים בילדים, מתכננים יחד ארועים מיוחדים במשפחה וכו') שהאדם והאישה הם עזר כנגדו/כנגדה ועוד." תישאלתי 3 ילדות אתמול בנושא : את הילדונת את דבש של דשדש ועוד חברה של הילדונת שהיתה אצלנו אתמול. כל השלוש טענו שהמורה אמרה לילדים שמדובר במשהו שהיה רלבנטי בימי קדם ולא רלבנטי היום. הן לא זכרו שום דבר על יחסים בין בני זוג בתוך משפחה. הוספתי לילדות את ההסבר שלי ( גם השלישית בת להורים מאוד אנטי דת כך שברור היה לי שמותר לתת לה הסברים מהסוג הנ"ל ). את התורה לא כתב אלוהים אלא אנשים בימי קדם. והם תארו מצב קיים. בימי קדם החזק ( במובן הפיזי כוחני ) הוא ששלט. עמים חזקים שלטו בעמים חלשים. אנשים חזקים שלטו בחלשים. וגברים שלטו בנשים בגלל שהיו חזקים יותר. ומכיוון שאנשים כתבו את התורה הם תארו את המציאות ונתנו לה "הסבר" אלוהי. וכל זה אינו רלבנטי בחברה מודרנית שבו לא החזק פיזית שולט.
 

דש1דש

New member
הסבר מעולה.

גם דבש שמעה את זה, או שזה היה אחרי שהורדת אותה בבית?
 

דש1דש

New member
לשלי הכל עבר ממש מעל הראש

היא יותר חשבה איזה תמונות ורצתה ללמוד איך להכניס לתרשים ולא ממש ענין אותה מה שכתבה. כששאלתי אותה על משהו היא אמרה - אמא זה בסדר, למדנו את זה ואני יודעת - צריך לכתוב כאן ככה ושם ככה וזהו. היא למדה תוך כדי איך משנים גודל פונט, הדגשות, ועוד כל מיני דברים על WORD ומבחינתה זה היה מה שחשוב ולא מה שכתוב לדעתי היא כתבה לפי המילים התנכיות אבל אולי אני טועה. היא בהחלט עברה הלאה מעין "תוכי עושה שיעורים עכשיו" לא ממש פיתחנו את הנושא עצמו - יותר עשיתי מזה שיעור מחשב - חיפושי תמונות, הוספה למסמך ועוד
כל אחד ומה שמענין אותו
מה שכן היא אמרה לי שכרגע היא מאמינה באלוהים - אבל נראה לה שזה יעבור מהר. אני לא נלחמת, כי גם לי ברור שזה יעבור מהר
בכיתה ב הם מאמינים.... אין מה לעשות. שילוב של גיל ותחילת לימודי תורה. לכן חשוב לי שזה לא יהיה בOVER..... שלא יטביעו אותםן יותר מידי. בסך הכל בסיפור התנכי זה מה שכתוב... לא מלמדים אותם על "היום" אלא על מה כתוב בתורה. מאחר ואין דיונים ממש בכיתה, לא ממש ציפיתי שיהיה דיון על זה.... בקיצור = איכשהו לקחתי את זה הרבה יותר קל ממך....
 

אורora

New member
שלי לא מאמינה...

אבל האמת זה מצחיק להגיד שהם מאמינים או לא בכיתה ב. הם קטנים מידי כדי להבין בכלל מה היא אמונה ומה לא. ( וגם אצלנו היה הרבה לימוד WORD ) זה מזכיר לי שהג'ינג'ון שאל אותי לפני כמה הימים, אמא נכון לא אלוהים ברא את העולם? עניתי : נכון אז הוא שאל : :"אמא איך קוראים לזה שברא את העולם אם לא אלוהים?"
 

Tin Tinn

New member
חמוד הג'ינג'ון שלך

להרבה אנשים מבוגרים קשה להבין איך נוצר היקום - בסדר, אז היה מפץ גדול, אבל מה היה שם שיתפוצץ ומה היה שם לפני.... אז לילד בגיל של ג'ינג'וני זה באמת קשה להבין....
 

הילה35

New member
לפי תנ"ך ומדרשי חז"ל במהלך ההסטוריה

יהיה תיקון לחטא אדם הראשון (והעונשים יבטלו בהדרגה). בירמיהו פרק לא כתוב "כי ברא ה' חדשה בארץ נקבה תסובב גבר" ויש פרשנויות שבעתיד האשה תצטרך לחזר אחרי הגבר, וגם שהנשים יהי בדרגה רוחנית גבוהה מהגברים. את כל זה שמעתי מרבנית אורתודוכסית (שגרה בעבר באלון מורה) כך שאת יכולה לומר לילדתך שבמהלך ההסטוריה התרחשו, ומתרחשים שינויים, וגם בתנ"ך מתייחסים אליהם..
 
למעלה