מספר שאלות על רכבות

מצב
הנושא נעול.

urielp

New member
מספר שאלות על רכבות

מספר שאלות על רכבות
שלום, אני חדש בפורום זה ויש לי מספר שאלות שמטרידות אותי לגבי הנהיגה ברכבת: 1. פיצול מסילות: מי מעביר את פיצול המסילות למצבן המתאים: האם הן נשלטות מרחוק באיזשהו מרכז בקרה או שמא נהג הקטר יכול לשלוט בהן תוך כדי נסיעה ולכוונן בהתאם? האם שיטה זו ישימה לכלל הקטרים (חדשים וישנים)? 2. רכבת ישראל מפרסמת פרסומות ש"מתי לאחרונה נרדמת במהירות של 160 קמ"ש"). אני גר באם המושבות פ"ת, מס' מטרים בודדים ממסילת הרכבת בני ברק - סגולה. מהירות הרכבת שם לא עולה, להערכתי, על 60-80 קמ"ש. מדוע הקטרים (רכבות IC-3) לא מנצלים את מקסימום המהירות בנסיעתם? לאחר איזה מרחק מגיע הקטר למהירותו המירבית (אני מתכוון למערכי נוסעים וקטרים אשר מובילים את קרונות הדאבל דק) 3. מפגש מסילת ברזל עם כביש: מי מפעיל את מחסום הרכבת מעל הכבישים? האם זהו מחסום אוטומטי אשר מופעל ומורד ע"י עין אלקטרונית מס' קילומטרים מהמפגש? לדוגמא: כאשר רכבת מראש העין לכיוון האוניברסיטה עוצרת בתחנת בני ברק, המחסום לא מורד עדיין. לאחר מס' דקות המחסום מורד והרכבת עוזבת את התחנה. במקרה זה, מי אחראי להוריד את המחסום? בתודה, אוריאל
 

PINK FLOYD FAN

New member
טוב אז ככה

מספר שאלות על רכבות
שלום, אני חדש בפורום זה ויש לי מספר שאלות שמטרידות אותי לגבי הנהיגה ברכבת: 1. פיצול מסילות: מי מעביר את פיצול המסילות למצבן המתאים: האם הן נשלטות מרחוק באיזשהו מרכז בקרה או שמא נהג הקטר יכול לשלוט בהן תוך כדי נסיעה ולכוונן בהתאם? האם שיטה זו ישימה לכלל הקטרים (חדשים וישנים)? 2. רכבת ישראל מפרסמת פרסומות ש"מתי לאחרונה נרדמת במהירות של 160 קמ"ש"). אני גר באם המושבות פ"ת, מס' מטרים בודדים ממסילת הרכבת בני ברק - סגולה. מהירות הרכבת שם לא עולה, להערכתי, על 60-80 קמ"ש. מדוע הקטרים (רכבות IC-3) לא מנצלים את מקסימום המהירות בנסיעתם? לאחר איזה מרחק מגיע הקטר למהירותו המירבית (אני מתכוון למערכי נוסעים וקטרים אשר מובילים את קרונות הדאבל דק) 3. מפגש מסילת ברזל עם כביש: מי מפעיל את מחסום הרכבת מעל הכבישים? האם זהו מחסום אוטומטי אשר מופעל ומורד ע"י עין אלקטרונית מס' קילומטרים מהמפגש? לדוגמא: כאשר רכבת מראש העין לכיוון האוניברסיטה עוצרת בתחנת בני ברק, המחסום לא מורד עדיין. לאחר מס' דקות המחסום מורד והרכבת עוזבת את התחנה. במקרה זה, מי אחראי להוריד את המחסום? בתודה, אוריאל
טוב אז ככה
יש בתחנות כלשהם שיש להם לוח בקרה אזורי שמכוון מחלפים לרכבות בישראל אין אפשרות לעבור את המהירת שאתה מעריך כיוון שכל כמה קילומטרים ספורים יש תחנה ולרכבת לוקח זמן כיד לעצור אז הנהג נוהג ברכבת במהירות נמוכה המחסום יורד ע"י חיישן שנמצא במסילה ועל פי המשקל של הקטר הוא קולט ומוריד את המחסום כמה דקות לפני הגעת הרכבת למחסום
 

feedback

New member
פעם זה היה אחרת

טוב אז ככה
יש בתחנות כלשהם שיש להם לוח בקרה אזורי שמכוון מחלפים לרכבות בישראל אין אפשרות לעבור את המהירת שאתה מעריך כיוון שכל כמה קילומטרים ספורים יש תחנה ולרכבת לוקח זמן כיד לעצור אז הנהג נוהג ברכבת במהירות נמוכה המחסום יורד ע"י חיישן שנמצא במסילה ועל פי המשקל של הקטר הוא קולט ומוריד את המחסום כמה דקות לפני הגעת הרכבת למחסום
פעם זה היה אחרת
היו זמנים שבהם המחסום היה מופעל ידנית. ראיתי פעם במו עיני, לפני הרבה שנים, כשמחלף קסם עוד היה צומת עם רמזורים, מעברי חצייה, פקקי תנועה ומפגש של כביש חוצה שומרון עם מסילת ראש העין - נווה ימין, איך נהג מתוסכל של רכבת משא שנסע מדרום לצפון עצר את הקטר סמוך לשפת הכביש והתחנן בפני הנהגים שיתנו לו לחצות את הכביש כדי שהוא יוכל להפעיל את המחסום...
 

KatarBoBo

New member
המחסומים

טוב אז ככה
יש בתחנות כלשהם שיש להם לוח בקרה אזורי שמכוון מחלפים לרכבות בישראל אין אפשרות לעבור את המהירת שאתה מעריך כיוון שכל כמה קילומטרים ספורים יש תחנה ולרכבת לוקח זמן כיד לעצור אז הנהג נוהג ברכבת במהירות נמוכה המחסום יורד ע"י חיישן שנמצא במסילה ועל פי המשקל של הקטר הוא קולט ומוריד את המחסום כמה דקות לפני הגעת הרכבת למחסום
המחסומים
המחסום מורד ע"י חיישן לפי מהירות הרכבת שבוע טוב לכל הגולשים
 

urielp

New member
אז אם זה כך - לנהג הקטר נותר

טוב אז ככה
יש בתחנות כלשהם שיש להם לוח בקרה אזורי שמכוון מחלפים לרכבות בישראל אין אפשרות לעבור את המהירת שאתה מעריך כיוון שכל כמה קילומטרים ספורים יש תחנה ולרכבת לוקח זמן כיד לעצור אז הנהג נוהג ברכבת במהירות נמוכה המחסום יורד ע"י חיישן שנמצא במסילה ועל פי המשקל של הקטר הוא קולט ומוריד את המחסום כמה דקות לפני הגעת הרכבת למחסום
אז אם זה כך - לנהג הקטר נותר
רק להאיץ ולהאיט את הרכבת - כל ה"מחלפים" כבר מוכנים בשבילו. אז למה בעצם יש כל כך הרבה כפתורים בקטר?
 

כברימן

New member
זה בד"כ 25~ שניות - לא "מספר דקות"

טוב אז ככה
יש בתחנות כלשהם שיש להם לוח בקרה אזורי שמכוון מחלפים לרכבות בישראל אין אפשרות לעבור את המהירת שאתה מעריך כיוון שכל כמה קילומטרים ספורים יש תחנה ולרכבת לוקח זמן כיד לעצור אז הנהג נוהג ברכבת במהירות נמוכה המחסום יורד ע"י חיישן שנמצא במסילה ועל פי המשקל של הקטר הוא קולט ומוריד את המחסום כמה דקות לפני הגעת הרכבת למחסום
זה בד"כ 25~ שניות - לא "מספר דקות"
 

urielp

New member
אם יש חיישן שמזהה את מהירות הרכבת

זה בד"כ 25~ שניות - לא "מספר דקות"
אם יש חיישן שמזהה את מהירות הרכבת
אז למה לעיתים זה לוקח באמת 25 שניות אך לעיתים זה יכול לקחת הרבה יותר (מדדתי!)
 

כברימן

New member
ממה שהבנתי, החיישן נמצא...

אם יש חיישן שמזהה את מהירות הרכבת
אז למה לעיתים זה לוקח באמת 25 שניות אך לעיתים זה יכול לקחת הרבה יותר (מדדתי!)
ממה שהבנתי, החיישן נמצא...
במרחק מסויים מהצומת כך שבפעילות ומהירות רגילות, יקח כ-25 שניות עד שהרכבת תגיעה לצומת. אבל אם הרכבת נוסעת לעט יותר...
 

david80

Active member
ואני, בתור ותיק, עדיין לא מבין...

מספר שאלות על רכבות
שלום, אני חדש בפורום זה ויש לי מספר שאלות שמטרידות אותי לגבי הנהיגה ברכבת: 1. פיצול מסילות: מי מעביר את פיצול המסילות למצבן המתאים: האם הן נשלטות מרחוק באיזשהו מרכז בקרה או שמא נהג הקטר יכול לשלוט בהן תוך כדי נסיעה ולכוונן בהתאם? האם שיטה זו ישימה לכלל הקטרים (חדשים וישנים)? 2. רכבת ישראל מפרסמת פרסומות ש"מתי לאחרונה נרדמת במהירות של 160 קמ"ש"). אני גר באם המושבות פ"ת, מס' מטרים בודדים ממסילת הרכבת בני ברק - סגולה. מהירות הרכבת שם לא עולה, להערכתי, על 60-80 קמ"ש. מדוע הקטרים (רכבות IC-3) לא מנצלים את מקסימום המהירות בנסיעתם? לאחר איזה מרחק מגיע הקטר למהירותו המירבית (אני מתכוון למערכי נוסעים וקטרים אשר מובילים את קרונות הדאבל דק) 3. מפגש מסילת ברזל עם כביש: מי מפעיל את מחסום הרכבת מעל הכבישים? האם זהו מחסום אוטומטי אשר מופעל ומורד ע"י עין אלקטרונית מס' קילומטרים מהמפגש? לדוגמא: כאשר רכבת מראש העין לכיוון האוניברסיטה עוצרת בתחנת בני ברק, המחסום לא מורד עדיין. לאחר מס' דקות המחסום מורד והרכבת עוזבת את התחנה. במקרה זה, מי אחראי להוריד את המחסום? בתודה, אוריאל
ואני, בתור ותיק, עדיין לא מבין...
מה המהירות המירבית המותרת כיום ברכבת ישראל בשירות סדיר, 150 או 160 קמ"ש? אני רק יודע שהמהירות המירבית המותרת בכרמלית של חיפה היא 30 קמ"ש (8 מטר בשנייה = 28.8 קמ"ש - עיגול - 30 קמ"ש)!
 
המהירות המירבית ברכבת ישראל

ואני, בתור ותיק, עדיין לא מבין...
מה המהירות המירבית המותרת כיום ברכבת ישראל בשירות סדיר, 150 או 160 קמ"ש? אני רק יודע שהמהירות המירבית המותרת בכרמלית של חיפה היא 30 קמ"ש (8 מטר בשנייה = 28.8 קמ"ש - עיגול - 30 קמ"ש)!
המהירות המירבית ברכבת ישראל
כמו שכתבתי בעבר - המהירות המותרת באופן רשמי לפי היצרן לקרונועים מסוג IC3 היא 160 קמ"ש אבל המהירות המירבית שמותרת להם על מסילות רכבת ישראל היא 150 קמ"ש, וגם זה רק במקוומות מסוימים מאוד (במקומות אחרים 130 קמ"ש ומטה). כמובן שלסוגי רכבות אחרים יש הגבלות אחרות.
 

urielp

New member
מה המרחק (בקירוב) שלוקח לקטר

המהירות המירבית ברכבת ישראל
כמו שכתבתי בעבר - המהירות המותרת באופן רשמי לפי היצרן לקרונועים מסוג IC3 היא 160 קמ"ש אבל המהירות המירבית שמותרת להם על מסילות רכבת ישראל היא 150 קמ"ש, וגם זה רק במקוומות מסוימים מאוד (במקומות אחרים 130 קמ"ש ומטה). כמובן שלסוגי רכבות אחרים יש הגבלות אחרות.
מה המרחק (בקירוב) שלוקח לקטר
של רכבת נוסעים או למערכי הקרונות להגיע למהירות המירבית? למה ישנה הגבלת מהירות על המסילה ל 150 קמ"ש?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה