מסכים עם יחיאב

אלי כ ה ן

New member
איפה יחיאב הזכיר החלפת שבויים?

יש כל מיני דרכים איך להשיב את החטופים: יש שיגידו שיש להשתמש בדרך הצבאית (שאותה כבר ניסינו ואולי לא מספיק), ויש שיגידו שיש להשתמש בלחץ מדיני (דהיינו ע"י שימוש בהחלטת האו"ם 1701 הקוראת במבוא שלה להשבת החטופים - ללא תנאי), ויש שיגידו שיש להשתמש בדרך מודיעינית-נסתרת, ויש שיגידו שיש להשתמש בדרך של פיתוי כספי (כפי שנעשה עד כה גם עם רון ארד ללא הצלחה), ויש שיגידו שיש להשתמש בדרך של משא-ומתן, ויש שיגידו שכל הדרכים לגיטימיות. אבל... יש קונצנזוס מלא מקיר אל קיר (המיוצג ע"י לא פחות מ-110 חברי כנסת) אשר לפיו - במסגרת הדרך הלגיטימית (שאותה כל אחד רואה לנכון כמפורט לעיל) - יש לעשות הכל(!) כדי להשיב את החטופים. האם יש על כך מחלוקת בכלל? כעת שים לב: יחיאב טען שזה פשוט אידיוטי לגמרי לקרוא לראש הממשלה לפעול להשבת החטופים, כלומר לקרוא לראש הממשלה לעשות את מה שלגביו יש קונצנזוס מלא! זה בערך כמו לקרוא לראש הממשלה "לעשות הכל למען מדינת ישראל"... זה נראה לך נורמלי בכלל?
 
אני חושב שהן הדיון

אודות העצרת עצמה בה נכחתי, והן הדיון לכאורה של החלופות הוא דיון כמעט ריק. יש מן הטענות הנכונות בדברי יחיאב אך לא מהסיבות הנכונות. ראה התייחסותו לעיל" של יו"ר ארגון אלמג"ור (נפגעי פעולות איבה) מאיר אינדור לכל בר דעת ברור שמאחורי העצרת יש אמירות סאב-טקסט של הישראליות. לכל מי שאיננו זוכמייר מתחיל ברור שהעצרת הזו היתה למעשה לחץ מוזמן מטעם ממשל אולמרט שכמובן מיהר כל כך יפה ל"הכחיש" את עסקת הדמים של ה-900 מחבלים שבלי כל צל ספק שישוחררו . העובדה שיריב אופנהיימר בעורף את עוזי דיין בחזית ליהגו אודות "כל מחיר" שצריך לשלם מסביר לנו את ההבדל בין הניואנסים של יש הבדל בין המשפט לעשות הכל! בו כנראה 100 אחוזים מהיהודים-בישראל לבין "כל מחיר". זה מה שאומר אינדור: ארגון אלמגור מביע חשש כי ההפגנה לשחרור החטופים המתקיימת הערב, אינה אלא קמפיין להכשרת דעת הקהל לקראת עיסקת שחרור מחבלים. יו"ר ארגון אלמגור מאיר אינדור מביע חשש כי ההפגנה לשחרור החטופים המתקיימת הערב, אינה אלא קמפיין להכשרת דעת הקהל לקראת עיסקת שחרור מחבלים. הבסיס לחשדותיו של אינדור היא מעורבותם של יוסקה גרופ ועוזי דיין בקמפיין משפחות החטופים. כזכור יוסקה גרופ נחטף ושוחרר במחיר שחרור מעל 1000 מחבלים. אינדור מציין כי העיסקה באה בעקבות קמפיין רגשי שניהלה אמו של גרופ ושבפניו איש לא עמד. שחרור המחבלים טוען אינדור הוביל לכך ש'אמהות נוספות איבדו את ילדיהן'. שותף נוסף לקמפיין כאמור הוא עוזי דיין בעל "רקורד בהכשרת שרצים ופתרונות בעייתיים בעיני הציבור", כלשון אינדור. דיין ביחד עם שר המשפטים לשעבר חיים רמון, הובילו את קמפיין גדר ההפרדה "הם שם ואנחנו פה", אומר אינדור. הוא מוסיף כי דיין היה אחד מהקצינים הבכירים שהובילו בתוך צה"ל את הסכמי אוסלו ובהיותו אלוף פיקוד המרכז לחם נגד ראש הממשלה דאז נתניהו ש'התמהמה' במסירת חברון. דיין לטענתו הוא שדאג שהפלשתינים יקבלו את חברון. דיין הוא היועץ הראשי למשפחות החטופים, נסע עימם למסע הסברה ולאיסוף כספים והוא אינו רואה פסול בשחרור מחבלים, טוען אינדור, והמטרה שהציב דיין היא הכשרת דעת הקהל לשחרור החטופים בכל מחיר. אינדור קורא למפגינים לתבוע מהממשלה להמשיך בלחימה בחיזבאללה עד שחרור החיילים החטופים ולומר לא לשחרור מחבלים תמורתם. הוא גם מציע להעזר ברשימות המחבלים שאותם מבקש החיזבאללה לשחרר, ולאיים להפעיל נגדם את עונש המוות הקבוע בחוק.
 

אלי כ ה ן

New member
כל מה שכתבת אפשרי אך בלתי-מוכח

ובכל מקרה - אין לו שום קשר עם ביקורתו של יחיאב כלפי אלו הקוראים לראש הממשלה לעשות הכל להשבת החטופים, שכן ביקורת זו של יחיאב תישאר תקפה אפילו אם תיאוריית הקונספירציה שהעלית תתאמת...
 
למעלה