מסילת אורך נוספת בארץ

מצב
הנושא נעול.
מסילת אורך נוספת בארץ

מסילת אורך נוספת בארץ
כפי שכבר כתבתי פה, אחת הבעיות של תשתית הרכבות בארץ לדעתי הינה היעדר רשת מסילות של ממש.באופן כללי, במצב הקיים כל התעבורה עוברת על ציר אורך אחד שממנו מתפצלות שלוחות רוחב קטנות פה ושם. האם לדעתכם קיימות שתי נקודות על פני המפה בהם ניתן להוסיף מסילת אורך נוספת המקבילה לציר הקיים. אם כן, בין איזה ערים תעבור המסילה ומה יהיו קישורי הרוחב שלה. אשמח לקבל תגובות מהמומחים והמתכננים כאן.
 

mucool2

New member
כבר היתה מסילה כזאת -

מסילת אורך נוספת בארץ
כפי שכבר כתבתי פה, אחת הבעיות של תשתית הרכבות בארץ לדעתי הינה היעדר רשת מסילות של ממש.באופן כללי, במצב הקיים כל התעבורה עוברת על ציר אורך אחד שממנו מתפצלות שלוחות רוחב קטנות פה ושם. האם לדעתכם קיימות שתי נקודות על פני המפה בהם ניתן להוסיף מסילת אורך נוספת המקבילה לציר הקיים. אם כן, בין איזה ערים תעבור המסילה ומה יהיו קישורי הרוחב שלה. אשמח לקבל תגובות מהמומחים והמתכננים כאן.
כבר היתה מסילה כזאת -
המסילה המזרחית שבין לוד ובנימינה (דרך ראש העין וחדרה-מזרח) שנסללה בזמן מלחמת העולם הראשונה ונסגרה ברובה עם פתיחת מסילת החוף בשנות ה-50. הקטע שנשאר פעיל וגם שופץ בשנת 2003 היה זה שבין לוד לראש העין. באותה שנה נפתח גם קטע קצר מצפון לראש העין עם שלוחה לכפר סבא (קו ת"א-כפ"ס). בקטע לוד-ראש העין נוסעות היום רק רכבות משא ורכבות נוסעים ריקות. רכבות משא אינן מורשות היום להשתמש במסילת האיילון וכולן עוקפות את תל אביב דרך בני ברק, ראש העין ולוד בדרכן דרומה (וההפך בכיוון ההפוך). בעבר נסעו שם גם רכבות נוסעים מירושלים לחיפה (דרך תחנת בני ברק שנקראה גם ת"א צפון). שכויות הדרך של הרכבת נשמרו לאורך התוואי הלא פעיל ויש גם תכניות לשקם את המשך המסילה (חלקן מייעדות אותה לחיבור עזה והשומרון). התכניות האלה אינן חלק מתכנית החומש הנוכחית. שמעתי גם על כוונה לסלול מסילת ברזל בין נתיבי כביש 6, אבל אני לא מתמצא בפרטים. גם בצפון הארץ יש תכניות למסילות עוקפות חיפה-קריות, לאורך כביש ואדי ערה ובין נשר לכרמיאל (מסילה שתתפצל ממסילת העמק). בדרום מתוכננים וכבר מבוצעים בחלקם (במסגרת תכנית החומש) שני קטעים עוקפים מערביים - המשך מסילת האיילון בין ת"א לאשדוד ומסילה בין אשקלון לב"ש דרך עיירות צפון-מערב הנגב. יש מסילה פעילה בין אשקלון לקריית גת שמשמשת רכבות משא בלבד (היא שימשה גם רכבות נוסעים בסוף שנות ה-90 כשחלקים מקו לוד-ב"ש היו סגורים). זה כל מה שאני יודע.
 

mucool2

New member
*שכויות=זכויות

כבר היתה מסילה כזאת -
המסילה המזרחית שבין לוד ובנימינה (דרך ראש העין וחדרה-מזרח) שנסללה בזמן מלחמת העולם הראשונה ונסגרה ברובה עם פתיחת מסילת החוף בשנות ה-50. הקטע שנשאר פעיל וגם שופץ בשנת 2003 היה זה שבין לוד לראש העין. באותה שנה נפתח גם קטע קצר מצפון לראש העין עם שלוחה לכפר סבא (קו ת"א-כפ"ס). בקטע לוד-ראש העין נוסעות היום רק רכבות משא ורכבות נוסעים ריקות. רכבות משא אינן מורשות היום להשתמש במסילת האיילון וכולן עוקפות את תל אביב דרך בני ברק, ראש העין ולוד בדרכן דרומה (וההפך בכיוון ההפוך). בעבר נסעו שם גם רכבות נוסעים מירושלים לחיפה (דרך תחנת בני ברק שנקראה גם ת"א צפון). שכויות הדרך של הרכבת נשמרו לאורך התוואי הלא פעיל ויש גם תכניות לשקם את המשך המסילה (חלקן מייעדות אותה לחיבור עזה והשומרון). התכניות האלה אינן חלק מתכנית החומש הנוכחית. שמעתי גם על כוונה לסלול מסילת ברזל בין נתיבי כביש 6, אבל אני לא מתמצא בפרטים. גם בצפון הארץ יש תכניות למסילות עוקפות חיפה-קריות, לאורך כביש ואדי ערה ובין נשר לכרמיאל (מסילה שתתפצל ממסילת העמק). בדרום מתוכננים וכבר מבוצעים בחלקם (במסגרת תכנית החומש) שני קטעים עוקפים מערביים - המשך מסילת האיילון בין ת"א לאשדוד ומסילה בין אשקלון לב"ש דרך עיירות צפון-מערב הנגב. יש מסילה פעילה בין אשקלון לקריית גת שמשמשת רכבות משא בלבד (היא שימשה גם רכבות נוסעים בסוף שנות ה-90 כשחלקים מקו לוד-ב"ש היו סגורים). זה כל מה שאני יודע.
*שכויות=זכויות
 

mucool2

New member
מסילות בארץ - הוו ועתיד...

מסילת אורך נוספת בארץ
כפי שכבר כתבתי פה, אחת הבעיות של תשתית הרכבות בארץ לדעתי הינה היעדר רשת מסילות של ממש.באופן כללי, במצב הקיים כל התעבורה עוברת על ציר אורך אחד שממנו מתפצלות שלוחות רוחב קטנות פה ושם. האם לדעתכם קיימות שתי נקודות על פני המפה בהם ניתן להוסיף מסילת אורך נוספת המקבילה לציר הקיים. אם כן, בין איזה ערים תעבור המסילה ומה יהיו קישורי הרוחב שלה. אשמח לקבל תגובות מהמומחים והמתכננים כאן.
מסילות בארץ - הוו ועתיד...
בעיני רוחי (ובחלק מהמקרים גם בתכניות ואפילו במציאות) אני רואה את צירי האורך הבאים: 1. ציר החוף (כולל הקטע בין תחנת ההגנה ואשדוד שעוד לא נסלל ונכלל בתכנית החומש הנוכחית, הקטע לעזה לא פעיל) מנהריה עד מחסום ארז ועזה(?). הציר הראשי כיום ובעתיד הנראה לעין. לדעתי יש הצדקה לסלול ממנו שלוחות לתוך ערים כמו נתניה ואשדוד, אבל אף אחד לא מקשיב לי. 2. המסילה המזרחית מחיפה לבאר שבע (עם אפשרות לחיבור למצרים באזור ניצנה), שמתוכה הקטע בנימינה-חיפה הוא למעשה חלק ממסילת החוף והקטע בין בנימינה וכפר סבא (וגם מדרום לבאר שבע) לא פעיל. חלק מהמסילה יעבור לאורך כביש חוצה ישראל (יכול להיות שכל המסילה תיסלל לאורך כביש 6 ותתחבר לואדי ערה?). שלוחות קיימות - לבאר שבע מרכז ולרמת חובב. קטע לוד-באר שבע יוכפל תוך כשנתיים. 3. מסילת נשר-קרית אתא-אחיהוד (עם חיבור אפשרי ללבנון) - בתכנון, לא בתכנית החומש הנוכחית. 4. ציר הערבה, בין ים המלח ואילת (מי יודע, אולי גם ימשיכו אותו צפונה לאורך הבקעה?) - לא בתכנית החומש, אבל יכול להיות שיקודם בכל זאת. 5. (למעשה המשך של 4...) ציר בית שאן-צמח-טבריה - לא בתכנון (קטע בית שאן-צמח-חמת גדר הוא חלק ממסילת העמק ההיסטורית ויכול לשמש חיבור לסוריה). צירי הרוחב, מדרום לצפון הם: 1. ציר באר שבע-דימונה-אורון-ערבה (עם שלוחות אפשריות לערד, לירוחם ולמישור רותם) - קיים, פרט לחיבור לערבה. אם רוצים להפעיל רכבות נוסעים לאילת מוכרחים לשדרג אותו לכל אורכו. 2. ציר אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע - ייסלל בקרוב. 3. ציר אשדוד-רחובות-לוד - קיים 4. ציר לוד-רמלה-נען-בית שמש-ירושלים (מלחה) - קיים. 5. ציר ראשל"צ-באר יעקב-מודיעין (לאורך כביש 431) - קיים היום רק כשלוחה לתחנת הראשונים, חלקו המערבי (בדרום ראשל"צ) והקטע בין צומת דניאל למודיעין ייסללו בשנים הקרובות. לא ברור מתי יתבצע החיבור ביניהם. 6. ציר ת"א-לוד - חיבור בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך כפר חב"ד - קיים. כיום זה צוואר הבקבוק העיקרי מדרום לת"א. 7. ציר ת"א (מתפצל במחלף גנות)-נתב"ג-ירושלים (בנייני האומה), בעתיד יחצה את ציר רוחב 5 בצומת דניאל (בתכנון הנוכחי תהיה שם רק התפצלות למודיעין) - בתכנית החומש. חיבור אפשרי למלחה לא נכלל בתכנית הנוכחית. 8. ציר צפון ת"א-בני ברק-פתח תקווה-ראש העין - קיים ומוכפל בימים אלה (יש תכנית שספק אם תתממש לסלול שלוחה גם למרכז פתח תקוה). 9. ציר הרצליה-רעננה-כפר סבא (כביש 531) - היום קיים רק הקטע המזרחי עד תחנת נורדאו (כפ"ס-הוד השרון), בעתיד הקרוב יוכפל ויוארך עד לתחנת סוקולוב, ובשלב יותר מאוחר בתכנית החומש ייסלל גם החלק המערבי (ממסילת החוף לרעננה). לא ברור מתי יסתיים החיבור בין הקטעים... 10. ציר ואדי ערה, בין חדרה ועפולה - מתוכנן, לא בתכנית החומש הנוכחית. 11. ציר ואדי מילח - יכול להחליף את ציר ואדי ערה, אבל כנראה לא ייסלל בנוסף לו (אם בכלל). 12. ציר העמק, חיפה-עפולה-בית שאן-ירדן - בתכנית החומש. 13. ציר קרית אתא-שפרעם-נצרת (מתפצל מציר האורך הצפון-מזרחי) - בתכנון, אבל לא בתכנית החומש. 14. ציר עכו-כרמיאל - בתכנית החומש. המשך אפשרי לכוון ראש פינה וקרית שמונה לא נכלל בתכנית הנוכחית. תחנת אחיהוד תחבר בינו לבין ציר האורך הצפון-מזרחי. זה הכול למיטב ידיעתי. תיקונים והערות יתקבלו בברכה.
 

mucool2

New member
*הוו=הווה

מסילות בארץ - הוו ועתיד...
בעיני רוחי (ובחלק מהמקרים גם בתכניות ואפילו במציאות) אני רואה את צירי האורך הבאים: 1. ציר החוף (כולל הקטע בין תחנת ההגנה ואשדוד שעוד לא נסלל ונכלל בתכנית החומש הנוכחית, הקטע לעזה לא פעיל) מנהריה עד מחסום ארז ועזה(?). הציר הראשי כיום ובעתיד הנראה לעין. לדעתי יש הצדקה לסלול ממנו שלוחות לתוך ערים כמו נתניה ואשדוד, אבל אף אחד לא מקשיב לי. 2. המסילה המזרחית מחיפה לבאר שבע (עם אפשרות לחיבור למצרים באזור ניצנה), שמתוכה הקטע בנימינה-חיפה הוא למעשה חלק ממסילת החוף והקטע בין בנימינה וכפר סבא (וגם מדרום לבאר שבע) לא פעיל. חלק מהמסילה יעבור לאורך כביש חוצה ישראל (יכול להיות שכל המסילה תיסלל לאורך כביש 6 ותתחבר לואדי ערה?). שלוחות קיימות - לבאר שבע מרכז ולרמת חובב. קטע לוד-באר שבע יוכפל תוך כשנתיים. 3. מסילת נשר-קרית אתא-אחיהוד (עם חיבור אפשרי ללבנון) - בתכנון, לא בתכנית החומש הנוכחית. 4. ציר הערבה, בין ים המלח ואילת (מי יודע, אולי גם ימשיכו אותו צפונה לאורך הבקעה?) - לא בתכנית החומש, אבל יכול להיות שיקודם בכל זאת. 5. (למעשה המשך של 4...) ציר בית שאן-צמח-טבריה - לא בתכנון (קטע בית שאן-צמח-חמת גדר הוא חלק ממסילת העמק ההיסטורית ויכול לשמש חיבור לסוריה). צירי הרוחב, מדרום לצפון הם: 1. ציר באר שבע-דימונה-אורון-ערבה (עם שלוחות אפשריות לערד, לירוחם ולמישור רותם) - קיים, פרט לחיבור לערבה. אם רוצים להפעיל רכבות נוסעים לאילת מוכרחים לשדרג אותו לכל אורכו. 2. ציר אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע - ייסלל בקרוב. 3. ציר אשדוד-רחובות-לוד - קיים 4. ציר לוד-רמלה-נען-בית שמש-ירושלים (מלחה) - קיים. 5. ציר ראשל"צ-באר יעקב-מודיעין (לאורך כביש 431) - קיים היום רק כשלוחה לתחנת הראשונים, חלקו המערבי (בדרום ראשל"צ) והקטע בין צומת דניאל למודיעין ייסללו בשנים הקרובות. לא ברור מתי יתבצע החיבור ביניהם. 6. ציר ת"א-לוד - חיבור בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך כפר חב"ד - קיים. כיום זה צוואר הבקבוק העיקרי מדרום לת"א. 7. ציר ת"א (מתפצל במחלף גנות)-נתב"ג-ירושלים (בנייני האומה), בעתיד יחצה את ציר רוחב 5 בצומת דניאל (בתכנון הנוכחי תהיה שם רק התפצלות למודיעין) - בתכנית החומש. חיבור אפשרי למלחה לא נכלל בתכנית הנוכחית. 8. ציר צפון ת"א-בני ברק-פתח תקווה-ראש העין - קיים ומוכפל בימים אלה (יש תכנית שספק אם תתממש לסלול שלוחה גם למרכז פתח תקוה). 9. ציר הרצליה-רעננה-כפר סבא (כביש 531) - היום קיים רק הקטע המזרחי עד תחנת נורדאו (כפ"ס-הוד השרון), בעתיד הקרוב יוכפל ויוארך עד לתחנת סוקולוב, ובשלב יותר מאוחר בתכנית החומש ייסלל גם החלק המערבי (ממסילת החוף לרעננה). לא ברור מתי יסתיים החיבור בין הקטעים... 10. ציר ואדי ערה, בין חדרה ועפולה - מתוכנן, לא בתכנית החומש הנוכחית. 11. ציר ואדי מילח - יכול להחליף את ציר ואדי ערה, אבל כנראה לא ייסלל בנוסף לו (אם בכלל). 12. ציר העמק, חיפה-עפולה-בית שאן-ירדן - בתכנית החומש. 13. ציר קרית אתא-שפרעם-נצרת (מתפצל מציר האורך הצפון-מזרחי) - בתכנון, אבל לא בתכנית החומש. 14. ציר עכו-כרמיאל - בתכנית החומש. המשך אפשרי לכוון ראש פינה וקרית שמונה לא נכלל בתכנית הנוכחית. תחנת אחיהוד תחבר בינו לבין ציר האורך הצפון-מזרחי. זה הכול למיטב ידיעתי. תיקונים והערות יתקבלו בברכה.
*הוו=הווה
 
צל"ש ענק על התגובה המושקעת

מסילות בארץ - הוו ועתיד...
בעיני רוחי (ובחלק מהמקרים גם בתכניות ואפילו במציאות) אני רואה את צירי האורך הבאים: 1. ציר החוף (כולל הקטע בין תחנת ההגנה ואשדוד שעוד לא נסלל ונכלל בתכנית החומש הנוכחית, הקטע לעזה לא פעיל) מנהריה עד מחסום ארז ועזה(?). הציר הראשי כיום ובעתיד הנראה לעין. לדעתי יש הצדקה לסלול ממנו שלוחות לתוך ערים כמו נתניה ואשדוד, אבל אף אחד לא מקשיב לי. 2. המסילה המזרחית מחיפה לבאר שבע (עם אפשרות לחיבור למצרים באזור ניצנה), שמתוכה הקטע בנימינה-חיפה הוא למעשה חלק ממסילת החוף והקטע בין בנימינה וכפר סבא (וגם מדרום לבאר שבע) לא פעיל. חלק מהמסילה יעבור לאורך כביש חוצה ישראל (יכול להיות שכל המסילה תיסלל לאורך כביש 6 ותתחבר לואדי ערה?). שלוחות קיימות - לבאר שבע מרכז ולרמת חובב. קטע לוד-באר שבע יוכפל תוך כשנתיים. 3. מסילת נשר-קרית אתא-אחיהוד (עם חיבור אפשרי ללבנון) - בתכנון, לא בתכנית החומש הנוכחית. 4. ציר הערבה, בין ים המלח ואילת (מי יודע, אולי גם ימשיכו אותו צפונה לאורך הבקעה?) - לא בתכנית החומש, אבל יכול להיות שיקודם בכל זאת. 5. (למעשה המשך של 4...) ציר בית שאן-צמח-טבריה - לא בתכנון (קטע בית שאן-צמח-חמת גדר הוא חלק ממסילת העמק ההיסטורית ויכול לשמש חיבור לסוריה). צירי הרוחב, מדרום לצפון הם: 1. ציר באר שבע-דימונה-אורון-ערבה (עם שלוחות אפשריות לערד, לירוחם ולמישור רותם) - קיים, פרט לחיבור לערבה. אם רוצים להפעיל רכבות נוסעים לאילת מוכרחים לשדרג אותו לכל אורכו. 2. ציר אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע - ייסלל בקרוב. 3. ציר אשדוד-רחובות-לוד - קיים 4. ציר לוד-רמלה-נען-בית שמש-ירושלים (מלחה) - קיים. 5. ציר ראשל"צ-באר יעקב-מודיעין (לאורך כביש 431) - קיים היום רק כשלוחה לתחנת הראשונים, חלקו המערבי (בדרום ראשל"צ) והקטע בין צומת דניאל למודיעין ייסללו בשנים הקרובות. לא ברור מתי יתבצע החיבור ביניהם. 6. ציר ת"א-לוד - חיבור בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך כפר חב"ד - קיים. כיום זה צוואר הבקבוק העיקרי מדרום לת"א. 7. ציר ת"א (מתפצל במחלף גנות)-נתב"ג-ירושלים (בנייני האומה), בעתיד יחצה את ציר רוחב 5 בצומת דניאל (בתכנון הנוכחי תהיה שם רק התפצלות למודיעין) - בתכנית החומש. חיבור אפשרי למלחה לא נכלל בתכנית הנוכחית. 8. ציר צפון ת"א-בני ברק-פתח תקווה-ראש העין - קיים ומוכפל בימים אלה (יש תכנית שספק אם תתממש לסלול שלוחה גם למרכז פתח תקוה). 9. ציר הרצליה-רעננה-כפר סבא (כביש 531) - היום קיים רק הקטע המזרחי עד תחנת נורדאו (כפ"ס-הוד השרון), בעתיד הקרוב יוכפל ויוארך עד לתחנת סוקולוב, ובשלב יותר מאוחר בתכנית החומש ייסלל גם החלק המערבי (ממסילת החוף לרעננה). לא ברור מתי יסתיים החיבור בין הקטעים... 10. ציר ואדי ערה, בין חדרה ועפולה - מתוכנן, לא בתכנית החומש הנוכחית. 11. ציר ואדי מילח - יכול להחליף את ציר ואדי ערה, אבל כנראה לא ייסלל בנוסף לו (אם בכלל). 12. ציר העמק, חיפה-עפולה-בית שאן-ירדן - בתכנית החומש. 13. ציר קרית אתא-שפרעם-נצרת (מתפצל מציר האורך הצפון-מזרחי) - בתכנון, אבל לא בתכנית החומש. 14. ציר עכו-כרמיאל - בתכנית החומש. המשך אפשרי לכוון ראש פינה וקרית שמונה לא נכלל בתכנית הנוכחית. תחנת אחיהוד תחבר בינו לבין ציר האורך הצפון-מזרחי. זה הכול למיטב ידיעתי. תיקונים והערות יתקבלו בברכה.
צל"ש ענק על התגובה המושקעת
אני עדיין מנסה להעלות סריקה מוחית של מפת הארץ על כל האיזורים אותם ציינת בתגובתך.כן, ועוד עניין קטן. אתה מזכיר חיבור אפשרי של באר שבע למצרים בסמוך לניצנה. למיטב זכרוני ותקן אותי אם אני טועה , עברה שם מסילה עותומאנית בתוואי זה. הלא כן?
 

mucool2

New member
כן, אתה צודק. עברה שם מסילה

צל"ש ענק על התגובה המושקעת
אני עדיין מנסה להעלות סריקה מוחית של מפת הארץ על כל האיזורים אותם ציינת בתגובתך.כן, ועוד עניין קטן. אתה מזכיר חיבור אפשרי של באר שבע למצרים בסמוך לניצנה. למיטב זכרוני ותקן אותי אם אני טועה , עברה שם מסילה עותומאנית בתוואי זה. הלא כן?
כן, אתה צודק. עברה שם מסילה
לא בטוח שהיתה עותמאנית. אני מעריך שזכויות הדרך נשמרו (זה די קל באזור הזה). (הקפצה מעמוד 3)
 

wantok

New member
דוקא כן עותמאנית

כן, אתה צודק. עברה שם מסילה
לא בטוח שהיתה עותמאנית. אני מעריך שזכויות הדרך נשמרו (זה די קל באזור הזה). (הקפצה מעמוד 3)
דוקא כן עותמאנית
אם אני לא טועה, הטורקים עבדו במרץ על הקו העובר בסמוך לניצנה כחלק מהמאמץ המלחמתי בסיני, אך נהדפו מא"י בטרם סיימו המלאכה. לא בטוח ב- 100% אבל נדמה לי שזה הסיפור.
 

luckydude

Active member
ניצנה - סואץ

צל"ש ענק על התגובה המושקעת
אני עדיין מנסה להעלות סריקה מוחית של מפת הארץ על כל האיזורים אותם ציינת בתגובתך.כן, ועוד עניין קטן. אתה מזכיר חיבור אפשרי של באר שבע למצרים בסמוך לניצנה. למיטב זכרוני ותקן אותי אם אני טועה , עברה שם מסילה עותומאנית בתוואי זה. הלא כן?
ניצנה - סואץ
כן, עברה שם מסילה בימי התורכים ובאופן עקרוני יש תכנון ארוך טווח (מאוד) למסילה של רכבת ישראל לשם. הרעיון הוא שזה יתחבר למסילה שהמצרים ייבנו מאיסמעיליה לניצנה ביום מן הימים וזה יהיה החיבור של ישראל למצרים. לי נראה שהרבה יותר סביר שתהיה מסילה "עוקפת עזה" כחיבור למצרים (למסילת החוף של סיני), אם יהיה חיבור למצרים בכלל ביום מן הימים. אבל התכנון העקרוני "הרשמי" הוא למסילה דרך מצרים. בסה"כ מתקרבים לניצנה בלי קשר... הממשלה הנחתה את רכבת ישראל לא מזמן להתחיל בתכנון מפורט של מסילה לצומת הנגב, שם תוקם "עיר הבה"דים" של צה"ל. אני מתאר לעצמי שזה יהיה הארכה של הקו הקיים לרמת חובב.
 

luckydude

Active member
מסילה דרך מצרים -> מסילה דרך ניצנה

ניצנה - סואץ
כן, עברה שם מסילה בימי התורכים ובאופן עקרוני יש תכנון ארוך טווח (מאוד) למסילה של רכבת ישראל לשם. הרעיון הוא שזה יתחבר למסילה שהמצרים ייבנו מאיסמעיליה לניצנה ביום מן הימים וזה יהיה החיבור של ישראל למצרים. לי נראה שהרבה יותר סביר שתהיה מסילה "עוקפת עזה" כחיבור למצרים (למסילת החוף של סיני), אם יהיה חיבור למצרים בכלל ביום מן הימים. אבל התכנון העקרוני "הרשמי" הוא למסילה דרך מצרים. בסה"כ מתקרבים לניצנה בלי קשר... הממשלה הנחתה את רכבת ישראל לא מזמן להתחיל בתכנון מפורט של מסילה לצומת הנגב, שם תוקם "עיר הבה"דים" של צה"ל. אני מתאר לעצמי שזה יהיה הארכה של הקו הקיים לרמת חובב.
מסילה דרך מצרים -> מסילה דרך ניצנה
 
סחטיין על התגובה המושקעת!

מסילות בארץ - הוו ועתיד...
בעיני רוחי (ובחלק מהמקרים גם בתכניות ואפילו במציאות) אני רואה את צירי האורך הבאים: 1. ציר החוף (כולל הקטע בין תחנת ההגנה ואשדוד שעוד לא נסלל ונכלל בתכנית החומש הנוכחית, הקטע לעזה לא פעיל) מנהריה עד מחסום ארז ועזה(?). הציר הראשי כיום ובעתיד הנראה לעין. לדעתי יש הצדקה לסלול ממנו שלוחות לתוך ערים כמו נתניה ואשדוד, אבל אף אחד לא מקשיב לי. 2. המסילה המזרחית מחיפה לבאר שבע (עם אפשרות לחיבור למצרים באזור ניצנה), שמתוכה הקטע בנימינה-חיפה הוא למעשה חלק ממסילת החוף והקטע בין בנימינה וכפר סבא (וגם מדרום לבאר שבע) לא פעיל. חלק מהמסילה יעבור לאורך כביש חוצה ישראל (יכול להיות שכל המסילה תיסלל לאורך כביש 6 ותתחבר לואדי ערה?). שלוחות קיימות - לבאר שבע מרכז ולרמת חובב. קטע לוד-באר שבע יוכפל תוך כשנתיים. 3. מסילת נשר-קרית אתא-אחיהוד (עם חיבור אפשרי ללבנון) - בתכנון, לא בתכנית החומש הנוכחית. 4. ציר הערבה, בין ים המלח ואילת (מי יודע, אולי גם ימשיכו אותו צפונה לאורך הבקעה?) - לא בתכנית החומש, אבל יכול להיות שיקודם בכל זאת. 5. (למעשה המשך של 4...) ציר בית שאן-צמח-טבריה - לא בתכנון (קטע בית שאן-צמח-חמת גדר הוא חלק ממסילת העמק ההיסטורית ויכול לשמש חיבור לסוריה). צירי הרוחב, מדרום לצפון הם: 1. ציר באר שבע-דימונה-אורון-ערבה (עם שלוחות אפשריות לערד, לירוחם ולמישור רותם) - קיים, פרט לחיבור לערבה. אם רוצים להפעיל רכבות נוסעים לאילת מוכרחים לשדרג אותו לכל אורכו. 2. ציר אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע - ייסלל בקרוב. 3. ציר אשדוד-רחובות-לוד - קיים 4. ציר לוד-רמלה-נען-בית שמש-ירושלים (מלחה) - קיים. 5. ציר ראשל"צ-באר יעקב-מודיעין (לאורך כביש 431) - קיים היום רק כשלוחה לתחנת הראשונים, חלקו המערבי (בדרום ראשל"צ) והקטע בין צומת דניאל למודיעין ייסללו בשנים הקרובות. לא ברור מתי יתבצע החיבור ביניהם. 6. ציר ת"א-לוד - חיבור בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך כפר חב"ד - קיים. כיום זה צוואר הבקבוק העיקרי מדרום לת"א. 7. ציר ת"א (מתפצל במחלף גנות)-נתב"ג-ירושלים (בנייני האומה), בעתיד יחצה את ציר רוחב 5 בצומת דניאל (בתכנון הנוכחי תהיה שם רק התפצלות למודיעין) - בתכנית החומש. חיבור אפשרי למלחה לא נכלל בתכנית הנוכחית. 8. ציר צפון ת"א-בני ברק-פתח תקווה-ראש העין - קיים ומוכפל בימים אלה (יש תכנית שספק אם תתממש לסלול שלוחה גם למרכז פתח תקוה). 9. ציר הרצליה-רעננה-כפר סבא (כביש 531) - היום קיים רק הקטע המזרחי עד תחנת נורדאו (כפ"ס-הוד השרון), בעתיד הקרוב יוכפל ויוארך עד לתחנת סוקולוב, ובשלב יותר מאוחר בתכנית החומש ייסלל גם החלק המערבי (ממסילת החוף לרעננה). לא ברור מתי יסתיים החיבור בין הקטעים... 10. ציר ואדי ערה, בין חדרה ועפולה - מתוכנן, לא בתכנית החומש הנוכחית. 11. ציר ואדי מילח - יכול להחליף את ציר ואדי ערה, אבל כנראה לא ייסלל בנוסף לו (אם בכלל). 12. ציר העמק, חיפה-עפולה-בית שאן-ירדן - בתכנית החומש. 13. ציר קרית אתא-שפרעם-נצרת (מתפצל מציר האורך הצפון-מזרחי) - בתכנון, אבל לא בתכנית החומש. 14. ציר עכו-כרמיאל - בתכנית החומש. המשך אפשרי לכוון ראש פינה וקרית שמונה לא נכלל בתכנית הנוכחית. תחנת אחיהוד תחבר בינו לבין ציר האורך הצפון-מזרחי. זה הכול למיטב ידיעתי. תיקונים והערות יתקבלו בברכה.
סחטיין על התגובה המושקעת!
למדתי כמה דברים.
 

mucool2

New member
תיקון קל

מסילות בארץ - הוו ועתיד...
בעיני רוחי (ובחלק מהמקרים גם בתכניות ואפילו במציאות) אני רואה את צירי האורך הבאים: 1. ציר החוף (כולל הקטע בין תחנת ההגנה ואשדוד שעוד לא נסלל ונכלל בתכנית החומש הנוכחית, הקטע לעזה לא פעיל) מנהריה עד מחסום ארז ועזה(?). הציר הראשי כיום ובעתיד הנראה לעין. לדעתי יש הצדקה לסלול ממנו שלוחות לתוך ערים כמו נתניה ואשדוד, אבל אף אחד לא מקשיב לי. 2. המסילה המזרחית מחיפה לבאר שבע (עם אפשרות לחיבור למצרים באזור ניצנה), שמתוכה הקטע בנימינה-חיפה הוא למעשה חלק ממסילת החוף והקטע בין בנימינה וכפר סבא (וגם מדרום לבאר שבע) לא פעיל. חלק מהמסילה יעבור לאורך כביש חוצה ישראל (יכול להיות שכל המסילה תיסלל לאורך כביש 6 ותתחבר לואדי ערה?). שלוחות קיימות - לבאר שבע מרכז ולרמת חובב. קטע לוד-באר שבע יוכפל תוך כשנתיים. 3. מסילת נשר-קרית אתא-אחיהוד (עם חיבור אפשרי ללבנון) - בתכנון, לא בתכנית החומש הנוכחית. 4. ציר הערבה, בין ים המלח ואילת (מי יודע, אולי גם ימשיכו אותו צפונה לאורך הבקעה?) - לא בתכנית החומש, אבל יכול להיות שיקודם בכל זאת. 5. (למעשה המשך של 4...) ציר בית שאן-צמח-טבריה - לא בתכנון (קטע בית שאן-צמח-חמת גדר הוא חלק ממסילת העמק ההיסטורית ויכול לשמש חיבור לסוריה). צירי הרוחב, מדרום לצפון הם: 1. ציר באר שבע-דימונה-אורון-ערבה (עם שלוחות אפשריות לערד, לירוחם ולמישור רותם) - קיים, פרט לחיבור לערבה. אם רוצים להפעיל רכבות נוסעים לאילת מוכרחים לשדרג אותו לכל אורכו. 2. ציר אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע - ייסלל בקרוב. 3. ציר אשדוד-רחובות-לוד - קיים 4. ציר לוד-רמלה-נען-בית שמש-ירושלים (מלחה) - קיים. 5. ציר ראשל"צ-באר יעקב-מודיעין (לאורך כביש 431) - קיים היום רק כשלוחה לתחנת הראשונים, חלקו המערבי (בדרום ראשל"צ) והקטע בין צומת דניאל למודיעין ייסללו בשנים הקרובות. לא ברור מתי יתבצע החיבור ביניהם. 6. ציר ת"א-לוד - חיבור בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך כפר חב"ד - קיים. כיום זה צוואר הבקבוק העיקרי מדרום לת"א. 7. ציר ת"א (מתפצל במחלף גנות)-נתב"ג-ירושלים (בנייני האומה), בעתיד יחצה את ציר רוחב 5 בצומת דניאל (בתכנון הנוכחי תהיה שם רק התפצלות למודיעין) - בתכנית החומש. חיבור אפשרי למלחה לא נכלל בתכנית הנוכחית. 8. ציר צפון ת"א-בני ברק-פתח תקווה-ראש העין - קיים ומוכפל בימים אלה (יש תכנית שספק אם תתממש לסלול שלוחה גם למרכז פתח תקוה). 9. ציר הרצליה-רעננה-כפר סבא (כביש 531) - היום קיים רק הקטע המזרחי עד תחנת נורדאו (כפ"ס-הוד השרון), בעתיד הקרוב יוכפל ויוארך עד לתחנת סוקולוב, ובשלב יותר מאוחר בתכנית החומש ייסלל גם החלק המערבי (ממסילת החוף לרעננה). לא ברור מתי יסתיים החיבור בין הקטעים... 10. ציר ואדי ערה, בין חדרה ועפולה - מתוכנן, לא בתכנית החומש הנוכחית. 11. ציר ואדי מילח - יכול להחליף את ציר ואדי ערה, אבל כנראה לא ייסלל בנוסף לו (אם בכלל). 12. ציר העמק, חיפה-עפולה-בית שאן-ירדן - בתכנית החומש. 13. ציר קרית אתא-שפרעם-נצרת (מתפצל מציר האורך הצפון-מזרחי) - בתכנון, אבל לא בתכנית החומש. 14. ציר עכו-כרמיאל - בתכנית החומש. המשך אפשרי לכוון ראש פינה וקרית שמונה לא נכלל בתכנית הנוכחית. תחנת אחיהוד תחבר בינו לבין ציר האורך הצפון-מזרחי. זה הכול למיטב ידיעתי. תיקונים והערות יתקבלו בברכה.
תיקון קל
צירי הרוחב שציינתי 4 ו-6 הם למעשה שני חלקים של אותו ציר.
 

צביקוש23

New member
שרידי מסילות לאורך כביש 6

מסילת אורך נוספת בארץ
כפי שכבר כתבתי פה, אחת הבעיות של תשתית הרכבות בארץ לדעתי הינה היעדר רשת מסילות של ממש.באופן כללי, במצב הקיים כל התעבורה עוברת על ציר אורך אחד שממנו מתפצלות שלוחות רוחב קטנות פה ושם. האם לדעתכם קיימות שתי נקודות על פני המפה בהם ניתן להוסיף מסילת אורך נוספת המקבילה לציר הקיים. אם כן, בין איזה ערים תעבור המסילה ומה יהיו קישורי הרוחב שלה. אשמח לקבל תגובות מהמומחים והמתכננים כאן.
שרידי מסילות לאורך כביש 6
אז ככה עד עצם היום הזה לאורך כביש חוצה ישראל\טבע נשארו שרידי מסילות עתיקות גשרים ועמדות הגנה עתיקות. היכן?... בצד המערבי של כביש 6 החל מכפר סבא וצפונה לצד רוב כביש 6. ניתן להבחין עדיין בעמדות השמירה שנשמרו היטב , גשרים עתיקים של הרכבת שנשמרו בצורה טובה מאד ופה ושם עדיין יש שרידי מסילות ומבנים הקשורים ברכבת.
 

OMER G17

New member
יש מסילה שרואים אותה נגמרת בגדר

שרידי מסילות לאורך כביש 6
אז ככה עד עצם היום הזה לאורך כביש חוצה ישראל\טבע נשארו שרידי מסילות עתיקות גשרים ועמדות הגנה עתיקות. היכן?... בצד המערבי של כביש 6 החל מכפר סבא וצפונה לצד רוב כביש 6. ניתן להבחין עדיין בעמדות השמירה שנשמרו היטב , גשרים עתיקים של הרכבת שנשמרו בצורה טובה מאד ופה ושם עדיין יש שרידי מסילות ומבנים הקשורים ברכבת.
יש מסילה שרואים אותה נגמרת בגדר
ההפרדה שכאילו המשיכה פעם (או עדיין ממשיכה...אי אפשר לראות) לתוך טול כרם (או אולי קלקיליה..)
 

OMER G17

New member
הקפצה....

יש מסילה שרואים אותה נגמרת בגדר
ההפרדה שכאילו המשיכה פעם (או עדיין ממשיכה...אי אפשר לראות) לתוך טול כרם (או אולי קלקיליה..)
הקפצה....
אני בטוח שמישהו מבעלי הידע פה יכול לענות לי
 

אורי404

New member
עד כמה שזכור לי באיזור קלקיליה אין

יש מסילה שרואים אותה נגמרת בגדר
ההפרדה שכאילו המשיכה פעם (או עדיין ממשיכה...אי אפשר לראות) לתוך טול כרם (או אולי קלקיליה..)
עד כמה שזכור לי באיזור קלקיליה אין
זכר. אז ככה: יש חלק קטן בין שדה חמד לכביש 55. אחר כך אין זכר באיזור קלקיליה. השרידים חוזרים באיזור המשולש (טייבה והסביבה). כפי שצביקה כתב, באיזור טול כרם (איזור כביש 6) רואים שרידים של שלהמסילה. הנה כאן חלק מהשרידים שהיו. אפילו חלק מזה הסירו כבר. צילמתי את זה בקיץ האחרון.
 

luckydude

Active member
הרעיון הוא ליצור "חיבורים טבעתיים"

מסילת אורך נוספת בארץ
כפי שכבר כתבתי פה, אחת הבעיות של תשתית הרכבות בארץ לדעתי הינה היעדר רשת מסילות של ממש.באופן כללי, במצב הקיים כל התעבורה עוברת על ציר אורך אחד שממנו מתפצלות שלוחות רוחב קטנות פה ושם. האם לדעתכם קיימות שתי נקודות על פני המפה בהם ניתן להוסיף מסילת אורך נוספת המקבילה לציר הקיים. אם כן, בין איזה ערים תעבור המסילה ומה יהיו קישורי הרוחב שלה. אשמח לקבל תגובות מהמומחים והמתכננים כאן.
הרעיון הוא ליצור "חיבורים טבעתיים"
זאת אומרת שכל הערים הגדולות יהיו מחוברות בלפחות שני מסילות נפרדות כמו ברשת קווית כך שאם נקטע חיבור בקו אחד יהיה חיבור בקו אחר. בעתיד הרחוק לארבעת הערים הגדולות יהיו חיבורים טבעתיים: ירושלים - A1 והמשודרג באר שבע - הקו הקיים וקו ת"א-רשל"צ מערב-אשדוד-אשקלון-באר שבע חיפה - הקיים ות"א - חדרה (דרך הקו המזרחי כשישוקם)-עפולה-חיפה ת"א - מרכז המערכת וממנו יהיו שתי מסילות לכל כיוון שתיים לצפון (הקיים והמזרחי דרך ראש העין צפון), שתיים למערב (ראש העין ונתב"ג), ושתיים לדרום - לוד וחולון-רשל"צ.
 

luckydude

Active member
שתיים למערב -> שתיים למזרח

הרעיון הוא ליצור "חיבורים טבעתיים"
זאת אומרת שכל הערים הגדולות יהיו מחוברות בלפחות שני מסילות נפרדות כמו ברשת קווית כך שאם נקטע חיבור בקו אחד יהיה חיבור בקו אחר. בעתיד הרחוק לארבעת הערים הגדולות יהיו חיבורים טבעתיים: ירושלים - A1 והמשודרג באר שבע - הקו הקיים וקו ת"א-רשל"צ מערב-אשדוד-אשקלון-באר שבע חיפה - הקיים ות"א - חדרה (דרך הקו המזרחי כשישוקם)-עפולה-חיפה ת"א - מרכז המערכת וממנו יהיו שתי מסילות לכל כיוון שתיים לצפון (הקיים והמזרחי דרך ראש העין צפון), שתיים למערב (ראש העין ונתב"ג), ושתיים לדרום - לוד וחולון-רשל"צ.
שתיים למערב -> שתיים למזרח
 

mucool2

New member
מדבריך מתקבל הרושם שתל אביב תישאר

הרעיון הוא ליצור "חיבורים טבעתיים"
זאת אומרת שכל הערים הגדולות יהיו מחוברות בלפחות שני מסילות נפרדות כמו ברשת קווית כך שאם נקטע חיבור בקו אחד יהיה חיבור בקו אחר. בעתיד הרחוק לארבעת הערים הגדולות יהיו חיבורים טבעתיים: ירושלים - A1 והמשודרג באר שבע - הקו הקיים וקו ת"א-רשל"צ מערב-אשדוד-אשקלון-באר שבע חיפה - הקיים ות"א - חדרה (דרך הקו המזרחי כשישוקם)-עפולה-חיפה ת"א - מרכז המערכת וממנו יהיו שתי מסילות לכל כיוון שתיים לצפון (הקיים והמזרחי דרך ראש העין צפון), שתיים למערב (ראש העין ונתב"ג), ושתיים לדרום - לוד וחולון-רשל"צ.
מדבריך מתקבל הרושם שתל אביב תישאר
צוואר בקבוק. אני חושב שבסופו של דבר יהיו גם צירי אורך חלופיים (הקו המזרחי) וצירי רוחב (כמו ציר ראשל"צ-מודיעין), לא רק לולאות.
 

luckydude

Active member
כן, באופן מעשי אמי מסכים איתך

מדבריך מתקבל הרושם שתל אביב תישאר
צוואר בקבוק. אני חושב שבסופו של דבר יהיו גם צירי אורך חלופיים (הקו המזרחי) וצירי רוחב (כמו ציר ראשל"צ-מודיעין), לא רק לולאות.
כן, באופן מעשי אמי מסכים איתך
הלולאות זה דבר משתמע מכך לדעתי. אפשר לומר באופן כללי אם אתה רוצה להסתכל על מסילות אורכיות יהיה את: חיפה-בנימינה-ת"א-חולון-רשל"צ-אשדוד-אשקלון-נתיבות-באר שבע ו חיפה-עפולה-חדרה מזרח-ראש העין צפון (ודרום)-לוד-קרית גת-באר שבע וכל מיני מסילות רוחביות כפי שציינת. כמובן שמיכיוון שמדינת ישראל היא ארוכה וצרה, למסילות הרוחביות יש אורך קצר יחסית לעומת המסילות האורכיות. אני מסכים שיש לפתח מסילות רוחביות אך באופן כללי הנסיעה הבינעירונית בארץ היא בדכ"ל יותר אורכית מרוחבית לכן הדגש, לפחות בהתחלה, הוא על מסילות אורכיות (עם מסילות רוחביות חיוניות איפה שצריך).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה