מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).

מצב
הנושא נעול.
הוכוח, ״אקספרס״ מול ״מהיר״ מול ״מהיר מאוד״

אקספרס - כן, אבל רק"ל 100 קמ"ש זה לא מהיר.
רכבת ישראל מפעילה רכבות המגיעות ל150 קמ"ש.
ה TGV בנוי ל 300 קמ"ש, ובשירשור זה ישנו צילום מסך מרכבת במהירות 294 קמ"ש.
&nbsp
יש הבדל גדול בין הפעלת אקספרס שעוקפת תחנות ביניים לבין נסיעה במהירות גבוהה.
&nbsp
100 קמ"ש זה המסלול האיטי באוטוסטרדה שבה המהירות המותרת היא 110 (בריטניה, צרפת) או 120 (ספרד).
&nbsp
ה TGV שסוקרה נוסעת במהירות גבוהה פי 3 מכך.
הוכוח, ״אקספרס״ מול ״מהיר״ מול ״מהיר מאוד״
אתה צודק, אבסולוטית המהירות לא כל כך גבוהה(הסרטון הנחמד קצת מטעה) אבל בהחלט ״מכובדת״ עבור רק״ל(מהירות מסחרית בערים אירופאיות כ 20 קמ״ש).
קרוב לודאי שבקטעים מסוימים היא נוסעת ב 100≃קמ״ש.
סה״כ מדובר כאן בקשר ״מהיר״ ונח בין עיר גדולה לשדה התעופה שלה(25ק״מ) שנמשך חצי שעה, בגלל 4 תחנות בדרך וכבישים שחוצים את המסילה.
אגב ה TGV פריס-שטרסבורג יסע החל מאפריל 2016 ב 350 קמ״ש.
 

Ccyclist

Well-known member
מפות ולו"ז מתחנת אוטובוס במרכז העיר שבתוך החומות

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
מפות ולו"ז מתחנת אוטובוס במרכז העיר שבתוך החומות
משום שלא שהיתי מחוץ לחומות אינני יודע אם המצב שם עדיף, אבל ביום א' תחנת האוטובוס הספציפית הזו בשדרות הרפובליקה מקבלת שירות שעתי בלבד של קו 1. יתכן שזה מספיק כי תחנת הרכבת נמצאת כחצי קילומטר דרומית לשם, ואם הקווים שסובבים את החומות פועלים בתדירות דומה או כפולה מכך המצב בהחלט נסבל. לגבי שעת הסגירה המוקדמת של הקו - ליום א' הנוצרי אין "מוצאי".

התדירות הזו של כל 50 דקות מאד בעייתית בעיני. אמנם זה יותר מפעם בשעה, אבל זה מאד מקשה על הנוסע לזכור זמני נסיעה ספציפיים כי זמן הנסיעה נודד ב10 דקות כל שעה, כמו שחגי האיסלאם נודדים בין עונות השנה. כמו כן - יש לזכור שמדובר בעיר שדה ולא במטרופולין ראשי.





 

Ccyclist

Well-known member
גשר אביניון מהגנים שעל הצוק, ומעבורת.

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
גשר אביניון מהגנים שעל הצוק, ומעבורת.



 

Ccyclist

Well-known member
תחנת Avignon TGV - רציף ומידע קרונות

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
תחנת Avignon TGV - רציף ומידע קרונות
תחנת ה TGV של אביניון נמצאת כ3 ק"מ מדרום לעיר, לא מרחק הליכה, והתח"צ לשם לא הכי ברור אז לקחנו מונית. אין קשר מסילתי בינה לתחנת הרכבת הרגילה. מיקומה הוא אילוץ של הצורך במסלול ישר ומהיר ככל האפשר, ובתחנה לא רק שני מסילות רציף אלא גם מסילות מהירות באמצע שמאפשרות לרכבות מהירות (רשמית 300 קמ"ש אך בנסיעה הרכבת לא חצתה את ה 297 קמ"ש) לחלוף בה מבלי לעצור.

אזהרה למי שמתכנן לנסוע ב TGV - ישנה תקלה מכוונת בכרטיסים המודפסים בבית: המילה SEAT מודפסת מעל למספר הקרון - זה קרה בכל ארבעת הכרטיסים שהדפסנו (שניים לאדם) והדרך היחידה לגלות מהו מספר הקרון היא לפנות לצוות התחנה. ניסינו אפילו לברר את זה באתר ה TGV וזה לא פעל.

הצוות בתחנה היה מאד אדיב ונתן לנו את מספר הקרון במהירות. נראה שהם רגילים שזה קורה כל הזמן.

זה קריטי משום שרכבת TGV ארוכה מורכבת משני מערכים נפרדים ללא אפשרות מעבר ביניהם





 

Ccyclist

Well-known member
אולם הנוסעים הדרומי (מתחת לרציף לפריז) וסכמה טכנית מהרציף

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
אולם הנוסעים הדרומי (מתחת לרציף לפריז) וסכמה טכנית מהרציף
מה שמעניין עיצובית בתחנה היא בנייתה בצורה שמדגישה את חשיבותה של פריז. בצד הרציף למרסיי ולריביירה יש כניסה קטנה, מתחת לרציפים ישנה מנהרה, כאשר אולם הנוסעים המקורה והממוזג על כל התשתיות שבו (משרדים, חניות, אוכל) נמצא בצד של הרציף לפריס. זה כאילו שהמערכת נועדה להזין את פריז.





 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת שלפני שלנו מגיעה...

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
הרכבת שלפני שלנו מגיעה...
לא הספקתי להסתובב לצלם את חזית הרכבת, אבל אי אפשר לפספס את החיבור שבין המערכים.





 

Ccyclist

Well-known member
יש בר, סנפיר אווירודינמי וחזית אחורית...

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
יש בר, סנפיר אווירודינמי וחזית אחורית...





 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת שלנו מגיעה לתחנה

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
הרכבת שלנו מגיעה לתחנה





 

Ccyclist

Well-known member
ממקום מושבנו במחלקה הראשונה...

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
ממקום מושבנו במחלקה הראשונה...
מסיבה כלשהי היה בלתי אפשרי להזמין במערכת שבשפה האנגלית מושב בקומה העליונה. יתכן ש SNCF חושבים שיש יתרון בקומות התחתונות משום שהמעבר הוא בעליונות והגישה אליהן היא במדרגות. הנוף אולי לא הכי משובח כשיש גדרות ומבנים לצד המסילה אך הקומה התחתונה מרגישה כמו תא פרטי יחסית של הנוסעים בה בלבד בלי תחלופה של נוסעים העוברים ושבים בדרכם לקרון הבר.

הסידור של 3 מושבים בשורה כיאה למחלקה ראשונה מאפשר מושבים ומעבר מרווחים יותר. אם כבר נוסעים 300 ק"מ בשעתיים וחצי והמחיר סביר (כארבעים יורו לכיוון) זו הוצאה ששווה את התוספת. יש להדגיש שבבריטניה יגבו מחיר כזה על נסיעה במחלקה רגילה לחצי המרחק ואותו הזמן ברכבת 160 קמ"ש איטית.

כמו ב AVE הספרדית גם ל TGV יש מידע מהירות בקטע המהיר, וכמובן שהעליתי תמונה. המסלול הספציפי הזה היה מהיר רק בקטע שבין אביניון למרסיי, ואחרי מרסיי הקו עובר למסילות סטנדרטיות והרכבת מאיטה למהירת רגילה.





 

Ccyclist

Well-known member
טיול קצר לבר..

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
טיול קצר לבר..
גם במרווחות שברכבות וגם אם יש "דוושות" להשענת הרגליים לפעמים נמאס לשבת במקום. ב TGV ניתן לטייל לקרון הבר דרך המסדרון שבין מושבי קרונות הקומה העליונה. במערך הזה גם הקומה העליונה היתה מחלקה ראשונה והטרייד אוף בין הנופים בקומה העליונה לשקט היחסי והיעדרם של עוברי אורח בקומה התחתונה די ברור.

תא השירותים של הקומה התחתונה נמצא מתחת למדרגות והגישה היא מהמסדרון שבין הדלתות. בגלל המקום המצומצם צילמתי באמצעות כלי הפנורמה ולכן יש אפקט מוזר על זרועה של הנוסעת.

לגבי הסדרן / כרטיסן יש להדגיש שתפקידו בדיקת כרטיסים וכנראה מידע, הוא אינו מעלה את מטען הנוסעים לרכבת - את זה עליכם לעשות בעצמכם גם במחלקה הראשונה. סבלים ברכבת יש רק בספרי איניד בלייטון.





 

tsd91

New member
זכור לי סבל במדים

טיול קצר לבר..
גם במרווחות שברכבות וגם אם יש "דוושות" להשענת הרגליים לפעמים נמאס לשבת במקום. ב TGV ניתן לטייל לקרון הבר דרך המסדרון שבין מושבי קרונות הקומה העליונה. במערך הזה גם הקומה העליונה היתה מחלקה ראשונה והטרייד אוף בין הנופים בקומה העליונה לשקט היחסי והיעדרם של עוברי אורח בקומה התחתונה די ברור.

תא השירותים של הקומה התחתונה נמצא מתחת למדרגות והגישה היא מהמסדרון שבין הדלתות. בגלל המקום המצומצם צילמתי באמצעות כלי הפנורמה ולכן יש אפקט מוזר על זרועה של הנוסעת.

לגבי הסדרן / כרטיסן יש להדגיש שתפקידו בדיקת כרטיסים וכנראה מידע, הוא אינו מעלה את מטען הנוסעים לרכבת - את זה עליכם לעשות בעצמכם גם במחלקה הראשונה. סבלים ברכבת יש רק בספרי איניד בלייטון.
זכור לי סבל במדים
בגאר ד'אוסטרליץ, כשנסעתי לפרפיניאן לפני איזה 4-5 שנים.
 

Ccyclist

Well-known member
מעניין כי עזרתי לאיזו סבתא צרפתית שבקושי סחבה את תיקה.

זכור לי סבל במדים
בגאר ד'אוסטרליץ, כשנסעתי לפרפיניאן לפני איזה 4-5 שנים.
מעניין כי עזרתי לאיזו סבתא צרפתית שבקושי סחבה את תיקה.
 

Ccyclist

Well-known member
יורדים חזרה, נוף ים, ומפת המערכת...

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
יורדים חזרה, נוף ים, ומפת המערכת...





 

Ccyclist

Well-known member
עוד קצת מהבר, ומפה מעלון ה TGV

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
עוד קצת מהבר, ומפה מעלון ה TGV





 

Ccyclist

Well-known member
גפנים מחלון הרכבת, תחנה תפעולית ומגדל מים, וסמל אולסטום.

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
גפנים מחלון הרכבת, תחנה תפעולית ומגדל מים, וסמל אולסטום.





 

Ccyclist

Well-known member
נופי תחבורה ימית ומבט למושבים בטור החד-מושבי בסוף הנסיעה.

מסע בדרום צרפת (שמצפון לים התיכון).
לפני מספר שבועות יצאנו לדרום צרפת לחופשה קצרה. בגלל אילוצי הטיסה האזוריים טסנו בכלל לאביניון, ומשם עלינו על TGV לניס שהיתה היעד שרצינו לשהות בו. ניס היא בסיס טוב לגיחות לקאן ומונקו, ואביניון היתה מקום יפה לבקר בו. אמנם הוויכוח החיפאי הוכרע, אבל באייקון צירפתי תמונה שצולמה מקומה שניה של רכבת ומראה מסילה בחישמול עילי כמקובל בצרפת מעל לחוף יפה ומלא נופשים. יתכן שאשלים את השירשור במהלך כמה ימים.
נופי תחבורה ימית ומבט למושבים בטור החד-מושבי בסוף הנסיעה.
עד כאן לשירשור או תת-השירשור הזה. הרכבת הגיעה לתחנת ניס ומשם הלכנו ברגל 500 מטר למלון כי התח"צ המקומי היה יוצר מסלול בצורת האות כ שהיתה כוללת ממילא הליכה באורך דומה. העיר ניס היתה בסיס טוב לנסיעות רכבת בריביירה.

התחבורה הימית היא סימן קל לבאות, אבל בניס עצמה יש דברים רלוונטיים לפרוייקטי הרק"ל השונים בארץ.





 

yossiwed

New member
ערוץ החיים הטובים


נופי תחבורה ימית ומבט למושבים בטור החד-מושבי בסוף הנסיעה.
עד כאן לשירשור או תת-השירשור הזה. הרכבת הגיעה לתחנת ניס ומשם הלכנו ברגל 500 מטר למלון כי התח"צ המקומי היה יוצר מסלול בצורת האות כ שהיתה כוללת ממילא הליכה באורך דומה. העיר ניס היתה בסיס טוב לנסיעות רכבת בריביירה.

התחבורה הימית היא סימן קל לבאות, אבל בניס עצמה יש דברים רלוונטיים לפרוייקטי הרק"ל השונים בארץ.
ערוץ החיים הטובים
 

Ccyclist

Well-known member
והם רק ישתפרו בשירשור הבא...

ערוץ החיים הטובים
והם רק ישתפרו בשירשור הבא...
מטעמי עריכה השירשור הבא יעסוק בטיזר שהעליתי לפני כמה שבועות כדי לאפשר שירשור רק"ל אחוד בעתיד.
&nbsp
So must leave, I have to go.
To Las Vegas or MONACO
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה