מסך LCD וגרפיקה

מסך LCD וגרפיקה

שלום. קניתי מסך LCD 17 אינטש', ובחלק מהמשחקים הגרפיקה קופצנית. האם זה בגלל המסך? ואם כן, מה אפשר לעשות? תודה
 
הפתרון

ה directX מכניס קצב רענון משלו. מסכי LCD תומכים בד"כ רק בקצב של 60Hz , וזה קצב הרענון במערכת עצמה. אבל directX מכניס קצב שונה ולכן חלק מהגרפיקה קופצת. הפתרון הוא להריץ dxdiag (מתוך תפריט ההתחלה - הפעל) לבחור בלשונית האחרונה (עזרה נוספת) להקיש על "עקוף" ושם לבחור במפורש בקצב רענון 60 . זה עוזר
 

nissim tr

New member
מוזר ../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif

הרי במסכי LCD אין קצב רענון... קצב רענון הינו תכונה של מסכי CRT ואמותיהם הטלויזיות. ישנו למעשה קצב רענון אנכי ואופקי אבל בדרך כלל מתעסקים רק עם האנכי. מסך הCRT בנוי בצורה כזו: ישנו "תותח אלקטרונים" בצד ה"עמוק" של המסך והוא דואג "לירות" אלקטרונים על שכבה של חומר זרחני בקידמת המסך, ממש לפני הזכוכית. עקב הפגיעות החומר הזרחני זוהר אך רק למשך זמן ממש ממש קצר כך שיש צורך לחזור ולרענן את המסך אחר הוא פשוט יהפוך לשחור שבריר שניה אחרי שהתמונה הופיעה. קצב הרענון הוא למעשה מספר הפעמים שמתרחש רענון, בשניה. לדוגמה 60 הרץ פירושו 60 רענונים בשניה. מסכי LCD לאומת זאת בנויים בטכנולוגיה אחרת ואינם דורשים רענון! בצד ה"עמוק" שלהם ישנה תאורה ואז ישנה שכבה של גבישים נוזליים (LIQUID CRYSTAL) שעקב הפעלת מתח חשמלי משנים את זוויתם ועוברים בין מצב של אפשור מעבר האור למצב של חסימתו.... טוב זה מה שלימדו אותי לפחות וזה הסבר ממש מופשט... אבל זה אמור להסביר למה למושג קצב רענון לא אמור ליהיות רלווינטי כשמדברים על מסכי LCD....
 
כי לגבישים האלה לוקח זמן לשנות צבע,

והם משנים אותו יותר לאט מאשר צגי CRT - והדבר מורגש ופוגע בהנאה מסרטים\משחקים, תנסה על מערכת שיש לה צג LCD להכנס להגדרות של הכרטיס מסך\מסך ותראה שקצב הריענון המקסימלי הוא 65 (עכשיו התחילו לצוץ גם מסכי LG עם קצב ריענון של 85 אבל רק לאחרונה). לעומת זאת מסכי CRT טובים מגיעים גם ל 120 ול -160 ברזולוציות המתאימות.
 

point2i

New member
|../images/Emo45.gif שמע אתה קרוע.. לאללה ,סחתיין

 
למעלה