מספר תמונות

  • פותח הנושא IgKh
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
לאף אחד אחר אין דעה ?

אז מה?
אפשר לארגן לך גם משטר דיקטטורי שמתאים למדיניות הפיתוח שלך. ערים גדולות = תחנות גדולות. לתפארת האימפריה!!
לאף אחד אחר אין דעה ?
או שמא יש פה עוד כאלו החושבים שתחנת מלחה מתאימה למשטרים דיקטטוריים?...
 

python 4

New member
../images/Emo45.gifהפעם אני מסכים איתך

לאף אחד אחר אין דעה ?
או שמא יש פה עוד כאלו החושבים שתחנת מלחה מתאימה למשטרים דיקטטוריים?...
הפעם אני מסכים איתך
עיר בירה צריכה להתהדר בתחנת רכבת למופת, כמו גם בתחנה מרכזית למופת, מעבר לשיקולים הפונקציונלים (שכמובן חשובים גם כן).
 

down under

New member
לדעתי (ולדעת אשתי)

לאף אחד אחר אין דעה ?
או שמא יש פה עוד כאלו החושבים שתחנת מלחה מתאימה למשטרים דיקטטוריים?...
לדעתי (ולדעת אשתי)
אתה צודק. היינו לפני חודשים אחדים (אוגוסט) בתחנה ואכן התרשמנו לחיוב. עיר מודרנית וראשית צריכה תחנה מרשימה. לא לשכוח שיש תיירים שזה שער הכניסה שלהם לעיר הזאת, כאלו שבאו ברכבת מאזור תל-אביב.
 

raminec

New member
אתה באמת חושב שראוי להשקיע

לאף אחד אחר אין דעה ?
או שמא יש פה עוד כאלו החושבים שתחנת מלחה מתאימה למשטרים דיקטטוריים?...
אתה באמת חושב שראוי להשקיע
34 מליון ש"ח בתחנת רכבת זמנית ל- 5-10 שנים? אתה יודע יפה מאוד שבשנים הקרובות תוקם תחנת הרכבת הראשית של ירושלים באיזור בנייני האומה שגם תהיה במיקום רלוונטי ליותר משכונה וחצי בעיר. בתחנה הזאת שתשרת "קצת" יותר נוסעים באמת יהיה שווה להשקיע.זה לא שאני נגד השקעה בתחבורה ציבורית - נהפוך הוא, אני מאוד מאוד בעד. תחבורה ציבורית ורכבות בפרט היא ההשקעה הטובה ביותר שניתן לעשות בתחום התחבורה!! אבל באופן ספציפי בקשר לתחנת מלחה שנמצאת במיקום לא רלוונטי ונבנתה על תקן של תחנת קצה בקו שאינו מתאים לנוסעים, לא היה ראוי לבנות תחנת רכבת כל כך גדולה ומושקעת כאשר עדיין יש תחנות שמשרתות פי כמה וכמה נוסעים מדי יום שעוד לא בנו להן מבנה תחנה סגור ומוגן בכלל (למשל תחנת יבנה).
 

קובי לו

New member
זה לא סותר

אתה באמת חושב שראוי להשקיע
34 מליון ש"ח בתחנת רכבת זמנית ל- 5-10 שנים? אתה יודע יפה מאוד שבשנים הקרובות תוקם תחנת הרכבת הראשית של ירושלים באיזור בנייני האומה שגם תהיה במיקום רלוונטי ליותר משכונה וחצי בעיר. בתחנה הזאת שתשרת "קצת" יותר נוסעים באמת יהיה שווה להשקיע.זה לא שאני נגד השקעה בתחבורה ציבורית - נהפוך הוא, אני מאוד מאוד בעד. תחבורה ציבורית ורכבות בפרט היא ההשקעה הטובה ביותר שניתן לעשות בתחום התחבורה!! אבל באופן ספציפי בקשר לתחנת מלחה שנמצאת במיקום לא רלוונטי ונבנתה על תקן של תחנת קצה בקו שאינו מתאים לנוסעים, לא היה ראוי לבנות תחנת רכבת כל כך גדולה ומושקעת כאשר עדיין יש תחנות שמשרתות פי כמה וכמה נוסעים מדי יום שעוד לא בנו להן מבנה תחנה סגור ומוגן בכלל (למשל תחנת יבנה).
זה לא סותר
אכן זו שערוריה תחנת הרכבת של יבנה. הייתי בה מספר פעמים וזה פשוט מגוחך ומעצבן בעת ובעונה אחת. לרכבת יש כיום תקציב שנתי של מעל ל-4 מליארד ש"ח, ככה ש-34 מליון זה פחות משלושת רבעי האחוז של התקציב. ככה שיש כסף, אם רוצים, לשדרג את תחנת יבנה, שאכן משרתת די הרבה נוסעים ביום, אבל לא בטוח שיותר ממלחה. במלחה משתמשים ביום חול ממוצע (לא חגים, לא שלגים, לא פסטיבלי ירושלים) כ-1400 עד 1700 איש.
 

raminec

New member
יש לך בכלל ספק לגבי באיזה תחנה

זה לא סותר
אכן זו שערוריה תחנת הרכבת של יבנה. הייתי בה מספר פעמים וזה פשוט מגוחך ומעצבן בעת ובעונה אחת. לרכבת יש כיום תקציב שנתי של מעל ל-4 מליארד ש"ח, ככה ש-34 מליון זה פחות משלושת רבעי האחוז של התקציב. ככה שיש כסף, אם רוצים, לשדרג את תחנת יבנה, שאכן משרתת די הרבה נוסעים ביום, אבל לא בטוח שיותר ממלחה. במלחה משתמשים ביום חול ממוצע (לא חגים, לא שלגים, לא פסטיבלי ירושלים) כ-1400 עד 1700 איש.
יש לך בכלל ספק לגבי באיזה תחנה
משתמשים יותר? תשמע, אתה מנותק מהמציאות שזה משהו חזק! בתחנת יבנה עוברות 49 רכבות מדי יום ותחנת הרכבת ממוקמת יחסית קרוב למרכז העיר. בתחנת מלחה עוברות 30 רכבות מדי יום ותחנת הרכבת נמצא במרחק נסיעה מכמעט כל הבתים בעיר. זמן נסיעה מיבנה לתל-אביב ברכבת 36 דקות זמן נסיעה באוטובוס 50 דקות. זמן נסיעה מירושלים לתל-אביב ברכבת 83 דקות זמן נסיעה באוטובוס 51 דקות. (לא כולל זמני הנסיעה בתוך העיר שלא קיימים בעצם ביבנה) אתה עדיין לא בטוח שבתחנת יבנה משתמשים יותר?
 

קובי לו

New member
שמור, בבקשה, על הפה שלך !

יש לך בכלל ספק לגבי באיזה תחנה
משתמשים יותר? תשמע, אתה מנותק מהמציאות שזה משהו חזק! בתחנת יבנה עוברות 49 רכבות מדי יום ותחנת הרכבת ממוקמת יחסית קרוב למרכז העיר. בתחנת מלחה עוברות 30 רכבות מדי יום ותחנת הרכבת נמצא במרחק נסיעה מכמעט כל הבתים בעיר. זמן נסיעה מיבנה לתל-אביב ברכבת 36 דקות זמן נסיעה באוטובוס 50 דקות. זמן נסיעה מירושלים לתל-אביב ברכבת 83 דקות זמן נסיעה באוטובוס 51 דקות. (לא כולל זמני הנסיעה בתוך העיר שלא קיימים בעצם ביבנה) אתה עדיין לא בטוח שבתחנת יבנה משתמשים יותר?
שמור, בבקשה, על הפה שלך !
קורא לי דיקטטור, קורא לי מנותק מהמציאות וכו'. ולענין עצמו. זה לא פונקציה ישירה של כמות הרכבות, עד גבול מסויים, ביום, או של זמן הנסיעה, שוב עד גבול מסויים. במלחה, וזו סטטיסטיקה ארוכת טווח של 11 חודשים, לא כולל חולי מועד (שבעיקר בפסח הקודם היה בלגאן אטומי עם מעל 20,000 איש ביום) יש כ-1400 נוסעים (בשני הכוונים גם יחד) ביום. לפי 280 יום בשנה (ניקוי שבתות ורוב ימי השישי וכן חוה"ם) זה יוצא כ-400,000 נוסעים. בכל זאת יש קצת ימי ששי ומוצא"שים וכן חוה"ם פסח וסוכות, לכן בעצם היו/יהיו אולי 500,000 איש בשנה במלחה. נבדוק עכשיו את תחנת יבנה. היא חלק מהקו ת"א-אשדוד/אשקלון. בשנת 2004 היו בכל הקו הזה 3,550,000 נוסעים. ליתר דיוק טיפה פחות אבל עגלתי כלפי מעלה כדי בכל זאת אם יצא פחות ביבנה מאשר בי-ם אזי ברור שצדקתי אני. כלומר עגלתי "לרעתי" או "לטובתך". אני מקווה שאתה מסכים עמי שבקו הזה רחובות, אשדוד וכן באר-יעקב וכפר-חבד, כל ארבע התחנות הללו תופסות לפחות 85% מנפח הנוסעים? שמע, אני נסעתי שנה ורבע לפחות פעמיים בשבוע מת"א לאשדוד במסגרת עבודה באשדוד וכן לפחות 5 נסיעות חובבים ליבנה ככה שאכן ברחובות ובאשדוד יורדים הרוב המסיבי של הנוסעים. אתה יודע מה, 80 אחוז לא יורדים ביבנה ו-20% כן. כמה זה 20% מ-3,550,000? 710,000 איש. ואם רק 15% הרי זה 540,000 נוסעים. מה קיבלנו? סדר גודל של או אותה כמות או רק בקצת יותר ביבנה מול ירושלים. שוב, מדוע? כי בכל זאת עיר של 700,000 עם 15 רכבות בכל כוון כשלבית-שמש לוקח אותו זמן כמו אוטובוס (במיוחד מי שעובד באזור מלחה או תלפיות) וכן יש כמות של כמה עשרות יוממים קבועים (עובדים בגן הטכנולוגי וגם כמה שעובדים במתחם הבורסה בר"ג וגרים בדרום י-ם) ועוד מלא תיירים (רובם ישראלים, השאר רובם יהודים וכמה מאות גויים שבחרו לעלות לרגל ברכבת היפה לעיר המדהימה). הוסף לזאת את העובדה שביבנה יש פחות מ-70,000 איש, כלומר עשירית מי-ם, וקבלת הסבר ללמה ומדוע למרות הקו שהוא אכן גרוע ליוממים לי-ם יש בערך את אותה כמות בשני הקוים (קו י-ם - ת"א וקו יבנה - ת"א).
 

raminec

New member
לא יעזור לך

שמור, בבקשה, על הפה שלך !
קורא לי דיקטטור, קורא לי מנותק מהמציאות וכו'. ולענין עצמו. זה לא פונקציה ישירה של כמות הרכבות, עד גבול מסויים, ביום, או של זמן הנסיעה, שוב עד גבול מסויים. במלחה, וזו סטטיסטיקה ארוכת טווח של 11 חודשים, לא כולל חולי מועד (שבעיקר בפסח הקודם היה בלגאן אטומי עם מעל 20,000 איש ביום) יש כ-1400 נוסעים (בשני הכוונים גם יחד) ביום. לפי 280 יום בשנה (ניקוי שבתות ורוב ימי השישי וכן חוה"ם) זה יוצא כ-400,000 נוסעים. בכל זאת יש קצת ימי ששי ומוצא"שים וכן חוה"ם פסח וסוכות, לכן בעצם היו/יהיו אולי 500,000 איש בשנה במלחה. נבדוק עכשיו את תחנת יבנה. היא חלק מהקו ת"א-אשדוד/אשקלון. בשנת 2004 היו בכל הקו הזה 3,550,000 נוסעים. ליתר דיוק טיפה פחות אבל עגלתי כלפי מעלה כדי בכל זאת אם יצא פחות ביבנה מאשר בי-ם אזי ברור שצדקתי אני. כלומר עגלתי "לרעתי" או "לטובתך". אני מקווה שאתה מסכים עמי שבקו הזה רחובות, אשדוד וכן באר-יעקב וכפר-חבד, כל ארבע התחנות הללו תופסות לפחות 85% מנפח הנוסעים? שמע, אני נסעתי שנה ורבע לפחות פעמיים בשבוע מת"א לאשדוד במסגרת עבודה באשדוד וכן לפחות 5 נסיעות חובבים ליבנה ככה שאכן ברחובות ובאשדוד יורדים הרוב המסיבי של הנוסעים. אתה יודע מה, 80 אחוז לא יורדים ביבנה ו-20% כן. כמה זה 20% מ-3,550,000? 710,000 איש. ואם רק 15% הרי זה 540,000 נוסעים. מה קיבלנו? סדר גודל של או אותה כמות או רק בקצת יותר ביבנה מול ירושלים. שוב, מדוע? כי בכל זאת עיר של 700,000 עם 15 רכבות בכל כוון כשלבית-שמש לוקח אותו זמן כמו אוטובוס (במיוחד מי שעובד באזור מלחה או תלפיות) וכן יש כמות של כמה עשרות יוממים קבועים (עובדים בגן הטכנולוגי וגם כמה שעובדים במתחם הבורסה בר"ג וגרים בדרום י-ם) ועוד מלא תיירים (רובם ישראלים, השאר רובם יהודים וכמה מאות גויים שבחרו לעלות לרגל ברכבת היפה לעיר המדהימה). הוסף לזאת את העובדה שביבנה יש פחות מ-70,000 איש, כלומר עשירית מי-ם, וקבלת הסבר ללמה ומדוע למרות הקו שהוא אכן גרוע ליוממים לי-ם יש בערך את אותה כמות בשני הקוים (קו י-ם - ת"א וקו יבנה - ת"א).
לא יעזור לך
תחנת יבנה עדיין משרתת יותר נוסעים ביום ונראית כמו מעברה מתקופת הצנע. גם תחנת נתניה משרתת יותר נוסעים מתחנת מלחה ותראה איזה צורה יש לה (כמעט כל תחנה בארץ משרתת יותר נוסעים ממלחה - צריך להתאמץ למצוא תחנה שלא!). עכשיו, אני לא אומר שתחנת ירושלים צריכה להיראות כמו תחנת יבנה. אני אומר שתחנת ירושלים צריכה להיות פונקציונאלית + גימור אסטתי (אומנם בגלל שזו תחנה שנמצאת בירושלים שווה להשקיע קצת יותר באסטתיקה - ר"ע חיפוי אבן, אך זה לא מצדיק בניה מגלומנית). אין שום צורך בשלוש קומות וארבעה רציפים לתחנה שמוציאה ותוציא לא יותר מרכבת אחת בשעה בעשר שנים הקרובות (כמה רכבות עוברות בתחנת "השלום" בשעה וכמה רציפים פעילים יש שם כיום?). גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שהקו שעובר במקום ישודרג למשהו יותר ממה שהוא כיום וזה פשוט לא יקרה בעשר שנים הקרובות, עדיין לא יהיה צורך ביותר משני רציפים. אפילו אם נגיד שהיה צורך ביותר משני רציפים, לא בונים עכשיו שני רציפים מיותרים שלא יצטרכו אותם בעשר שנים הקרובות (ועשר שנים זה אומדן אופטימי שחבל על הזמן). לגבי 700,000 איש, זה יפה שאתה סופר את הערבים שבעיר. אני מקווה שהם מפתחים את דפוסי היוממות היהודיים - נסיעה ברכבת לעבודה במתחם הבורסה בת"א, תיירות פנים בארץ וכו'... לגבי 90% מהירושלמים תחנת מלחה רלוונטית בערך כמו תחנת בית-שמש מבחינת זמינות לשימוש. כי זמן הנסיעה בתוך ירושלים יכול לקחת 40-45 דקות בקלות ובזמן הזה אפשר לנסוע לתפוס רכבת מבית-שמש ממנה זמן הנסיעה לתל-אביב קצר הרבה יותר. לסיכום, תחנה לא רלוונטית, אקסטרווגנטית, לא אסטתית (למרות שבתכנון היא נראתה יותר טוב) ששפכו עליה הרבה יותר כסף ממה שהיו צריכים מלכתחילה. אף על פי שאני בסה"כ שמח שחידשו את הקו בין לוד לירושלים ולאחר הדיון שהיה לי עם בועז בנושא אני השתכנעתי שאופציה של מנהרה אחת רציפה שתחבר בין בית-שמש לבין מלחה עם חיבור למרכז ירושלים יכולה לשמש לקישור מצויין של דרום הארץ לירושלים תוך סיכון בטחוני נמוך יותר מהקו הקיים, פגיעה מועטת בערכי טבע ומהירות נסיעה שתתן תחרות מעולה לכל שאר אופציות התחבורה הקיימות כיום ואף לאחר פתיחת הקו המהיר.
 

קובי לו

New member
מספר הערות

לא יעזור לך
תחנת יבנה עדיין משרתת יותר נוסעים ביום ונראית כמו מעברה מתקופת הצנע. גם תחנת נתניה משרתת יותר נוסעים מתחנת מלחה ותראה איזה צורה יש לה (כמעט כל תחנה בארץ משרתת יותר נוסעים ממלחה - צריך להתאמץ למצוא תחנה שלא!). עכשיו, אני לא אומר שתחנת ירושלים צריכה להיראות כמו תחנת יבנה. אני אומר שתחנת ירושלים צריכה להיות פונקציונאלית + גימור אסטתי (אומנם בגלל שזו תחנה שנמצאת בירושלים שווה להשקיע קצת יותר באסטתיקה - ר"ע חיפוי אבן, אך זה לא מצדיק בניה מגלומנית). אין שום צורך בשלוש קומות וארבעה רציפים לתחנה שמוציאה ותוציא לא יותר מרכבת אחת בשעה בעשר שנים הקרובות (כמה רכבות עוברות בתחנת "השלום" בשעה וכמה רציפים פעילים יש שם כיום?). גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שהקו שעובר במקום ישודרג למשהו יותר ממה שהוא כיום וזה פשוט לא יקרה בעשר שנים הקרובות, עדיין לא יהיה צורך ביותר משני רציפים. אפילו אם נגיד שהיה צורך ביותר משני רציפים, לא בונים עכשיו שני רציפים מיותרים שלא יצטרכו אותם בעשר שנים הקרובות (ועשר שנים זה אומדן אופטימי שחבל על הזמן). לגבי 700,000 איש, זה יפה שאתה סופר את הערבים שבעיר. אני מקווה שהם מפתחים את דפוסי היוממות היהודיים - נסיעה ברכבת לעבודה במתחם הבורסה בת"א, תיירות פנים בארץ וכו'... לגבי 90% מהירושלמים תחנת מלחה רלוונטית בערך כמו תחנת בית-שמש מבחינת זמינות לשימוש. כי זמן הנסיעה בתוך ירושלים יכול לקחת 40-45 דקות בקלות ובזמן הזה אפשר לנסוע לתפוס רכבת מבית-שמש ממנה זמן הנסיעה לתל-אביב קצר הרבה יותר. לסיכום, תחנה לא רלוונטית, אקסטרווגנטית, לא אסטתית (למרות שבתכנון היא נראתה יותר טוב) ששפכו עליה הרבה יותר כסף ממה שהיו צריכים מלכתחילה. אף על פי שאני בסה"כ שמח שחידשו את הקו בין לוד לירושלים ולאחר הדיון שהיה לי עם בועז בנושא אני השתכנעתי שאופציה של מנהרה אחת רציפה שתחבר בין בית-שמש לבין מלחה עם חיבור למרכז ירושלים יכולה לשמש לקישור מצויין של דרום הארץ לירושלים תוך סיכון בטחוני נמוך יותר מהקו הקיים, פגיעה מועטת בערכי טבע ומהירות נסיעה שתתן תחרות מעולה לכל שאר אופציות התחבורה הקיימות כיום ואף לאחר פתיחת הקו המהיר.
מספר הערות
אחת, יפה ששפרת את שפתך הבוטה והמעט חצופה ואתה לא קורא לי דיקטטור או פאשיסט או מנותק או השד יודע מה. שתיים, יש נוסעים ערבים ירושלמים ברכבת. יש גם סטודנטים ערבים שנסעו בה הגרים באזור עכו או אזור באר-שבע (בדואים למשל) שמחליפים רכבת בלוד. אני בביקורים שלי בתחנה (בממוצע פעם בשבועיים מבקר סתם ככה כחובב בתחנה מבלי לסוע ברכבת ופעם בחודש בערך נוסע לי-ם ברכבת במקום רכב הליסינג שלי) ראיתי ערבים שנוסעים בה ו/או אליה. שלוש, כתבת שהיא לא רלוונטית ל-90 אחוז מהירושלמים. הגזמת, אבל רק במעט. נניח שהיא לא רלוונטית ל-83 אחוז. 17% של 750,000 איש זה יוצא סביב 110,000 עד 120,000 איש. יותר מיבנה יחד עם באר-יעקב וכפר חב"ד ולוד גם יחד, בערך. אל תתפוס אותי במספר המדויק. ארבע, כתבתי רק בשרשור הזה שאני נגד המצב הבזיוני של תחנת יבנה. מה יותר מזה? אני בעד, ובמיידי, שישדרגו אותה לתחנה עם 2 רציפים ותקרה וכן לובי סגור ולא פרוץ לרוחות, גשמים ושרב. חמש, חיבור של י-ם מלחה לדרום הארץ די מיותר. לפחות אחרי הפעלת הקו המהיר. יוכלו להחליף רכבת בנתב"ג. או אפילו לסוע עד ת"א ומההגנה לקחת את קו A1 ישר לי-ם. הרכבת מתהדרת בזמן נסיעה של 28 דקות. אני סקפטי. נניח שיקח מההגנה 37 דקות עד בניני האומה. מבאר-שבע לת"א יקח אחרי 2009 פחות מ-50 דקות. היום זה בסביבות שעה ו-10 דקות, ככה שמסילה כפולה בלי מפגשי כביש-מסילה זה סביר. בשנת 97' או 98' עם אריק שרון, כן, כן, ההוא שכמעט צמח (צמח מוגדר בשפה הרפואית אדם בתרדמת {קומה} של מעל שלושה שבועות) שהיה פעם שר התשתיות נסיעת מבחן ת"א-ב"ש לקחה 49.5 דקות. כן, כן. לכן, בוא נראה מה יהיה לנו פה. 50 דקות ב"ש-ת"א, 10 דקות המתנה (תהיה רכבת כל 15 דקות אז נניח שיחכה 10 דקות, ויש אפילו מקרים של דקה אחת המתנה, תלוי במזל) קבלנו שעה. עוד 35 עד 37 דקות נסיעה (ואולי כן יקח רק 28 דקות), מה קיבלנו? קיבלנו 1:37 שע' במקרה הגרוע. אולי אפילו 1:18שע' במקרה הטוב. כיום נסיעה מב"ש ברכבת לי-ם לוקחת כשעתיים ומגיעים למלחה, שלרוב שכונות ואזורי י-ם היא ממוקמת פחות טוב מבניני האומה. סליחה, לפי הלו"ז זה לוקח בד"כ 2:10 שע'. כלומר, המקרה הטוב של כיום גרוע ב-35 דקות מהמקרה הגרוע של הקו המהיר העתידי. ככה שחבל על המנהור היקר והמיותר בין בית-שמש למלחה.
 

קובי לו

New member
לפי הסטטיסטיקה החדשה שפורסמה

מספר הערות
אחת, יפה ששפרת את שפתך הבוטה והמעט חצופה ואתה לא קורא לי דיקטטור או פאשיסט או מנותק או השד יודע מה. שתיים, יש נוסעים ערבים ירושלמים ברכבת. יש גם סטודנטים ערבים שנסעו בה הגרים באזור עכו או אזור באר-שבע (בדואים למשל) שמחליפים רכבת בלוד. אני בביקורים שלי בתחנה (בממוצע פעם בשבועיים מבקר סתם ככה כחובב בתחנה מבלי לסוע ברכבת ופעם בחודש בערך נוסע לי-ם ברכבת במקום רכב הליסינג שלי) ראיתי ערבים שנוסעים בה ו/או אליה. שלוש, כתבת שהיא לא רלוונטית ל-90 אחוז מהירושלמים. הגזמת, אבל רק במעט. נניח שהיא לא רלוונטית ל-83 אחוז. 17% של 750,000 איש זה יוצא סביב 110,000 עד 120,000 איש. יותר מיבנה יחד עם באר-יעקב וכפר חב"ד ולוד גם יחד, בערך. אל תתפוס אותי במספר המדויק. ארבע, כתבתי רק בשרשור הזה שאני נגד המצב הבזיוני של תחנת יבנה. מה יותר מזה? אני בעד, ובמיידי, שישדרגו אותה לתחנה עם 2 רציפים ותקרה וכן לובי סגור ולא פרוץ לרוחות, גשמים ושרב. חמש, חיבור של י-ם מלחה לדרום הארץ די מיותר. לפחות אחרי הפעלת הקו המהיר. יוכלו להחליף רכבת בנתב"ג. או אפילו לסוע עד ת"א ומההגנה לקחת את קו A1 ישר לי-ם. הרכבת מתהדרת בזמן נסיעה של 28 דקות. אני סקפטי. נניח שיקח מההגנה 37 דקות עד בניני האומה. מבאר-שבע לת"א יקח אחרי 2009 פחות מ-50 דקות. היום זה בסביבות שעה ו-10 דקות, ככה שמסילה כפולה בלי מפגשי כביש-מסילה זה סביר. בשנת 97' או 98' עם אריק שרון, כן, כן, ההוא שכמעט צמח (צמח מוגדר בשפה הרפואית אדם בתרדמת {קומה} של מעל שלושה שבועות) שהיה פעם שר התשתיות נסיעת מבחן ת"א-ב"ש לקחה 49.5 דקות. כן, כן. לכן, בוא נראה מה יהיה לנו פה. 50 דקות ב"ש-ת"א, 10 דקות המתנה (תהיה רכבת כל 15 דקות אז נניח שיחכה 10 דקות, ויש אפילו מקרים של דקה אחת המתנה, תלוי במזל) קבלנו שעה. עוד 35 עד 37 דקות נסיעה (ואולי כן יקח רק 28 דקות), מה קיבלנו? קיבלנו 1:37 שע' במקרה הגרוע. אולי אפילו 1:18שע' במקרה הטוב. כיום נסיעה מב"ש ברכבת לי-ם לוקחת כשעתיים ומגיעים למלחה, שלרוב שכונות ואזורי י-ם היא ממוקמת פחות טוב מבניני האומה. סליחה, לפי הלו"ז זה לוקח בד"כ 2:10 שע'. כלומר, המקרה הטוב של כיום גרוע ב-35 דקות מהמקרה הגרוע של הקו המהיר העתידי. ככה שחבל על המנהור היקר והמיותר בין בית-שמש למלחה.
לפי הסטטיסטיקה החדשה שפורסמה
יש בקו אשקלון-ת"א בשנה 4,170,000 נוסעים. בעצם טיפונת פחות, עגלתי כלפי מעלה. אני מקווה שכולכם מסכימים שמבין התחנות הבאות לאורך הקו : כפר-חב"ד, לוד, באר-יעקב, רחובות, יבנה, אשדוד ואשקלון הערים רחובות, אשדוד ואשקלון גם יחד מהוות לפחות 75% מכמות הנוסעים? שאר שלוש התחנות (חב"ד באר-יעקב ולוד) מהוות עוד כ-10 עד 15% ? כלומר ביבנה עולים/יורדים כ-15% מכלל הנוסעים בקו. כמה זה יוצא? יוצא 667,000 נוסעים. עכשיו לפי הסטטיסטיקה וכן עפ"י מה שגם אני אבל בעיקר גם עמית (מיוקול2) חושבים, והוא כתב זאת בשרשור של ערן על הסטטיסטיקה השנתית, במלחה השתמשו כ-600,000 איש. אותו דבר +- כמו יבנה !!! האם למישהו יש השגות מלומדות על כך (סטטיסטיקה על יבנה שתהיה מהימנה) ?
 
שמע קובי לו...

אתה טועה
בעתיד מתוכנן קישור בין הקו האיטי (נחל שורק) לקו המהיר אולי דרך בגין או דרך החאן ומרכז העיר. כמו כן מתוכנן, לא יודע אם יצא אל הפועל, מסוף מטענים בהמשך התחנה. אז, כשיהיו הן המטענים ורכבות המשא והן החיבור לקו A1, הרי שיהיו הרבה יותר רכבות. ואז שני רציפים לא בטוח שיספיקו. כבר היום, הכוונה בימינו אלו, יוצא שבגלל עבודות תשתית על המסילות סוגרים אי רציפים כלשהו ואז עדיין יש 2 מסילות פנויות. אל תשכח שבמהלך רוב היום בין השעה HH:57 לשעה HH+1:09, כלומר כ-10 עד 13 דקות, שישנן במקביל שתי רכבות על הרציפים. זו שהגיעה לפני רגע קט מעיר החטאים וזו שאוטוטו עומדת לזחול במורד נחל רפאים ואח"כ שורק לעבר עיר הבירה והפאבים.
שמע קובי לו...
עיר הבירה, עם כ"כ הרבה תושבים, צריכה קודם כל חיבור לערים כמו חיפה ובאר שבע, אח"כ שיבנו תחנה גדולה. בגלל זה צריך להגדיל את התקציב.
 

IgKh

New member
שימוש טוב לשטחים ה"מתים" בתחנה

כל שקל נוסף שישקיעו בה = בזבוז
תחנה עם ארבעה רציפים לקו שיוצאת בו רכבת פעם בשעה לכל כיוון? בזבוז כסף משווע! למה חיוני הבניין העצום הזה בתחנה שמשרשת נגיד (ואני מגזים) 3000 איש ביום? יש תחנות הרבה יותר קטנות בשטחן, חד קומתיות ועם פחות מ- 4 רציפים שמשרתות היטב כמויות גדולות פי 10 מזו. חוץ מזה, בניין כל כך גדול עולה יותר כסף לתחזק. אם רכבת ישראל הייתה באמת רוצה להתייעל היא הייתה סוגרת חצי משטח התחנה ועדיין נותרת עם פי 2 ממה שהיא באמת צריכה בתחנה הזו. סגירה של שני רציפים תהיה התחלה טובה.
שימוש טוב לשטחים ה"מתים" בתחנה
אולם לאקרובטיקה
 

IgKh

New member
שימוש (רציני) טוב לחלל הזה ספיציפית

שימוש טוב לשטחים ה"מתים" בתחנה
אולם לאקרובטיקה
שימוש (רציני) טוב לחלל הזה ספיציפית
הוא לשכת הכוונה ומודיעין לתיירים. התחנה מתאימה במיוחד, מכיוון שהקו המחודש הרבה יותר קורץ לתיירים מנסיעה מתמשכת במנהרות (A1), ואני כבר לא יכול לספור את כמות התיירים ששאלה אותי שם איך מגיעים לכותל.
 

IgKh

New member
4: רכבת מגיעה

מספר תמונות
צולמו בעיקר בירושלים, אך גם בעוד כמה מקומות. 1: התשובה בגוף התמונה.
4: רכבת מגיעה
תמונה זו הועלתה על ידי קודם גם לגלריות, באיכות טובה יותר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה