מסטיק לבן שנתיים פלוס?

נאוה57

New member
מסטיק לבן שנתיים פלוס?

בוקר טוב, לא ידעתי לאן לשרשר, חמותי רוצה לתת לבן שלי מסטיק. לא הסכמתי כי פחדתי שייחנק. היא טוענת שכל הנכדות שלה בנות השלוש לועסות מסטיק כל הזמן. מה דעתכן? (שלא לדבר על זה שזה לא אידיאלי לשיניים) תודה ושנה אזרחית טובה!
נאוה
 
תלוי בילד

תרגישי את הילד ואל תתני ללחצים להשפיע עליך, שנתיים + תלוי לאן ה+ קרוב, לשנתיים או לשלוש...אם לשנתיים מוקדם מידי לטעמי. אני לבכורה דחיתי כמה שאפשר(עד גיל 4) לילד השני נתתי בגיל שלוש בגלל אחותו אבל היה לי ברור שהוא הבין את ההסבר שלי ואת הסכנות. יש כללים מאוד ברורים מבחינתי עד היום והוא כבר בן 6.. לא בולעים, לא משתוללים עם מסטיק וכשמשתעלים/צוחקים מוציאים את המסטיק(זה בא מחוויה אישית שלי שבזמן צחוק שאפתי פנימה בתור ילדה ונחנקתי). הם יודעים את הכללים ועד היום כשהם לועסים ורוצים לעשות פעילות כמו קפיצה על הטרמפולינה הם מוציאים את המסטיק.
 

oritk25

New member
אצלינו גם בגיל 5 אסור מסטיק

נראה לי נורא מסוכן.
 
לא רואה בכלל בשביל מה זה טוב

לא רואה שום ערך בלעיסה לשם הלעיסה, אלא אם כן צריךלחזק את שרירי הפה. יש ממתקים אםהיא רוצה לפנק את הילד.
 

UmaGuza

New member
ממש לא!

אני לא מרשה לבת השלוש וחצי שלי. מסוכן, הורס את השיניים וכל כך מיותר.
 
אני הסכמתי רק אחרי גיל חמש ורק בלי סוכר ורק כדי שלא תתפתח סביב העניין התלהבות מיותרת. לעס לעס לעס ונמאס לו ועכשיו אין בזה שום אטרקציה. לקטן - שנתיים וחודשיים - לא מרשה בשום אופן. מעבר לזה שזה מיותר, זה פשוט מסוכן. אמרי לה שאת לא מסכימה וזהו. בלי הסברים מיותרים ולא להיכנס לדיונים ולוויכוחים - בכל בית יש מוסכמות אחרות, אצלך זה אסור וגמרנו.
 

רונית י

New member
עדיף כבר עם סוכר ואח"כ לצחצח שיניים

ממתיקים מלאכותיים לא בריאים בכלל לילדים (גם למבוגרים לא)
 

נאוה57

New member
היא לא כל-כך מכבדת את זה../images/Emo192.gif

היו לנו מלחמות רבות בעבר בנושא התזונה. כמו שכתבתי כאן למישהי, חמותי נתנה לבן שלי, כשהיה בן 5 חודשים ורק ינק, שוקולד... היא שמה לו קובית שוקולד בפה שיטעם "כי הוא רק יונק המסכן הזה". בזמנו השתוללתי. עכשיו היא למדה לשאול אותי אבל עדיין היא הרבה פעמים עושה מה שהיא רוצה בלי לכבד רצונות של הורי הנכדים שלה (לא אישי נגדי
). היא גם ניסתה לגמול אחת הנכדות בניגוד לרצונה של אמא שלה!!!
 

רונית י

New member
וואו! לא יאמן

במקרה כזה בהחלט הייתי עוקבת אחרי התנהלותה מקרוב כשזה מגיע לילדים.
 

מאיו

New member
לא נותנים ללא ספק!

מסטיק, כמו פיצוחים וסוכריות אני מרשה אחרי גיל 5. בכלל לא אוהבת שלועסים מסטיק, אבל זה בלי קשר.
 
אנחנו נתנו בגיל 6 לגדול

רעות בת שלוש וממש לא הולכת ללעוס מסטיק בקרוב. יותר מידי סכנות וכלום טוב יוצא מזה. למרות שהאחיין בן שלוש וחצי ולועס וכבר ראיתי ילדה מהגן שלה (קטנה ממנה) לועסת במרץ. מבחינתי זה בדיוק כמו פיצוחים ופופקורן. תבהירי לחמותך שהיא יכולה להמשיך לרצות (מדהימים אותי האנשים האלה - שלא עברו הריון או צירים או השד יודע מה לגבי אותו ילד/ה וחושבים שהם יכולים להחליט לגביו)
 

נאוה57

New member
תודה לכולן על התגובות ../images/Emo13.gif

הבן שלי בן שנתיים וחודשיים כך שזה בהחלט מוקדם... לגבי חמותי יש היסטוריה ארוכה של מלחמות בנושא תזונה (בגיל 5 חודשים כשהוא עוד לא ממש אכל מוצקים היא שמה לו שוקולד בפה "שיטעם משהו טעים כי הוא רק יונק המסכן הזה"). לאחרונה היא שואלת אותי לפני שהיא נותנת (אחרי הרבה מלחמות) וזה כבר שיפור אבל הפעם זה היה אצלי בבית ולידי. מה יהיה כשהוא אצלה ואני לא שם? אמרתי לה שמתחת לגיל 5 נראה לי מסוכן (למרות שאומרים את זה גם על צימוקים למשל והבן שלי אוכל כבר צימוקים קטנים בפיקוח לידי). אני גם לא אוהבת את הרעיון של סתם ללעוס וזה גם לא טוב לשיניים ובכלל - למה היא צריכה לתת לו מסטיק כשהוא עוד לא יודע בכלל מה זה? איזה עונג עילאי עושקים מהילד בזה שלא נותנים לו מסטיק? על כל פנים תודה על החיזוקים. רציתי רק לודא שאני לא קיצונית בתגובה שלי (לאור זה שהיא טענה בחום שכל הנכדות שלה לועסות). יום טוב
 

lilend

New member
אני רואה שרוב התגובות פה השוו בין

מסטיקים ובין פיצוחים ופופקורן ולא ברורה לי ההשוואה הזו. אני לא אוהבת את הרעיון של מסטיק כי זה תורם להרגל לא בריא של רצון להעסיק את הפה כל הזמן. לא אוהבת את זה. אבל לגבי סיכון- לא נראה לי יותר מסוכן מכל מאכל אחר, הוא לא דומה לפיצוחים ולפופקורן כי הוא לא מתנפח במגע עם מים (רוק לצורך העניין) ואפשר לבלוע אותו כמו כל מאכל אחר (בהנחה שלועסים מסטיק אחד ולא שניים או שלושה בו זמנית). אני לא חושבת שיש פה סיכון.
 
הסיכון הוא, שזה לא משהו שלועסים ומסיימים.

הוא נמצא בפה כל הזמן, וילד משחק, משתולל ובהחלט זה יכול גם להתקע בקנה הנשימה.
 

UmaGuza

New member
הוא גם נשאר גוש

הוא לא נמס או מתפורר. למעשה זה כמו לבלוע בוטן לדעתי.
 
בת 3.8 עכשיו התחלנו ורק בגלל

שבגן ראיתי ילדה שהגיע עם חבילת מסטיקים. אז קודם כל הודעתי לגננות, דבר שני אמרתי שאני לא מרשה לה. האמת שלא תכננתי להכיר לה את המסטיק עד גיל מאוחר יותר, אבל רק בגלל שפחדתי שהיא תקבל שאני לא לידה, אז לימדתי אותה איך ללעוס, והדגשתי שלא לקחת מאף אחד. עד היום קיבלה פעמיים, והנושא לשמחתי ירד לגמרי מהפרק בנתיים.
 

רונית י

New member
פשוט לא נותנים

לי אין בעיה להגיד לא גם כשהאחרים מקבלים. גם לבן ה 5 שלי אני לא נותנת ולא מאפשרת לתת לו. גם מסוכן, גם לא בריא ומכיל חומרים מיותרים ואישית אני לא אוהבת את המנהג של סתם ללעוס.
 

נאוה57

New member
זה לא היה ליד ילדים אחרים

תודה על התגובה. זה היה אצלי בבית ורק הבן שלי היה. היא רק סיפרה לי שלכל הנכדות האחרות מרשים כאילו כדי לומר שאני קיצונית בזה שאני לא מרשה לו וזה שאני טוענת שזה מסוכן (לגיל שנתיים וחודשיים) זה לא נכון כי עובדה שהיא נותנת לנכדים אחרים ולא אומרים לה כלום...
 

רונית י

New member
טוב ברור שזה שהיא נותנת לנכדים האחרים

זה לא סימן לכלום. גם ההורים של בעלי נותנים לכל הנכדים מסטיק והבן שלי כשרצה, אמרתי לו שאני לא מסכימה. אני לא חושבת שזה קיצוני, בוודאי בגיל שנתיים זה באמת יכול להיות מסוכן וכמובן מיותר.
 

lilend

New member
למה מסטיק מסוכן יותר ממאכלים אחרים?

אני באמת לא מבינה. כמו שכבר כתבתי- אין לו את ה"אופי" של פיצוחים ושל קורנפלקס, מה מסוכן בו?
 
למעלה