מסילת לוד-נען וקיבוץ נען

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
מסילת לוד-נען וקיבוץ נען

מסילת לוד-נען וקיבוץ נען
בקישור תמצאו מה יש לקיבוץ נען לומר בקשר לעתירה שלהם לבג"צ להפסיק את עבודות ההכפלה בקו שעובר בשטחים החקלאיים שלהם.
 

fireman

New member
לדעתי הם תופסים בלאמפה

מסילת לוד-נען וקיבוץ נען
בקישור תמצאו מה יש לקיבוץ נען לומר בקשר לעתירה שלהם לבג"צ להפסיק את עבודות ההכפלה בקו שעובר בשטחים החקלאיים שלהם.
לדעתי הם תופסים בלאמפה
חבל להם על הזמן בסופו של דבר גם הבג"צ יחייב אותם להתפשר ולקבל פיצוי מסויים בעבור הפקעת הקרקעות לא מדובר כאן בבעיה שזהה במהותה לבעיה בקו לירושלים אלא בשטח ישראל ולדעתי הסיכוי שלהם להצליח במאבק שלהם קלוש על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרוייקט שהוכר כפרוייקט תשתית לאומית
 

alexUK

New member
מה זה בלאמפה?

לדעתי הם תופסים בלאמפה
חבל להם על הזמן בסופו של דבר גם הבג"צ יחייב אותם להתפשר ולקבל פיצוי מסויים בעבור הפקעת הקרקעות לא מדובר כאן בבעיה שזהה במהותה לבעיה בקו לירושלים אלא בשטח ישראל ולדעתי הסיכוי שלהם להצליח במאבק שלהם קלוש על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרוייקט שהוכר כפרוייקט תשתית לאומית
מה זה בלאמפה?
 

traiNir

New member
הסיכוי שלהם קלוש מאוד

מה זה בלאמפה?
הסיכוי שלהם קלוש מאוד
ולדעתי התביעה גם אינה מוצדקת! אגב, תביעה דומה תלויה ועומדת בפני בג"צ מטעם קיבוץ יגור, שעתר נגד הפקעת קרקעות שלו במסגרת קו העמק המחודש.
 

fireman

New member
לאמפה....לאמפ..lamp - מנורה ../images/Emo13.gif

מה זה בלאמפה?
לאמפה....לאמפ..lamp - מנורה
 
המונח הוא "דבר ללמפה"

לאמפה....לאמפ..lamp - מנורה
המונח הוא "דבר ללמפה"
תשובה של עבריינים משנות השישים לחוקר המשטרה, כאשר לא היתה קיימת עדיין זכות השתיקה והם לא רצו לענות לשאלות בחקירה, ואמרו לשוטר שהוא יכול לדבר אל המנורה אולי היא תתן להם תשובות, כי הן לא מדברים.
 

fireman

New member
המונח המתוקן

המונח הוא "דבר ללמפה"
תשובה של עבריינים משנות השישים לחוקר המשטרה, כאשר לא היתה קיימת עדיין זכות השתיקה והם לא רצו לענות לשאלות בחקירה, ואמרו לשוטר שהוא יכול לדבר אל המנורה אולי היא תתן להם תשובות, כי הן לא מדברים.
המונח המתוקן
לשנת 2004 הוא לתפוס בלאמפה
 

luckydude

Active member
נכון, בסוף יפסידו

לדעתי הם תופסים בלאמפה
חבל להם על הזמן בסופו של דבר גם הבג"צ יחייב אותם להתפשר ולקבל פיצוי מסויים בעבור הפקעת הקרקעות לא מדובר כאן בבעיה שזהה במהותה לבעיה בקו לירושלים אלא בשטח ישראל ולדעתי הסיכוי שלהם להצליח במאבק שלהם קלוש על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרוייקט שהוכר כפרוייקט תשתית לאומית
נכון, בסוף יפסידו
רק רציתי להראות מה מעכב את הפרויקט החשוב הזה. נראה לי שהם יותר מנסים להסתמך על עניינים טכניים... ההוראה נתנה בידי המנהל הכללי של "הרכבות" ולא "המסילות"... נו באמת! אני חושב שהמצב במען הוא שלמסילה יש שם עיקול די גדול במסילה וכל המסילה מוזזת כדי ליישר אותה וזה ישב להם על שטח חקלאי שהם מעבדים עכשיו אבל אני מתאר לעצמי שהרכבת גם תמסור להם את השטח הישן של המסילה שפונה (וד"א נמצא יותר קרוב לקיבוץ) אז שיפסיקו להתלונן. בכל אופן, לפרויקט הזה חשיבות ממדרגה ראשונה ולא כדאי לעכב אותו. בקשר ליגור המצב שם קצת שונה. התלונה שלהם שם הוא שקו הרכבת המקורי שהוא גם התוואי המחודש קרוב מידי לקיבוץ. מצד אחד אני מסכים איתם כי הקו מאוד מאוד קרוב אליהם אבל מצד שני, הם ידעו את זה כבר לפני 100 שנה (ואני לא מגזים, 100 שנה באמת) ובכל זאת בחרו לבנות בתים קרוב לתוואי שתמיד ידעו שהוא שם. אני מתאר לעצמי שמה שמעצבן אותם זה שמדום לצומת העמקים(ג'למי) הסיטו את כל התוואי מערבה לכביש 70 מהתוואי המקורי בגלל התנגדות עזה של קריית טבעון וקריית חרושת אבל ביגור לא. יגור כל כך קרובה לכביש 70 שהזזת התוואי שם אינה פרקטית ותאלץ מערכת של גשרים להזיז את מסילה צפונה מהם ואז דרומה משם וזה לא מצדיק את הזזת התוואי מה גם שמדרום לצומת העמקים גרים הרבה יותר אנשים מאשר ביגור כך שהמסילה שם משפיעה על הרבה יותר תושבים. מה לעשות, יש מקומות בארץ שהרכבת עוברת קרוב לאזורים מיושבים וצריך לחיות עם זה ולמצוא פתרונות אחרים כיצד להתמודד עם ההשפעה של הרכבת באיזור מסויים.
 
ביגור המסילה נמצאת בתוך הישוב

נכון, בסוף יפסידו
רק רציתי להראות מה מעכב את הפרויקט החשוב הזה. נראה לי שהם יותר מנסים להסתמך על עניינים טכניים... ההוראה נתנה בידי המנהל הכללי של "הרכבות" ולא "המסילות"... נו באמת! אני חושב שהמצב במען הוא שלמסילה יש שם עיקול די גדול במסילה וכל המסילה מוזזת כדי ליישר אותה וזה ישב להם על שטח חקלאי שהם מעבדים עכשיו אבל אני מתאר לעצמי שהרכבת גם תמסור להם את השטח הישן של המסילה שפונה (וד"א נמצא יותר קרוב לקיבוץ) אז שיפסיקו להתלונן. בכל אופן, לפרויקט הזה חשיבות ממדרגה ראשונה ולא כדאי לעכב אותו. בקשר ליגור המצב שם קצת שונה. התלונה שלהם שם הוא שקו הרכבת המקורי שהוא גם התוואי המחודש קרוב מידי לקיבוץ. מצד אחד אני מסכים איתם כי הקו מאוד מאוד קרוב אליהם אבל מצד שני, הם ידעו את זה כבר לפני 100 שנה (ואני לא מגזים, 100 שנה באמת) ובכל זאת בחרו לבנות בתים קרוב לתוואי שתמיד ידעו שהוא שם. אני מתאר לעצמי שמה שמעצבן אותם זה שמדום לצומת העמקים(ג'למי) הסיטו את כל התוואי מערבה לכביש 70 מהתוואי המקורי בגלל התנגדות עזה של קריית טבעון וקריית חרושת אבל ביגור לא. יגור כל כך קרובה לכביש 70 שהזזת התוואי שם אינה פרקטית ותאלץ מערכת של גשרים להזיז את מסילה צפונה מהם ואז דרומה משם וזה לא מצדיק את הזזת התוואי מה גם שמדרום לצומת העמקים גרים הרבה יותר אנשים מאשר ביגור כך שהמסילה שם משפיעה על הרבה יותר תושבים. מה לעשות, יש מקומות בארץ שהרכבת עוברת קרוב לאזורים מיושבים וצריך לחיות עם זה ולמצוא פתרונות אחרים כיצד להתמודד עם ההשפעה של הרכבת באיזור מסויים.
ביגור המסילה נמצאת בתוך הישוב
כדי לחזור על המסילה המקורית, צריך להרוס את המפעל שינו על התואי
 

אורי404

New member
לא רק ביגור.

ביגור המסילה נמצאת בתוך הישוב
כדי לחזור על המסילה המקורית, צריך להרוס את המפעל שינו על התואי
לא רק ביגור.
אם וכאשר ישקמו את רכבת העמק, לא נסגר איתה איך היא תעבור באלרעי. כמו כן, לא נראה לי, שהוא שתיכנס לעפולה כמו פעם. בדיעבד, אם היא הייתה קיימת עד היום, זה היה נוח להגיע איתה ל/מעפולה מפני שהיא היתה במרכז העיר.
 

Image of me

New member
הכל סגור וידוע

לא רק ביגור.
אם וכאשר ישקמו את רכבת העמק, לא נסגר איתה איך היא תעבור באלרעי. כמו כן, לא נראה לי, שהוא שתיכנס לעפולה כמו פעם. בדיעבד, אם היא הייתה קיימת עד היום, זה היה נוח להגיע איתה ל/מעפולה מפני שהיא היתה במרכז העיר.
הכל סגור וידוע
הרכבת לא תעבור באלרועי, אלא לאורך כביש 70. היא לא תיכנס לעפולה, אלא תעקוף אותה מדרום. היא תעקוף גם את רמת דוד. לפני כמה שבועות מישהו פירסם מפה יפה של תוואי רכבת העמק העתידית.
 

אורי404

New member
הכל סגור וידוע.

הכל סגור וידוע
הרכבת לא תעבור באלרועי, אלא לאורך כביש 70. היא לא תיכנס לעפולה, אלא תעקוף אותה מדרום. היא תעקוף גם את רמת דוד. לפני כמה שבועות מישהו פירסם מפה יפה של תוואי רכבת העמק העתידית.
הכל סגור וידוע.
קודם כל תודה על ההארה שלך. הכל סגור ידוע מה שנשאר זה... להתחיל לבנות, אך זה יקח עוד (הרבה) זמן.
 

luckydude

Active member
תיקון

הכל סגור וידוע
הרכבת לא תעבור באלרועי, אלא לאורך כביש 70. היא לא תיכנס לעפולה, אלא תעקוף אותה מדרום. היא תעקוף גם את רמת דוד. לפני כמה שבועות מישהו פירסם מפה יפה של תוואי רכבת העמק העתידית.
תיקון
המסילה תעבור בעפולה מצפון לעיר, בין עפולה לעפולה עילית, היכן שאמור להיות המרכז העתידי של האזור. בכביש 70 מדרום לצומת העמקים ומצפון ליוקנעם תעבור ממערב לכביש במקום ממזרח (שהוא התוואי המקורי) בגלל התנגדויות של קריית טבעון וקריית חרושת. אני די בטוח שהוועדה לתשתיות לאומיות כבר אישרה את התוואי החדש (חוץ מהקטע בין בית שאן לגשר שייח חוסיין).
 

luckydude

Active member
איך הם בנו מפעל על אדמה לא שלהם?

ביגור המסילה נמצאת בתוך הישוב
כדי לחזור על המסילה המקורית, צריך להרוס את המפעל שינו על התואי
איך הם בנו מפעל על אדמה לא שלהם?
אם עשו את זה לא חוקית אז זה בעייה שלהם.
 
מיקום תחנות וקווי רכבת

נכון, בסוף יפסידו
רק רציתי להראות מה מעכב את הפרויקט החשוב הזה. נראה לי שהם יותר מנסים להסתמך על עניינים טכניים... ההוראה נתנה בידי המנהל הכללי של "הרכבות" ולא "המסילות"... נו באמת! אני חושב שהמצב במען הוא שלמסילה יש שם עיקול די גדול במסילה וכל המסילה מוזזת כדי ליישר אותה וזה ישב להם על שטח חקלאי שהם מעבדים עכשיו אבל אני מתאר לעצמי שהרכבת גם תמסור להם את השטח הישן של המסילה שפונה (וד"א נמצא יותר קרוב לקיבוץ) אז שיפסיקו להתלונן. בכל אופן, לפרויקט הזה חשיבות ממדרגה ראשונה ולא כדאי לעכב אותו. בקשר ליגור המצב שם קצת שונה. התלונה שלהם שם הוא שקו הרכבת המקורי שהוא גם התוואי המחודש קרוב מידי לקיבוץ. מצד אחד אני מסכים איתם כי הקו מאוד מאוד קרוב אליהם אבל מצד שני, הם ידעו את זה כבר לפני 100 שנה (ואני לא מגזים, 100 שנה באמת) ובכל זאת בחרו לבנות בתים קרוב לתוואי שתמיד ידעו שהוא שם. אני מתאר לעצמי שמה שמעצבן אותם זה שמדום לצומת העמקים(ג'למי) הסיטו את כל התוואי מערבה לכביש 70 מהתוואי המקורי בגלל התנגדות עזה של קריית טבעון וקריית חרושת אבל ביגור לא. יגור כל כך קרובה לכביש 70 שהזזת התוואי שם אינה פרקטית ותאלץ מערכת של גשרים להזיז את מסילה צפונה מהם ואז דרומה משם וזה לא מצדיק את הזזת התוואי מה גם שמדרום לצומת העמקים גרים הרבה יותר אנשים מאשר ביגור כך שהמסילה שם משפיעה על הרבה יותר תושבים. מה לעשות, יש מקומות בארץ שהרכבת עוברת קרוב לאזורים מיושבים וצריך לחיות עם זה ולמצוא פתרונות אחרים כיצד להתמודד עם ההשפעה של הרכבת באיזור מסויים.
מיקום תחנות וקווי רכבת
אוי, אני זוכר את הימים שבהם אנשים היו מתלוננים דווקא על כך שתחנות הרכבת רחוקות מהישובים. רגע, בעצם גם היום זה כך, חוץ מאיפה שממש רוצים להקים קווי רכבת... (( ולמי שלא הבין - לא ניתן לבנות תחנות רכבת במקומות מושכים בלי לחברן לקווי רכבת מתאימים, ולא ניתן לשמור על זמני נסיעה מושכים עם קו הרכבת 'מזגזג' כל הדרך מטעמים של גיאוגרפיה (הקו הישן לירושלים), פוליטיקה (אולי הקו החדש לירושלים?) או השלטות לא חוקית על שטחים (קו העמק) ))
 

luckydude

Active member
צודק

מיקום תחנות וקווי רכבת
אוי, אני זוכר את הימים שבהם אנשים היו מתלוננים דווקא על כך שתחנות הרכבת רחוקות מהישובים. רגע, בעצם גם היום זה כך, חוץ מאיפה שממש רוצים להקים קווי רכבת... (( ולמי שלא הבין - לא ניתן לבנות תחנות רכבת במקומות מושכים בלי לחברן לקווי רכבת מתאימים, ולא ניתן לשמור על זמני נסיעה מושכים עם קו הרכבת 'מזגזג' כל הדרך מטעמים של גיאוגרפיה (הקו הישן לירושלים), פוליטיקה (אולי הקו החדש לירושלים?) או השלטות לא חוקית על שטחים (קו העמק) ))
צודק
כל אחד רוצה רכבת אבל אף אחד לא רוצה שתעבור לידו (טוב, אמי מגזים אבל הבנתם את הרעיון). העניין הזה של תפיסת קרקעות הרכבת בידי גורמים שונים באזור העמק זו ממש בושה... גם לחוצפנים שעשו זאת וגם לרכבת שלא שמרה מספיק על הנכסים שלה.
 

python 4

New member
רכבות וקיבוצים..

נכון, בסוף יפסידו
רק רציתי להראות מה מעכב את הפרויקט החשוב הזה. נראה לי שהם יותר מנסים להסתמך על עניינים טכניים... ההוראה נתנה בידי המנהל הכללי של "הרכבות" ולא "המסילות"... נו באמת! אני חושב שהמצב במען הוא שלמסילה יש שם עיקול די גדול במסילה וכל המסילה מוזזת כדי ליישר אותה וזה ישב להם על שטח חקלאי שהם מעבדים עכשיו אבל אני מתאר לעצמי שהרכבת גם תמסור להם את השטח הישן של המסילה שפונה (וד"א נמצא יותר קרוב לקיבוץ) אז שיפסיקו להתלונן. בכל אופן, לפרויקט הזה חשיבות ממדרגה ראשונה ולא כדאי לעכב אותו. בקשר ליגור המצב שם קצת שונה. התלונה שלהם שם הוא שקו הרכבת המקורי שהוא גם התוואי המחודש קרוב מידי לקיבוץ. מצד אחד אני מסכים איתם כי הקו מאוד מאוד קרוב אליהם אבל מצד שני, הם ידעו את זה כבר לפני 100 שנה (ואני לא מגזים, 100 שנה באמת) ובכל זאת בחרו לבנות בתים קרוב לתוואי שתמיד ידעו שהוא שם. אני מתאר לעצמי שמה שמעצבן אותם זה שמדום לצומת העמקים(ג'למי) הסיטו את כל התוואי מערבה לכביש 70 מהתוואי המקורי בגלל התנגדות עזה של קריית טבעון וקריית חרושת אבל ביגור לא. יגור כל כך קרובה לכביש 70 שהזזת התוואי שם אינה פרקטית ותאלץ מערכת של גשרים להזיז את מסילה צפונה מהם ואז דרומה משם וזה לא מצדיק את הזזת התוואי מה גם שמדרום לצומת העמקים גרים הרבה יותר אנשים מאשר ביגור כך שהמסילה שם משפיעה על הרבה יותר תושבים. מה לעשות, יש מקומות בארץ שהרכבת עוברת קרוב לאזורים מיושבים וצריך לחיות עם זה ולמצוא פתרונות אחרים כיצד להתמודד עם ההשפעה של הרכבת באיזור מסויים.
רכבות וקיבוצים..
לא הולכים ביחד. קראתי ב- ynet שלצורך הנחת הקו עכו-כרמיאל תדרש הזזה של כביש עכו-כרמיאל בסמוך לקיבוץ אחיהוד, וזאת על מנת שהמסילה לא תעבור קרוב מידי לבתי הקיבוץ. יחד עם זאת, מתוכננת שם תחנה, לפי מה שקראתי.
 
בקשות הישובים

רכבות וקיבוצים..
לא הולכים ביחד. קראתי ב- ynet שלצורך הנחת הקו עכו-כרמיאל תדרש הזזה של כביש עכו-כרמיאל בסמוך לקיבוץ אחיהוד, וזאת על מנת שהמסילה לא תעבור קרוב מידי לבתי הקיבוץ. יחד עם זאת, מתוכננת שם תחנה, לפי מה שקראתי.
בקשות הישובים
שתהיה להם תחנת רכבת אבל לא מסילה קרוב מידי, מזכיר את הסיפור על "לבושה ולא לבושה" או "ללכת עם ולהרגיש בלי".
 

omersi

New member
קירבה לתחנת רכבת

בקשות הישובים
שתהיה להם תחנת רכבת אבל לא מסילה קרוב מידי, מזכיר את הסיפור על "לבושה ולא לבושה" או "ללכת עם ולהרגיש בלי".
קירבה לתחנת רכבת
לנו, שרעש מנועי הדיזל של הרכבות וצפירת הקטרים שלהם (או קרונועים) נשמע כמנגינה לבבית קשה להבין מדוע אין אנשים מעוניינים לגור בסמיכות לתחנת רכבת, אבל - אין ספק שמדובר במטרד רעש רציני. שערו בנפשכם לגור בסמיכות רבה יחסית למסילת ברזל הפעילה 24 ש' ביממה ובתדירות של מספר רכבות בשעה, מדובר ברעש לא מבוטל. עכשיו, אמור לכל אותם תושבים, המתעוררים בוקר אחד ורואים שלט המודיע להם שבעוד זמן קצר תעבור רכבת בסמוך לביתם. כיצד נראה לך שהם מרגישים? בעודי יושב באוניברסיטת תל אביב, או בחצר ביתם של דודי, הסמוך לאוניברסיטה, איני יכול שלא לשים לב לרעש הרב המגיע ממסילת הברזל הסמוכה, רעש רב יותר מכל דבר אחר ובתדירות רבה למדי. קל לבוא אליהם בטענות, רצוי לפעול בחוכמה. לו רכבת ישראל הייתה רוכשת כמות רבה יותר של קרונועים, על דגמיהם השונים, השקטים באופן משמעותי מכל רכבת גרורת קטר, המצוקה הנגרמת משום אותו שכן חדש (מסילת ברזל ותחנת רכבת) הייתה קטנה יותר. לא בכדי משתשמשת רכבת ישראל ב-IC3 בלבד ברכבות הלילה לנתב"ג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה