מסמך מרתק...

מסמך מרתק...

גלשתי היום והגעתי אל הבלוג של polkadotcreations, ובאופן ספציפי אל רב שיח בנושא - בעלות שיתוף ואשמה. תקציר - polkadotcreations העלתה בפליקר שלה תמונות של טכניקת סקינר בלנד חדשה, ויש מי שטוענים שהיא הטכניקה שאותה הדגים דן קורמייר בסינרג'י. polkadotcreations טוענת שאין זו אותה טכניקה, ושהטכניקה אותה היא מציגה היא פרי יצירתה. סביב הנושא הזה התפתח רב שיח. הדעות מרתקות. אומנם באנגלית, אבל לא פיספסתי אף מילה. פשוט מרתק. לדעתי - לא לפספס.
 

מ ר י ם1

New member
תודה,

כל מה שכבר נכתב גם כאן ויכתב עוד הרבה, כמובן בהרבה גרסאות.
 
מעניין ביותר קרן

נתקלתי בפוסט שהיא העלתה לגבי הטכניקה של דן קורמייר והאמת שהופתעתי. השתתפתי בסדנה של דן קורמייר בSynergy והוא מאוד חשדני לגבי פרסום עבודותיו והדרכותיו ואף ביקש מהמשתתפים שלא לצלם כלל בזמן ההדגמה. הוא הרשה לצלם רק בסופה ורק את התוצרים הסופיים. מי שמתעניין בכל נושא ה-sharing של נושאים כאלו ואחרים בהקשר הלימוד וההדרכה יפיק כמה תובנות מהרשומה שלה, העניין חשוב מאוד. גם קים קבנדר העלתה לא מזמן רשומה דומה לנושא זה של העתקה וחיקוי בבלוג שלה. נשאלתי גם אני האם אוכל ללמד את הטכניקות שלמדתי בחו"ל ותשובתי היתה פשוט אינני יכולה. האמנים מבקשים בכל לשון שלא ללמד מה שהם לימדו על מנת שלא יקום איזה תלמיד "חכמולוג" ויעלה בתומו מערך שיעור לאינטרנט, וגם כי אינני רוצה לפגוע בסיכוייהם להגיע לארץ וללמד תורתם. ממליצה בחום (למרות האנגלית) לקרוא את הקישור שנתנה קרן.
 

יקנעמית

New member
../images/Emo13.gifאולי מישהי מרימה את הכפפה ו........

מתנדבת לתרגם את העיקר לאנגלית??? אני אישית אהיה אסירת תודה.
 
לא רק התרגום של הרשומה הזו חשוב

ליסה העלתה פוסט לפני כמה שבועות וחשפה נסיון שלה "לשחק" עם הטכניקה שלימד דן קורמייר. היא העלתה תמונה שהראתה כיצד בנתה את הסקינר בלנד שלה (שלא הוצג עצמו בסדנא אלא היה וריאציה על אותו נושא) ולפי הבנתי נציג/ה חביב מ"משטרת הזכויות" פנה אליה ותקף אותה על הפרת זכויות יוצרים. מכיוון שהטכניקה הזו עצמה נבנתה על סקינר-בלנד של ג'ודית סקינר, העניין רגיש ביותר. גם דן לא המציא את הסקינר בלנד ולכן הגבול בין יצירה שהיא "שלך" ובין יצירה שנסמכה על המצאה של מישהו אחר - לא ברור כל כך. הפוסט הזה מדבר על הצגת הדעה האישית של ליסה ביחד עם תגובות של אנשים המצדדים במה שעשתה או שוללים את זכותה לעשות זאת. ליסה הזמינה את הגולשים להביע את דעתם בנושא ו-66 תגובות התקבלו.
 
תובנה קצרצרה שלי - לא קראתי הכל (כמובן)

קפץ לי לעיניים משפט אחד של ליסה קלארק :- What if Judith Skinner had decided to keep her blend a closely-guarded secret? What if the only people who enjoyed the ability to experiment and build on her technique were those who took a class with her? Our community and our artwork would be greatly diminished for it. ובתרגום (חופשי) : מה אם ג'ודית סקינר היתה שומרת לעצמה את הטכניקה של מעבר הצבעים כסוד כמוס? מה אם היחידים שהיו יכולים להנות מהאפשרות לנסות ולבנות בטכניקה הזאת היו אלו שעשו אצלה סדנא אישית? היכולת האמנותית של כל הקהילה הזאת היתה נשארת הרבה יותר מצומצת. והיא מחזקת את הטענה ע"י דבריה של קתלין דסטין :- You as artists and craftsmen MUST be open, sharing, and eager to help other artists/craftsmen. Believe it or not, it hurts YOU and the whole community when you are secretive about what you do. no one else can or should want to do what I do specifically, so I do not feel threatened by teaching the techniques surrounding it. After all, wise King Solomon said in the book of Ecclesiastes in the Bible, “There is nothing new under the sun,” so who am I to think that the techniques I use cannot be discovered independently by someone else, or be done even better by someone else וגם זה בתרגום חופשי שלי: אמן חייב להיות פתוח, משתף ולהוט לעזור לאמנים אחרים. תאמין או לא, אבל זה פוגע בך ובכל הקהילה כאשר אתה שומר בסוד מה שאתה עושה. אף אחד אחר לא יכול , או ירצה, לעשות בדיוק מה שאני עושה.לכן איני מרגישה מאוימת כשאני מלמדת טכניקות. כבר אמר שלמה המלך , החכם מכל אדם," אין חדש תחת השמש", אז מי אני שאחשוב שהטכניקה שאני משתמשת בה לא יכולה להתגלות ואולי אפילו להיעשות יותר טוב ע"י מישהו אחר.
 

יקנעמית

New member
אמממממ...הבנתי. תודה......

מזוית הראיה שלי יש כאן שתי טכניקות. האחת...סקינר בלנד לא חדשני בכלל שאני עושה אותו כבר כמה חדשים ואפילו לימדתי אותו את תלמידותי.אני קוראת לו סקינר לעצלנים ואין כאן סיכונים של קבלת צבע עכור-בעעעע משהו ....אתן בטח יודעות למה שאני מתכוונת. אלה מה, וזה באמת חדשני בעיני, זה הרעיון של בניית הגוונים בסקינר עצמו ועל זה בטח שלא חשבתי מעולם. נו, טוב, מה שמגיע מגיע וכל הכבוד לממציא. אז מה יש לנו??? סקינר בלנד ו...... קורמייר בלנד????
או דן בלנד??? יותר קל להיגוי ולזכרון. לחדשות שביננו.....הצעת יעול..... כל מעבר צבעים שהוא....תיכך בתחילת ההעברה במכונה....שימו מתחתו משטח שקוף.....תקבלו כמות כפולה של המשטח. שימו משטח לבן....תקבלו משטח פסטלי. שימו משטח כסף....גוון מעניין אחר. משטח זהב....כ"ל וכו' וכו 'וכו'.
 
וממש מותר

להשתמש ברעיון הזה?... (שמשטרת הפולימרי לא תעצור אותנו...) אחלה רעיונות אתי'לה!!
 

barley6

New member
אתי, תודה רבה על הרעיון

כ"כ פשוט , כ"כ חכם.. מודה שלא חשבתי על זה
שודרגתי... תודה
 
לא כל-כך הבנתי מה הייחודיות

של משטח מעבר הצבעים הזה.... זה נראה כמו משטח פסים/מעבר צבעים מוכר. אשמח להארות
ותודה לך קרן
 
נדמה לי שטניה כבר לפני כמעט שנתיים יצרה כאן

משטח פסים מרהיב. אבל הדיון עצמו נשאר רלבנטי בלי להתייחס לטכניקה כזאת או אחרת.
 
סיגל - כמו שאמרת בלי קשר לדיון...

תסתכלי בפליקר של ליסה איך היא בונה את המשטח, ותראי שהוא שונה מזה של ג'ודית סקינר, זה שאנחנו רגילות בו.
 
הסתכלתי עוד קודם

אבל לתוצאה הזו של הפסים אפשר להגיע בעוד כל מיני דרכים..... לתוצאת הזו שהיא הגיעה אליה יש איזו שהיא ייחודיות או שהייחודיות היא רק "הדרך"?
 
את צודקת,

ובאשר לייחודיות - נדמה לי שעל שני הדברים ניתן לטעון ל'ייחודיות', אבל אני לא הייתי נכנסת לזה כלל.
 
למעלה