מסמר חלוד - ההמשך

אולי אני צריך להבהיר את זה בתסריט

הלהקה והארווי הרוויחו מזה כי סולן שמת באופן מיסתורי מקפיץ את המכירות. רציתי לציין משהו לגבי מה שקורה עם הלהקה אחר כך, אבל שכחתי. הארווי מצד אחד עייף מעולם השעשועים, והוא רוצה להיעלם, והכסף שממשיך לזרום מהמכירות החדשות מגיע גם אליו. הפרמדיקים כנראה קיבלו שוחד. הנהג באמת שיקר כי הוא נאמן ללהקה.
 

Fre3Style

New member
טוב סיימתי לקרוא.

כתבת תסריט פשוט מצוין, אני חייב לומר. קודם כל, העלילה. היא מושלמת. כתובה ממש טוב, מעניינת והכי חשוב - משאירה רצון להמשיך לקרוא כל הזמן ולא משעממת. החקירה זורמת וכל הזמן מתגלים פרטים חדשים. הדמויות המשניות שהוספת כתובות ממש טוב. אהבתי מאוד את הדיאלוגים. אבל לדעתי חבל מאוד שלא סגרת את הסיפור והבהרת לצופים [אולי אפילו בדרך עקיפה] מי האחראי\ם למותו של מורטי. כי אני אישית מבולבל ולא ממש יודע מה קרה שם. אולי זו היתה הכוונה שלך, אבל לדעתי הצופים מעוניינים לדעת מה קרה. וגם אם לא היו מגלים את זה באופן ישיר - כלומר ע"י הודאה ברצח או מה שזה לא יהיה, זה גם היה טוב. אפילו יותר טוב. בכל מקרה, תסריט מצוין. הסרט גם יכול להראות ממש ממש טוב.
 

TheWrongGuy

New member
שיר, אתה סוג של גאון

וגם מהסוג המשובח ביותר. האמת שמהסוף לא השתגעתי. קצת ברור מדי, אני חושב, אני התחלתי לחשוב על הכיוון הזה ברגע שגילו שאין גופה, וזה רק התחזק מכאן עד הסוף הבלתי נמנע. במובן הזה, אגב, אם תעשה את זה שקוף יותר לא תצליח למצוא את זה על שולחן העבודה. ועוד קטגור אחד לפני שאני מתחיל לדבר על הדברים שאהבתי - "הבהרת את נקודתך" יכול להיות "הבהרת את הנקודה". זה נשמע מליצי מדי. אני מניח שפשוט שמעת אנגלית בראש וככה זה נכתב, וזה הגיוני לגמרי (זה כל כך אמריקאי הסרט הזה!) אבל בכל אופן, סתם תיקון קטן. חוץ מזה, התסריט פשוט מהנה. הוא כתוב מעולה, גם בתור תסריט (אתה ממש רואה את הסרט כשאתה קורא אותו) וגם, ואולי בעיקר, מבחינת הסיפור עצמו. אהבתי את הקריצות הקטנות לצופים (למרות שאולי יש יותר מדי קריצות בשביל סיפור שהוא בסך-הכל די קצר. מצד שני, הן מצחיקות), את השפה שפשוט התאימה לדמויות ולסיפור, את הקפיצות שנעשו בדיוק כמו שצריך ובדיוק במקומות הנכונים - בקיצור, אין לי ממש להגיד. אמרתי את כל שלושת הדברים שהפריעו לי, ואת כל השאר פשוט ממש אהבתי. תסריט מעולה. אבל אני לא בטוח שהבנתי - מי רצח את אגנתה פאלסקוג?
 

Fre3Style

New member
הכתיבה באמת ממש ממש טובה.

זה כתוב כך שאפשר ממש לראות את הסרט בדימיון.
 

idoweisman

New member
קודם כתבתי שאני לא מבין

לקחתי אפשרות שהם עשו הכל ביחד... אם כך מודע הודיע בפומבי שהלההקה מתפרקת ושהוא נפרד מאשתו?? הרי הדבר הזה גרם לבלש לפנות את כיווני החקירה כלפי חברי הלההקה ואישתו של מורטי... מדוע לא פשוט "נהרג" מבלי ההודה על העזיבה?? או שזה מפוברק? מה שלא נרהא לי הגיוני כי היו הרבה אנשים בהופעה שראו את הדבר ובוודאי אמרו לבלש
 
זה חלק מהמיסתורין

יותר שערורייה - יותר חשיפה. העזיבה הפומבית נותנת לצ'ארלס וג'סיקה את המניע, אבל מבטלת את האפשרות שמורטי בעצם חלק מהמזימה. חוץ מזה, כל התסריט נולד מהרעיון הזה.
 

idoweisman

New member
חחח אתה כותב כאן שטויות

למה שירצו שלג'סיקה ולצא'רלס יהיה מניע?? הם חלק מהמיזמה?? הן רוצים להכנס לכלא? זה החלום ילדות שלהם? חחח מורטי יצא מהתמונה כי הוא מת!!!! לא כי הוא הודיע שהוא יצא מהלהקה מורטי בכלל לא בתמונה כי הוא "מת".. למה שהם ירצו שעררוייה?? חוץ מהעבודה שהוא "מת" שכמובן יעזור למכירות העובדה שהוא עוזב את הלההקה לא תעזור למכירות.. אני אל הבנתי את הקטע הזה
 
המטרה הייתה לבלבל את הבלש

על ידי זה שניתנו לו יותר מדי כיווני חקירה ואפס ראיות. לג'סיקה ולהקה תמיד יהיה מניע כי בכל מצב, אם הסולן מת, המכירות קופצות והם מרוויחים. אם מורטי לא היה מודיע שהוא עוזב את הלהקה, היה קל יותר להסיק שהרצח היה מפוברק, ושהזמר למעשה זייף את מותו. ההודעה על הפרישה והגירושין בהופעה מסיחה את הדעת ומבטלת את הרעיון שהיה קשר בין מורטי ובין ג'סיקה והלהקה, כי הוא פגע בהם אישית ועסקית באותו הערב.
 

orhe

New member
זה רעיון טוב שמורטי תיכנן את זה

וזה גם סוף טוב שג'סיקה יושבת עם מורטי בסוף והוא אומר לה שהמנייה עולה, אבל לפי דעתי בתסריט עצמו אתה צריך לציין שמורטי יושב שמה איתה, ויכול להיות נחמד שתרשום שיש לו עכשיו זקן.
 

Fre3Style

New member
אם יראו את מורטי בסוף זה יהיה מעולה

לדעתי. כי זה ישאיר את הצופים פעורי פה במקום להשאיר אותם מבולבלים ומלאי שאלות. זה גם ישאיר טעם טוב יותר לסרט לדעתי האישית...
 
תשמעו, יש כאן קצת עירבוביה

מצד אחד אתם אומרים שזה מבלבל, אבל TheWrongGuy שהגיב טוען שזה היה צפוי מדי. הייתי יכול לעשות מעין סצנת קולאג' שמראה את כל הראיות מתחברות לבלש בתוך הראש סטייל "החשוד המיידי", אבל אז זאת הייתה סצנת קולאג' שמראה את כל הראיות מתחברות לבלש בתוך הראש סטייל "החשוד המיידי".
 

Fre3Style

New member
אני עדיין חושב שזה לא ברור מספיק

לצופים, שהכל היתה מזימה. קל מאוד לחשוב שמי שבים הוא צ'ארלס. למרות שאני חושב שאם הצופים ילמדו את הקול של מורטי, הם יבינו את זה לפי הקול שלו בסוף. אז זה לא כזה משמעותי.
 
סוף כל סוף קראתי

את כל שלושת החלקים! ממש טוב, כתוב נפלא, השפה טובה, הדיאלוגים אחלה. וגם כיף מאוד לקרוא כאן בפורום תסריט שכתוב כמו שצריך מבחינת פורמט וכו'. עכשיו כמה דברים, ובגלל שעדיין לא הגבתי על התסריט, אני מגיבה על כל החלקים שלו. "ג'סיקה נעשית היסטרית", בחלק הראשון. זה לא מובן לדעתי איך היא בדיוק מתנהגת. נכון שהיא אישה, ונשים הם היסטריות אבל בכל זאת, מה זאת אומרת היסטריה? היא צורחת? בוכה? שוברת דברים? בחלק הראשון, האיש ואישתו בארוחת בוקר? זה ג'סיקה ומורטי, לא? אז בסדר שלא רואים את מורטי, אבל מה עם ג'סיקה? מאוד אהבתי את הקטע על סיינפלד הרבה פחות אהבתי את הקטע על הטלפון. היה בזה משהו שניסה לקרוץ יותר מדי לצופה, וזה גם בדיחה שנתקלים בה המון. בקיצור, הפריע לי. בנוגע לשם, גרג גרגרובינסון (ובכלל השמות שלך ממש טובים), זה קצת מוגזם נראה לי אפילו גרג גרובינסון יעבוד יותר טוב לדעתי. "כן! תמיד אפשר לסמוך על ג'ודאס." זה אחלה משפט!!!!! גם השם הארווי אפשטיינלוין היה נראה לי קצת יותר מדי. ועוד פעם אני רוצה לציין שהדיאלוגים שלך אחלה! כשרוב אומר "או נו באמת..." לפני שמתחילים לספר לו סיפור, ויש פלשבק וכו', זה ממש טוב, כי זה עובד על שני מישורים ו...בקיצור אהבתי. כשג'ונה אומר "קריר" זה אמור להיות COOL? כי זה ממש מגניב! אגב, שאלה. אתה יודע שאין כזה דבר 66FM? זה מכוון? התסריט הרי אמור להיות אמריקאי, נכון? בקטע של התוכנית רדיו יש שם את המשפט "וזה לא סוד ששימוש בסמים ומתירנות מיניות מקובלים בקרב רוב המוסיקאים בארצנו". זה לא נשמע לי משפט אמריקאי, יש בזה משהו מאוד ישראלי, 'הארץ שלנו'. ביחוד עוד כשמוזכר ה"סלעים המסתובבים", שהם להקה בריטית. ובכלל באותה תקופה של שנות ה-60 וה-70 הרבה מהלהקות הגדולות היו בריטיות. בקיצר, הפריע לי המשפט הזה. בנוגע לסוף, די ציפיתי למשהו כזה. מהרגע שג'סיקה סיפרה עליה ועל מורטי, פשוט האמנתי לה כשהיא אמרה שהוא אף פעם לא יעשה לה כזה דבר וכו', די ציפיתי לכך שההתנהגות שלו על הבמה היתה מזוייפת ומתוכננת מראש. אני לא כל כך מבינה את ההתערבות של כל הלהקה בקנוניה הזאתי. ביחוד כשהם רק מוציאים דיסק חדש. אני מבינה את מורטי, כי הוא הסביר כמה זה קשה לו כל המצב הזה, אבל אני לא מבינה את שאר הלהקה. הם הרי רק מוציאים דיסק חדש, אז נכון שאם מורטי ימות אז המכירות של הדיסק הספציפי הזה יהיו טובות, אבל מה בנוגע לעתיד? הם לא רוצים להמשיך עם הלהקה עוד קצת? אני מבינה את מורטי וג'סיקה, ציפיתי שהם יהיו אלה שמאחורי זה. אבל כל השאר, זה שכולם היו מעורבים בזה ושכולם ידעו וזה שהם סיפרו את כל הסיפורים המפוארים האלה, לא מסתדר לי בכלל. ולמה שהם ישימו עצמם כחשודים? ואם זה באמת השיקול הכלכלי וכו' אז למה לא לזייף התאבדות? ובנוגע לישראלי/אמריקאי. חוץ מכמה מקומות בתסריט שמוזכרים שמות של מקומות, והקטע של הארוחת בוקר למשל עם הקותלי חזיר. אין שום סיבה למה התסריט הזה לא יוכל להתרחש בארץ. אני בכלל לא אוהבת שתסריטים שצריכים להתרחש בחו"ל כתובים בעברית, אבל כאן, זה לגמרי יכול להיות בארץ, כקומדיה מטורפת ופארודית. ואפילו להשאיר להם מעין סלנג מתורגם, כמו "קריר" ודברים כאלה יכול לעבוד פשוט מעולה. בנוגע לתקופה. ת'כלס, חוץ מהקטע עם סיינפלד וכו' אין שום תחושה של התקופה בתסריט. זה יכול להתרחש בכל זמן, זה יכול להתרחש עכשיו וזה לא יהיה מורגש בכלל. ודבר נוסף אחרון, לא צריך לראות את מורטי בסוף, מהבחינה הזאתי הסוף בסדר גמור. נכון שצופים אוהבים לדעת הכל אבל גם לא צריך להאכיל אותם בכפית עם כל פרט.
 
ובכן

שני האנשים בהתחלה הם לא מורטי וג'סיקה, אלא סתם שני אנשים. יש בדיחה שאני לא כל כך בטוח שהיא עובדת בטקסט, אבל אני מקווה שויזואלית היא תעבוד. מכירה את הקטע הזה שתמיד כשקורה משהו גדול וכותבים עליו בעיתון, מראים מישהו קורא את העיתון ואת הכתבה מופיעה מאחור? ואז האיש מגיב לכתבה, אבל איך יכול להיות שהוא מגיב לכתבה הזאת אם היא לא נמצאת בעמוד שהוא קורא בכלל? אז אחר כך השתמשתי בזה בתור מוטיב חוזר, אבל לא, זה לא ג'סיקה ומורטי. אני כנראה אצטרך להוסיף עוד פרטים בכתבה לגבי הלהקה או משהו כזה, או שידור ברדיו שידווח על זה שהלהקה ממשיכה הלאה ומצליחה יותר מתמיד, משהו כזה. באמת שרציתי להוסיף את זה, אבל שכחתי.
 
אה... עכשיו הבנתי

באמת כשקראתי את זה, את הסצנה בארוחת בוקר, זה נראה לי מוזר. בגלל הכותרת, אני ציפיתי שהם ידברו על הכותרת הזאת, ואז דיברו על משהו אחר, ולא הבנתי למה. איזה מצחיק, לא חשבתי בכלל שזה לא הגיוני ושהם לא רואים את זה. איזה קטע. ולרב אני דווקא מאוד שמה לב לקונבנציות קולנועיות טיפשיות ולא הגיוניות, ועל זה לא עליתי. אבל בגלל התיאור של הגבר שעיתון מכסה את פניו גם פה וגם אחר כך, חשבתי שזה אותו גבר ובגלל זה חשבתי בדיעבד שזאת היתה ג'סיקה.
 

Fre3Style

New member
את צודקת.

גם אני חשבתי שאלה ג'סיקה ומורטי בסצינה בהתחלה, אחרי שקראתי את סצינת הסיום, לכן נראה לי שיהיה טוב בסצינה ההתחלתית שאחרי שקולטים את הכותרת מאחורה, ואחרי הדיאלוג בין האשה לאיש, האיש יוריד את העיתון ויראו את פניו, כדי שזה לא יבלבל בהמשך. במילא האיש הזה לא חשוב להמשך. זו סתם סצינה הומוריסטית שלא קשורה לעלילה.
 
אם אנחנו מדברים על סרט

הקולות יהיו שונים (אני מדמיין קולות אמריקאיים מיושנים מוקצנים, סטייל רן וסטימפי) אז לא תהיה בעיה כזאת של בלבול.
 

usbman1

New member
את זה הבנתי

פשוט הקלדתי הקלדה עיוורת. אני יודע שאין הרבה מה לעשות אבל מפריע לי שזה עברית. כי זה שיא האמריקיות. לא כ"כ משנה האמת.
 
למעלה