2: הצדודית של תחנת מלחהמספר תמונות
צולמו בעיקר בירושלים, אך גם בעוד כמה מקומות. 1: התשובה בגוף התמונה.
כמה חבל שלא השלימו את הגג של בנין2: הצדודית של תחנת מלחה
קופסתית משהו יש לציין.
כל שקל נוסף שישקיעו בה = בזבוזכמה חבל שלא השלימו את הגג של בנין
המבואה.. התחנה היתה נראת הרבה יותר יפה ומרשימה אם היו משלימים את הגג ה"גלי".. האילוסטרציה מתוך אתר "חדשות הרכבת"
כל שקל נוסף שישקיעו בה = בזבוז
תחנה עם ארבעה רציפים לקו שיוצאת בו רכבת פעם בשעה לכל כיוון? בזבוז כסף משווע! למה חיוני הבניין העצום הזה בתחנה שמשרשת נגיד (ואני מגזים) 3000 איש ביום? יש תחנות הרבה יותר קטנות בשטחן, חד קומתיות ועם פחות מ- 4 רציפים שמשרתות היטב כמויות גדולות פי 10 מזו. חוץ מזה, בניין כל כך גדול עולה יותר כסף לתחזק. אם רכבת ישראל הייתה באמת רוצה להתייעל היא הייתה סוגרת חצי משטח התחנה ועדיין נותרת עם פי 2 ממה שהיא באמת צריכה בתחנה הזו. סגירה של שני רציפים תהיה התחלה טובה.
העניין הוא שבנתיים לא ידוע כלוםמסכים
תחנת מלחה מסתמנת כפיל לבן ובזבוז כספים משווע. אין סיבה שבתחנה זאת יהיו יותר מ-2 רציפים גם בעתיד. עם זאת, מסוף רכבות המשא שעתיד להיבנות במקום, אמור להפיח מעט את השממה בקו המיותר הזה ולהוציא ממנו גם קצת רווחים.
אני לא חושב שהקו מיותרמסכים
תחנת מלחה מסתמנת כפיל לבן ובזבוז כספים משווע. אין סיבה שבתחנה זאת יהיו יותר מ-2 רציפים גם בעתיד. עם זאת, מסוף רכבות המשא שעתיד להיבנות במקום, אמור להפיח מעט את השממה בקו המיותר הזה ולהוציא ממנו גם קצת רווחים.
מתי בדיוק אמורים להשתמש בו כקו משא?אני לא חושב שהקו מיותר
ועיקר התכלית שלו מלכתחילה הייתה לשינוע מטענים. זה שהפכו אותו לקו נוסעים זה החלטה פוליטית נטו ללא שיקולים מקצועיים, לפחות במתכונתו הנוכחית. אין לי ספק שלמטרות שינוע מטענים הוא יהיה קו מעולה. כך יהיה ניתן להוריד חלק ניכר מהמשאיות שנעות בעליות הקשות בדרך לירושלים, מסכנות את הנוסעים ופוקקות את הכביש. שלא נדבר על הבלאי העצום שמשאיות כבדות עושות לכבישים (משאית אחת של ארבעים טון על הכביש עושה בלאי כמו אלף רכבים פרטיים).
ברגע שיסיימו לבנות את מסוף המטעניםמתי בדיוק אמורים להשתמש בו כקו משא?
אתה טועהכל שקל נוסף שישקיעו בה = בזבוז
תחנה עם ארבעה רציפים לקו שיוצאת בו רכבת פעם בשעה לכל כיוון? בזבוז כסף משווע! למה חיוני הבניין העצום הזה בתחנה שמשרשת נגיד (ואני מגזים) 3000 איש ביום? יש תחנות הרבה יותר קטנות בשטחן, חד קומתיות ועם פחות מ- 4 רציפים שמשרתות היטב כמויות גדולות פי 10 מזו. חוץ מזה, בניין כל כך גדול עולה יותר כסף לתחזק. אם רכבת ישראל הייתה באמת רוצה להתייעל היא הייתה סוגרת חצי משטח התחנה ועדיין נותרת עם פי 2 ממה שהיא באמת צריכה בתחנה הזו. סגירה של שני רציפים תהיה התחלה טובה.
עם כל הכבודאתה טועה
בעתיד מתוכנן קישור בין הקו האיטי (נחל שורק) לקו המהיר אולי דרך בגין או דרך החאן ומרכז העיר. כמו כן מתוכנן, לא יודע אם יצא אל הפועל, מסוף מטענים בהמשך התחנה. אז, כשיהיו הן המטענים ורכבות המשא והן החיבור לקו A1, הרי שיהיו הרבה יותר רכבות. ואז שני רציפים לא בטוח שיספיקו. כבר היום, הכוונה בימינו אלו, יוצא שבגלל עבודות תשתית על המסילות סוגרים אי רציפים כלשהו ואז עדיין יש 2 מסילות פנויות. אל תשכח שבמהלך רוב היום בין השעה HH:57 לשעה HH+1:09, כלומר כ-10 עד 13 דקות, שישנן במקביל שתי רכבות על הרציפים. זו שהגיעה לפני רגע קט מעיר החטאים וזו שאוטוטו עומדת לזחול במורד נחל רפאים ואח"כ שורק לעבר עיר הבירה והפאבים.
יש עוד משהו חשוב שלא לקחת בחשבוןעם כל הכבוד
בשביל תוכניות שאולי יחליטו על ביצוען בעוד שנים רבות לא שורפים עכשיו מאות מליוני שקלים. יכלו באותה המידה לבנות חלק מהמבנה ולהשלים אותו כאשר יחליטו שהחיבור אכן יתבצע. כמו שזה נראה כרגע אין מצב שיתחילו את העבודות על החיבור בחמש שנים הקרובות. ומה הקשר בכלל בין מסוף המטענים לבין הקמת שני רציפים מיותרים? מה, אין דבר כזה מסילה ללא רציף?
שכחת לכתוביש עוד משהו חשוב שלא לקחת בחשבון
כיום זו בעצם תחנת הרכבת היחידה של עיר הבירה, של עיר הקודש ושל העיר הגדולה בארץ בשטחה ובאוכלוסיתה. עזוב לרגע או עזוב בכלל את רציף גן החיות התנ"כי... תחנת רכבת של עיר ענקית שהיא גם במובנים רבים עיר בינלאומית ראויה להיות מבנה מרשים ולא סתם עוד מבנה קטן כגון תחנות רמלה, חדרה, נתניה או עתלית.
לא אני הבאתי את נושא האקרובטיקהשכחת לכתוב
שהעיר צריכה מקום לתרגילי אקרובטיקה, ומה טוב יותר מתחנת הרכבת העירונית??? נראה אותך עושה תרגילי אקרובטיקה בתחנת הרכבת בעיר הקטנה רחובות שיש בה רק 3 רציפים ולפחות פי עשר נוסעים שמצדיקים את ההשקעה במבנה התחנה...
אז מה?לא אני הבאתי את נושא האקרובטיקה
ואני כן רציני, לגמרי, בנוגע לכך שעיר בירה או בכלל עיר ענקית וחשובה למדינה כלשהי צריכה תחנת רכבת מרשימה ולא מבנה סתמי. ואל תקח אותי בתור דוגמא, אני לא מסוגל לעשות תרגילי אקרובטיקה גם באולם הכפול בשטחו מתחנת מלחה...
עשה לי טובה ואל תחליט בשבילי מהאז מה?
אפשר לארגן לך גם משטר דיקטטורי שמתאים למדיניות הפיתוח שלך. ערים גדולות = תחנות גדולות. לתפארת האימפריה!!
ססמאות יפות יש לךעשה לי טובה ואל תחליט בשבילי מה
היא מדיניות הפיתוח המתאימה לי, ובאיזו עזות מצח וחוצפה אתה מכניס לי פה משטר דיקטטורי ??? אני קובע את מדיניות הפיתוח? מי שיותר קרוב לדיקטטור מבין שנינו הוא אתה. אתה מתנגד לפתוח הכבישים והמכוניות, ומכונית היא חלק מהחופש של האדם. חופש התנועה, החופש להחליט אם אתה נוסע לאן שהוא או לא. ובקשר לתחנות רכבת. על התח"ץ להיות מעודד את האדם להשתמש בו. תחנות מרכזיות יפות ומרשימות כגון התחנה בי-ם או התחנה באשדוד הם דבר שתורם לרצון של האזרח להשתמש בהן. תחנת מלחה, והייתי שם המון פעמים, מאוד מרשימה ושמעתי לא פעם ולא פעמיים ממלא אנשים קריאת התפעלות מהגודל שלה ומכך שהיא מרשימה. תחנה כזאת משדרת באופן תת הכרתי איזה שדר של עוצמה ושל הדר לאזרח וככה יש סיכוי גדול יותר שהוא ירצה להשתמש בשירותי התחנה (תרתי משמע. השירותים שם יפים ונקיים, דרך אגב) גם בעתיד. תחנת מלחה רחוקה מאוד, אבל מאוד רחוקה, מלהיות איזה מונומנט מרשים ואדיר מימדים בסגנון פאשיסטי או קומוניסטי. בספרד הפאשיסטית ובגרמניה ואיטליה של שנות ה-30 היו בונים מבני ענק לא פונקציונאליים רק על מנת לרומם את המשטר ולגמד את האדם. כנ"ל בבריה"ם ומדינות מזרח אירופה של עד שנות ה-70 וכן צפון קוריאה של היום (יש שם מלון ענק בצורת פירמידה בן כ-100 קומות שכמעט כולו ריק). תחנת מלחה אפילו לא מתקרבת לאפס קצהו של איזה מן המבנים הללו, ככה שהיא ממש לא משדרת עוצמה דיקטטורית (קומוניסט או פאשיסטית או סתם דיקטטורית סטייל סדאם חוסיין וארמונותיו הענקיים). אם עשית את ההקשר הזה במוחך הרי שיש לך מוח חולה.
גם אתה לא רע בססמאותססמאות יפות יש לך
"מכונית היא חלק מהחופש של האדם" אני באיזשהו מקום הצעתי בכלל לאסור על שימוש או בעלות של אדם על רכב? אני אומר להעביר נתיבים מהרכב הפרטי שזמין לכולם לשימוש התחבורה הציבורית שזמינה גם היא לכולם - כן כן, גם לבעלי הרכב הפרטי! כשמפתחים כבישים שזמינים רק לאנשים שהפרוטה בכיסם, אז בדיוק נפגע חופש התנועה. זו סיבה מצויינת להתנגד לפיתוח של כבישי אגרה! כבישים שאמורים להיות נחלת הכלל הופכים להיות שטח פרטי שהכניסה אליו מוגבלת למי שיכול להרשות לעצמו לשלם עליה. זה מתחיל להראות כמו בתקופה הפאודלית שעל מנת לנוע בין אזור לאזור היית צריך לשלם כסף ולקבל אישורים מהפריץ. בניגוד לרכב פרטי שמאפשר חופש תנועה רק למי שיכול להרשות לעצמו רכב פרטי (רמת המינוע בישראל עומדת על כ- 300 רכבים לאלף איש ולא כפי שכתבת בעבר), תחבורה ציבורית מאפשרת לכל אדם להגיע מכל יעד ולכל יעד אחר שאליו יש תחבורה ציבורית. זה חופש תנועה אמיתי!
האמתגם אתה לא רע בססמאות
מה הבעיה שלך עם כבישי אגרה? זה לא יקר יותר מתחבורה ציבורית, וזה לא "לעשירים בלבד". זאת דרך מקובלת מאוד לווסת את התנועה בכביש מהיר. לא רוצה לשלם? יש דרכים חלופיות ופחות מהירות (אחרת מה זה שווה?).
גם אוטובוס ורכבת הם "הגבלת תנועה"האמת
אני דווקא בעד כבישי אגרה. מי שמשתמש בכביש צריך לשלם עליו. אני לא משתמש בכביש 6 ולכן לא משלם על התחזוקה שלו (לפחות כל עוד ההכנסות עומדות בציפיות חברת חוצה ישראל והמדינה אינה מסבסדת את הכביש כמובטח בתנאי המכרז). על ההקמה של הכביש שילמו כל תושבי המדינה מליארדי שקלים אבל זה כבר לדיון אחר. אם מדברים על "חופש תנועה" כבישי אגרה הם הגבלה ברורה ומפורשת של חופש התנועה. אתה לא יכול לנוע בדרך הזו ללא תשלום. השטח של הכביש שהיה ברובו שטח פתוח עם כניסה חופשית לכל דורש הפך לשטח סגור פרטי ובתשלום. אם זו לא פגיעה בחופש התנועה אז מה כן?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.