מספר שאלות על הLD

0sveta0

New member
מספר שאלות על הLD

שלום לכולם, ברצוני לקנות את הLD המצויין ייחסית! אבל התעוררו מספר שאלות שלא מובנות לי: 1. לגבי ניווט הGPS, צריך לרכוש תוכנה בשם UDRIVE שהיא היחידה במינה בארץ שתומכת בPALM...? האם אני צודקת? הNA GO לא תעבוד עליו? 2. האם צריך לרכוש אנטנת GPD בנפרד עבור המכשיר? 3. אם לא רשום שהמכשיר תומך עיברית (לא לייט ולא כלום), האם ניתן להשתמש בעיברית של PILOC או KALANIT? 4. בBUY4LESS המכשיר עולה 2690 ש' (הכי זול שמצאתי בארץ), ככל הנראה ללא עיברית...אבל זמן ההספקה שלהם שערורייתי...14-21 יום...לא רשום שם שהאחריות היא מהראל...אלא שלהם פרטית ככל הנראה.. מה אתם אומרים על החנות? מקסימום אם לא אני בנטייה לאורן מכלוף או לPDASTORE 5. האם כדאי לרכוש עם המכשיר תוספות כמו מגן מסך וCASE מאלומיניום? האם זה נוח או מיותר? 6.האם אפשר להרחיב את האחריות? מישהו ניסה? תודה רבה לעונים ולכל המשקיעים בפורום מס 1 בארץ!!!!
 
תשובות חלקיות:

לגבי GPS לא ניסיתי, לא זקוק לזה בארץ הקטנה שלנו חוץ מזה בקרוב לדעתי כל מערכות ה GPS יהיו בנויות בסלולרי (כבר מירס וסלקום מספקות שירות) והמחירים ירדו ככל שהתחרות תגבר בנושא, בארה"ב ששהיתי בה לא מזמן הסתובבתי עם מוטורולה של AVIS שהביא אותי לכל חור. הייתי שוקל ובוחן מחדש את כל נושא ה GPS לאור הטכנולוגיה שיש בסלולר. 2. עד כמה שידוע לי כן ועדיף שזה יהיה BT 3. מבלי לזלזל בחנות אינטרנט, אני ממליץ לקנות מהראל או מדילר שמוכר דרך הראל, זה כולל עברית והמכשיר באחריות (טפו טפו) - יש גם דילרים באינטרנט שמוכרים מהראל, אם לא רשום אחריות של הראל אז צריך לברר את זה. מגנים: קודם כל לקנות מגן פלטסי ומגן למכשיר (אני קניתי אלומיניום כי זה מגן ממש, אבל למשתמש העדין גם מגן מעור הוא טוב (לא זה המגיע עם המכשיר), זה שווה את הסיכון וגם אם זה פחות נוח אז מגן העור הוא פשרה בנוחות. לגבי האחבת אחריות - לא שמעתי על זה בארץ, אבל האם זה כדאי ? אני לא בטוח.
 

0sveta0

New member
תודה על התשובות שרקן!!

עזרת לי מאוד לגבש החלטה רק אם אפשר, שמישהו ייחזק את שאלה 1 ו2 לגבי הGPS...ואפילו האחריות
 

AYELET1

New member
מה שענה לך השרקן מדוייק!

מה יש לחזק כאן< למכשחר אין GPS מובנה. את רוצה חקירה צולבת בעניין?
אגב יש טבלת השוואות שם תמצאי גם כן שאין GPS מובנה. ה-NNG לא תעבוד על פאלם
 

0sveta0

New member
הכוונה ל..

על איזה סוג של אנטנת GPS שווה ללכת? יש כל מיני, מה מתאים לPALM? תודה איילת
 
סוגי אנטנות ו-GPS

שלום, u-drive זכתה בציון הגבוה ביותר במערכות ניווט בישראל עפ"י ynet - כך שזה ש-NNG לא רץ על ה-LifeDrive זה בגדר יתרון
לשרקן נבחן - לגבי מי צריך GPS בארץ - זה עניין סובייקטיבי - יש שיגידו שהם לא מסתדרים להגיע לכתובת מעבר לרחוב שבו הם גרים ויש כאלו שימצאו לך את הדרך המהירה ביותר בין הכרמים של אבו גוש להגיע לפסטיבל. אין שום קשר לגודל המדינה. לגבי הכל בסלולרי - זה משעשע מאוד.. סלולרי היום יכולים לנווט, לקרוא אימייל, להקרין טלויזיה, לנהל יומן ואנשי קשר, לשמש כ-Instant Messanger ועוד... אבל - הם לא מצטיינים ממש בשום דבר ממה שצוין למעט.. ניהול שיחות טלפון (וגם על זה יחלקו עלי כל מיני "מאותגרי קליטה") - לגבי ניווט וסלולאי - הנה האתגרים של המכשירים הסלולרים: מסך בגודל בול - לא ניתן לראות הנחית בצורה ברורה, לא נוח עד בלתי אפשרי לנהל שיחה ולנווט בו זמנית כל שכן להוציא שיחה, לא אמין במיוחד - בעיות רבות בתחום החיבוריות לשרתים ועוד. "מהפכת הניווט" בסלולר חלפה על פני ארופה כבר לפני יותר משנה והמשיכה הלאה (כנראה שנחתה בישראל..) בכל מקרה, אף אחד לא ממש התרגש. המחיר של ניווט סלולרי *ממש* לא זול - תרצו, אראה לכם איך אתם משלמים עד 7,000 ש"ח ב-3 שנים עבור התענוג ברשת סלקום (במירס זה עולה יותר מאחר וזה חלק מחבילת זמן אויר) לגבי סוגי GPS - אני באופן אישי ממליץ לרכוש מקלט עכברי מבית טוב - מאחר והוא משמש גם כמטען לרכב למכשיר. כך שגם לנסיעות זה יותר נוח (מנסיון רב בנושא) משה (למען הגילוי הנאות - אני עובד בחברה שמפתחת את u-drive)
 

0sveta0

New member
לא הבנתי

יש מה סוגים של אנטנות חיצוניות (שלפי מה שהבנתי לא קשורים נושא נכון?)וגם מקלטים... מה שמצאתי על מקלטים עכבריים זה זה: http://www.palmnet.co.il/products.asp?Cat2Cat1ID=2994&Cat2ID=5146 טוב אני כבר אחכה למחר ואתקשר לברר...אם בכל זאת מישהו התנסה בזה זה יעזור לעוד כמה אנשים ולא רק לי...עד עכשיו דיברו על תכונות הLD, הכל טוב ויפה....אבל על ניווט לא ממש היו כאן דיונים
 

0sveta0

New member
מצאתי משהו סוף סוף

http://www.palmnet.co.il/Product.asp?Pid=56314521&Cat2Cat1ID=2994&Cat2ID=5146 מתאים לLD! אבל! 2900 המכשיר+מקלט 590+תוכנת הניווט זה כבר 5 אלף שקל.. כלומר ה4GB האלה, באים בהפוכה, קבל את הזיכרון אבל תשלם על הGPS בנפרד! ככה זה בחיים אין ארוחות חינם :))
 
ממש לא..

אם תקח מכשיר כולל GPS ברמה סבירה (ולא, 168 הוא לא כזה!) לדוגמא - מיו 169 או אסוס 632 - תג המחיר יגיע ל-2,500 ש"ח בממוצע, ללא תוכנת ניווט! ובטח ללא 4GB. תוסיף תוכנת ניווט - תגיע ל-3,900 ש"ח. תוסיף כרטיס אפילו של 2GB ותגיע לתג מחיר של 5,500 ש"ח.. ועדיין המסך יהיה קטן יותר (3.5 מול 3.8) בלי WIFI ועוד כמה חסרונות..
 

0sveta0

New member
זה ברור פינוקים עולים כסף

היתי אומרת עדיף לפטופ כבר במחירים האלה, אבל גם ללפטופ חסרונות משלו! כגון גודל וכו וכו...(גם לא בדקתי לגבי GPS בניידים) בכל אופן תודה על העזרה מחר יום ההחלטות!
 
הרגת אותה ../images/Emo6.gif

בטח שזה סובייקטיבי משה ותודה על הגילוי הנאות... לדעתי השירות מצויין וככל שיתפתח בארץ התחרות תגבר והמחיר ירד. בטח יש חסרונות אבל אחד היתרונות שאתה לא צריך לתפעל מחשב כדי להזין כתובת, שפוט אומר למוקדן כתובת והוא מוריד אותה לטלפון שלך, והופ כמה שניות וזה מוכן. לא צריך עדכונים ואתה משלם לפי שימוש (לפחות בעתיד הקרוב לעין) לא הייתה לי בעייה בקשר לגודל הצג, יש גם פקודות קוליות שאתה מקבל.
 
לא הבנתי לאיזה מוקדן אתה מתייחס..

ואני מקווה שאתה לא קונה את זה שבגלל שהמפות בשרת אז הם מעודכנות... שים לב שמירס הוסיפו בפרסומת הטלויזיה שלהם הבהרה בפונט 8 בתחתית המסך שאומרת שהשרות אינו כולל עדכוני תנועה לאחר שמהמצג של הפרסום אתה עוד יכול לחשוב שאבואב אכן מכווינה לפי הפקק באיילון. אגב מחיר זול בסלולרי.. כמה עולה השרות בסלקום? 800 ש"ח + 30*50 ש"ח לחודש = 1500 + 800 = 2,300 ש"ח. כמה עולה תוכנת ניווט + מקלט? פחות מ-2,000.. אין מה להשוות סוני אריקסון שמנווט ל-LD שמנווט ואפילו לא ל-TE שמנווט. התנסית בשרות בעצמך? השווית אותו לתוכנת ניווט על מחשב כף יד? משה
 

hilely7

New member
אני לא עובד בUD, ואני כן אובייקטיבי

וניסיתי ניווט בפלאפון של אחד העובדים בחברה שלנו, מול שלי בT3. אחר שתנווט בT3 תבין, שבפלאפון זה לא ניווט - זה סוג של משהו שאין לו הגדרה. שלא לדבר על המחיר. גם העובד אצלינו עבר לקנות כף-יד, ועכשיו הוא מחזיק פלאפון פשוט רק לצורך שיחה (זה הדבר היחיד שפאלפון אכן מבצע ביעילות). אני מאוד ממליץ לקונה להשוות - ורק אז להחליט. כמעטאין לי ספק שמי שממליץ על פלאפון - מעולם לא ניסה את האלטרנטיבה...
 
טוב חברה, קצת פילוסופיה..

אמרתי את מה שאמרתי כדבר שבעתיד לדעתי עוד ישתפר וישוכלל. יכול להיות שכיום למבקש הפתרון המיידי הכי יעיל וטוב זה מכשיר ניווט מבוסס מחשב כף יד. אני לא מעודכן במחירים ואכן ייתכן שכיום יותר זול כבר להשקיע במערכת ניווט אישית. אני כן אומר מנסיון של AVIS ASSIST, ואני נמצא בחו"ל יותר משר החוץ ושר התיירות יחד, השירות הזה הפתיע אותי ואנסה לקצר: 1. השירות מבוסס על מכשיר סלולארי אשר מכיל GPS, זהו לא טלפון אישי. 2. הרעיון הוא שאתה מחייג למוקדן, עונה לך תוך שנייה ואתה מוסר לו כתובת - או אפילו מבקש סוג של עסק (מסעדה, מכולת, בנק, רופא וכו'), תוך שניות ההוראות יורדות אל המכשיר (ממנו אתה כמובן מדבר עם המוקדן) ואתה מוכן לנסיעה. 3. המכשיר מראה ויזואלית את ההוראה הבאה לביצוע, המרחק וגם מדריך אותך ביעילות ובזמן לפני ותוך כדי הפעולה, מספר לך על שם הדרך ומתי היא הופכת לשם רחוב אחר וכו', קשה לטעות עם זה, אם טעית - זה מייד מחשב דרך חדשה ומתקן אותך. 4. השירות כן מחובר למרכז התנועה ונותן הכוונה לפי מצב התנועה. לסיום, אני לא, לא ממליץ על פלאפון. אני כן ממליץ להמתין למי שזה לא בוער לו - כי ה GPS נעשה מעניין ואטרקטיבי לחברות הטכנולוגיה ובקצב הזה מערכת הדומה ל AVIS ASIST משופרת על פלאפונים בעלי מסך גדול יכולה להיות לא פחות מעניינת וכדאית - בעתיד. מקווה שעכשיו הבהרתי את דברי טוב יותר
 
למעלה