מנת פלאפל עולה היום בתל אביב משהו בסביבות 30 - 40 ₪

Sun of Nations

Well-known member
אני חושב שיום אחד של מכירת פלאפל מכסה להם את תשלומי השכר מיסים ונדל"ן לכל החודש.
יש לי חברים שיש להם דוכן פלאפל לא רחוק מכאן.
יש להם מגרשים, בתים, עסקים...
הכל על שם הסבתא שלהם.|יעני|
כנראה כדי שמס הכנסה לא יגע להם ברכוש.
הפלאפל יודע להכניס טוב טוב כסף לכיסים.
הם עשירים מופלגים..
והכל מכדורי פלאפל. |חיוךרחב|
יאללה, השתכנעתי.

כשאני אהיה עשיר מהגאונות שלי אני פותח מקום של פלאפל.
 

ריקי זו אני

Well-known member
קודם כל וראשית כל... מנה פלאפל בסכומים שציינת, אני כמי שמתה על המאכל... חולה על מנת פלאפל... חולה, אבל אהיה רעבה ולא יראו את האף שלי במקום שלהם... למה?
כי מחיר מנה זה לא רק פונקציה של פיתה 0.50 ₪ וקג"ג כרוב 2.90 ₪ !!!
שאלה של גובה שכ"ד, עלות עובד, ארנונה ומס' המנות ליום שהמקום מעיף...
הלכתי לפני שנים לברר לעצמי את הסוגיה ושוחחתי עם 'התימני' ברחוב אגריפס בשוק מחנה יהודה...
והוא אמר לי... 'מותק כפרה'...
'שבועיים אני עובד כמו משוגע לשלם הכלללל...
ושבועיים אני עובד בעבורי והשותף הגדול שלי'.
נניח שמחיר מנה חזירית אבל לא בהגזמה... -.20 ₪, והבחור מןכר 250 מנות ביום... לא כולל רווח משתיה, כדורי פלאפל בשקית ועוד.
אומר שהבחור מכניס לכיסו
20×250×12
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
קודם כל וראשית כל... מנה פלאפל בסכומים שציינת, אני כמי שמתה על המאכל... חולה על מנת פלאפל... חולה, אבל אהיה רעבה ולא יראו את האף שלי במקום שלהם... למה?
כי מחיר מנה זה לא רק פונקציה של פיתה 0.50 ₪ וקג"ג כרוב 2.90 ₪ !!!
שאלה של גובה שכ"ד, עלות עובד, ארנונה ומס' המנות ליום שהמקום מעיף...
הלכתי לפני שנים לברר לעצמי את הסוגיה ושוחחתי עם 'התימני' ברחוב אגריפס בשוק מחנה יהודה...
והוא אמר לי... 'מותק כפרה'...
'שבועיים אני עובד כמו משוגע לשלם הכלללל...
ושבועיים אני עובד בעבורי והשותף הגדול שלי'.
נניח שמחיר מנה חזירית אבל לא בהגזמה... -.20 ₪, והבחור מןכר 250 מנות ביום... לא כולל רווח משתיה, כדורי פלאפל בשקית ועוד.
אומר שהבחור מכניס לכיסו
20×250×12
20X 50 אני מבין
אבל לא הבנתי מה זה הX12
 

נסיך.333

Well-known member
בגדול ג'קי צודק, יש עלויות ישירות ועקיפות, למשל מחיר המנה כולל מע"מ,
רוב המקומות משלמים שכירות, וכולם משלמים ארנוה, חשמל, מי, גז וההשקעה עצמה.
מה שכן ככל שמוכרים יותר העלות למנה קטנה.
אם ניקח שכל התשלטמים לחודש הם 3,000 ש"ח, וזהו הרבה ובהנחה שהם מוכרים רק 250 מנות ב-20 ימים
זה יוצא ממש אגורת למנה תוספת.
אבל תמיד כשיש מי שישלם יהיה מי שיעלה את המחיר..
זה אנחנו, בוכים ומשלמים.. וברכע שנפסיק לשלם המחירים ירדו
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
בגדול ג'קי צודק, יש עלויות ישירות ועקיפות, למשל מחיר המנה כולל מע"מ,
רוב המקומות משלמים שכירות, וכולם משלמים ארנוה, חשמל, מי, גז וההשקעה עצמה.
מה שכן ככל שמוכרים יותר העלות למנה קטנה.
אם ניקח שכל התשלטמים לחודש הם 3,000 ש"ח, וזהו הרבה ובהנחה שהם מוכרים רק 250 מנות ב-20 ימים
זה יוצא ממש אגורת למנה תוספת.
אבל תמיד כשיש מי שישלם יהיה מי שיעלה את המחיר..
זה אנחנו, בוכים ומשלמים.. וברכע שנפסיק לשלם המחירים ירדו
תראה, רוב דוכני הפלאפל שאני פוגש זה אנשים שפתחו אצלם בחצר האחורית
או אפילו עגלה לצד הכביש..(יש להם אישור מהעיריה בשל נכות שאחד מבני המשפחה סובל ממנה)
אז אלה ששוכרים מקום ודורשים מחירי עתק, הם מצידי יכולים לקחת את הפלאפל שלהם וכבר הם יודעים לאן לדחוף אותו.
למה שאני אשלם 40 שקלים על כמה כדורי פלאפל?
מעניין לי את הת_ת שהוא משלם ארנונה עסקית ושכירות גבוהה.
פלאפל זה לא בדיוק מטבח מישלן.
 

נסיך.333

Well-known member
תראה, רוב דוכני הפלאפל שאני פוגש זה אנשים שפתחו אצלם בחצר האחורית
או אפילו עגלה לצד הכביש..(יש להם אישור מהעיריה בשל נכות שאחד מבני המשפחה סובל ממנה)
אז אלה ששוכרים מקום ודורשים מחירי עתק, הם מצידי יכולים לקחת את הפלאפל שלהם וכבר הם יודעים לאן לדחוף אותו.
למה שאני אשלם 40 שקלים על כמה כדורי פלאפל?
מעניין לי את הת_ת שהוא משלם ארנונה עסקית ושכירות גבוהה.
פלאפל זה לא בדיוק מטבח מישלן.
ולכן כתבתי שישנן הוצאות אבל הן בטלות בשישים..
 

SupermanZW

Well-known member
בהליפקס, מנה פלאפל בfalafel factory (זו מסעדה, לא מפעל, למרות השם המוזר) עולה 5.1 דולר קנדי, זה שווה ערך ל10.78 ש"ח, המשכורות כאן לכל מה שהוא לא הייטק גבוהות מבישראל.
 

ai27

Well-known member
בהליפקס, מנה פלאפל בfalafel factory (זו מסעדה, לא מפעל, למרות השם המוזר) עולה 5.1 דולר קנדי, זה שווה ערך ל10.78 ש"ח, המשכורות כאן לכל מה שהוא לא הייטק גבוהות מבישראל.
כמה מרוויח מורה בהליפקס?
 

SupermanZW

Well-known member
יסודי

כמה מתחיל וכמה עם וותק

ציבורי כמובן
פרטי זה לפי שיקול דעת בית הספר
מתחיל, ללא ניסיון - 55000 דו"ק לשנה, עם תואר שני ו10 שנות ניסיון - 102000 דו"ק לשנה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20260518-124635.png
    Screenshot_20260518-124635.png
    KB 332.3 · צפיות: 1

SupermanZW

Well-known member
אז בערך כמו ישראל. עד 4.3 אחוז יותר
ואיך ההפרשות לפנסיה והשתלמות?
הפרשה לCPP - מפרישים 5.95% משכר העובד, הפרשה של סכום זהה מהמעסיק. הפרשה לTFSA - לבחירת העובד, עד סכום של 7000 דולר לשנה (העובד בלבד), לא מקנה הטבת מס בהפקדה, פטור ממס במשיכה.
הפרשה לRRSP - עד 18% משכר העובד ברוטו, מקנה הטבת מס בהפקדה, משולם מס המשיכה. יש מעסיקים שמשתתפים בהפקדה לRRSP, הרוב לא.
בנוסף יש הפרשות להשתלמות, אך לכל בית ספר מדיניות משלו.
 

ai27

Well-known member
הפרשה לCPP - מפרישים 5.95% משכר העובד, הפרשה של סכום זהה מהמעסיק. הפרשה לTFSA - לבחירת העובד, עד סכום של 7000 דולר לשנה (העובד בלבד), לא מקנה הטבת מס בהפקדה, פטור ממס במשיכה.
הפרשה לRRSP - עד 18% משכר העובד ברוטו, מקנה הטבת מס בהפקדה, משולם מס המשיכה. יש מעסיקים שמשתתפים בהפקדה לRRSP, הרוב לא.
בנוסף יש הפרשות להשתלמות, אך לכל בית ספר מדיניות משלו.
בישראל ההפרשות הפנסיוניות כבר מזמן סטנדרטיות.
ובמקומות מסודרים (בטח משרד החינוך) גם ההשתלמות.
 

SupermanZW

Well-known member
בישראל ההפרשות הפנסיוניות כבר מזמן סטנדרטיות.
ובמקומות מסודרים (בטח משרד החינוך) גם ההשתלמות.
בקנדה נותנים לכל עובד להחליט כמה להפריש מעבר להפרשות החובה, יותר חופש יותר טוב, לא מבין מה אתה רוצה. היעדר מדיניות קבועה בנושא ההשתלמות גורמת לתחרות בין בתי הספר, זה דבר טוב.
 

ai27

Well-known member
בקנדה נותנים לכל עובד להחליט כמה להפריש מעבר להפרשות החובה, יותר חופש יותר טוב, לא מבין מה אתה רוצה.
אם אין הטבת זה חסר משמעות
אם יש
משמעותי מה המקסימום
היעדר מדיניות קבועה בנושא ההשתלמות גורמת לתחרות בין בתי הספר, זה דבר טוב.
אז התחרות היא על מי מטרטר פחות בבירוקרטיה מיותרת?
 

SupermanZW

Well-known member
אם אין הטבת זה חסר משמעות
אם יש
משמעותי מה המקסימום

אז התחרות היא על מי מטרטר פחות בבירוקרטיה מיותרת?
כתבתי את המקסימומים בהודעה אחרת. התחרות היא גם על שכר וגם על תנאים כולל על השתתפות המעסיק בהפרשות השונות.
 
למעלה