מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים

מצב
הנושא נעול.
מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים

מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים
באתר נתיבי איילון:
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/204.aspx[/URL]
זה כולל את החיבור לרעננה (כביש 541) וכן תכנון תחנת רכבת.
 
בעמוד 207 של חוות הדעת הסביבתית מופיעה מפה מעניינת על

מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים
באתר נתיבי איילון:
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/204.aspx[/URL]
זה כולל את החיבור לרעננה (כביש 541) וכן תכנון תחנת רכבת.
בעמוד 207 של חוות הדעת הסביבתית מופיעה מפה מעניינת על
השירות הרכבתי המתוכנן ב-2040:

 

Bus Nerd

Active member
מעניין ביותר

בעמוד 207 של חוות הדעת הסביבתית מופיעה מפה מעניינת על
השירות הרכבתי המתוכנן ב-2040:
מעניין ביותר
מוזר קצת שמופיעה בתרשים הזו מסילה שכתוב עליה "כביש 4 / 40"... אין שום היגיון תחבורתי במסילה בכביש 40 שמקביל בחלקו הגוש-דני למסילה המזרחית. וגם חשבתי שהתוכנית למסילה בכביש 4 בוטלה בכלל.
&nbsp
לולאת ראש העין-נתב"ג-תל אביב-ראש העין תחייב קשת מהמזרחית לנתב"ג (האם זה בתוכניות?) והפעלה של קו מירושלים למזרחית תחייב את חשמול המזרחית.
&nbsp
בכל מקרה בקשר לשפיים אני מאוד מקווה שיקימו שם תחנת רכבת כמו שצריך ולא שיקימו חניון בלי תחנת רכבת כמו בשפירים...
 
מסילת 4/40 לא מפורטת מספיק במפה הזו, אבל מסילה שמיועדת להגיע

מעניין ביותר
מוזר קצת שמופיעה בתרשים הזו מסילה שכתוב עליה "כביש 4 / 40"... אין שום היגיון תחבורתי במסילה בכביש 40 שמקביל בחלקו הגוש-דני למסילה המזרחית. וגם חשבתי שהתוכנית למסילה בכביש 4 בוטלה בכלל.
&nbsp
לולאת ראש העין-נתב"ג-תל אביב-ראש העין תחייב קשת מהמזרחית לנתב"ג (האם זה בתוכניות?) והפעלה של קו מירושלים למזרחית תחייב את חשמול המזרחית.
&nbsp
בכל מקרה בקשר לשפיים אני מאוד מקווה שיקימו שם תחנת רכבת כמו שצריך ולא שיקימו חניון בלי תחנת רכבת כמו בשפירים...
מסילת 4/40 לא מפורטת מספיק במפה הזו, אבל מסילה שמיועדת להגיע
לגדרה, צריכה במקום כלשהו לעבור לכביש 40.
לפי המפה נראה שמדובר במסילה רעיונית ולא במסלול מגובש.
 

Bus Nerd

Active member
הסתכלתי שוב על המפות, והמסילה לא חייבת לעבור בהכרח בכביש 40

מסילת 4/40 לא מפורטת מספיק במפה הזו, אבל מסילה שמיועדת להגיע
לגדרה, צריכה במקום כלשהו לעבור לכביש 40.
לפי המפה נראה שמדובר במסילה רעיונית ולא במסלול מגובש.
הסתכלתי שוב על המפות, והמסילה לא חייבת לעבור בהכרח בכביש 40
הרי אנחנו יודעים שמתוכננת מסילה לאורך כביש 7 (שתשמש בעיקר למטענים), ושכחלק ממנה תיבנה תחנה בגדרה.

לכן, אם רוצים להעביר שירות ממסילה בכביש 4 לגדרה, לא צריך מסילה בכביש 40: צריך שהמסילה בכביש 4 תחובר או למסילת ת"א - לוד במחלף גנות, או למסילת 431 במחלף עין הקורא / ראשון דרום. משם הרכבת יכולה להמשיך מזרחה, ואז דרומה על המסילה הקיימת לכיוון באר שבע , ואז מערבה שוב במסילת כביש 7... או, אם היא תיסע דרך ראשון ויוסיפו קשת מכיוון הראשונים לרחובות, היא תוכל לנסוע בכיוון רחובות ויבנה מזרח, ואז מזרחה במסילת כביש 7.

עריכה: שכחתי את האפשרות הפשוטה ביותר: שמסילת כביש 4 תתחבר למסילת החוף הדרומי במחלף חולות, ושהרכבות ימשיכו משם למסילת כביש 7.

בכל מקרה לא סביר שלגדרה יהיו שתי תחנות רכבת (גם על כביש 40 וגם על כביש 7)
 

luckydude

Active member
קשת כזו נמצאת בתכנון של המסילה המזרחית המשודרגת.

מעניין ביותר
מוזר קצת שמופיעה בתרשים הזו מסילה שכתוב עליה "כביש 4 / 40"... אין שום היגיון תחבורתי במסילה בכביש 40 שמקביל בחלקו הגוש-דני למסילה המזרחית. וגם חשבתי שהתוכנית למסילה בכביש 4 בוטלה בכלל.
&nbsp
לולאת ראש העין-נתב"ג-תל אביב-ראש העין תחייב קשת מהמזרחית לנתב"ג (האם זה בתוכניות?) והפעלה של קו מירושלים למזרחית תחייב את חשמול המזרחית.
&nbsp
בכל מקרה בקשר לשפיים אני מאוד מקווה שיקימו שם תחנת רכבת כמו שצריך ולא שיקימו חניון בלי תחנת רכבת כמו בשפירים...
קשת כזו נמצאת בתכנון של המסילה המזרחית המשודרגת.
אם כי ייתכן והאלמנט הזה לא ייבנה בשלב הראשון של השדרוג.
 

Ccyclist

Well-known member
משהו מאד מוזר במפה - 3 רכ' לשעה בלבד במסילת השרון ?

בעמוד 207 של חוות הדעת הסביבתית מופיעה מפה מעניינת על
השירות הרכבתי המתוכנן ב-2040:
משהו מאד מוזר במפה - 3 רכ' לשעה בלבד במסילת השרון ?
על הצד הטוב התיכנון ל 26 רכבות באיילון ב2040 לא מגרד את 48 הסלוטים של שתי המסילות הכפולות המחושמלות בעידן המסילה הרביעית אבל מה שקורה עם השירות הפרברי הקיים כבר כיום בשרון מעורר דאגות כי מה הטעם ברשת מפותחת אם מפקירים את ליבת אזור היוממים הקיים לשירות ברמת שנת 2000 ב 2040 ?
&nbsp
כמו כן מוזר שלא מפנים את קו רושלים רשל"צ לאשקלון כדי לתגבר את התדירות שבין אשקלון לרשל"צ ולאפשר לתושבי ירושלים גישה מהירה לחופים שאינם בגוש דן (וגישה לתיירי הקרוזים מנמל אשדוד לירושלים) ושאין תיכנון לקו ירושלים - באר שבע כשהמטרה המוצהרת היא טיפוח הערים הגדולות. בבאר שבע עצמה חבל שאין תיכנון להפעלה (לפי צורך בלו"ז) בחיוג של הקטע בין באר שבע לעיר הבהדים ובמקום מתוכנן קו שאטל שיעמוד שומם בימי השבוע ויהווה טירחה להעברת ציוד בימי הפעלתו בניגוד לנוחות של המשך קווי באר שבע.
 

Bus Nerd

Active member
הרעת שירות בשרון, עם שיפור שירות בירקון

משהו מאד מוזר במפה - 3 רכ' לשעה בלבד במסילת השרון ?
על הצד הטוב התיכנון ל 26 רכבות באיילון ב2040 לא מגרד את 48 הסלוטים של שתי המסילות הכפולות המחושמלות בעידן המסילה הרביעית אבל מה שקורה עם השירות הפרברי הקיים כבר כיום בשרון מעורר דאגות כי מה הטעם ברשת מפותחת אם מפקירים את ליבת אזור היוממים הקיים לשירות ברמת שנת 2000 ב 2040 ?
&nbsp
כמו כן מוזר שלא מפנים את קו רושלים רשל"צ לאשקלון כדי לתגבר את התדירות שבין אשקלון לרשל"צ ולאפשר לתושבי ירושלים גישה מהירה לחופים שאינם בגוש דן (וגישה לתיירי הקרוזים מנמל אשדוד לירושלים) ושאין תיכנון לקו ירושלים - באר שבע כשהמטרה המוצהרת היא טיפוח הערים הגדולות. בבאר שבע עצמה חבל שאין תיכנון להפעלה (לפי צורך בלו"ז) בחיוג של הקטע בין באר שבע לעיר הבהדים ובמקום מתוכנן קו שאטל שיעמוד שומם בימי השבוע ויהווה טירחה להעברת ציוד בימי הפעלתו בניגוד לנוחות של המשך קווי באר שבע.
הרעת שירות בשרון, עם שיפור שירות בירקון
קצת מוזר בהתחשב בעובדה שדווקא התחנות במסילת השרון קרובות יותר ליותר בתים (משמע: פוטנציאל נוסעים גבוה יותר).
&nbsp
אפילו כפר סבא מזרח לא תפצה על זה כי שם יעברו רק שתי רכבות בשעה לכיוון ת"א (ובשעות אחרות יצטרכו לנסוע שתי תחנות דרומה לראש העין דרום ולהחליף שם לקו הלולאתי מזרחית-ירקון-נתב"ג)
&nbsp
המספרים האלו בכלל מציינים רכבות לשעה? אולי בכלל מדובר על רכבות לשעה לכיוון? (הכוונה שאולי צריך להכפיל אותם ב2 כדי לקבל את המספר האמיתי של רכבות בשעה באותו מקטע מסילה, ואז במקרה הזה השירות בשרון לא ייפגע משמעותית לעומת רמת השירות היום כשצריך לנסוע דרך מסילת הירקון)
 
הרעת שירות בשרון לעומת היום, לא לעומת 2020

הרעת שירות בשרון, עם שיפור שירות בירקון
קצת מוזר בהתחשב בעובדה שדווקא התחנות במסילת השרון קרובות יותר ליותר בתים (משמע: פוטנציאל נוסעים גבוה יותר).
&nbsp
אפילו כפר סבא מזרח לא תפצה על זה כי שם יעברו רק שתי רכבות בשעה לכיוון ת"א (ובשעות אחרות יצטרכו לנסוע שתי תחנות דרומה לראש העין דרום ולהחליף שם לקו הלולאתי מזרחית-ירקון-נתב"ג)
&nbsp
המספרים האלו בכלל מציינים רכבות לשעה? אולי בכלל מדובר על רכבות לשעה לכיוון? (הכוונה שאולי צריך להכפיל אותם ב2 כדי לקבל את המספר האמיתי של רכבות בשעה באותו מקטע מסילה, ואז במקרה הזה השירות בשרון לא ייפגע משמעותית לעומת רמת השירות היום כשצריך לנסוע דרך מסילת הירקון)
הרעת שירות בשרון לעומת היום, לא לעומת 2020
אבל זו לא בדיוק הרעת שירות, כי כיום אין קישור מהיר בין כפר סבא והוד השרון לת"א דרך הרצליה וב-2020 ו 2040 כן יהיה קישור כזה.
כיום הרי קיימת רק הדרך הארוכה לת"א וב-2020 יהיו שתי רכבות בדרך הארוכה ושתיים בדרך הקצרה ואילו ב-2040 שלוש בדרך הארוכה ושלוש בדרך הקצרה.
כך שמעשית אין כאן באמת הרעת שירות.

וכן - מדובר ברכבות לשעה לכל כיוון.
 

Bus Nerd

Active member
אם כך, Ccyclist טועה, זה אפילו חורג ממספר הסלוטים באיילון

הרעת שירות בשרון לעומת היום, לא לעומת 2020
אבל זו לא בדיוק הרעת שירות, כי כיום אין קישור מהיר בין כפר סבא והוד השרון לת"א דרך הרצליה וב-2020 ו 2040 כן יהיה קישור כזה.
כיום הרי קיימת רק הדרך הארוכה לת"א וב-2020 יהיו שתי רכבות בדרך הארוכה ושתיים בדרך הקצרה ואילו ב-2040 שלוש בדרך הארוכה ושלוש בדרך הקצרה.
כך שמעשית אין כאן באמת הרעת שירות.

וכן - מדובר ברכבות לשעה לכל כיוון.
אם כך, Ccyclist טועה, זה אפילו חורג ממספר הסלוטים באיילון
אם ניקח את קביעתו של Ccyclist כעובדה ונניח שאחרי המסילה הרביעית ובמתכונת פעילות של 4 מסילות שהן interchangeable לחלוטין, יהיו 48 סלוטים לשעה באיילון, שעליהם נצטרך להעביר 52 רכבות בשעה!
&nbsp
זאת אומרת שבשביל שהתוכנית הזו תצא לפועל צריך גם לחפור מנהרה לרכבות בינעירוניות מתחת לאיילון, מה שאומר שהסיכוי שהיא באמת תצא לפועל ב2040 במתכונת הזו שואף לאפס.
 
אתה כנראה צודק. התוכנית הזו כנראה תחייב את שתי המסילות

אם כך, Ccyclist טועה, זה אפילו חורג ממספר הסלוטים באיילון
אם ניקח את קביעתו של Ccyclist כעובדה ונניח שאחרי המסילה הרביעית ובמתכונת פעילות של 4 מסילות שהן interchangeable לחלוטין, יהיו 48 סלוטים לשעה באיילון, שעליהם נצטרך להעביר 52 רכבות בשעה!
&nbsp
זאת אומרת שבשביל שהתוכנית הזו תצא לפועל צריך גם לחפור מנהרה לרכבות בינעירוניות מתחת לאיילון, מה שאומר שהסיכוי שהיא באמת תצא לפועל ב2040 במתכונת הזו שואף לאפס.
אתה כנראה צודק. התוכנית הזו כנראה תחייב את שתי המסילות
הנוספות.
שים לב שכתוב "הקווים שמוצגים מדרום לחדרה (למעט כביש 4) מתוכננים למועד השלמת 4 מסילות החוף (25/30)".
אבל כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של 4 מסילות החוף יש צורך שיהיה להן המשך של 4 מסילות גם באיילון והמשך כזה יהיה רק עם שתי המסילות הנוספות, כי שתי המסילות המזרחיות (כאשר יהיו שתיים ולא אחת) אינן המשך של מסילות החוף אלא של מסילות השרון והירקון.

וכנראה בגלל זה הרכבת כבר החלה לפעול לכיוון של שתי המסילות הנוספות במנהרות.
 

Ccyclist

Well-known member
48 רכבות לכיוון לשעה. 96 בשני הכיוונים.

אתה כנראה צודק. התוכנית הזו כנראה תחייב את שתי המסילות
הנוספות.
שים לב שכתוב "הקווים שמוצגים מדרום לחדרה (למעט כביש 4) מתוכננים למועד השלמת 4 מסילות החוף (25/30)".
אבל כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של 4 מסילות החוף יש צורך שיהיה להן המשך של 4 מסילות גם באיילון והמשך כזה יהיה רק עם שתי המסילות הנוספות, כי שתי המסילות המזרחיות (כאשר יהיו שתיים ולא אחת) אינן המשך של מסילות החוף אלא של מסילות השרון והירקון.

וכנראה בגלל זה הרכבת כבר החלה לפעול לכיוון של שתי המסילות הנוספות במנהרות.
48 רכבות לכיוון לשעה. 96 בשני הכיוונים.
מבוסס על מערכות פרבריות (לא תחתית) המפעילות 24 רכבות לשעה על זוג מסילות מחושמל בודד.
&nbsp
כאמור - 26 רכבות לכיוון לשעה באיילון לא מגרד את הקיבולת בעידן 4 המסילות שהיא 48.
&nbsp
לגבי זמני עלייה ישראליים - יתכן שאפשר לווסת זאת ע"י עצירה ארוכה יותר בת"א מרכז (הקצאת ארבעה רציפים לזוג המסילות "הבינעירוני") והחלטה שלא כל הרכבות הארציות תעצורנה בכל ארבעת תחנות האיילון.
&nbsp
החשיבה על מנהרות מתחת לאיילון זו חשיבה של דיזל או מערכת שחלקה דיזל וחבל שכך התיכנון ל2040.
&nbsp
ההצדקה היחידה למנהרות לרכבת ארצית באזור האיילון היא כקו פרברי-עירוני עם ערך מוסף של תחנות ביניים באזורים עירוניים מערבית לאיילון.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
צ"ל 24 רכבות לכיוון לשעה על זוג מסילות מחושמלות.

48 רכבות לכיוון לשעה. 96 בשני הכיוונים.
מבוסס על מערכות פרבריות (לא תחתית) המפעילות 24 רכבות לשעה על זוג מסילות מחושמל בודד.
&nbsp
כאמור - 26 רכבות לכיוון לשעה באיילון לא מגרד את הקיבולת בעידן 4 המסילות שהיא 48.
&nbsp
לגבי זמני עלייה ישראליים - יתכן שאפשר לווסת זאת ע"י עצירה ארוכה יותר בת"א מרכז (הקצאת ארבעה רציפים לזוג המסילות "הבינעירוני") והחלטה שלא כל הרכבות הארציות תעצורנה בכל ארבעת תחנות האיילון.
&nbsp
החשיבה על מנהרות מתחת לאיילון זו חשיבה של דיזל או מערכת שחלקה דיזל וחבל שכך התיכנון ל2040.
&nbsp
ההצדקה היחידה למנהרות לרכבת ארצית באזור האיילון היא כקו פרברי-עירוני עם ערך מוסף של תחנות ביניים באזורים עירוניים מערבית לאיילון.
&nbsp
צ"ל 24 רכבות לכיוון לשעה על זוג מסילות מחושמלות.
 

Bus Nerd

Active member
בקצב שבו דברים מתקדמים בארץ...

48 רכבות לכיוון לשעה. 96 בשני הכיוונים.
מבוסס על מערכות פרבריות (לא תחתית) המפעילות 24 רכבות לשעה על זוג מסילות מחושמל בודד.
&nbsp
כאמור - 26 רכבות לכיוון לשעה באיילון לא מגרד את הקיבולת בעידן 4 המסילות שהיא 48.
&nbsp
לגבי זמני עלייה ישראליים - יתכן שאפשר לווסת זאת ע"י עצירה ארוכה יותר בת"א מרכז (הקצאת ארבעה רציפים לזוג המסילות "הבינעירוני") והחלטה שלא כל הרכבות הארציות תעצורנה בכל ארבעת תחנות האיילון.
&nbsp
החשיבה על מנהרות מתחת לאיילון זו חשיבה של דיזל או מערכת שחלקה דיזל וחבל שכך התיכנון ל2040.
&nbsp
ההצדקה היחידה למנהרות לרכבת ארצית באזור האיילון היא כקו פרברי-עירוני עם ערך מוסף של תחנות ביניים באזורים עירוניים מערבית לאיילון.
&nbsp
בקצב שבו דברים מתקדמים בארץ...
יש סיכוי טוב שנישאר עם דיזל עוד הרבה זמן.
&nbsp
חשמול המזרחית, העמק ועירון סביר יותר ממנהרות מתחת לאיילון (מבחינה תקציבית ומבחינת מורכבות ביצוע), אבל לא ברור אם / מתי זה יקרה.
&nbsp
הקו למלחה/בית שמש, לעומת זאת, כנראה יישאר דיזל לנצח. התוכנית הזו מראה שאין תכנון לבטל אותו (כנראה), אבל הסיכוי לחשמל אותו עד מלחה שואף לאפס (יש סיכוי קלוש לחשמול עד בית שמש, אבל גם לא סביר במיוחד). אז לפחות שתי רכבות לכיוון לשעה ימשיכו לעבוד בדיזל, ויתכן שיותר מזה (תלוי כמה יחשמלו עד 2040)
&nbsp
מצד שני, עד אז האיילון אמור להיות, לפחות בחלקו, מקורה. מתחת לאיילון מקורה אי אפשר להעביר רכבות דיזל, ובמקרה כזה איני יודע מה מתכננים לעשות עם הקו למלחה. אני לא חושב שלקו את זה בחשבון.
&nbsp
בקשר לזמני עלייה ישראלים, אני לא חושב שזה הולך להשתנות בקרוב, וגם לא הקטע שכל הרכבות עוצרות בכל תחנות ת"א... סביר להניח שיעדיפו להמשיך עם המנהג הזה כל עוד הם יכולים כדי להפוך את המערכת ליותר אטרקטיבית (שיצטרכו להחליף פחות בת"א). למרות זאת, כבר עכשיו העצירה בסבידור ארוכה יותר מהעצירה בתחנות אחרות באופן קבוע, בכל הקווים.
 

Ccyclist

Well-known member
אחרי חישמול ב"ש-לוד יחשמלו את כל השלוחות.

בקצב שבו דברים מתקדמים בארץ...
יש סיכוי טוב שנישאר עם דיזל עוד הרבה זמן.
&nbsp
חשמול המזרחית, העמק ועירון סביר יותר ממנהרות מתחת לאיילון (מבחינה תקציבית ומבחינת מורכבות ביצוע), אבל לא ברור אם / מתי זה יקרה.
&nbsp
הקו למלחה/בית שמש, לעומת זאת, כנראה יישאר דיזל לנצח. התוכנית הזו מראה שאין תכנון לבטל אותו (כנראה), אבל הסיכוי לחשמל אותו עד מלחה שואף לאפס (יש סיכוי קלוש לחשמול עד בית שמש, אבל גם לא סביר במיוחד). אז לפחות שתי רכבות לכיוון לשעה ימשיכו לעבוד בדיזל, ויתכן שיותר מזה (תלוי כמה יחשמלו עד 2040)
&nbsp
מצד שני, עד אז האיילון אמור להיות, לפחות בחלקו, מקורה. מתחת לאיילון מקורה אי אפשר להעביר רכבות דיזל, ובמקרה כזה איני יודע מה מתכננים לעשות עם הקו למלחה. אני לא חושב שלקו את זה בחשבון.
&nbsp
בקשר לזמני עלייה ישראלים, אני לא חושב שזה הולך להשתנות בקרוב, וגם לא הקטע שכל הרכבות עוצרות בכל תחנות ת"א... סביר להניח שיעדיפו להמשיך עם המנהג הזה כל עוד הם יכולים כדי להפוך את המערכת ליותר אטרקטיבית (שיצטרכו להחליף פחות בת"א). למרות זאת, כבר עכשיו העצירה בסבידור ארוכה יותר מהעצירה בתחנות אחרות באופן קבוע, בכל הקווים.
אחרי חישמול ב"ש-לוד יחשמלו את כל השלוחות.
תוכנית החישמול בין ירושלים לכרמיאל תחשמל את קו החוף. האתגר היחיד יהיה חישמול הקו לבאר שבע כי אחריו מדובר בהתאמת השלוחות לליבת הרשת.
&nbsp
אין מקום לקווי דיזל בישראל כי בלב המערכת עדיף שכל הקווים יותאמו לתנאים באיילון ובשולי המערכת נוסעי קו הנגב המערבי לא ישלימו עם קטיעת הרו באשקלון כשהתרגלו לרכבת ישירה לתל אביב, וקווי רכבת העמק וטבריה דרך מסילת עירון יגיעו בסופו של דבר לאיילון המקורה וכנ"ל קו אילת כך שאפילו השאטל לדימונה לא ישאר דיזל.
&nbsp
אם המסילה המזרחית לא תחושמל רכבותיה תהיינה נטל על קו החוף צפונית לחדרה ורכבות עירון (אינני מאמין שיוותרו על חיבור בינה לחדרה מערב) ממילא יגיעו לאיילון. ברשת מחושמלת יחשמלו גם את רכבות המשא למעט אולי קו צין ואין מניעה להפעיל רכבות דיזל וחישמול עילי על מסילת משא כמו המסילה המזרחית.
&nbsp
&nbsp
 

bralor4247

New member
מטרו צהוב יפתור את כל הבעיה

הרעת שירות בשרון לעומת היום, לא לעומת 2020
אבל זו לא בדיוק הרעת שירות, כי כיום אין קישור מהיר בין כפר סבא והוד השרון לת"א דרך הרצליה וב-2020 ו 2040 כן יהיה קישור כזה.
כיום הרי קיימת רק הדרך הארוכה לת"א וב-2020 יהיו שתי רכבות בדרך הארוכה ושתיים בדרך הקצרה ואילו ב-2040 שלוש בדרך הארוכה ושלוש בדרך הקצרה.
כך שמעשית אין כאן באמת הרעת שירות.

וכן - מדובר ברכבות לשעה לכל כיוון.
מטרו צהוב יפתור את כל הבעיה
כ"ס והוד השרון דרך רמת השרון, רמת החייל ותל אביב
 

Ccyclist

Well-known member
המטרו הצהוב מיותר אם יתנו ללולאת השרון 6 רכבות לכיוון בשעה.

מטרו צהוב יפתור את כל הבעיה
כ"ס והוד השרון דרך רמת השרון, רמת החייל ותל אביב
המטרו הצהוב מיותר אם יתנו ללולאת השרון 6 רכבות לכיוון בשעה.
זה ה"מטרו" ההזוי ביותר בתוכנית. התוואי מקביל מדי לאיילון והשלוחות יוצרות כפילות עם הקווים הפרבריים.
&nbsp
אפילו המטרו ההיקפי (שעדיף שיהיה רק"ל) תורם משהו לתחבורה לעומתו.
 

bralor4247

New member
מי דיבר על הקטע באיילון?

המטרו הצהוב מיותר אם יתנו ללולאת השרון 6 רכבות לכיוון בשעה.
זה ה"מטרו" ההזוי ביותר בתוכנית. התוואי מקביל מדי לאיילון והשלוחות יוצרות כפילות עם הקווים הפרבריים.
&nbsp
אפילו המטרו ההיקפי (שעדיף שיהיה רק"ל) תורם משהו לתחבורה לעומתו.
מי דיבר על הקטע באיילון?
דיברתי על הקטע במספר סבא, הוד השרון אמת השרון לתל אביב. יתכן ויש להזיז באזור תל אביב מערב יותר, אבל יסיע לתושבי השרון עם הפקקים בבוקר ובערב
 

bralor4247

New member
אין דרך להגיע ממרכז הוד השרון לתחנות הרכבת בלי ליסוע בניגוד

המטרו הצהוב מיותר אם יתנו ללולאת השרון 6 רכבות לכיוון בשעה.
זה ה"מטרו" ההזוי ביותר בתוכנית. התוואי מקביל מדי לאיילון והשלוחות יוצרות כפילות עם הקווים הפרבריים.
&nbsp
אפילו המטרו ההיקפי (שעדיף שיהיה רק"ל) תורם משהו לתחבורה לעומתו.
אין דרך להגיע ממרכז הוד השרון לתחנות הרכבת בלי ליסוע בניגוד
ועובדה שלאחר ניתוח מעמיק של מומחים הגיעו למסקנה בכל החלופות להעביר את המטרו בכ״ס ובהוד השרון. כנראה לא הזוי בכלל
 

Ccyclist

Well-known member
ויש משהו מאד מיותר ברכבות שעתיות מירושלים ואשקלון לנהריה.

משהו מאד מוזר במפה - 3 רכ' לשעה בלבד במסילת השרון ?
על הצד הטוב התיכנון ל 26 רכבות באיילון ב2040 לא מגרד את 48 הסלוטים של שתי המסילות הכפולות המחושמלות בעידן המסילה הרביעית אבל מה שקורה עם השירות הפרברי הקיים כבר כיום בשרון מעורר דאגות כי מה הטעם ברשת מפותחת אם מפקירים את ליבת אזור היוממים הקיים לשירות ברמת שנת 2000 ב 2040 ?
&nbsp
כמו כן מוזר שלא מפנים את קו רושלים רשל"צ לאשקלון כדי לתגבר את התדירות שבין אשקלון לרשל"צ ולאפשר לתושבי ירושלים גישה מהירה לחופים שאינם בגוש דן (וגישה לתיירי הקרוזים מנמל אשדוד לירושלים) ושאין תיכנון לקו ירושלים - באר שבע כשהמטרה המוצהרת היא טיפוח הערים הגדולות. בבאר שבע עצמה חבל שאין תיכנון להפעלה (לפי צורך בלו"ז) בחיוג של הקטע בין באר שבע לעיר הבהדים ובמקום מתוכנן קו שאטל שיעמוד שומם בימי השבוע ויהווה טירחה להעברת ציוד בימי הפעלתו בניגוד לנוחות של המשך קווי באר שבע.
ויש משהו מאד מיותר ברכבות שעתיות מירושלים ואשקלון לנהריה.
מבחינת הנוסע עדיף שתהיה תדירות גבוהה יותר בקווים לאיילון והחלפה ביניהם במקום שפעם בשעה תגיע רכבת שתעשה מסלול שממילא ניתן לעשות אותו מספר פעמים בשעה עם החלפה בודדת.
&nbsp
מנטאליות של מכל מקום לכל מקום חוטאת ליתרונות של מערכת רכבתית מבוססת קווים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה