מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ

מצב
הנושא נעול.

syair

New member
מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ

מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ
האם ידעו לאנשים פה שמחיר נסיעה מת"א עד לתחנה זו גבוה ב-7 ש"ח מאשר נסיעה לתחנות חיפה, והרי בעיתונים בשירו שזו תהיה תחנה שתשרת גם את תושבי חיפה. למי ניתן לפנות לשינוי רוע הגזירה?
 

Weird Eyal

New member
נסיעה מהקריות לחיפה

מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ
האם ידעו לאנשים פה שמחיר נסיעה מת"א עד לתחנה זו גבוה ב-7 ש"ח מאשר נסיעה לתחנות חיפה, והרי בעיתונים בשירו שזו תהיה תחנה שתשרת גם את תושבי חיפה. למי ניתן לפנות לשינוי רוע הגזירה?
נסיעה מהקריות לחיפה
עולה קצת יותר מ7 שקל אז הם פשוט העלו את המחיר.....
 

איליה.

New member
נכון, זה פשוט מגוחך.

מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ
האם ידעו לאנשים פה שמחיר נסיעה מת"א עד לתחנה זו גבוה ב-7 ש"ח מאשר נסיעה לתחנות חיפה, והרי בעיתונים בשירו שזו תהיה תחנה שתשרת גם את תושבי חיפה. למי ניתן לפנות לשינוי רוע הגזירה?
נכון, זה פשוט מגוחך.
אם אדם רוצה להגיע מממרכז הארץ לחיפה ברכבת ואחר כך להמשיך באוטובוס לקריות או לנשר או לכל מקום אחר, אז יותר זול לרדת בבת גלים, לקחת קו 101 למפרצית ומשם לקחת אוטובוס ליעד הסופי, מאשר להגיע ברכבת עד לב המפרץ ולקחת אוטובוס ליעד הסופי. גם נסיעה מחיפה למרכזית המפרץ ברכבת עולה יותר מנסיעה עירונית. ואפילו נסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוצות המפרץ עולה יותר מנסיעה עירונית, למרות שכל התחנות האלה נמצאות בתוך חיפה! אין גבול לחוסר שיקול הדעת של משרד התחבורה.
 
שוב הסיפור של קו ת"א - באר שבע

נכון, זה פשוט מגוחך.
אם אדם רוצה להגיע מממרכז הארץ לחיפה ברכבת ואחר כך להמשיך באוטובוס לקריות או לנשר או לכל מקום אחר, אז יותר זול לרדת בבת גלים, לקחת קו 101 למפרצית ומשם לקחת אוטובוס ליעד הסופי, מאשר להגיע ברכבת עד לב המפרץ ולקחת אוטובוס ליעד הסופי. גם נסיעה מחיפה למרכזית המפרץ ברכבת עולה יותר מנסיעה עירונית. ואפילו נסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוצות המפרץ עולה יותר מנסיעה עירונית, למרות שכל התחנות האלה נמצאות בתוך חיפה! אין גבול לחוסר שיקול הדעת של משרד התחבורה.
שוב הסיפור של קו ת"א - באר שבע
באופן כללי בעולם, נסיעה ברכבת עולה יותר מאוטובוס באותו קו. זו תוצאה של היצע וביקוש, שכן לרכבת יתרונות ברורים, במיוחד מבחינת זמן הנסיעה (בד"כ) והיכולת לעמוד בלו"ז מתוכנן. כפי שצוין לא פעם, לא תוכל רכבת ישראל להוזיל תעריפים ולגרות הגדלה נוספת של הביקוש לשירות, כל עוד קיים מחסור חמור בקרונות וקטרים. אגב, המצב קצת מזכיר לי את הימים של ביקוש גואה לקווי טלפון מול ההיצע הדל של משרד התקשורת עד שנות ה-80. אנשים היו מוכנים לשלם כל מחיר ע"מ לזכות בקו טלפון, עד שמנהיגי המדינה תפסו שזהו כלי חיוני לתפקוד המשק והחברה, ואפשרו השקעות אדירות במערכת באמצעות חב´ בזק, שאינה תלויה בצורה מלאה על תקציבי ממשלה שנתיים. יש חשיבה דומה בהפיכת הרכבת לחברה ממשלתית.
 

seffic

New member
לא כזה מגוחך

נכון, זה פשוט מגוחך.
אם אדם רוצה להגיע מממרכז הארץ לחיפה ברכבת ואחר כך להמשיך באוטובוס לקריות או לנשר או לכל מקום אחר, אז יותר זול לרדת בבת גלים, לקחת קו 101 למפרצית ומשם לקחת אוטובוס ליעד הסופי, מאשר להגיע ברכבת עד לב המפרץ ולקחת אוטובוס ליעד הסופי. גם נסיעה מחיפה למרכזית המפרץ ברכבת עולה יותר מנסיעה עירונית. ואפילו נסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוצות המפרץ עולה יותר מנסיעה עירונית, למרות שכל התחנות האלה נמצאות בתוך חיפה! אין גבול לחוסר שיקול הדעת של משרד התחבורה.
לא כזה מגוחך
הרכבת,נכון להיום בגלל מחסור בציוד, מעדיפה למשוך נוסעים בין עירוניים, ע"י הפיכת הנסיעה הפנים עירונית ללא כדאית. מבחינה תחבורתית זה עדיף כדי למנוע עיכובים ממושכים בכל עיר בה עוצרת הרכבת. הישועה לתחבורה עירונית יעילה לא תבוא מרכבת ישראל, אלא מהרכבת הקלה ואוטובוסים שנוסעים בנת"צים. לגבי עלות הנסיעה המוגזמת מת"א ללב המיפרץ - שערורייה.
 

syair

New member
רכבות הפרברים

לא כזה מגוחך
הרכבת,נכון להיום בגלל מחסור בציוד, מעדיפה למשוך נוסעים בין עירוניים, ע"י הפיכת הנסיעה הפנים עירונית ללא כדאית. מבחינה תחבורתית זה עדיף כדי למנוע עיכובים ממושכים בכל עיר בה עוצרת הרכבת. הישועה לתחבורה עירונית יעילה לא תבוא מרכבת ישראל, אלא מהרכבת הקלה ואוטובוסים שנוסעים בנת"צים. לגבי עלות הנסיעה המוגזמת מת"א ללב המיפרץ - שערורייה.
רכבות הפרברים
אז איך תסביר את כל הרכבות פרברים של רכבת ישראל?
 

איליה.

New member
יש הבדל בין נסיעה פנים-עירונית

רכבות הפרברים
אז איך תסביר את כל הרכבות פרברים של רכבת ישראל?
יש הבדל בין נסיעה פנים-עירונית
לנסיעה פרברית. הרכבת כן מעוניינת בנוסעים ממרכזי מטרופולין לערי לוויין, עובדה שהיא מפעילה קווים פרבריים מיוחדים - למשל מחיפה לקריות. אבל היא אינה מעוניינית בנוסעים מבת גלים ללב המפרץ למשל, האמת שאני לא כל כך מבין את המניעים שלה.
 

ashmash

New member
זה באמת דבילי

מסוף תחנת הרכבת בלב המפרץ
האם ידעו לאנשים פה שמחיר נסיעה מת"א עד לתחנה זו גבוה ב-7 ש"ח מאשר נסיעה לתחנות חיפה, והרי בעיתונים בשירו שזו תהיה תחנה שתשרת גם את תושבי חיפה. למי ניתן לפנות לשינוי רוע הגזירה?
זה באמת דבילי
במידה ועלית לת"א ורצית לנסוע לחיפה ובדרך החלטת להגיע ללב המפרץ, מסוף האוטובוסים של חיפה, הכרטיס שלך לא תקף... בנוסף, מוזר שרכבת ישראל בוחרת להפוך את תחנת לב המפרץ,שכאמור הנה תחנה מרכזית לאוטובוסים בחיפה לתחנה משנית שלא כל רכבת שנוסעת לחיפה עוצרת בה ולעיתים יש צורך להחליף רכבת על מנת להגיע עד לתחנת לב המפרץ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה