מסופחי בקו"מ- גיוס מ.צ

Suslik

New member
מסופחי בקו"מ- גיוס מ.צ

מה קןרה אנשים? אני אחד מ- 120 כ"מים שהתגייסו כל"צ ב 14.03 וסופחו לחודש לבקו"מ להיות עזר לגיוס מרץ. ידוע שגיוס משטרה צבאית מתבצע מתוך אןתם אנשים שסופחו + נושרי גיוסים קרביים על ת"ש\קבן\ור"פ........השמועות רצות ורציתי להבהיר לעצמי מספר דברים. מי לא יכול ללכת למ.צ? פרופיל 45? 64? תלוי בסעיף? יש שמועות שעם סעיף שמונע ריצות כמו בעיות ברכיים או אסטמה אי אפשר להגיע למ.צ.... זה ידוע שאם באמת הגורל יהיה אכזר אלי ויפנו אותי למ.צ. אי אפשר לא להתפנות כי בכל מקרה הם יפנו אותי בסופ לא משנה כמה מעצר בקו"מ אני אטחן... במקרה כזה האם נפתח מצ"ח במחזור הזה? בילוש? או שאני אבלה את שלוש השנים הבאות בלשמור על גדר ההפרדה? תודה מראש וכל מידע נוסף בנוסף לשאלות יעזור.
 

קבניסט

New member
תשובות חלקיות

כמה שאני יודע, פרופיל 45 (רפואי ונפשי) פוסל שיטור, אני 99% בטוח שזה לא משנה איזה סעיף, כל עוד זה 45. גם ת"ש לא בטוח שיציל אותך, תלוי באיזה דרגה. רוב הסיכויים הם שאם תגוייס למשטרה צבאית, תהיה באמת בודק מעברים, אבל זה לא בטוח כמובן. בקיצור הדרך הכי טובה שלך להנצל היא להוריד לפרופיל 45 (כמו שאתה יודע - רפואי=קשה יותר להשיג אחרי שהתגייסת, נפשי=הרבה יותר קל) בהצלחה.
 
תשובה

גם אני הייתי מסופח כ"מ (יולי 2002) וגם למחזור שלי טחנו את השכל עם מ"צ. כמה בסוף הגיעו לשם אתה שואל? 3-4. בכל מקרה, פרופיל 64 יכולים להגיע למ"צ, אלא אם כן יש להם בעייה של ברכיים או גב או משהו שמונע מהם הליכה ועמידה ממושכת (פלטפוס לצערי לא מונע מלהגיע למ"צ). אסטמה? אני לא בטוח, וגם בנוגע ל-45 אני לא בטוח, אבל אני אבדוק. מי שהיה במחזור שלי והגיע למ"צ הגיע, במקרה הכי גרוע, להיות מדריך כלואים. את בודקי המעברים מגייסים בגיוס אחר, לכן אני לא חושב שיש לך סיבה לדאגה. את המיונים למצ"ח וכו' עושים אחרי הטירונות במ"צ. אשמח לעזור לך גם במסרים.
 

קבניסט

New member
לידיעתך

הגיוסים הנוכחיים למ"צ הרבה יותר גדולים ממה שהיו קודם.. ועם 45 לא מגיעים למ"צ, קורה מקרים נדירים וגם במקרה כזה מגיעים להיות עובדים כלליים ולא שוטרים או משהו כזה
 
וואלה?

בכל מקרה, לא כל הגיוס למ"צ מתבצע מתוך מסופחי הכ"מ, ואנשי הבקו"מ די בקטע של להפחיד את המסופחים בעניין הזה.
 

קבניסט

New member
יכול להיות

מה שכן, לוקחים הרבה אנשים שהיו בגיוס של קרבי והורידו פרופיל בבקו"ם (ל-64 כמובן)
 

Aphophis

New member
תיקון טעות

אם אתה לא רוצה להגיע למ"צ, אז כן פרופיל 45 כנראה יוציא אותך מהרשימה. בנוגע לקורסים, לא חושב שהרבה אנשים יודעים כמה הקצאות יהיו לאיפה, בטח לא בשלב הזה. רוב הסיכויים שלך הם להגיע ליחידת המעברים, שזה לא יותר מדי רע, כי השמועה אומרת שיהיו שם תנאים טובים למדי לחוגרים, לפחות בשלבים הראשונים. ממה ששמעתי כ-50% ממתגייסי 2004 יגיעו למעברים, ובשנתיים הבאות האחוז יגדל. בניגוד למה שאמר יאיר, אין יותר גיוס בו"מ מוגדר, והם מתגייסים בכל מחזור של מ"צ, מה שאומר חיילים יותר איכותיים ממה שהיו פעם. בכל מקרה, החייל לא כלכך נורא, ובכל מגזר יש את היתרונות והחסרונות שלו.
 

Suslik

New member
תודה רבה....

תשמעו 45 נפשי זה לא אופציה כי אז אני נתקע כעובד רסר או פקיד באיזה חור, עכשיו אם זה מ.צ. אז שיהיה מ.צ. השאלה היא מה אני עושה כדי להגדיל את הסיכויים שלי ליפול על יחידה יותר טובה. על מה >>אני<<< יכול להשפיע........ מה שלא בשליטתי אין לי מה לדאוג לגביו כי הכל מקרה אני לא אשנה כלום השאלה היא מה כן בשליטתי
 

Aphophis

New member
תראה...

תכלס, אתה לא יכול להשפיע בהרבה על השיבוץ בחיל. אתה יכול להשקיע בטירונות, להיות מורעל וכו'... אם תהיה מצטיין פלוגתי, אז תוכל לבחור כל מגזר שיהיה פנוי. בכל מקרה, אם תשקיע ותתבלט הרבה, יכול להיות שימליצו עליך למגזר שאתה רוצה, וגם עוזר להכיר אנשים בחיל, וכו'...
 
טוב

אין לי מושג מה פוסל אותך מלהיות מ"צ, ולכן אני לא יעלה כל מיני קונספציות והשערות מונפצות. מה שאני כן יודע לבטח שהצבא רוצה בודקי מעברים והרבה בזמן קצר מאוד, זה ידוע שחסרים לצבא בודקי מעברים במאות, לא בעשרות במאות. לכן כל שיקול רציונלי של הגיון או איכות החייל כבר לא באים בחשבון. זאת סוגיה שהקבינט הבטחוני דן בה, לכן תזהר מאוד מאוד. אני זוכר שבטירונות שלי לקחו פלוגה שלמה להיות בודקי מעברים, לכן האפשרות שייקחו מסופחי בקו"ם למחסומים בשטחים היא אפשרות די סבירה. קח בחשבון.
 

pakapaka

New member
לא מחייב..

באחת הפלוגות האחרונות שסיימה המצטיין הפלוגתי קיבל מא"ב לא ניראה לי שמישהו ביקש את זה
 

Rossi46 ®

New member
קבל פיתרון סוסליק :

עזוב אותך עכשיו מוע"ר (ולא ור"פ..) כדי להוריד פרופיל, ועזוב אותך מלסרב להתפנות לשם כי בכל מקרה יזיינו אותך וילכו איתך ראש בראש. תראה מה תעשה, בשביל להגיע להיות מ.צ. אתה עובר ראיון בלשכת גיוס עם איזה קציצה אחת ממקמצ"ר. היא תשאל אותך עד דעתך על החיל וכל זה, דבר ראשון תראה תוקפני, בלאגניסט, וכזה שמשמעת לא בדיוק מדברת אליו.. בנוסף, הם לא לוקחים חיילים עם עבר פלילי, תגיד להם שהשתמשת בסמים פעם (הם לא יעשו לך בדיקה, עליי !), הם לא יקחו חייל כמוך לשם את זה אני מבטיח לך.
 
למעלה