מספר שאלות לגבי התנדבות לצה"ל

Erezinge

New member
מספר שאלות לגבי התנדבות לצה"ל

שלום לכולם! זאת פעם ראשונה שאני נכנס כאן לפורום ואני רואה שהוא פעיל והייתי שמח אם תעזרו לי. קיבלתי פטור מגיוס ואני רוצה להתנדב. הבנתי שמדובר בתהליך ארוך, אך הייתי מעוניין לדעת מספר דברים: 1. יש "מועדי גיוס" של מתנדבים? 2. כמה זמן, בערך, לוקח מיום בקשת ההתנדבות, עד ליום הגיוס? 3. מהם התהליכים שעוברים עד הגיוס [מבחנים, ראיונות וכו']? 4. איך הולך תהליך בחירת התפקיד בצבא? אפשר לבקש משהו ספיציפי? הצבא מציע? 5. האם יש גורם צבאי שניתן להפנות אליו שאלות מסוג זה? (הבנתי שיש את תא המתנדבים, הייתי שמח אם מישהו ייתן לי מספר פעיל שלהם) אלו השאלות שלי. הייתי שמח אם הייתם יכולים לעזור לי בנושא כי הייתי שמח להריץ את העניין קדימה כמה שיותר מהר. גם אם תוכלו לעזור בכמה שאלות ולא בהכל זה יוכל לעזור לי מאוד. תודה לעונים מראש! ארז.
 
תשובות

1. כן, ישנם מספר מועדים - רשימה חלקית של מועדי הגיוס היא אוקטובר, מאי ויולי של כל שנה. 2. זו שאלה חשובה, וקשה אישית לקבל את התשובה עליה - זמן משך ההמתנה הוא ארוך - עד כשנה וחצי מרגע הגשת בקשת ההתנדבות. 3. תצטרך להמציא למערכת הצבאית כמה חוות-דעת רפואיות בכדי שזו תוכל לקבל את התמונה הרפואית לגביך במלואה. וכמובן, וועדה רפואית שמולה אתה מסיים את תהליך ההתנדבות, ומקבל תאריך גיוס. (טיפ קטן - במידה ויש לך בעיות עור ואקנה, תבקש מול הוועדה פטור מגילוח). 4. למתנדבים יש עוד פחות יכולת בחירה לגבי התפקיד בשירות הסדיר שלהם. זה בהחלט אפשרי, אבל תצטרך "להוכיח" לצבא שכביכול לא יהיה צורך בהשקעה נוספת בהכשרתך המקצועית, ושיש לך כישורים שבאמצעותם תוכל להשתמש במהלך השירות. לדוגמא: תוכניתן, מעצב גראפי וכו'. 5. בוודאי! וכדאי שהדבר ייצא לפועל כבר בזמן הקרוב; ובכן, כן, תא המתנדבים שבבקו"ם הוא המקום הראשון אליו ניתן לפנות (03-7379063/4), אבל הכדאי ביותר לדעתי הוא מדור הפרט שבלשכת הגיוס שלך. החיילים במדור ייעזרו לך להגיש את בקשת ההתנדבות. גיוס נעים, ארז. אנשים יעריכו אותך על זה. כל הכבוד!
 

Innka90

New member
כמה תשובות לשאלות שלך...

1. כל חודשיים יש גיוס מתנדבים. 2. תראה המערכת קצת מסובכת בתא מתנדבים לא עונים כל כך מהר... אבל אם אתה תנדנד בלי סוף זה ייקח פחות זמן. אצלי לדוגמא זה היה חמישה חודשים בסך הכול (זה בגלל שקודם זימנו אותי לתפקיד) 3. זה תלוי... 4. אצלי אישית שלחו לי הצעה לתפקיד אבל אתה יכול גם להתעניין אני מאמינה מה שכן לא שולחים לך מנילה כמו שהבנתי אלא מתאמים איתך... 5. מספר תא מתנדבים : 037379064 037379063 תהנה!:)
 

Erezinge

New member
תודה רבה לעונים

עזרתם לי מאוד! בכל אופן הייתי שמח אם מישהו היה יכול לפרט יותר לגבי קבלת תפקיד: האם צריך לפנות לאנשים מגוייסים לבקש מהם המלצה להתנדבות או שצריך לחכות לצבא שיציע תפקידים? האם יש מנילה או אין? תודה מראש
 

omerzil

New member
תשובה :

בקשר לקבלת תפקיד : ברגע שתגיע לתא המתנדבים יהיה לך ראיון קצר מה תרצה לעשות בצבא ולפי מה שתגיד הם ינסו לסדר לך את התפקיד שהכי מתאים לך ושאתה רוצה לפי צרכי הצבא ולמתנדבים אין מנילה בשביל שתא מתנדבים יעזור לך למצוא את התפקיד שאתה רוצה -.
 

Erezinge

New member
שאלה

וצבא מזמנן אותך לתא המתנדבים או שאפשר להגיע לבד? (
)
 

omerzil

New member
אתה פונה למדור פרט

אתה פונה למדור פרט בבקשה להתנדב ולאחר מכן הם יזמנו אותך מתי שיצטרכו
 
למעלה