מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
יש עוד מכרז חשוב מאוד שעדיין לא יצא

בשנים האחרונות הפרויקט מקדים את הלו"ז המעודכן
שעל פיו הפתיחה מתוכננת לקרות בעוד כ-4 שנים. בזמנו החששות הגדולים היו לגבי חוסר הוודאות שבכריית המנהרות. והנה, שפיר אכן נתקלה בקשיים מסויימים, אבל בזמן הזה מנרב סיימה את הכרייה בהקדמה משמעותית מאוד של לוחות הזמנים. וזה כ-7 ק"מ של כרייה. בינתיים גם מנהרות 2, 3A ו-4 כבר מוכנות, גם שלד תחנת האומה (עוד גורם של חוסר וודאות) יושלם בקרוב. גשר 8 מוכן, גשרים 9 ו-10 בשלבי הקמה מתקדמים.

בקיצור, מבחינה הנדסית נשארו בעצם רק שני גורמים פוטנציאליים לבעיות: מנהרה 3 וחשמול. נכון להיום, הסעיף השני מעורר דאגה הרבה יותר גדולה לדעתי. הזמן כבר דוחק, 4 שנים זה בכלל לא הרבה ואפילו די מעט.
יש עוד מכרז חשוב מאוד שעדיין לא יצא
והוא מכרז המבנה העליון והמערכות למנהרות.
 

easylivin

New member
לא חושב שיש פה גורם משמעותי של אי-וודאות

יש עוד מכרז חשוב מאוד שעדיין לא יצא
והוא מכרז המבנה העליון והמערכות למנהרות.
לא חושב שיש פה גורם משמעותי של אי-וודאות
כמו עם החשמול...
 

luckydude

Active member
בזמנו היה.

לא חושב שיש פה גורם משמעותי של אי-וודאות
כמו עם החשמול...
בזמנו היה.
התכנון של זה נעשה בתחילת שנות האלפיים. מאז היו כ״כ הרבה שינויים וחידושים בתחום הרכבות והמנהור שלפני שנתיים אאל״ט נכנס כל העסק הזה לתכנון מחדש. בכל מקרה, התקנת המערכות במנהרות הנה מטלה לא קטנה.
 

amit1270

New member
אני מסכים איתך

בשנים האחרונות הפרויקט מקדים את הלו"ז המעודכן
שעל פיו הפתיחה מתוכננת לקרות בעוד כ-4 שנים. בזמנו החששות הגדולים היו לגבי חוסר הוודאות שבכריית המנהרות. והנה, שפיר אכן נתקלה בקשיים מסויימים, אבל בזמן הזה מנרב סיימה את הכרייה בהקדמה משמעותית מאוד של לוחות הזמנים. וזה כ-7 ק"מ של כרייה. בינתיים גם מנהרות 2, 3A ו-4 כבר מוכנות, גם שלד תחנת האומה (עוד גורם של חוסר וודאות) יושלם בקרוב. גשר 8 מוכן, גשרים 9 ו-10 בשלבי הקמה מתקדמים.

בקיצור, מבחינה הנדסית נשארו בעצם רק שני גורמים פוטנציאליים לבעיות: מנהרה 3 וחשמול. נכון להיום, הסעיף השני מעורר דאגה הרבה יותר גדולה לדעתי. הזמן כבר דוחק, 4 שנים זה בכלל לא הרבה ואפילו די מעט.
אני מסכים איתך
ואל תשכח גם את הפיר האלכסוני בתחנת האומה, שגם לגביו הייתה (לא יודע אם יש עדיין) אי ודאות מסוימת.
 

raminec

New member
המסילה ב-531 בשלבי ביצוע

תיקון לתשובה 6 ותשובה לשאלה האחרונה
אין סיכוי שהקו המהיר לי-ם (זה שמסתיים בבנייני האומה) יפעל בעוד 4 שנים.
הסיכויים שיפעל בעוד 5 שנים די נמוכים.
6 שנים זה סביר.

לגבי פרוייקטים שמתוכננים לעשור הקרוב בנוסף ל-6 שהזכרת:
*צריך להבין ש"מתוכננים" אין פירושו שייצאו לפועל. יש שלבי תכנון שונים. התחתית בת"א מתוכננת מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת...

קו אשקלון-ב"ש דרך שדרות/נתיבות/אופקים. בבניה.
השלמת הלולאה בין ת"א לערי דרום השרון - קו לאורך כביש 531 החדש בכ"ס, רעננה והרצליה. בשלבי הכנה.
השלמת הלולאה בין ת"א לראשל"צ - חיבור בין הקו המערבי לבין קו הראשונים.
חיבור הקו הנ"ל לקו למודיעין לאורך כביש 431.
הוספת מסילות באיילון, בין לוד לת"א, ובין ת"א לחיפה.
חידוש המסילה המזרחית בין ראש העין לחדרה, קרוב לתוואי כביש 6.
מסילת עירון - חיבור בין חדרה לקו העמק בעפולה.
המשך המסילה מכרמיאל מזרחה עד איזור עמיעד ומשם צפונה לק. שמונה.
חיבור מסילת העמק למסילה הירדנית ויצירת קו משאות בינ"ל.
הארכת מסילת רמת חובב עד לעיר הבה"דים.
מסילות ביו"ש - יש תכניות שונות באיזורים שונים.
המסילה ב-531 בשלבי ביצוע
לא בשלבי הכנה.
כמו כן, צפי סיום (די ריאלי) הוא רבעון ראשון 2017.
 
אתה אופטימי או הרכבת פסימית?

המסילה ב-531 בשלבי ביצוע
לא בשלבי הכנה.
כמו כן, צפי סיום (די ריאלי) הוא רבעון ראשון 2017.
אתה אופטימי או הרכבת פסימית?
מסילת השרון (רעננה - קו החוף)
הפרויקט כולל הנחת מסילה כפולה מתחנת כפר סבא למסילת החוף, הקמת 2 תחנות נוסעים חדשות ברעננה (רעננה מערב ורעננה דרום), שדרוג תחנת הרצלייה והכפלת מסילות החוף (מ- 2 מסילות ל- 4 מסילות) בקטע הרצלייה-ת"א.
מועד התחלה: רבעון שלישי 2005.
מועד סיום: רבעון רביעי 2017.
אורך מסילות בקו: הנחת מסילה כפולה באורך של כ- 12 ק"מ בין קו החוף לכפר סבא, הוספת 2 מסילות באורך של כ- 12 ק"מ בין הרצלייה לת"א האוניברסיטה.
משך זמן נסיעה צפוי: כ-11 דקות בין רעננה לת"א.
 
מועד הסיום המקורי היה 2008

אתה אופטימי או הרכבת פסימית?
מסילת השרון (רעננה - קו החוף)
הפרויקט כולל הנחת מסילה כפולה מתחנת כפר סבא למסילת החוף, הקמת 2 תחנות נוסעים חדשות ברעננה (רעננה מערב ורעננה דרום), שדרוג תחנת הרצלייה והכפלת מסילות החוף (מ- 2 מסילות ל- 4 מסילות) בקטע הרצלייה-ת"א.
מועד התחלה: רבעון שלישי 2005.
מועד סיום: רבעון רביעי 2017.
אורך מסילות בקו: הנחת מסילה כפולה באורך של כ- 12 ק"מ בין קו החוף לכפר סבא, הוספת 2 מסילות באורך של כ- 12 ק"מ בין הרצלייה לת"א האוניברסיטה.
משך זמן נסיעה צפוי: כ-11 דקות בין רעננה לת"א.
מועד הסיום המקורי היה 2008
תכנית החומש ובה כל המועדים המקוריים נמחקה מהרשת בעת פתיחת אתר הרכבת החדש. לרוע מזלם אני זוכר מצויין את כל המועדים ולכן גולשי הפורום לא נופלים בפח הזה.

אגב הפרוייקט שמתואר בציטוט שהבאת ממש לא החל ב-05'. לכל המוקדם החל ב-11', למרות שהיה אמור להתחיל ב-03'. הפרוייקט הכולל החל בשנת 99' לערך. אז לא ברור מה זה המועד "רבעון שלישי 2005" ולמה הוא מתייחס.
 

easylivin

New member
נמחק?..


מועד הסיום המקורי היה 2008
תכנית החומש ובה כל המועדים המקוריים נמחקה מהרשת בעת פתיחת אתר הרכבת החדש. לרוע מזלם אני זוכר מצויין את כל המועדים ולכן גולשי הפורום לא נופלים בפח הזה.

אגב הפרוייקט שמתואר בציטוט שהבאת ממש לא החל ב-05'. לכל המוקדם החל ב-11', למרות שהיה אמור להתחיל ב-03'. הפרוייקט הכולל החל בשנת 99' לערך. אז לא ברור מה זה המועד "רבעון שלישי 2005" ולמה הוא מתייחס.
נמחק?..

(כמעט) שום דבר לא נמחק מהרשת!
 
כן, לצערי נמחק

נמחק?..

(כמעט) שום דבר לא נמחק מהרשת!
כן, לצערי נמחק
באתר שהבאת, תכנית הפיתוח מתוארת כמצויה בעיצומה, וחשוב מכל - כל התאריכים "נעלמו" ממנה באופן מסתורי
. הפירוט המלא של תכנית החומש, שכלל את תאריכי הסיום, נמחק מהרשת "במקרה" אבל שמור היטב בזכרוני. לפני כשנה בערך מישהו כאן העלה צילום של כתבה מהארץ בה היו תחזיות לסיום חלק מהפרוייקטים. זה לא היה אחד לאחד, אבל בזמנו עברתי על הרשימה ופירטתי כאן את כל העיכובים לפי אותה כתבה.
 

easylivin

New member
אתה יכול לחזור שם אחורה בשנים...

כן, לצערי נמחק
באתר שהבאת, תכנית הפיתוח מתוארת כמצויה בעיצומה, וחשוב מכל - כל התאריכים "נעלמו" ממנה באופן מסתורי
. הפירוט המלא של תכנית החומש, שכלל את תאריכי הסיום, נמחק מהרשת "במקרה" אבל שמור היטב בזכרוני. לפני כשנה בערך מישהו כאן העלה צילום של כתבה מהארץ בה היו תחזיות לסיום חלק מהפרוייקטים. זה לא היה אחד לאחד, אבל בזמנו עברתי על הרשימה ופירטתי כאן את כל העיכובים לפי אותה כתבה.
אתה יכול לחזור שם אחורה בשנים...
אם אתה זוכר בערך באיזו שנה הופיעה הגרסה עם התאריכים, אולי אוכל למצוא אותה.
 

easylivin

New member
לא מצאתי את הטבלה ההיא (גם אני זוכר אותה),אבל

זוכר דווקא - 2003, תחילת תכנית החומש
לא מצאתי את הטבלה ההיא (גם אני זוכר אותה),אבל
מצאתי את הסקירה הגדולה הזאת מ-2009 על תכנית החומש ההיא, ועל תכנית הפיתוח החדשה שעודכנה ע"י ממשלת נתניהו.
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1264141
 
תודה. הוא שאמרתי, הרשימה נמחקה מהרשת

לא מצאתי את הטבלה ההיא (גם אני זוכר אותה),אבל
מצאתי את הסקירה הגדולה הזאת מ-2009 על תכנית החומש ההיא, ועל תכנית הפיתוח החדשה שעודכנה ע"י ממשלת נתניהו.
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1264141
תודה. הוא שאמרתי, הרשימה נמחקה מהרשת
כי הרכבת לא רצתה שאנשים יוכלו להשוות בינה לבין המצב בשטח.
 
עכשיו ראיתי את הכתבה - "הארץ" פחדן כרגיל

לא מצאתי את הטבלה ההיא (גם אני זוכר אותה),אבל
מצאתי את הסקירה הגדולה הזאת מ-2009 על תכנית החומש ההיא, ועל תכנית הפיתוח החדשה שעודכנה ע"י ממשלת נתניהו.
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1264141
עכשיו ראיתי את הכתבה - "הארץ" פחדן כרגיל
הכתב העלוב אבי בר אלי לועג לנתניהו וליברמן על תכנית החומש שלא מוצתה, ו"שוכח" שקצת יותר משנתיים לאחר יציאתה לדרך עלתה לשלטון ממשלת קדימה שהחריבה לחלוטין את פיתוח התשתיות בישראל!
הארץ ובר אלי "שכחו" לציין כי עד למלחמת לבנון השניה בוצעו חלק ניכר מהפרוייקטים בתכנית (אם כי לא בקצב הדרוש), ומייד לאחר המלחמה הוריד אולמרט גרזן על תכנית החומש.
תת רמה אופיינית לפמפלט התעמולה העלוב המתחזה לעיתון.
 

amit1270

New member
עם כל ה"כבוד" לאולמרט,

עכשיו ראיתי את הכתבה - "הארץ" פחדן כרגיל
הכתב העלוב אבי בר אלי לועג לנתניהו וליברמן על תכנית החומש שלא מוצתה, ו"שוכח" שקצת יותר משנתיים לאחר יציאתה לדרך עלתה לשלטון ממשלת קדימה שהחריבה לחלוטין את פיתוח התשתיות בישראל!
הארץ ובר אלי "שכחו" לציין כי עד למלחמת לבנון השניה בוצעו חלק ניכר מהפרוייקטים בתכנית (אם כי לא בקצב הדרוש), ומייד לאחר המלחמה הוריד אולמרט גרזן על תכנית החומש.
תת רמה אופיינית לפמפלט התעמולה העלוב המתחזה לעיתון.
עם כל ה"כבוד" לאולמרט,
הטענות שלך כאילו תכנית החומש יצאה לדרך וש"חלק ניכר" מהפרויקטים בוצעו לפני 2006 היא מגוחכת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה