מסובים-גנות-השבעה- גשראשון-גן רווה

מצב
הנושא נעול.

mishat

New member
מסובים-גנות-השבעה- גשראשון-גן רווה

מסובים-גנות-השבעה- גשראשון-גן רווה
היי.. אולי זה לא הפורום המדויק לשאול את השאלה, אבל זה פורום קרוב במידה מסויימת... השאלה שלי היא לגבי כביש 4 והצמתים מסובים, גנות, השבעה, גשר ראשון, גן רווה... בכל הקטע הזה מתבצעות כידוע לכם עבודות.. בנו גשר חדש במסובים, הרחיבו את הכביש בין מסובים לגנות, בגנות גשר חדש בנו גם כן וכך הלאה עד מחלף גן רווה.. בכל הקטעים האלה כבר הסתיימו העבודות - כפי שרואים בכביש כבר לפני חודש.. אז השאלה היא, מה קורה שם ? מתי כבר יפתחו את כל זה וישחררו אותנו מהפקקים ? אולי מישהו יודע למה ממתינים ? (אולי פשוט לשר התחבורה אין זמן לקפוץ לשם ולגזור את הסרט ?
)
 

alantan

New member
ארחיק לכת עוד יותר

מסובים-גנות-השבעה- גשראשון-גן רווה
היי.. אולי זה לא הפורום המדויק לשאול את השאלה, אבל זה פורום קרוב במידה מסויימת... השאלה שלי היא לגבי כביש 4 והצמתים מסובים, גנות, השבעה, גשר ראשון, גן רווה... בכל הקטע הזה מתבצעות כידוע לכם עבודות.. בנו גשר חדש במסובים, הרחיבו את הכביש בין מסובים לגנות, בגנות גשר חדש בנו גם כן וכך הלאה עד מחלף גן רווה.. בכל הקטעים האלה כבר הסתיימו העבודות - כפי שרואים בכביש כבר לפני חודש.. אז השאלה היא, מה קורה שם ? מתי כבר יפתחו את כל זה וישחררו אותנו מהפקקים ? אולי מישהו יודע למה ממתינים ? (אולי פשוט לשר התחבורה אין זמן לקפוץ לשם ולגזור את הסרט ?
)
ארחיק לכת עוד יותר
כבר קרוב לשנה שהסתיימה ההרחבה לשלושה נתיבים בכל כיוון במחלף מסובים עצמו, אולי צוואר הבקבוק הגדול ביותר, ועדיין לא פתחו את המחלף. גם לילא ברורה הסיבה.
 
אל תשלו את עצמכם!

ארחיק לכת עוד יותר
כבר קרוב לשנה שהסתיימה ההרחבה לשלושה נתיבים בכל כיוון במחלף מסובים עצמו, אולי צוואר הבקבוק הגדול ביותר, ועדיין לא פתחו את המחלף. גם לילא ברורה הסיבה.
אל תשלו את עצמכם!
גם אחרי שירחיבו את כל הדרכים והמחלפים האפשריים, תוך זמן קצר מאוד הפקקים יחזרו. קוראים לזה "חוק פרקינסון", והסיבה ברורה: הגדלת קיבול הכבישים מעודדת אנשים לנסוע ברכבם הפרטי. זה הוכח בכל העולם, ואנו בפורום הנוכחי יודעים מהו הפתרון האמיתי שהוא בר-קיימא...
 

alantan

New member
טוב, יש מקרו ומיקרו

אל תשלו את עצמכם!
גם אחרי שירחיבו את כל הדרכים והמחלפים האפשריים, תוך זמן קצר מאוד הפקקים יחזרו. קוראים לזה "חוק פרקינסון", והסיבה ברורה: הגדלת קיבול הכבישים מעודדת אנשים לנסוע ברכבם הפרטי. זה הוכח בכל העולם, ואנו בפורום הנוכחי יודעים מהו הפתרון האמיתי שהוא בר-קיימא...
טוב, יש מקרו ומיקרו
אי אפשר לזנוח לחלוטין את כל נושא התחבורה הפרטית, שכן היא חיונית לצמיחה של המשק ואף למהלך התקין שלו. יתרה מכך, אם כבר השקיעו - אז רצוי לקצור את פירות ההשקעה במהירות המירבית. כשאומרים שקטע אחד הוא "צוואר בקבוק", הכוונה היא שהקיבולת שלו נמוכה מהקטעים שמשני צדדיו. שחרורו אומנם יגרום לגידול מסויים בנפח השימוש, אבל בחסכון בזמן בנקודה הספציפית. רק אם מוסיפים נתיב רביעי לאורך כל הקטעים אזי יש גידול מקביל בקיבולת הכללית וכן בשימוש.
 
הבעיה במדינת ישראל

טוב, יש מקרו ומיקרו
אי אפשר לזנוח לחלוטין את כל נושא התחבורה הפרטית, שכן היא חיונית לצמיחה של המשק ואף למהלך התקין שלו. יתרה מכך, אם כבר השקיעו - אז רצוי לקצור את פירות ההשקעה במהירות המירבית. כשאומרים שקטע אחד הוא "צוואר בקבוק", הכוונה היא שהקיבולת שלו נמוכה מהקטעים שמשני צדדיו. שחרורו אומנם יגרום לגידול מסויים בנפח השימוש, אבל בחסכון בזמן בנקודה הספציפית. רק אם מוסיפים נתיב רביעי לאורך כל הקטעים אזי יש גידול מקביל בקיבולת הכללית וכן בשימוש.
הבעיה במדינת ישראל
שהזניחו במשך שנים רבות את התחבורה הציבורית - במיוחד המסילתית - וחייבים עכשיו לנקוט באפליה מתקנת כדי להחזיר את האיזון.
 
הכי חשוב לשים מס על נסיעה בכביש

הבעיה במדינת ישראל
שהזניחו במשך שנים רבות את התחבורה הציבורית - במיוחד המסילתית - וחייבים עכשיו לנקוט באפליה מתקנת כדי להחזיר את האיזון.
הכי חשוב לשים מס על נסיעה בכביש
לדעתי אחד הפתרונות החשובים לעומס בכבישים בכל רחבי העולם המערבי, הוא מיסוי על נסיעה בכבישים (מהירים). רוב תיאוריות הכלכלה המודרנית מתנגדות לסבסוד (מה שקורה בתחבורה הציבורית בכל העולם כמעט, ואיפה שלא, ראו ערך בריטניה, המצב חמור) ובעד מיסוי. כאשר בעל או בעלת רכב יאלצו לשלם על כל קילומטר כביש מהיר מעל כמות הגיונית מסוימת, הם יחשבו אולי פעמיים. הסיבה העיקרית שלא משלמים על נסיעה בכביש היא שבעבר מערכת מיסוי כזו היתה בלתי אפשרית. כביש 6 וכבישים דומים בעולם מראים שזה הרבה יותר פשוט בימינו. ככה גם אפשר לתת הקלות לאוכלוסיות מסוימות כגון נכים שלא תמיד יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית, או אוכלוסיות שלא מחוברות לרשת התחבורה הציבורית, כגון הצפון והדרום הרחוק. איתי
 

fireman

New member
אהלן איתי...

הכי חשוב לשים מס על נסיעה בכביש
לדעתי אחד הפתרונות החשובים לעומס בכבישים בכל רחבי העולם המערבי, הוא מיסוי על נסיעה בכבישים (מהירים). רוב תיאוריות הכלכלה המודרנית מתנגדות לסבסוד (מה שקורה בתחבורה הציבורית בכל העולם כמעט, ואיפה שלא, ראו ערך בריטניה, המצב חמור) ובעד מיסוי. כאשר בעל או בעלת רכב יאלצו לשלם על כל קילומטר כביש מהיר מעל כמות הגיונית מסוימת, הם יחשבו אולי פעמיים. הסיבה העיקרית שלא משלמים על נסיעה בכביש היא שבעבר מערכת מיסוי כזו היתה בלתי אפשרית. כביש 6 וכבישים דומים בעולם מראים שזה הרבה יותר פשוט בימינו. ככה גם אפשר לתת הקלות לאוכלוסיות מסוימות כגון נכים שלא תמיד יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית, או אוכלוסיות שלא מחוברות לרשת התחבורה הציבורית, כגון הצפון והדרום הרחוק. איתי
אהלן איתי...
ראשית טוב לראותך....מה שלומך? ולעניין.... מיסוי על נסיעה בכבישים מהירים הוא דבר נכון לדעתי ואפילו נדרש אך לא במודל דומה לכביש חוצה ישראל...כאן מדובר בכביש פרטי שהנסיעה בו היא בחירה, מי שלא רוצה לשלם פשוט לא נוסע שם.... יש לגרום לנוסעים ברכב פרטי לאבד את הכדאיות לנסוע ברכבם, אמנם זה נשמע מרחיק לכת ואף חצוף אבל בכדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית יש צורך ליצור תמריץ נגד שימוש בכבישים מהירים. כמובן שהדבר יהיה אפשרי ובר הגיון כאשר תשתיות התח"צ המסילתיות והתח"צ בכלל יהיו מפותחות בכדי להפוך את הנושא להגיוני ובר ביצוע.... כיום אני לא רואה אפשרות לגבות מתושב באר שבע למשל שנוסע לתל אביב מס על שימוס בכביש 25 כמדומני כאשר יש שירות רכבת בכל שעה בסה"כ ומהירות נסיעה מגוחכת. כמובן שמיסוי כבישים אמור לבוא ע"ח הוזלה דרסטית ואף קיצונית במחירי התחבורה הציבורית ובעיקר ברכבות שהן לדעתי הדרך הטובה ביותר לתמרץ את הנושא.
 

alexUK

New member
אל תגזים לגבי בריטניה

הכי חשוב לשים מס על נסיעה בכביש
לדעתי אחד הפתרונות החשובים לעומס בכבישים בכל רחבי העולם המערבי, הוא מיסוי על נסיעה בכבישים (מהירים). רוב תיאוריות הכלכלה המודרנית מתנגדות לסבסוד (מה שקורה בתחבורה הציבורית בכל העולם כמעט, ואיפה שלא, ראו ערך בריטניה, המצב חמור) ובעד מיסוי. כאשר בעל או בעלת רכב יאלצו לשלם על כל קילומטר כביש מהיר מעל כמות הגיונית מסוימת, הם יחשבו אולי פעמיים. הסיבה העיקרית שלא משלמים על נסיעה בכביש היא שבעבר מערכת מיסוי כזו היתה בלתי אפשרית. כביש 6 וכבישים דומים בעולם מראים שזה הרבה יותר פשוט בימינו. ככה גם אפשר לתת הקלות לאוכלוסיות מסוימות כגון נכים שלא תמיד יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית, או אוכלוסיות שלא מחוברות לרשת התחבורה הציבורית, כגון הצפון והדרום הרחוק. איתי
אל תגזים לגבי בריטניה
לפי דעתי לישראלים נשאר רק לקנא ברכבות תחתיות, קלות, תדירות האוטובוסים וכו'. מה שכן, עלות הנסיעות בהחלט תואמת את יוקר המחיה הבריטי.
 
יש לך טעות !

אל תשלו את עצמכם!
גם אחרי שירחיבו את כל הדרכים והמחלפים האפשריים, תוך זמן קצר מאוד הפקקים יחזרו. קוראים לזה "חוק פרקינסון", והסיבה ברורה: הגדלת קיבול הכבישים מעודדת אנשים לנסוע ברכבם הפרטי. זה הוכח בכל העולם, ואנו בפורום הנוכחי יודעים מהו הפתרון האמיתי שהוא בר-קיימא...
יש לך טעות !
ישנם מחקרים שמראים שלא תמיד זה ככה. כלומר, פיתוח כבישים לאו דוקא מעודד נסיעה ברכב פרטי ולא תמיד אחרי כמה חדשים או שנים הם נסתמים מחדש. בכל מקרה, כחובב רכבות וכאחד שמעודד תח"ץ, אני טוען שיש לפתח גם את הכבישים והמחלפים. כמובן שאת הרכבות והאוטובוסים קודם, אך גם את הכבישים.
 
שתי התיחסויות

יש לך טעות !
ישנם מחקרים שמראים שלא תמיד זה ככה. כלומר, פיתוח כבישים לאו דוקא מעודד נסיעה ברכב פרטי ולא תמיד אחרי כמה חדשים או שנים הם נסתמים מחדש. בכל מקרה, כחובב רכבות וכאחד שמעודד תח"ץ, אני טוען שיש לפתח גם את הכבישים והמחלפים. כמובן שאת הרכבות והאוטובוסים קודם, אך גם את הכבישים.
שתי התיחסויות
(א) הראה לי כביש אחד במדינת ישראל (במיוחד באזור המרכז) שנסלל או הורחב בשנים האחרונות, שלא נסתם לפחות בחלק של היום אם לא כולו. (ב) ראה הודעתי הקודמת בענין החזרת שיווי המשקל בין פיתוח כבישים לבין פיתוח תחבורה ציבורית.
 

levikon

New member
תראה, אני כאחד שנוסע כמעט

שתי התיחסויות
(א) הראה לי כביש אחד במדינת ישראל (במיוחד באזור המרכז) שנסלל או הורחב בשנים האחרונות, שלא נסתם לפחות בחלק של היום אם לא כולו. (ב) ראה הודעתי הקודמת בענין החזרת שיווי המשקל בין פיתוח כבישים לבין פיתוח תחבורה ציבורית.
תראה, אני כאחד שנוסע כמעט
כל יום מאשדוד לת"א בכביש 4 ראיתי שעם פתיחת היציאה החדשה לתל אביב מכביש 4 בגשר החדש והארוך הפקקים הוקטנו בצורה דרסטית! מ1:30 שהיה לוקח לפעמים לעבור את הקטע מאשדוד למחלף לה גרדיה עכשיו לוקח בדרך כלל 50 דקות. כלומר ירידה של כמעט חצי בזמן, ורוב הפקק באמת ממשיך לכיוון גשר מסובים ולא לגשר לתל אביב
 
לא נעים לי לנבא שחורות

תראה, אני כאחד שנוסע כמעט
כל יום מאשדוד לת"א בכביש 4 ראיתי שעם פתיחת היציאה החדשה לתל אביב מכביש 4 בגשר החדש והארוך הפקקים הוקטנו בצורה דרסטית! מ1:30 שהיה לוקח לפעמים לעבור את הקטע מאשדוד למחלף לה גרדיה עכשיו לוקח בדרך כלל 50 דקות. כלומר ירידה של כמעט חצי בזמן, ורוב הפקק באמת ממשיך לכיוון גשר מסובים ולא לגשר לתל אביב
לא נעים לי לנבא שחורות
אבל כמה זמן יעבור עד שהפקק יחזור למצבו הקודם? שנתיים...5 שנים? יש לך ספק שזה מה שיקרה במוקדם או מאוחר?
 

levikon

New member
יכול להיות שכך זה גם יהיה אבל

לא נעים לי לנבא שחורות
אבל כמה זמן יעבור עד שהפקק יחזור למצבו הקודם? שנתיים...5 שנים? יש לך ספק שזה מה שיקרה במוקדם או מאוחר?
יכול להיות שכך זה גם יהיה אבל
אתה יודע כנראה יותר טוב ממני מה היה מצב התחבורה בארץ לפני 15 שנים. איזה פקקים נוראים היו בדרך לוד, או בזמן שבאילון היו רק 2 נתיבים. אתה זוכר מה היה לפני שבנו את מחלף חולון, ולאחר מכן פתחו את מחלף יוספטל. אז אתה רואה שהתחבורה משתפרת בכבישים בארץ. שלא תבין אותי לא נכון, אני תומך ברכבות ובמסילות ברזל. בעיר שאני גרתי בה לפני העליה לארץ, היתה תחבורה ציבורית מפותחת ברמה מאד גבוה!!! רכבת תחתית, טראמים, אוטובוסים חשמליים, חמש תחנות רכבת גדולות במרכז העיר. אפילו עד בית הקיץ שלנו לחוף אגם נסענו ברכבת ומשם הליכה של 15 דקות עד הבית. אה, ואל תשכח שכל הרכבת התחתית נבנתה באיזור ביצתי ובמקומות בהם בקיץ הלחות היתה מגיעה ל100 אחוז ואליו בחורף הטמפרטורות צנחו ל (-40) מעלות. הם היו צריכים להקפיא! את הקרקע כדי לחצוב את המעברים לרכבת התחתית.
 
וזה מחזיר אותי לטיעון הבסיסי שלי

יכול להיות שכך זה גם יהיה אבל
אתה יודע כנראה יותר טוב ממני מה היה מצב התחבורה בארץ לפני 15 שנים. איזה פקקים נוראים היו בדרך לוד, או בזמן שבאילון היו רק 2 נתיבים. אתה זוכר מה היה לפני שבנו את מחלף חולון, ולאחר מכן פתחו את מחלף יוספטל. אז אתה רואה שהתחבורה משתפרת בכבישים בארץ. שלא תבין אותי לא נכון, אני תומך ברכבות ובמסילות ברזל. בעיר שאני גרתי בה לפני העליה לארץ, היתה תחבורה ציבורית מפותחת ברמה מאד גבוה!!! רכבת תחתית, טראמים, אוטובוסים חשמליים, חמש תחנות רכבת גדולות במרכז העיר. אפילו עד בית הקיץ שלנו לחוף אגם נסענו ברכבת ומשם הליכה של 15 דקות עד הבית. אה, ואל תשכח שכל הרכבת התחתית נבנתה באיזור ביצתי ובמקומות בהם בקיץ הלחות היתה מגיעה ל100 אחוז ואליו בחורף הטמפרטורות צנחו ל (-40) מעלות. הם היו צריכים להקפיא! את הקרקע כדי לחצוב את המעברים לרכבת התחתית.
וזה מחזיר אותי לטיעון הבסיסי שלי
שכדי לפרוץ את המעגל של רדיפה אחרי הזנב (פקקים-->הרחבות-->פקקים, וחוזר חלילה) שמדינת ישראל לכודה בו כל השנים, חייבים, אבל חייבים לנקוט באפליה מתקנת לטובת פיתוח מסילתי ולהחזיר את שיווי המשקל, אחרי כל שנות ההזנמה...
 

mem99

New member
גם אני לא מבין את זה ../images/Emo4.gif

מסובים-גנות-השבעה- גשראשון-גן רווה
היי.. אולי זה לא הפורום המדויק לשאול את השאלה, אבל זה פורום קרוב במידה מסויימת... השאלה שלי היא לגבי כביש 4 והצמתים מסובים, גנות, השבעה, גשר ראשון, גן רווה... בכל הקטע הזה מתבצעות כידוע לכם עבודות.. בנו גשר חדש במסובים, הרחיבו את הכביש בין מסובים לגנות, בגנות גשר חדש בנו גם כן וכך הלאה עד מחלף גן רווה.. בכל הקטעים האלה כבר הסתיימו העבודות - כפי שרואים בכביש כבר לפני חודש.. אז השאלה היא, מה קורה שם ? מתי כבר יפתחו את כל זה וישחררו אותנו מהפקקים ? אולי מישהו יודע למה ממתינים ? (אולי פשוט לשר התחבורה אין זמן לקפוץ לשם ולגזור את הסרט ?
)
גם אני לא מבין את זה

כאילו הם הפסיקו לעבוד שנייה לפני הסוף
יכול להיות שזה קשור למצב הנוכחי של מע"צ. קראתי שהם אמורים לחזור לפעילות מלאה בראשון באפריל. בכל מקרה השיטה של להתחיל פרוייקט ולמשוך אותו שנים היא מגוכחת. מאיר :->
 

יאיר08

New member
מע"צ

גם אני לא מבין את זה

כאילו הם הפסיקו לעבוד שנייה לפני הסוף
יכול להיות שזה קשור למצב הנוכחי של מע"צ. קראתי שהם אמורים לחזור לפעילות מלאה בראשון באפריל. בכל מקרה השיטה של להתחיל פרוייקט ולמשוך אותו שנים היא מגוכחת. מאיר :->
מע"צ
כבר הרבה פעמים התלוננתי בפני מע"צ על מחלף מסובים. בהתחלה הם ענו כי הם עובדים לפי לוח זמנים מתוכנן (לפיו העבודות היו אמורות להסתיים באפריל 2003...) ואח"כ הם אמרו שנגמר התקציב.... אני מניח שלמרות שנראה שהעבודות הסתיימו בוודאי נשארו כל מיני עבודות גימור קטנות שאנחנו לא רואים. בכל מקרה נראה שעוד הרבה זמן נהיה תקועים בפקקים בכביש גהה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה