מסילה שלישית באיילון - שאלות

מצב
הנושא נעול.

Sephiroth

New member
מסילה שלישית באיילון - שאלות

מסילה שלישית באיילון - שאלות
שלום רב, כשנוסעים באיילון צפון מופיע שלט במחלף לה-גארדיה על פרוייקט הוספת מסילה שלישית באיילון בין תחנת ההגנה לבין תחנת השלום. לפני כמה חודשים החלו בעבודות של "הזזת" איילון צפון בין לה-גארדיה לשלום ימינה, וכתוצאה מכך גם חפרו שני נתיבים חדשים מתחת לגשר השלום על חשבון הנתיבים שגנבו בצד שמאל של הכביש. השאלות שלי הן כאלו: 1) האם שני הפרוייקטים קשורים האחד לשני ? 2) אם הם קשורים, מדוע מיצעו את העבודות באיילון צפון דווקא ? הרי מסילות הרכבת מוצמדות לאיילון דרום, ובינן לבין איילון צפון מפרידה תעלת הניקוז הגדולה. אודה לכם אם תוכלו לשפוך קצת אור על הפרוייקט הנ"ל.
 

kbb

New member
מצורף קובץ שמסביר את העניין.

מסילה שלישית באיילון - שאלות
שלום רב, כשנוסעים באיילון צפון מופיע שלט במחלף לה-גארדיה על פרוייקט הוספת מסילה שלישית באיילון בין תחנת ההגנה לבין תחנת השלום. לפני כמה חודשים החלו בעבודות של "הזזת" איילון צפון בין לה-גארדיה לשלום ימינה, וכתוצאה מכך גם חפרו שני נתיבים חדשים מתחת לגשר השלום על חשבון הנתיבים שגנבו בצד שמאל של הכביש. השאלות שלי הן כאלו: 1) האם שני הפרוייקטים קשורים האחד לשני ? 2) אם הם קשורים, מדוע מיצעו את העבודות באיילון צפון דווקא ? הרי מסילות הרכבת מוצמדות לאיילון דרום, ובינן לבין איילון צפון מפרידה תעלת הניקוז הגדולה. אודה לכם אם תוכלו לשפוך קצת אור על הפרוייקט הנ"ל.
מצורף קובץ שמסביר את העניין.
 

danezeq

New member
יש לי שאלה

המון תודה !
סוף סוף אני מבין את ההגיון מאורי הפרוייקט הזה... יש לך מושג מתי אמורים לסיים אותו ?
יש לי שאלה
מה תיתן המסילה הרביעית? יותר רכבות "אקספרס"? או יותר תחלופה של רכבות -> יותר רכבות ביום? ובשביל מה יבנה עוד רציץ?
 

danezeq

New member
רביעית = שלישית כמובן

יש לי שאלה
מה תיתן המסילה הרביעית? יותר רכבות "אקספרס"? או יותר תחלופה של רכבות -> יותר רכבות ביום? ובשביל מה יבנה עוד רציץ?
רביעית = שלישית כמובן
 

kbb

New member
תשובה

יש לי שאלה
מה תיתן המסילה הרביעית? יותר רכבות "אקספרס"? או יותר תחלופה של רכבות -> יותר רכבות ביום? ובשביל מה יבנה עוד רציץ?
תשובה
כשתהיינה שלוש מסילות יוכלו יותר רכבות לעבור בנתיב האיילון בזמן מסוים ואני אסביר: המסילה השמאלית והימנית תהיינה חד כיווניות -אחת לצפון ואחת לדרום. המסילה האמצעית תהיה דו כיוונית כמו שמתפקדת מסילה יחידה בקו (ת"א-רא"ע, לוד-ב"ש וכדומה), ז"א שיסעו שתי רכבות זו מול זו תוך ביצוע מפגשים בתחנות ובצורה כזו יכולות להכנס ברגע אחד ארבע רכבות לציר האיילון שתיים לתחנת ההגנה ושתיים לתחנת האוניברסיטה במקום שתי רכבות- אחת מכיוון צפון ואחת מכיוון דרום. אין סיכוי שאחרי ספטמבר הקרוב כשייפתחו תחנות ראשונים ובית שמש יוכלו שתי המסילות הקיימות לקלוט את כל הרכבות שינועו בהן. מצורפת סכימה (אני לא בטוח לגבי חיבורי המסילות).
 

danezeq

New member
תודה על הציור המושקע!

תשובה
כשתהיינה שלוש מסילות יוכלו יותר רכבות לעבור בנתיב האיילון בזמן מסוים ואני אסביר: המסילה השמאלית והימנית תהיינה חד כיווניות -אחת לצפון ואחת לדרום. המסילה האמצעית תהיה דו כיוונית כמו שמתפקדת מסילה יחידה בקו (ת"א-רא"ע, לוד-ב"ש וכדומה), ז"א שיסעו שתי רכבות זו מול זו תוך ביצוע מפגשים בתחנות ובצורה כזו יכולות להכנס ברגע אחד ארבע רכבות לציר האיילון שתיים לתחנת ההגנה ושתיים לתחנת האוניברסיטה במקום שתי רכבות- אחת מכיוון צפון ואחת מכיוון דרום. אין סיכוי שאחרי ספטמבר הקרוב כשייפתחו תחנות ראשונים ובית שמש יוכלו שתי המסילות הקיימות לקלוט את כל הרכבות שינועו בהן. מצורפת סכימה (אני לא בטוח לגבי חיבורי המסילות).
תודה על הציור המושקע!
הרבה תודה! זה עזר לי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה