מספר שאלות לחברי הפורום!

ahbarfilez

New member
מספר שאלות לחברי הפורום!

מאז ומעולם ידעתי שארצה לעבור לחיות באחת ממדינות סקנדינביה, עדיף בשוודיה או פינלנד. רציתי לשאול לגבי מדיניות ההגירה של המדינות הללו - באיזה תנאים ניתן לקבל אזרחות, או משהו הדומה ל"גרין קארד" האמריקאי? אם מצאתי עבודה, האם הסיכוי שלי לקבלת אזרחות עולה? ושאלה אחרונה, קצת פחות קשורה באופן ישיר.... האם קל למצוא בסקנדינביה עבודה עם תואר שני כלשהו, וידע מינימלי של השפה? (כמובן עם אנגלית ברמת שפת אם). בתודה, יונתן.
 

d a n i t t

New member
שבדיה

לשבדיה יש חוקי הגירה גמישים ואם יש סבלנות, אני מניחה שבסופו של דבר אפשר לקבל תושבות זמנית ומשם הדרך לתושבות קבועה לא קצרה אמנם, אבל קצרה יחסית למקומות אחירים! הכי פשוט זה להגיש בקשה על בסיס מערכת יחסים.... אז במקביל לעבודה תנסה למצוא איזה שבדית
בקשר לעבודה בלי ידיעת השפה, בשבדיה זה מאודדדדד קשה. למרות שרוב האנשים פה מבינים אנגלית טוב מאוד, עדיין על מנת למצוא עבודה, זה מינוס רציני ללא השפה! למעט תחומים מאוד מסוימים. (אז אולי תגיד לנו מה התחום שלך......) בהצלחה!
 

ahbarfilez

New member
התחום הוא מדעי

פיזיקה, ככל הנראה. ועל בסיס מערכת יחסים... אממ, לא נראה לי כל כך, מסיבות אישיות למען האמת.
 
../images/Emo124.gif לשבור את השיניים

מה שדנית אומרת לגבי השפה - יש משהו מאוד בולט פה ביחס למקומות אחרים שבהם חייתי - כשאני נמצא עם החברים לעבודה - בין אם זה במשרד או אצל הלקוח או במסעדה או בכל מקום אחר - הם ממש כמעט תמיד מדברים סביבי בשבדית, כאילו אני שקוף. לפעמים זה מתחיל עם משפט או שניים באנגלית ואז ישר עובר לשבדית. זה למרות שהאנגלית פה מדוברת מרמה ממש מעולה. במקומות אחרים, כמעט תמיד היו מדברים סביבי באנגלית ופה זה לא מתנהל ככה. מצד שני - ברוב המקומות שהייתי בהם, אנגלית היא השפה הרישמית ככה שההשוואה לא מדוייקת. מה שכן - חבר אמר לי שהוא קרא באינטרנט שבסקר שפות, יצא בכל אירופה, השבדים זה העם שמעוניין הכי פחות לדבר באנגלית. מעניין למצוא מידע לגבי זה.
 
למעלה