מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים

מצב
הנושא נעול.

aryeri

New member
מעניין ביותר :) תודה רבה! חיוך עלה לי על הפנים...

בעמוד 207 של חוות הדעת הסביבתית מופיעה מפה מעניינת על
השירות הרכבתי המתוכנן ב-2040:
מעניין ביותר :) תודה רבה! חיוך עלה לי על הפנים...
כמה שחיפשתי מפה כזאת שמדברת על הרבה מעבר ל-2020 שנמצאת כבר מעבר לפינה...

שימו לב שמסילות הרכבת לערד, לירוחם ולעיר הבה"דים שדובר עליהן - חסרות פה במפה...
אני הייתי הולך גם על קו של פעם או פעמיים בשעה של ירושלים - עפולה - טבריה.
המסילה המגוחכת ביותר בעיניי היא בית שאן - חמת גדר... לו היו מאריכים את המסילה דרך הבקעה לירושלים היא היתה רלוונטית אבל כאן לא נראה ככה... למה 2 רכבות לשעה? :)

בפרוזדורמ האיילון יצטרכו פה לדעתי 6 מסילות לפחות. יש מטרופולין דומה לתל אביב והוא בריסל. שם יש 6 מסילות. צריכים איזה 12 רציפים בתל אביב סבידור מרכז בשביל זה...

ויש פה משהו מאוד מאוד חסר... קו ירושלים - באר שבע דרך 431... זה מאוד מאוד נדרש!!! יסכימו כולם...
 
דווקא יש במפה מסילה בין באר שבע צפון לעיר הבה"דים

מעניין ביותר :) תודה רבה! חיוך עלה לי על הפנים...
כמה שחיפשתי מפה כזאת שמדברת על הרבה מעבר ל-2020 שנמצאת כבר מעבר לפינה...

שימו לב שמסילות הרכבת לערד, לירוחם ולעיר הבה"דים שדובר עליהן - חסרות פה במפה...
אני הייתי הולך גם על קו של פעם או פעמיים בשעה של ירושלים - עפולה - טבריה.
המסילה המגוחכת ביותר בעיניי היא בית שאן - חמת גדר... לו היו מאריכים את המסילה דרך הבקעה לירושלים היא היתה רלוונטית אבל כאן לא נראה ככה... למה 2 רכבות לשעה? :)

בפרוזדורמ האיילון יצטרכו פה לדעתי 6 מסילות לפחות. יש מטרופולין דומה לתל אביב והוא בריסל. שם יש 6 מסילות. צריכים איזה 12 רציפים בתל אביב סבידור מרכז בשביל זה...

ויש פה משהו מאוד מאוד חסר... קו ירושלים - באר שבע דרך 431... זה מאוד מאוד נדרש!!! יסכימו כולם...
דווקא יש במפה מסילה בין באר שבע צפון לעיר הבה"דים
 

Ccyclist

Active member
יש מסלול שאינו נכנס לב"ש מרכז, לא מסילה.

דווקא יש במפה מסילה בין באר שבע צפון לעיר הבה"דים
יש מסלול שאינו נכנס לב"ש מרכז, לא מסילה.
המסילה תתפצל מהמסילה הקיימת לרמת חובב, דרומית לתחנות באר שבע. הייצוג נכון לדיאגרמה אך לא למסילה בדיוק כפי שאילת מיוצגת מזרחית לדימונה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חמת גדר בכלל לא נראה לי הגיוני, אני הייתי מחבר את רכבת העמק

מעניין ביותר :) תודה רבה! חיוך עלה לי על הפנים...
כמה שחיפשתי מפה כזאת שמדברת על הרבה מעבר ל-2020 שנמצאת כבר מעבר לפינה...

שימו לב שמסילות הרכבת לערד, לירוחם ולעיר הבה"דים שדובר עליהן - חסרות פה במפה...
אני הייתי הולך גם על קו של פעם או פעמיים בשעה של ירושלים - עפולה - טבריה.
המסילה המגוחכת ביותר בעיניי היא בית שאן - חמת גדר... לו היו מאריכים את המסילה דרך הבקעה לירושלים היא היתה רלוונטית אבל כאן לא נראה ככה... למה 2 רכבות לשעה? :)

בפרוזדורמ האיילון יצטרכו פה לדעתי 6 מסילות לפחות. יש מטרופולין דומה לתל אביב והוא בריסל. שם יש 6 מסילות. צריכים איזה 12 רציפים בתל אביב סבידור מרכז בשביל זה...

ויש פה משהו מאוד מאוד חסר... קו ירושלים - באר שבע דרך 431... זה מאוד מאוד נדרש!!! יסכימו כולם...
חמת גדר בכלל לא נראה לי הגיוני, אני הייתי מחבר את רכבת העמק
לרשת הירדנית ופותח סוף סוף מחדש תנועה רכבתית בינלאומית מ/אל ישראל, הספיק לנו להיות רכבת אי, הלא מחוברת לשום מקום. ומחבר אילת למצרים
 

Bus Nerd

Active member
חמת גדר זה קל מבחינה סטוסטורית

חמת גדר בכלל לא נראה לי הגיוני, אני הייתי מחבר את רכבת העמק
לרשת הירדנית ופותח סוף סוף מחדש תנועה רכבתית בינלאומית מ/אל ישראל, הספיק לנו להיות רכבת אי, הלא מחוברת לשום מקום. ומחבר אילת למצרים
חמת גדר זה קל מבחינה סטוסטורית
כי זה בתוואי של רכבת העמק ההיסטורית.
&nbsp
חיבור רשת הרכבות הירדנית והמצרית לישראל לא יקרה בעשורים הקרובים בגלל המצב הפוליטי באיזור.
&nbsp
חוץ מזה, הרשת הירדנית לא מאוד מפותחת גם ככה, רוב מסילותיה בכלל ברוחב צר ולא רוחב תקני, והחיבור צפונה לאירופה מירדן עובר דרך סוריה (ואני לא חושב שמצב המסילות בסוריה תקין אחרי כל כך הרבה שנים של מלחמה).
&nbsp
מבחינת מצריים, אין רכבות בסיני, ולמיטב ידיעתי הרשת המצרית לא מחוברת לאף מדינה אחרת.
&nbsp
אבל היי, מבחינה ישראלית יש לנו תוכניות מוכנות לחיבורים האלו, גם לירדן וגם ללבנון (למרות שלבנון פירקה את כל רשת המסילות שלה).
 
חמת גדר לא ישימה כלל

חמת גדר זה קל מבחינה סטוסטורית
כי זה בתוואי של רכבת העמק ההיסטורית.
&nbsp
חיבור רשת הרכבות הירדנית והמצרית לישראל לא יקרה בעשורים הקרובים בגלל המצב הפוליטי באיזור.
&nbsp
חוץ מזה, הרשת הירדנית לא מאוד מפותחת גם ככה, רוב מסילותיה בכלל ברוחב צר ולא רוחב תקני, והחיבור צפונה לאירופה מירדן עובר דרך סוריה (ואני לא חושב שמצב המסילות בסוריה תקין אחרי כל כך הרבה שנים של מלחמה).
&nbsp
מבחינת מצריים, אין רכבות בסיני, ולמיטב ידיעתי הרשת המצרית לא מחוברת לאף מדינה אחרת.
&nbsp
אבל היי, מבחינה ישראלית יש לנו תוכניות מוכנות לחיבורים האלו, גם לירדן וגם ללבנון (למרות שלבנון פירקה את כל רשת המסילות שלה).
חמת גדר לא ישימה כלל
בתוכנית הנוכחית לפארק טבע ותיירות חמת גדר, שוריינה רצועה לרכבת. הרצועה הזו מבוססת על התוואי ההיסטורי, כלומה המסילה לחמת גדר מגיעה משטח ירדני ויוצאת לשטח ירדני. אין שום סיכוי שזה יקרה (כפי שכתבת בעצמך).
האם אין קשר מסילתי בין מצרים וסודאן?
 

Bus Nerd

Active member
לפי המפות שברשותי, אין קישור רכבתי בין מצריים וסודן

חמת גדר לא ישימה כלל
בתוכנית הנוכחית לפארק טבע ותיירות חמת גדר, שוריינה רצועה לרכבת. הרצועה הזו מבוססת על התוואי ההיסטורי, כלומה המסילה לחמת גדר מגיעה משטח ירדני ויוצאת לשטח ירדני. אין שום סיכוי שזה יקרה (כפי שכתבת בעצמך).
האם אין קשר מסילתי בין מצרים וסודאן?
לפי המפות שברשותי, אין קישור רכבתי בין מצריים וסודן
הקצה הדרומי של המסילות במצריים נמצא ב־Aswan והצפוני של סודן נמצא בWadi Halfa, שניהם לחופי אגם נאצר אבל עם מרחק לא מבוטל (ואגם גדול) ביניהם.
&nbsp
גם קישור ללוב אין. הrailhead המערבי המצרי מגיע עד הגבול עם לוב, ועוצר שם - אין רכבות פעילות בלוב.
&nbsp
עדיין מבחינה סטוסטורית רכבת לחמת גדר (או צמח) קלה יותר, כי לא צריך לאשר את כל התוואי מחדש, רק בכמה מקטעים בודדים שצריך להסיט אותו כך שיעבור בצד הישראלי. זה אפשרי. כמובן הסיכוי שהרכבת תגיע לצמח גדול יותר מהסיכוי שהרכבת תגיע לחמת גדר, ובכל מקרה לא ממש שווה להאריך את הרכבת עד שם אז הסיכוי לשניהם נמוך גם ככה. ולמרות זאת, האפשרות קיימת. (וזה בלי להכיר את התוכניות שדיברת עליהן, שיש מצב שהן בהחלט מכריזות שבחמת גדר אין סיכוי לרכבת, אבל לא אומרות שום דבר על צמח)
 

luckydude

Member
הערות...

חמת גדר לא ישימה כלל
בתוכנית הנוכחית לפארק טבע ותיירות חמת גדר, שוריינה רצועה לרכבת. הרצועה הזו מבוססת על התוואי ההיסטורי, כלומה המסילה לחמת גדר מגיעה משטח ירדני ויוצאת לשטח ירדני. אין שום סיכוי שזה יקרה (כפי שכתבת בעצמך).
האם אין קשר מסילתי בין מצרים וסודאן?
הערות...
אם יבנו רכבת לחמת גדר יבנו מעקפים לתוואי שמחוץ לישראל. עם זאת, לדעתי הסיכוי שהתוואי הזה ייצא לפועל בעשרות השנים הבאות, אם בכלל, הוא אפסי.
&nbsp
גם אם היה חיבור בין מצרים לסודן הוא לא יהיה יעיל מיכיוון שבמצרים רוחב המסילות הוא תקני ובסודן הוא צר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר בכל זאת

הערות...
אם יבנו רכבת לחמת גדר יבנו מעקפים לתוואי שמחוץ לישראל. עם זאת, לדעתי הסיכוי שהתוואי הזה ייצא לפועל בעשרות השנים הבאות, אם בכלל, הוא אפסי.
&nbsp
גם אם היה חיבור בין מצרים לסודן הוא לא יהיה יעיל מיכיוון שבמצרים רוחב המסילות הוא תקני ובסודן הוא צר.
אפשר בכל זאת
קיימים שלל אפשרויות להחלפת מסילות
 

Ccyclist

Active member
למסחר בנפחים גדולים אפשר לשוט מפורט סואץ לפורט סודאן.

אפשרי כמובן אבל מסורבל ולא כ״כ פרקטי בין שתי מדינות עניות
שכך או כך אין בינהן הרבה מאוד מסחר.
למסחר בנפחים גדולים אפשר לשוט מפורט סואץ לפורט סודאן.
 
שאלה: חניון ל7000 איש, איך בדיוק זה יעבוד?

מסמכי תכנית נתיבים מהירים-תתל 67-מרכז תחבורה משולב שפיים
באתר נתיבי איילון:
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/204.aspx[/URL]
זה כולל את החיבור לרעננה (כביש 541) וכן תכנון תחנת רכבת.
שאלה: חניון ל7000 איש, איך בדיוק זה יעבוד?
לדוגמה: מה המרחק מהחנייה הרחוקה ביותר לרכבת?
 
יהיה מבנה עם מספר קומות. הלובי של תחנת הרכבת יהיה במבנה

שאלה: חניון ל7000 איש, איך בדיוק זה יעבוד?
לדוגמה: מה המרחק מהחנייה הרחוקה ביותר לרכבת?
יהיה מבנה עם מספר קומות. הלובי של תחנת הרכבת יהיה במבנה
והגישה לרציפים תהיה באמצעות גשר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה