מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"

מצב
הנושא נעול.

oren162

New member
מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"

מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"
1. מה המצב של הכפלת מסילת הירקון, האם כבר היא הסתיימה?
2. מה לגבי רכבת העמק, איפה עומד הפרוייקט כיום?
3. מה עם עניין חישמול הרכבת? האם יש כבר תוכנית מסודרת ותאריך מסודר לתחילת העבודות?
4. מה עם הרכבת לאילת? משום מה כל כמה זמן מדברים על זה ולא זזה כלום בשטח, האם הממשלה הולכת על התוכנית עם הסינים?
5. מה המצב של הרכבת לכרמיאל כיום?
6. מתי אמורה להיפתח תחנת הרכבת של בנייני האומה?

ושאלה אחרונה: אילו עוד פרוייקטים מתוכננים לעשור הקרוב ברכבת?

תודה מראש לכל העונים ...
 
הכפלת מסילת הירקון הסתיימה לפני כמעט שנה

מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"
1. מה המצב של הכפלת מסילת הירקון, האם כבר היא הסתיימה?
2. מה לגבי רכבת העמק, איפה עומד הפרוייקט כיום?
3. מה עם עניין חישמול הרכבת? האם יש כבר תוכנית מסודרת ותאריך מסודר לתחילת העבודות?
4. מה עם הרכבת לאילת? משום מה כל כמה זמן מדברים על זה ולא זזה כלום בשטח, האם הממשלה הולכת על התוכנית עם הסינים?
5. מה המצב של הרכבת לכרמיאל כיום?
6. מתי אמורה להיפתח תחנת הרכבת של בנייני האומה?

ושאלה אחרונה: אילו עוד פרוייקטים מתוכננים לעשור הקרוב ברכבת?

תודה מראש לכל העונים ...
הכפלת מסילת הירקון הסתיימה לפני כמעט שנה
 
הכי טוב לחפש בפורום , תשובות בקיצור

מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"
1. מה המצב של הכפלת מסילת הירקון, האם כבר היא הסתיימה?
2. מה לגבי רכבת העמק, איפה עומד הפרוייקט כיום?
3. מה עם עניין חישמול הרכבת? האם יש כבר תוכנית מסודרת ותאריך מסודר לתחילת העבודות?
4. מה עם הרכבת לאילת? משום מה כל כמה זמן מדברים על זה ולא זזה כלום בשטח, האם הממשלה הולכת על התוכנית עם הסינים?
5. מה המצב של הרכבת לכרמיאל כיום?
6. מתי אמורה להיפתח תחנת הרכבת של בנייני האומה?

ושאלה אחרונה: אילו עוד פרוייקטים מתוכננים לעשור הקרוב ברכבת?

תודה מראש לכל העונים ...
הכי טוב לחפש בפורום , תשובות בקיצור
1:כן
2: בבניה של גשרים ומצע לרכבת
3: בעקרון אושר, יש מצב שהיא תתעכב.
4: דיבורים כמו חול ....
5: בבניה חוצבים את המנהרה לשם.
6: 4-6 שנים תלוי גם בחשמול.
 
תיקון לתשובה 6 ותשובה לשאלה האחרונה

מספר שאלות על הפרויקטים של "רכבת ישראל"
1. מה המצב של הכפלת מסילת הירקון, האם כבר היא הסתיימה?
2. מה לגבי רכבת העמק, איפה עומד הפרוייקט כיום?
3. מה עם עניין חישמול הרכבת? האם יש כבר תוכנית מסודרת ותאריך מסודר לתחילת העבודות?
4. מה עם הרכבת לאילת? משום מה כל כמה זמן מדברים על זה ולא זזה כלום בשטח, האם הממשלה הולכת על התוכנית עם הסינים?
5. מה המצב של הרכבת לכרמיאל כיום?
6. מתי אמורה להיפתח תחנת הרכבת של בנייני האומה?

ושאלה אחרונה: אילו עוד פרוייקטים מתוכננים לעשור הקרוב ברכבת?

תודה מראש לכל העונים ...
תיקון לתשובה 6 ותשובה לשאלה האחרונה
אין סיכוי שהקו המהיר לי-ם (זה שמסתיים בבנייני האומה) יפעל בעוד 4 שנים.
הסיכויים שיפעל בעוד 5 שנים די נמוכים.
6 שנים זה סביר.

לגבי פרוייקטים שמתוכננים לעשור הקרוב בנוסף ל-6 שהזכרת:
*צריך להבין ש"מתוכננים" אין פירושו שייצאו לפועל. יש שלבי תכנון שונים. התחתית בת"א מתוכננת מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת...

קו אשקלון-ב"ש דרך שדרות/נתיבות/אופקים. בבניה.
השלמת הלולאה בין ת"א לערי דרום השרון - קו לאורך כביש 531 החדש בכ"ס, רעננה והרצליה. בשלבי הכנה.
השלמת הלולאה בין ת"א לראשל"צ - חיבור בין הקו המערבי לבין קו הראשונים.
חיבור הקו הנ"ל לקו למודיעין לאורך כביש 431.
הוספת מסילות באיילון, בין לוד לת"א, ובין ת"א לחיפה.
חידוש המסילה המזרחית בין ראש העין לחדרה, קרוב לתוואי כביש 6.
מסילת עירון - חיבור בין חדרה לקו העמק בעפולה.
המשך המסילה מכרמיאל מזרחה עד איזור עמיעד ומשם צפונה לק. שמונה.
חיבור מסילת העמק למסילה הירדנית ויצירת קו משאות בינ"ל.
הארכת מסילת רמת חובב עד לעיר הבה"דים.
מסילות ביו"ש - יש תכניות שונות באיזורים שונים.
 

amit1270

New member
מה לדעתך הגורם שעלול לעכב את פתיחת הקו?

תיקון לתשובה 6 ותשובה לשאלה האחרונה
אין סיכוי שהקו המהיר לי-ם (זה שמסתיים בבנייני האומה) יפעל בעוד 4 שנים.
הסיכויים שיפעל בעוד 5 שנים די נמוכים.
6 שנים זה סביר.

לגבי פרוייקטים שמתוכננים לעשור הקרוב בנוסף ל-6 שהזכרת:
*צריך להבין ש"מתוכננים" אין פירושו שייצאו לפועל. יש שלבי תכנון שונים. התחתית בת"א מתוכננת מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת...

קו אשקלון-ב"ש דרך שדרות/נתיבות/אופקים. בבניה.
השלמת הלולאה בין ת"א לערי דרום השרון - קו לאורך כביש 531 החדש בכ"ס, רעננה והרצליה. בשלבי הכנה.
השלמת הלולאה בין ת"א לראשל"צ - חיבור בין הקו המערבי לבין קו הראשונים.
חיבור הקו הנ"ל לקו למודיעין לאורך כביש 431.
הוספת מסילות באיילון, בין לוד לת"א, ובין ת"א לחיפה.
חידוש המסילה המזרחית בין ראש העין לחדרה, קרוב לתוואי כביש 6.
מסילת עירון - חיבור בין חדרה לקו העמק בעפולה.
המשך המסילה מכרמיאל מזרחה עד איזור עמיעד ומשם צפונה לק. שמונה.
חיבור מסילת העמק למסילה הירדנית ויצירת קו משאות בינ"ל.
הארכת מסילת רמת חובב עד לעיר הבה"דים.
מסילות ביו"ש - יש תכניות שונות באיזורים שונים.
מה לדעתך הגורם שעלול לעכב את פתיחת הקו?
 

darkshadow1

New member
אני משער שהעיכוב בפרוייקט החישמול.

מה לדעתך הגורם שעלול לעכב את פתיחת הקו?
אני משער שהעיכוב בפרוייקט החישמול.
יותר מסביר שכל הקו יעמוד כמו פיל לבן במשך שנה-שנתיים עד שישלימו את תשתית החישמול, כי בלעדיה אי אפשר להפעיל אותו.
 

amit1270

New member
לא שאלתי אותך


אני משער שהעיכוב בפרוייקט החישמול.
יותר מסביר שכל הקו יעמוד כמו פיל לבן במשך שנה-שנתיים עד שישלימו את תשתית החישמול, כי בלעדיה אי אפשר להפעיל אותו.
לא שאלתי אותך
 

david80

Member
אביתר כתב שניתן להפעיל IC3 בקו המהיר לי-ם.

אני משער שהעיכוב בפרוייקט החישמול.
יותר מסביר שכל הקו יעמוד כמו פיל לבן במשך שנה-שנתיים עד שישלימו את תשתית החישמול, כי בלעדיה אי אפשר להפעיל אותו.
אביתר כתב שניתן להפעיל IC3 בקו המהיר לי-ם.
 
מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?

מה לדעתך הגורם שעלול לעכב את פתיחת הקו?
מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?
מה הגורם שימשיך לעכב אותו עוד 4 שנים? אותו עקרון.

יש גורמים רבים. החישמול הוא כמובן אחד מהם. התאריך 2017 (שהחליף את 2015, שהחליף את 2009) כבר מזמן לא אקטואלי.

כרגע אנו בעיכוב ודאי של 9 שנים בפתיחת הקו. יש מצב שנגיע ל-10. אתה זוכר איך כתבתי את זה כאן לפני 8 שנים וצחקו עליי? אז עוד האמינו לליברמן שהבטיח פתיחה ב-09'.

זוכר איך המדינה התחייבה להקים 9 כבישי רוחב לכביש 6 שיהיו מוכנים ב-03'? אנחנו 10 שנים אח"כ ורק 4 מוכנים. על עוד 2 עובדים. 3 עדיין על הנייר. רוצה להמר על תאריך יעד?
 

amit1270

New member
לא הצבעת על גורם ספציפי

מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?
מה הגורם שימשיך לעכב אותו עוד 4 שנים? אותו עקרון.

יש גורמים רבים. החישמול הוא כמובן אחד מהם. התאריך 2017 (שהחליף את 2015, שהחליף את 2009) כבר מזמן לא אקטואלי.

כרגע אנו בעיכוב ודאי של 9 שנים בפתיחת הקו. יש מצב שנגיע ל-10. אתה זוכר איך כתבתי את זה כאן לפני 8 שנים וצחקו עליי? אז עוד האמינו לליברמן שהבטיח פתיחה ב-09'.

זוכר איך המדינה התחייבה להקים 9 כבישי רוחב לכביש 6 שיהיו מוכנים ב-03'? אנחנו 10 שנים אח"כ ורק 4 מוכנים. על עוד 2 עובדים. 3 עדיין על הנייר. רוצה להמר על תאריך יעד?
לא הצבעת על גורם ספציפי
השאלה "מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?" לא ברורה לי. לפחות בשלוש השנים האחרונות הפרויקט לא מתעכב אלא מתקדם ומתקדם לפי לוח הזמנים (שלא כולל עדיין את החשמול). מה שהיה ומה שהבטיחו לפני 10 שנים לא קשור. זו כבר היסטוריה רחוקה, וההיסטוריה הזאת כוללת קיצוצים ודחיות, "בחינה מחדש" ע"י חברת בקרה חיצונית (הלו"ז שנקבע אז לא היה ריאלי, כמו כל תכנית החומש שהייתה פשוט גדולה על הרכבת באותה תקופה), ומאבקים שונים, שהממושך והקשה מהם היה סביב גשר 8 בנחל יתלה, ושהצליח לעכב את הסלילה בכשנתיים.

אבל כל זה מאחורינו ואי אפשר לגזור גזרה שווה בין מה שהיה לפני תחילת העבודות למצב היום, שבו עובדים ומתקדמים בכל הקטעים לפי הלו"ז פחות או יותר. לכן לא ברור לי לשם מה אתה מעלה את העיכובים ההם ואת תאריכי היעד הלא סבירים שהציבו אז. עלינו כמה כיתות מאז.
 
חשבתי שהשאלה היתה ברורה מאד

לא הצבעת על גורם ספציפי
השאלה "מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?" לא ברורה לי. לפחות בשלוש השנים האחרונות הפרויקט לא מתעכב אלא מתקדם ומתקדם לפי לוח הזמנים (שלא כולל עדיין את החשמול). מה שהיה ומה שהבטיחו לפני 10 שנים לא קשור. זו כבר היסטוריה רחוקה, וההיסטוריה הזאת כוללת קיצוצים ודחיות, "בחינה מחדש" ע"י חברת בקרה חיצונית (הלו"ז שנקבע אז לא היה ריאלי, כמו כל תכנית החומש שהייתה פשוט גדולה על הרכבת באותה תקופה), ומאבקים שונים, שהממושך והקשה מהם היה סביב גשר 8 בנחל יתלה, ושהצליח לעכב את הסלילה בכשנתיים.

אבל כל זה מאחורינו ואי אפשר לגזור גזרה שווה בין מה שהיה לפני תחילת העבודות למצב היום, שבו עובדים ומתקדמים בכל הקטעים לפי הלו"ז פחות או יותר. לכן לא ברור לי לשם מה אתה מעלה את העיכובים ההם ואת תאריכי היעד הלא סבירים שהציבו אז. עלינו כמה כיתות מאז.
חשבתי שהשאלה היתה ברורה מאד
מועד הסיום של הפרוייקט היה ינואר 09'. אנחנו באוגוסט 13'. הנה 4.5 שנים כבר עכשיו.

הסברה האופטימית בתשובה לשאלה שפתחה את השרשור היתה שהוא ייפתח עוד 4 שנים. הנה עוד 4 שנים (סה"כ 8.5 שנים לפי התחזית האופטימית!).

לא הצבעתי על גורם ספציפי כי אין גורם ספציפי. יש הרבה מאד גורמים. אנו יודעים באיזו מדינה אנו חיים ואיך מתנהלים כאן פרוייקטים שמבוצעים ע"י המגזר הציבורי. הבאתי כאן כמה דוגמאות ואתה מוזמן לחפש בארכיון הפורום ולמצוא עוד רבות שהבאתי לאורך השנים.

במספר מקרים בעבר (הרחוק יחסית, בשנים האחרונות כנראה שכבר הבינו שאני יודע על מה אני מדבר והפסיקו לתקוף אותי בנושא) צחקו עליי כאן לגבי התחזיות שלי, וטענו שאני פסימי מדי. התברר בכל מקרה ומקרה שלא הייתי פסימי מדי, ובמקרה או שניים אפילו הייתי אופטימי מדי...

ועוד נקודה: תאריכי היעד היו סבירים ביותר - אילו הפרוייקט היה מתבצע כראוי, ואילו מערכת המשפט הישראלית לא היתה חוסמת את פיתוח המדינה באופן עקבי ומשיקולים לא ענייניים. אבל מכיוון שידעתי היכן אני חי, אמרתי כבר בשנת 05' שאין סיכוי שהם יעמדו בתאריכים, וצדקתי.

אתה מוזמן לחכות ל-2017, אני מקווה שתדע רק להודות בטעותך אם הפרוייקט לא ייפתח בשנה זו.
 

amit1270

New member
כעורך דין אתה כנראה אוהב להיצמד ל"חוזים"

חשבתי שהשאלה היתה ברורה מאד
מועד הסיום של הפרוייקט היה ינואר 09'. אנחנו באוגוסט 13'. הנה 4.5 שנים כבר עכשיו.

הסברה האופטימית בתשובה לשאלה שפתחה את השרשור היתה שהוא ייפתח עוד 4 שנים. הנה עוד 4 שנים (סה"כ 8.5 שנים לפי התחזית האופטימית!).

לא הצבעתי על גורם ספציפי כי אין גורם ספציפי. יש הרבה מאד גורמים. אנו יודעים באיזו מדינה אנו חיים ואיך מתנהלים כאן פרוייקטים שמבוצעים ע"י המגזר הציבורי. הבאתי כאן כמה דוגמאות ואתה מוזמן לחפש בארכיון הפורום ולמצוא עוד רבות שהבאתי לאורך השנים.

במספר מקרים בעבר (הרחוק יחסית, בשנים האחרונות כנראה שכבר הבינו שאני יודע על מה אני מדבר והפסיקו לתקוף אותי בנושא) צחקו עליי כאן לגבי התחזיות שלי, וטענו שאני פסימי מדי. התברר בכל מקרה ומקרה שלא הייתי פסימי מדי, ובמקרה או שניים אפילו הייתי אופטימי מדי...

ועוד נקודה: תאריכי היעד היו סבירים ביותר - אילו הפרוייקט היה מתבצע כראוי, ואילו מערכת המשפט הישראלית לא היתה חוסמת את פיתוח המדינה באופן עקבי ומשיקולים לא ענייניים. אבל מכיוון שידעתי היכן אני חי, אמרתי כבר בשנת 05' שאין סיכוי שהם יעמדו בתאריכים, וצדקתי.

אתה מוזמן לחכות ל-2017, אני מקווה שתדע רק להודות בטעותך אם הפרוייקט לא ייפתח בשנה זו.
כעורך דין אתה כנראה אוהב להיצמד ל"חוזים"
ומבחינתך תאריך היעד המקורי הוא "חוזה" וכל חריגה ממנו היא "הפרת חוזה" ולא משנה למה. אני מוכן לקבל את הגישה הזאת, אבל יש גם מציאות והיא לא תמיד פועלת כך.

לגבי תאריכי היעד ה"סבירים ביותר", העלית שתי נקודות, אחת נכונה ואחת מופרכת למדי. נתחיל מהמופרכת - אין כמעט קשר בין מערכת המשפט לעיכובים בקו. אולי אתה מתכוון לעניין הקו הירוק, אבל זה לא היה הגורם המעכב העיקרי (ואם כבר, טוב שמערכת המשפט מנעה מבוכה בינלאומית אפשרית ואפשרה לפרויקט לצאת לדרך למרות שהם "שמאלנים" כידוע).

אבל הנקודה השנייה שלך יותר משמעותית, למרות שאתה נוטה לזלזל בה. כתבת "אילו הפרוייקט היה מתבצע כראוי", ועל זה אפשר לומר "אוהו" ואולי עוד איזה "אוהו" או שניים. כל מי שמכיר את הפרויקט יודע שרכבת ישראל של שנת 2003 לא הייתה מסוגלת להרים פרויקט כזה במבנה הארגוני וההרכב האנושי דאז. התנעת הפרויקט, ופרויקטים נוספים של "תכנית החומש" חייבה שינויים גדולים בתוך המערכת ולא מעט בחינה מחדש של התנהלות הרכבת, וזה לוקח זמן ומנכ"ל נחוש. שים לב שעד 2008 לא נסללו קווים חדשים למעט שלוחות, והקו היחיד שכן "נסלל" (או "שודרג"), נו טוב, אין צורך להרחיב על זה...
 
איחור זה איחור, והתירוצים לא משנים

כעורך דין אתה כנראה אוהב להיצמד ל"חוזים"
ומבחינתך תאריך היעד המקורי הוא "חוזה" וכל חריגה ממנו היא "הפרת חוזה" ולא משנה למה. אני מוכן לקבל את הגישה הזאת, אבל יש גם מציאות והיא לא תמיד פועלת כך.

לגבי תאריכי היעד ה"סבירים ביותר", העלית שתי נקודות, אחת נכונה ואחת מופרכת למדי. נתחיל מהמופרכת - אין כמעט קשר בין מערכת המשפט לעיכובים בקו. אולי אתה מתכוון לעניין הקו הירוק, אבל זה לא היה הגורם המעכב העיקרי (ואם כבר, טוב שמערכת המשפט מנעה מבוכה בינלאומית אפשרית ואפשרה לפרויקט לצאת לדרך למרות שהם "שמאלנים" כידוע).

אבל הנקודה השנייה שלך יותר משמעותית, למרות שאתה נוטה לזלזל בה. כתבת "אילו הפרוייקט היה מתבצע כראוי", ועל זה אפשר לומר "אוהו" ואולי עוד איזה "אוהו" או שניים. כל מי שמכיר את הפרויקט יודע שרכבת ישראל של שנת 2003 לא הייתה מסוגלת להרים פרויקט כזה במבנה הארגוני וההרכב האנושי דאז. התנעת הפרויקט, ופרויקטים נוספים של "תכנית החומש" חייבה שינויים גדולים בתוך המערכת ולא מעט בחינה מחדש של התנהלות הרכבת, וזה לוקח זמן ומנכ"ל נחוש. שים לב שעד 2008 לא נסללו קווים חדשים למעט שלוחות, והקו היחיד שכן "נסלל" (או "שודרג"), נו טוב, אין צורך להרחיב על זה...
איחור זה איחור, והתירוצים לא משנים
ומערכת המשפט היתה אחד מהכלים העיקריים ששימשו את מתנגדי הפרוייקט. היא הוציאה כהרגלה צווי מניעה אוטומטיים על כל צעד ושעל וחסמה את ההתקדמות למשך שנים.
 

amit1270

New member
לא, לא הכול אותו הדבר.

איחור זה איחור, והתירוצים לא משנים
ומערכת המשפט היתה אחד מהכלים העיקריים ששימשו את מתנגדי הפרוייקט. היא הוציאה כהרגלה צווי מניעה אוטומטיים על כל צעד ושעל וחסמה את ההתקדמות למשך שנים.
לא, לא הכול אותו הדבר.
עד כמה שזה מרגיז ומקומם, חלק מהעיכוב בהקמת הקו הזה היה מוצדק לחלוטין (פירטתי למעלה). חלק לא, ואני מתכוון למאבק על גשר 8. במקרה הזה מערכת המשפט לא עיכבה את הפרויקט כמו מערכת התכנון ומי שידע לנצל אותה. בסופו של דבר לדעתי קיבלנו מוצר טוב יותר, חבל שזה עיכב את הפרויקט בשנתיים.
 
ומה לגבי הקו למודיעין?

כעורך דין אתה כנראה אוהב להיצמד ל"חוזים"
ומבחינתך תאריך היעד המקורי הוא "חוזה" וכל חריגה ממנו היא "הפרת חוזה" ולא משנה למה. אני מוכן לקבל את הגישה הזאת, אבל יש גם מציאות והיא לא תמיד פועלת כך.

לגבי תאריכי היעד ה"סבירים ביותר", העלית שתי נקודות, אחת נכונה ואחת מופרכת למדי. נתחיל מהמופרכת - אין כמעט קשר בין מערכת המשפט לעיכובים בקו. אולי אתה מתכוון לעניין הקו הירוק, אבל זה לא היה הגורם המעכב העיקרי (ואם כבר, טוב שמערכת המשפט מנעה מבוכה בינלאומית אפשרית ואפשרה לפרויקט לצאת לדרך למרות שהם "שמאלנים" כידוע).

אבל הנקודה השנייה שלך יותר משמעותית, למרות שאתה נוטה לזלזל בה. כתבת "אילו הפרוייקט היה מתבצע כראוי", ועל זה אפשר לומר "אוהו" ואולי עוד איזה "אוהו" או שניים. כל מי שמכיר את הפרויקט יודע שרכבת ישראל של שנת 2003 לא הייתה מסוגלת להרים פרויקט כזה במבנה הארגוני וההרכב האנושי דאז. התנעת הפרויקט, ופרויקטים נוספים של "תכנית החומש" חייבה שינויים גדולים בתוך המערכת ולא מעט בחינה מחדש של התנהלות הרכבת, וזה לוקח זמן ומנכ"ל נחוש. שים לב שעד 2008 לא נסללו קווים חדשים למעט שלוחות, והקו היחיד שכן "נסלל" (או "שודרג"), נו טוב, אין צורך להרחיב על זה...
ומה לגבי הקו למודיעין?
 
הוא פשוט לא רצה שיעמום בסיקור ההכפלה

פ'סדר, 2007...
אתה בוודאי זוכר מי היה מנכ"ל הרכבת אז ואיפה הוא גר, איזה פרויקט קודם ואיזה פרויקטים הוקפאו.
הוא פשוט לא רצה שיעמום בסיקור ההכפלה
לו היו מכפילים את הקו לבאר שבע תוך 3 שנים, לא היה נשאר מה לסקר :)
 

easylivin

New member
בשנים האחרונות הפרויקט מקדים את הלו"ז המעודכן

מה מעכב אותו כבר 4 וחצי שנים?
מה הגורם שימשיך לעכב אותו עוד 4 שנים? אותו עקרון.

יש גורמים רבים. החישמול הוא כמובן אחד מהם. התאריך 2017 (שהחליף את 2015, שהחליף את 2009) כבר מזמן לא אקטואלי.

כרגע אנו בעיכוב ודאי של 9 שנים בפתיחת הקו. יש מצב שנגיע ל-10. אתה זוכר איך כתבתי את זה כאן לפני 8 שנים וצחקו עליי? אז עוד האמינו לליברמן שהבטיח פתיחה ב-09'.

זוכר איך המדינה התחייבה להקים 9 כבישי רוחב לכביש 6 שיהיו מוכנים ב-03'? אנחנו 10 שנים אח"כ ורק 4 מוכנים. על עוד 2 עובדים. 3 עדיין על הנייר. רוצה להמר על תאריך יעד?
בשנים האחרונות הפרויקט מקדים את הלו"ז המעודכן
שעל פיו הפתיחה מתוכננת לקרות בעוד כ-4 שנים. בזמנו החששות הגדולים היו לגבי חוסר הוודאות שבכריית המנהרות. והנה, שפיר אכן נתקלה בקשיים מסויימים, אבל בזמן הזה מנרב סיימה את הכרייה בהקדמה משמעותית מאוד של לוחות הזמנים. וזה כ-7 ק"מ של כרייה. בינתיים גם מנהרות 2, 3A ו-4 כבר מוכנות, גם שלד תחנת האומה (עוד גורם של חוסר וודאות) יושלם בקרוב. גשר 8 מוכן, גשרים 9 ו-10 בשלבי הקמה מתקדמים.

בקיצור, מבחינה הנדסית נשארו בעצם רק שני גורמים פוטנציאליים לבעיות: מנהרה 3 וחשמול. נכון להיום, הסעיף השני מעורר דאגה הרבה יותר גדולה לדעתי. הזמן כבר דוחק, 4 שנים זה בכלל לא הרבה ואפילו די מעט.
 
נכון, ולכן הפרוייקט לא ייפתח תוך 4 שנים

בשנים האחרונות הפרויקט מקדים את הלו"ז המעודכן
שעל פיו הפתיחה מתוכננת לקרות בעוד כ-4 שנים. בזמנו החששות הגדולים היו לגבי חוסר הוודאות שבכריית המנהרות. והנה, שפיר אכן נתקלה בקשיים מסויימים, אבל בזמן הזה מנרב סיימה את הכרייה בהקדמה משמעותית מאוד של לוחות הזמנים. וזה כ-7 ק"מ של כרייה. בינתיים גם מנהרות 2, 3A ו-4 כבר מוכנות, גם שלד תחנת האומה (עוד גורם של חוסר וודאות) יושלם בקרוב. גשר 8 מוכן, גשרים 9 ו-10 בשלבי הקמה מתקדמים.

בקיצור, מבחינה הנדסית נשארו בעצם רק שני גורמים פוטנציאליים לבעיות: מנהרה 3 וחשמול. נכון להיום, הסעיף השני מעורר דאגה הרבה יותר גדולה לדעתי. הזמן כבר דוחק, 4 שנים זה בכלל לא הרבה ואפילו די מעט.
נכון, ולכן הפרוייקט לא ייפתח תוך 4 שנים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה