מנת פלאפל עולה היום בתל אביב משהו בסביבות 30 - 40 ₪

ai27

Well-known member
כתבתי את המקסימומים בהודעה אחרת. התחרות היא גם על שכר וגם על תנאים כולל על השתתפות המעסיק בהפרשות השונות.
ואתה לא מבין למה זה טרטור בירוקרטי?
למה לא למקסם הטבות מס וזהו?
כדי לשגע עובדים עם מלא מספרים במקום אחד
 

SupermanZW

Well-known member
גמישות זה באחוזי משרה. לא בפנסיה והשתלמות.

מקום עבודה שמורח אותך ככה בתנאי העסקה
יתעלל בך גם כשתעבוד שם
לא מורחים אף אחד, מקום עבודה אומר לך מה נהוג בו, אבל במה שתלוי בך אתה בוחר. פשוט אין אחידות.
 

ai27

Well-known member
אולי זה יעזור לך:
אז מתחיל 9150 שקל לחודש
ומנוסה עם כל הוותק והתוספות 18500

בישראל זה 9,000 למורה מתחיל
ועם כל הוותק והתוספות 17730
פער של אחוז וחצי עד 4.3 אחוז.

בישראל יש בנוסף פנסיה וקרן השתלמות (בערך 33 אחוז מהשכר)
לפי מה שאמרת בקנדה אין
 

SupermanZW

Well-known member
אז מתחיל 9150 שקל לחודש
ומנוסה עם כל הוותק והתוספות 18500

בישראל זה 9,000 למורה מתחיל
ועם כל הוותק והתוספות 17730
פער של אחוז וחצי עד 4.3 אחוז.

בישראל יש בנוסף פנסיה וקרן השתלמות (בערך 33 אחוז מהשכר)
לפי מה שאמרת בקנדה אין
לא חישבת טוב.
11.9% לCPP, מחצית על חשבון העובד ומחצית על חשבון המעסיק.
18% לRRSP, מדיניות משתנה ע"פ מעסיק, הרוב לא משתתפים, אבל יש כאלה שכן ובמקרים מסויימים אף בשיעור גבוה המשתתפות העובד.
7000 דו"ק לTFSA על חשבון העובד בלבד, זה בין 6.9% ל12.6%, תלוי בשכר.
הפרשות השתלמות - על פי מדיניות בית הספר (בין 0 ל20%, כל יחס השתתפות אפשרי)
עכשיו חשב שוב.
 

ai27

Well-known member
לא חישבת טוב.
11.9% לCPP, מחצית על חשבון העובד ומחצית על חשבון המעסיק.
18% לRRSP, מדיניות משתנה ע"פ מעסיק, הרוב לא משתתפים, אבל יש כאלה שכן ובמקרים מסויימים אף בשיעור גבוה המשתתפות העובד.
7000 דו"ק לTFSA על חשבון העובד בלבד, זה בין 6.9% ל12.6%, תלוי בשכר.
הפרשות השתלמות - על פי מדיניות בית הספר (בין 0 ל20%, כל יחס השתתפות אפשרי)
עכשיו חשב שוב.
הכל עם הטבות מס?
או שחלקם בלי?
 

SupermanZW

Well-known member
הכל עם הטבות מס?
או שחלקם בלי?
על CPP אין הטבת מס, על RRSP יש הטבת מס בהפקדה, אין במשיכה. על TFSA אין הטבת מס בהפקדה, לא משלמים מס בכלל במשיכה. על קרן השתלמות (בבתי ספר ציבוריים ועבור עובדים פרובינציאלים) יש הטבת מס גם בהפקדה וגם במשיכה.
 

ai27

Well-known member
על CPP אין הטבת מס
מצד שני, הוא חובה.
זה כמו ביטוח לאומי שלנו. ובגלל משיכת יתר הוא על סף פשיטת רגל (40 אחוז מהכספים בקרן מחולקים מדי שנה)
על RRSP יש הטבת מס בהפקדה, אין במשיכה.
אז זה המרכיב של הפנסיה
על TFSA אין הטבת מס בהפקדה, לא משלמים מס בכלל במשיכה.
זה דומה לקרן השתלמות אצלנו: לא משלמים מס רווחי הון. שזה מאוד משתלם.
אבל בקנדה יש תקרה של 109 אלף דולר
ואצלנו אין.
על קרן השתלמות (בבתי ספר ציבוריים ועבור עובדים פרובינציאלים) יש הטבת מס גם בהפקדה וגם במשיכה.
אם אתה מדבר על RESP, זה דבר שאין אצלנו
למרות שזה מזכיר את קרן ההשתלמות.
פשוט כי אצלנו התואר זול יותר
וכל מי ששירת קיבל מענק שמממן את התואר גם ככה, אז לא צריך "לחסוך לתואר של הילדים"
 

SupermanZW

Well-known member
מצד שני, הוא חובה.
זה כמו ביטוח לאומי שלנו. ובגלל משיכת יתר הוא על סף פשיטת רגל (40 אחוז מהכספים בקרן מחולקים מדי שנה)

אז זה המרכיב של הפנסיה

זה דומה לקרן השתלמות אצלנו: לא משלמים מס רווחי הון. שזה מאוד משתלם.
אבל בקנדה יש תקרה של 109 אלף דולר
ואצלנו אין.

אם אתה מדבר על RESP, זה דבר שאין אצלנו
למרות שזה מזכיר את קרן ההשתלמות.
פשוט כי אצלנו התואר זול יותר
וכל מי ששירת קיבל מענק שמממן את התואר גם ככה, אז לא צריך "לחסוך לתואר של הילדים"
התקרה של TFSA עולה כל שנה, כמו כן מדובר בתקרת הפקדה, לא בתקרת ערך.
 

ai27

Well-known member
התקרה של TFSA עולה כל שנה, כמו כן מדובר בתקרת הפקדה, לא בתקרת ערך.
תקרת הפקדה היא 7 אלף דולר (שנתית)
109 זה התקרה.

אצלנו התקרה השנתית היא 15,712
שזה 7,435 דולר קנדי
אבל אין תקרה.
אז לי למשל יש שם 650 אלף שקל.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
כמו אצלנו. כדי להתאים לאינפלציה או לעליית השכר הממוצע.
לא מדויק. אם הליברלים ישארו בשלטון הסכום יעלה ל7500 דו"ק עבור 2027, אם הקונסרבטיבים יעלו לשלטון הסכום יעלה ל10000 דו"ק עבור 2027, אני לא מפרט על מה יקרה אם מפלגות אחרות יובילו את הממשלה הבאה כי סיכוייהן של האחרות קלושים עד אפסיים.
 

ai27

Well-known member
לא מדויק. אם הליברלים ישארו בשלטון הסכום יעלה ל7500 דו"ק עבור 2027, אם הקונסרבטיבים יעלו לשלטון הסכום יעלה ל10000 דו"ק עבור 2027, אני לא מפרט על מה יקרה אם מפלגות אחרות יובילו את הממשלה הבאה כי סיכוייהן של האחרות קלושים עד אפסיים.
השמרנים זוממים אינפלציה כל כך גבוהה כדי לחלץ את קנדה מהחוב?

מהנמר הזה קשה לרדת (ובדרך... הפנסיה שלך נעלמת)
 

SupermanZW

Well-known member
השמרנים זוממים אינפלציה כל כך גבוהה כדי לחלץ את קנדה מהחוב?

מהנמר הזה קשה לרדת (ובדרך... הפנסיה שלך נעלמת)
כל האינפלציה בעשר השנים האחרונות מעשה ידיהם של הליברלים. אתה לא יכול להאשים את מי שלא היו בשלטון באינפלציה.
 
למעלה