מספר שאלות.....

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
מספר שאלות.....

מספר שאלות.....
שאלות שכבר מעסיקות אותי זמן מה.... 1. באיזה תחנת רכבת צולמה סיצנת הרכבת בסרט "אלכס חולה אהבה"? 2. מדוע עושים שימוש דווקא בחצץ לעורך מסילות הברזל? 3. מדוע נהגוג לעשות שימוש בחומר העץ לחיבורים בין הפסים? 4. האם הפעלת מעצור החירום ע"י נוסע ברכבת מפעילה את מערכת הבלימה או שזו מופעלת ע"י נהג שרואה כי מישהו הפעיל את הכפתור? 5. האם יש מונח עברי למילה "די-רייל" שמשמעותו- "ירד מהפסים" ? אשמח לתשובות.
 
תשובות לשאלות

מספר שאלות.....
שאלות שכבר מעסיקות אותי זמן מה.... 1. באיזה תחנת רכבת צולמה סיצנת הרכבת בסרט "אלכס חולה אהבה"? 2. מדוע עושים שימוש דווקא בחצץ לעורך מסילות הברזל? 3. מדוע נהגוג לעשות שימוש בחומר העץ לחיבורים בין הפסים? 4. האם הפעלת מעצור החירום ע"י נוסע ברכבת מפעילה את מערכת הבלימה או שזו מופעלת ע"י נהג שרואה כי מישהו הפעיל את הכפתור? 5. האם יש מונח עברי למילה "די-רייל" שמשמעותו- "ירד מהפסים" ? אשמח לתשובות.
תשובות לשאלות
1. ראיתי את הסרט ´אלכס חולה אהבה´ רק פעם אחת, אבל למיטב זכרוני מדובר בתחנת לוד - די קל לזהות. 2. מטרתו של החצץ שבין האדנים ומתחת למסילה (מכונה בעברית תקינה - ´רבד´, ובאנגלית - Ballast) היא להחזיק אותה במקומה, כך שהכוח הרב שמפעילה הרכבת בעוברה לא ישנה במאומה את הגיאומטריה שלה - זאת לא משימה קלה לתחזק את כל העניין הזה. אפשרות אחרת, שהוחל ביישומה במהלך שלושים השנים האחרונות הוא שימוש ביציקות בטון לביצוע אותה המסילה. כך ניתן לחסוך את מרבית התחזוקה הדרושה בשמירה על הגיאומטריה של המסילה, אפילו אם היא עומדת בעומסים גבוהים מאוד. הבעיה היא שהבטון לא מבצע את התפקיד המשני של החצץ - שיכוך זעזועים ומניעת רעש. בשביל להתגבר על זה, שוברים את הראש כבר שנים רבות על דרכים לבידוד הזעזועים הקיימים במסילה מתשתית הבטון ע"י מגוון לוחיות פלסטיק וכיו"ב. סיפור שלם. 3. אדני המסילה יכולים להיות עשויים מעץ, ממתכת או מבטון. כיום, כמעט כל האדנים בקווים הראשיים הם אדני בטון מזויין, המסוטים (התפצלויות המסילה) וחלק מהשלוחות הישנות מצוידים באדני עץ, ואדני המתכת נעלמו כמעט לחלוטין מארצנו הקטנטונת, למרות שבבריטניה הם זוכים לתחייה מחודשת. הצורך באדנים הוא לא רק על מנת לשמור על המרווח בין הפסים, אלא גם על מנת לפזר את העומס שמפעילה הרכבת עליהם על פני תשתית המסילה. לא אכנס כאן לדיון אודות היתרונות והחסרונות של כל סוג, אבל דעו לכם שאכן ישנם כאלו. 4. למיטב ידיעתי, ברוב הרכבות בעולם מעצור החירום לא ממש עוצר את הרכבת אלא רק מעביר מסר לנהג. יש כמובן גם יוצאי דופן. בכל מקרה, לא מומלץ לנסות. 5. ירידה מהפסים היא בעברית צחה -´שימוט´. כאשר קורה דבר כזה, אומרים אנשי הרכבת שהרכבת ´נשמטה´.
 

Brendan

New member
תודה רבה עבור התשובות ../images/Emo13.gif

תשובות לשאלות
1. ראיתי את הסרט ´אלכס חולה אהבה´ רק פעם אחת, אבל למיטב זכרוני מדובר בתחנת לוד - די קל לזהות. 2. מטרתו של החצץ שבין האדנים ומתחת למסילה (מכונה בעברית תקינה - ´רבד´, ובאנגלית - Ballast) היא להחזיק אותה במקומה, כך שהכוח הרב שמפעילה הרכבת בעוברה לא ישנה במאומה את הגיאומטריה שלה - זאת לא משימה קלה לתחזק את כל העניין הזה. אפשרות אחרת, שהוחל ביישומה במהלך שלושים השנים האחרונות הוא שימוש ביציקות בטון לביצוע אותה המסילה. כך ניתן לחסוך את מרבית התחזוקה הדרושה בשמירה על הגיאומטריה של המסילה, אפילו אם היא עומדת בעומסים גבוהים מאוד. הבעיה היא שהבטון לא מבצע את התפקיד המשני של החצץ - שיכוך זעזועים ומניעת רעש. בשביל להתגבר על זה, שוברים את הראש כבר שנים רבות על דרכים לבידוד הזעזועים הקיימים במסילה מתשתית הבטון ע"י מגוון לוחיות פלסטיק וכיו"ב. סיפור שלם. 3. אדני המסילה יכולים להיות עשויים מעץ, ממתכת או מבטון. כיום, כמעט כל האדנים בקווים הראשיים הם אדני בטון מזויין, המסוטים (התפצלויות המסילה) וחלק מהשלוחות הישנות מצוידים באדני עץ, ואדני המתכת נעלמו כמעט לחלוטין מארצנו הקטנטונת, למרות שבבריטניה הם זוכים לתחייה מחודשת. הצורך באדנים הוא לא רק על מנת לשמור על המרווח בין הפסים, אלא גם על מנת לפזר את העומס שמפעילה הרכבת עליהם על פני תשתית המסילה. לא אכנס כאן לדיון אודות היתרונות והחסרונות של כל סוג, אבל דעו לכם שאכן ישנם כאלו. 4. למיטב ידיעתי, ברוב הרכבות בעולם מעצור החירום לא ממש עוצר את הרכבת אלא רק מעביר מסר לנהג. יש כמובן גם יוצאי דופן. בכל מקרה, לא מומלץ לנסות. 5. ירידה מהפסים היא בעברית צחה -´שימוט´. כאשר קורה דבר כזה, אומרים אנשי הרכבת שהרכבת ´נשמטה´.
תודה רבה עבור התשובות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה