מסלולי שפות זרות בחיל המודיעין

Painted Boy

New member
מסלולי שפות זרות בחיל המודיעין

קראתי את המאמר על המסלול הזה, ורציתי לשאול, מהם בדיוק המבחנים לתרגום והאזנה, אחרי המבחן שעושים לכולם, המבחן באנגלית, וגם רציתי לשאול מהן הדרישות להתקבל למסלול הזה, למשל: כמה קב"א ועוד. אה, וגם כמה מלש"בים הצבא לוקח למסלול הזה והאם יש סיכוי טוב להתקבל אליו. תודה.
 

yael264

New member
המבחנים.

דבר ראשון, ישנם מבחנים ראשוניים למסלול שפות זרות. מסלול השפות הזרות מתפצל לשלושה זרמים - האזנה, עיבוד ותרגום. זמן-מה לאחר המבחנים הראשוניים, חלק מהמועמדים מקבלים זימון למבחנים נוספים - שהם לעיבוד ולתרגום. מי שמועמד להאזנות מוזמן ישירות לראיון ואינו נדרש למבחנים נוספים בכתב. המבחנים המתקדמים הם לא באנגלית, אלא בעברית. מי שעובר גם אותם, מוזמן לראיון. הדרישות לקבלה למסלול הם כנראה כמו הדרישות לכל מסלול במודיעין.נדמה לי שמדובר בקב"א 52+. אם יש לך שליטה טובה באנגלית, או בשפה זרה כלשהי - יש לך סיכוי לא רע להתקבל. אם אתה דובר שפה נדירה (ומבוקשת), מה טוב.
 

Painted Boy

New member
הם יזמנו אותי למבחנים הראשוניים

על סמך הקב"א שלי? אמרתי באימות הנתונים שהאנגלית שלי היא קצת פחות משפת אם, האם זה יעזור?
 

yael264

New member
לאו דווקא.

הם לא מזמנים רק לפי הקב"א והם גם לא מזמנים את כולם. בדר"כ מזמנים כאלו שדוברים גם שפות אחרות מלבד אנגלית, או שדוברים אנגלית כשפת אם. עם זאת, קרו כל מיני מקרים. ישנם גם מקרים של אנשים שהצהירו על אנגלית כשפת אם ולא זומנו, כך שהבחירה נעשית די באקראי. אל דאגה, יש עוד הרבה דגים בים. קיימים מספיק מסלולים במודיעין, גם שלא קשורים לשפות.
 
יש גם כאלה ש..

לא הצהירו על אנגלית כשפת אם ולא כלום וקיבלו
נסתרות הן דרכי הצבא...
 

Painted Boy

New member
עוד שאלה.

אם יצא שאני מתאים למסלול הזה, והצו הראשון שלי היה ב-17 למאי, מתי, בערך, אני אמור לקבל את הזימון שלי?
 
חחחח מה מאוחר בזה?

עשית לפני יומיים וחצי את הצו ראשון שלך, חוצמזה התקופה הזאת של הקיץ זה המיונים הראשוניים למסלולים במודיעין . אני אישית עשיתי מיונים לשפות לועזיות בתחילת ספטמבר ואני מניחה שהיו עוד לפני... אח"כ יש ראיונות וכל השלבים היותר מתקדמים. אם אתה חושב שאתה מתאים במיוחד, מציעה לך כבר לשלוח פקס ליחידת האיתור של חיל המודיעין, כדי שלא תפספס.
 

Painted Boy

New member
התכוונתי, מתי אני אמור לקבל

את הזימון בדואר, לא התאריך של המיון עצמו.
 

a a a a a a a

New member
לא הייתי בונה על זה

למודיעין יש נטייה לשלוח זימונים ברגע האחרון. בפעם הראשונה שקיבלתי זימון למבחנים קיבלתי אותם יום לפני המועד
 
למעלה