מנת פלאפל עולה היום בתל אביב משהו בסביבות 30 - 40 ₪

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אני עושה חשבון מה העלות של המוכר
1 פיתה 1 ₪ (בכמויות זה הרבה יותר זול)
5 כדורי פלאפל עשויים מגרגירי חומוס/כוסברה/שום בצל תבלינים:2 ₪
קצת סלט: חצי שקל.
חמוס טחינה: חצי שקל.
שמן לטיגון חצי שקל.
סה"כ: ארבעה וחצי שקלים
אז איך הגעתם ל40 ₪?
והנה בנהריה זוג מבוגרים פתחו חנות פלאפל והם גובים רק 10 שקלים למנה.
זאת אומרת שהם מסתפקים ברווח של קרוב ל-100 אחוז .
בתל אביב החזירות אינה יודעת גבול
והמחירים עולים מדי חודש ומטפסים עוד ועוד למעלה
וכשהפראיירים משלמים אז המחירים שוב עולים ומטפסים.

אני באופן אישי מכין את הפלאפל בעצמי..
משרה את גרגירי החומוס יום לפני ההכנה
קוצץ פטרוזיליה וכוסברה יחד עם בצל שום ועוד כמה תבלינים
מטגן והם יוצאים טעימים, נימוחים והרבה יותר בריא מהטיגון שהם מטגנים.
לי יש גם טוויסט קטן\ אני מבשל פרוסות דקות של תפו"א עד שמתרככים
טובל בבלילה העשויה מביצה קמח תבלינים ובירה.|בירה|
ואחרי זה מטגן אותם, זאת עוד תוספת למנה.
אילו היה לי קצת זמן, הייתי פותח דוכן ושובר את שוק הפלאפל במדינה
הייתי מבקש כמו בנהריה 10 שקלים למנה.
 

קבצים מצורפים

  • ולנו יש פלאפל.jpg
    ולנו יש פלאפל.jpg
    KB 52.1 · צפיות: 4

jackie111

Well-known member
אני עושה חשבון מה העלות של המוכר
1 פיתה 1 ₪ (בכמויות זה הרבה יותר זול)
5 כדורי פלאפל עשויים מגרגירי חומוס/כוסברה/שום בצל תבלינים:2 ₪
קצת סלט: חצי שקל.
חמוס טחינה: חצי שקל.
שמן לטיגון חצי שקל.
סה"כ: ארבעה וחצי שקלים
אז איך הגעתם ל40 ₪?
והנה בנהריה זוג מבוגרים פתחו חנות פלאפל והם גובים רק 10 שקלים למנה.
זאת אומרת שהם מסתפקים ברווח של קרוב ל-100 אחוז .
בתל אביב החזירות אינה יודעת גבול
והמחירים עולים מדי חודש ומטפסים עוד ועוד למעלה
וכשהפראיירים משלמים אז המחירים שוב עולים ומטפסים.

אני באופן אישי מכין את הפלאפל בעצמי..
משרה את גרגירי החומוס יום לפני ההכנה
קוצץ פטרוזיליה וכוסברה יחד עם בצל שום ועוד כמה תבלינים
מטגן והם יוצאים טעימים, נימוחים והרבה יותר בריא מהטיגון שהם מטגנים.
לי יש גם טוויסט קטן\ אני מבשל פרוסות דקות של תפו"א עד שמתרככים
טובל בבלילה העשויה מביצה קמח תבלינים ובירה.|בירה|
ואחרי זה מטגן אותם, זאת עוד תוספת למנה.
אילו היה לי קצת זמן, הייתי פותח דוכן ושובר את שוק הפלאפל במדינה
הייתי מבקש כמו בנהריה 10 שקלים למנה.
אתה חלש בחשבון
חישבת רק את עלות החמרים.

מה עם :
משכורות לעובדים נוספים.
מחיר השכרה
ארנונה עיסקית
עיריה
מים
חשמל
ביטוח
גז
ריהוט
מצלמות
אישור כשרות.
אישור בטיחות.
שמירה.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אתה חלש בחשבון
חישבת רק את עלות החמרים.

מה עם :
משכורות לעובדים נוספים.
על איזה עובדים אתה מדבר?
מה זה מפעל?
מדובר בזוג קשישים שניהם העובדים היחידים ב"מפעל". |חיוךרחב|
מחיר השכרה
זה בית שלהם.
ארנונה עיסקית
קשישים אינם משלמים ארנונה.
מי משלם "עיריה"? מאיפה המצאת את המס הזה? |חיוךרחב|
אפשר לחשוב, כמה מים שמים בתוך פלאפל? חחחחחח|חיוךרחב|
הלו, זה פלאפל, לא מפעל טכסטיל.|פנים|
ביטוח נגד גנבות? מה יגנבו שם? את הצ'יפסר המצחין?
גז
ריהוט
מצלמות
אישור כשרות.
אישור בטיחות.
שמירה.
דייי, אתה כנראה לא יודע מה זה פלאפל. :-D
"שמירה" עאלק. |פנים|
ג'קי, אני מבין שהאנטיגוניזם הרבתי הזה הוא בגלל שאני "ביביסט", האא?? |חיוךרחב|
יכולת להגיד: "ביבי אשם" וזהו.
למה לבוא ולזבל בשכל? |חיוךרחב|
 

jackie111

Well-known member
על איזה עובדים אתה מדבר?
מה זה מפעל?
מדובר בזוג קשישים שניהם העובדים היחידים ב"מפעל". |חיוךרחב|

זה בית שלהם.

קשישים אינם משלמים ארנונה.
קשישים כן משלמים ארנונה
בעסקים לא בודקים את גיל בל הבית.
מי משלם "עיריה"? מאיפה המצאת את המס הזה? |חיוךרחב|
ואתה לא משלם על פינוי אשפה? וניקוי רחובות?
אפשר לחשוב, כמה מים שמים בתוך פלאפל? חחחחחח|חיוךרחב|
מים זה גם לשטיפת כלים, ניקוי רצפה ושימוש בשרותים
הלו, זה פלאפל, לא מפעל טכסטיל.|פנים|

ביטוח נגד גנבות? מה יגנבו שם? את הצ'יפסר המצחין?
הבטוח כולל תאונות של שריפה ופציעות
דייי, אתה כנראה לא יודע מה זה פלאפל. :-D
"שמירה" עאלק. |פנים|
ג'קי, אני מבין שהאנטיגוניזם הרבתי הזה הוא בגלל שאני "ביביסט", האא?? |חיוךרחב|
יכולת להגיד: "ביבי אשם" וזהו.
למה לבוא ולזבל בשכל? |חיוךרחב|
יש כמובן עוד סעיפים כמו:
פרוטקשן.
שיפוצים.
שלטים כמו למשל "ביבי המלך".
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
קשישים כן משלמים ארנונה
בעסקים לא בודקים את גיל בל הבית.

ואתה לא משלם על פינוי אשפה? וניקוי רחובות?

מים זה גם לשטיפת כלים, ניקוי רצפה ושימוש בשרותים

הבטוח כולל תאונות של שריפה ופציעות

יש כמובן עוד סעיפים כמו:
פרוטקשן.
שיפוצים.
שלטים כמו למשל "ביבי המלך".
הווווווו, נאו יו טוקינג. |חיוךרחב|
הכיטוב ככה..
לא צריך את הסחור סחור הזה ג'קי.
"עיריה / מים" חחחחחחחח|חיוךרחב|
 

חנן44

Well-known member
אני עושה חשבון מה העלות של המוכר
1 פיתה 1 ₪ (בכמויות זה הרבה יותר זול)
5 כדורי פלאפל עשויים מגרגירי חומוס/כוסברה/שום בצל תבלינים:2 ₪
קצת סלט: חצי שקל.
חמוס טחינה: חצי שקל.
שמן לטיגון חצי שקל.
סה"כ: ארבעה וחצי שקלים
אז איך הגעתם ל40 ₪?
והנה בנהריה זוג מבוגרים פתחו חנות פלאפל והם גובים רק 10 שקלים למנה.
זאת אומרת שהם מסתפקים ברווח של קרוב ל-100 אחוז .
בתל אביב החזירות אינה יודעת גבול
והמחירים עולים מדי חודש ומטפסים עוד ועוד למעלה
וכשהפראיירים משלמים אז המחירים שוב עולים ומטפסים.

אני באופן אישי מכין את הפלאפל בעצמי..
משרה את גרגירי החומוס יום לפני ההכנה
קוצץ פטרוזיליה וכוסברה יחד עם בצל שום ועוד כמה תבלינים
מטגן והם יוצאים טעימים, נימוחים והרבה יותר בריא מהטיגון שהם מטגנים.
לי יש גם טוויסט קטן\ אני מבשל פרוסות דקות של תפו"א עד שמתרככים
טובל בבלילה העשויה מביצה קמח תבלינים ובירה.|בירה|
ואחרי זה מטגן אותם, זאת עוד תוספת למנה.
אילו היה לי קצת זמן, הייתי פותח דוכן ושובר את שוק הפלאפל במדינה
הייתי מבקש כמו בנהריה 10 שקלים למנה.
הם יספרו לך שיש להם המון הוצאות אחרות
אבל הבעיה האמיתית היא לא עם המוכרים אלא עם הקונים
פרייר מי שמשלם
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
הם יספרו לך שיש להם המון הוצאות אחרות
אבל הבעיה האמיתית היא לא עם המוכרים אלא עם הקונים
פרייר מי שמשלם
נכון, מסכים.
הרי רוב דוכני הפלאפל ממוקמים בפריפריה.
לא תמצא דוכן אחד למשל ברחוב שי עגנון, בתל אביב.
יכול להיות שהקונים הם ציבור מסויים אשר מעדיף כביכול אוכל זול אבל בסוף משלם ביוקר? ;-)
מה שגורם לי באופן אישי לאכול פלאפל, זה הריח שעולה מהדוכן.
זה מין ריח כזה משכר, שקשה לעמוד בפניו.
 

חנן44

Well-known member
נכון, מסכים.
הרי רוב דוכני הפלאפל ממוקמים בפריפריה.
לא תמצא דוכן אחד למשל ברחוב שי עגנון, בתל אביב.
יכול להיות שהקונים הם ציבור מסויים אשר מעדיף כביכול אוכל זול אבל בסוף משלם ביוקר? ;-)
מה שגורם לי באופן אישי לאכול פלאפל, זה הריח שעולה מהדוכן.
זה מין ריח כזה משכר, שקשה לעמוד בפניו.
יש עוד סיבה לעלית המחיר
הלכתי פעם לאכול פלאפל בתל אביב אחרי שהפגנתי נגד הפשיסטים של הממשלה
ארלזורובה פינתקובה דיזנגובה כמו שאמרו הגששים
מה שראיתי שכולם שם חוץ ממני משלמים עם הטלפון
מה שאומר שבעל הדוכן חייב לרשום את כל ההכנסות כי פעם היה מעלים 50%
אז אין לו ברירה והוא נאלץ להעלות מחיר
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
יש עוד סיבה לעלית המחיר
הלכתי פעם לאכול פלאפל בתל אביב אחרי שהפגנתי נגד הפשיסטים של הממשלה
ארלזורובה פינתקובה דיזנגובה כמו שאמרו הגששים
מה שראיתי שכולם שם חוץ ממני משלמים עם הטלפון
מה שאומר שבעל הדוכן חייב לרשום את כל ההכנסות כי פעם היה מעלים 50%
אז אין לו ברירה והוא נאלץ להעלות מחיר
נראה לך שמס הכנסה צריכים שישלמו בטלפונים ניידים כדי לנטרל התחמקויות מתשלום מס?
לפני המון שנים, 30 ומשהו בערך.
הייתה פשיטה רבתי של מס הכנסה / מע"מ, על דוכני הפלאפל בשוק בצלאל בתל אביב.
מסתבר שהם ערכו מבעוד מועד תצפיות במשך כמה ימים, הם צילמו כל מנה שנמכרה
אחרי זה בשעות הערב כשהמוכרים סגרו את הדוכנים, סוכני מס הכנסה החלו לספור את קצות הפיתות שנחתכו במשך היום
וזאת כדי לאשר את כמות המכירות מהתצלומים.
וככה הם הצליחו לזמבר את כלללללל מוכרי הפלאפל בשוק.
אגב, מאז מוכרי הפלאפל הפסיקו את המנהג הקלוקל הזה של חיתוך הפינה של הפיתה והחלו לחצות אותה עם פס חיתוך לאורכה מצד אחד ועד לצד השני.
כדי שלא להותיר "עקבות", לסוכני מס ההכנסה.
 

Sun of Nations

Well-known member

מנת פלאפל עולה היום בתל אביב משהו בסביבות 30 - 40 ₪​

אני עושה חשבון מה העלות של המוכר
1 פיתה 1 ₪ (בכמויות זה הרבה יותר זול)
5 כדורי פלאפל עשויים מגרגירי חומוס/כוסברה/שום בצל תבלינים:2 ₪
קצת סלט: חצי שקל.
חמוס טחינה: חצי שקל.
שמן לטיגון חצי שקל.
סה"כ: ארבעה וחצי שקלים
אז איך הגעתם ל40 ₪?
והנה בנהריה זוג מבוגרים פתחו חנות פלאפל והם גובים רק 10 שקלים למנה.
זאת אומרת שהם מסתפקים ברווח של קרוב ל-100 אחוז .
בתל אביב החזירות אינה יודעת גבול
והמחירים עולים מדי חודש ומטפסים עוד ועוד למעלה
וכשהפראיירים משלמים אז המחירים שוב עולים ומטפסים.

אני באופן אישי מכין את הפלאפל בעצמי..
משרה את גרגירי החומוס יום לפני ההכנה
קוצץ פטרוזיליה וכוסברה יחד עם בצל שום ועוד כמה תבלינים
מטגן והם יוצאים טעימים, נימוחים והרבה יותר בריא מהטיגון שהם מטגנים.
לי יש גם טוויסט קטן\ אני מבשל פרוסות דקות של תפו"א עד שמתרככים
טובל בבלילה העשויה מביצה קמח תבלינים ובירה.|בירה|
ואחרי זה מטגן אותם, זאת עוד תוספת למנה.
אילו היה לי קצת זמן, הייתי פותח דוכן ושובר את שוק הפלאפל במדינה
הייתי מבקש כמו בנהריה 10 שקלים למנה.
פיתה אחת זה לא משביע. אני אוכל שתיים.

פיתה אחת עם פלאפל, צ'יפס וטחינה.

פיתה שנייה עם פלאפל וצ'יפס.

בן-אדם של טעם פשוט 🤷‍♂️

את הפיתה עם הטחינה אני אוכל קודם.
 

פולגאר

Well-known member
פיתה אחת זה לא משביע. אני אוכל שתיים.

פיתה אחת עם פלאפל, צ'יפס וטחינה.

פיתה שנייה עם פלאפל וצ'יפס.

בן-אדם של טעם פשוט 🤷‍♂️

את הפיתה עם הטחינה אני אוכל קודם.
אם היית אוכל במקום שיש בו מלא ככל יכולתך, היית שבע :-):
מספיק לשים את כל המטוגנים הטעימים כמו חציל מטוגן בשביל להיות שבע.
 

Sun of Nations

Well-known member
אם היית אוכל במקום שיש בו מלא ככל יכולתך, היית שבע :-):
אוכל זה לא "הדבר" בשבילי.

מבחינת המסעדות הקבועות שלי, מכיר בעיקר את המקדונלד'ס הקבוע שלי, את ה-K. F. C. שלי, את הפלאפל שלי, את השווארמה שלי, עוד שניים-שלוש מקומות, וזהו זה בעיקרון.

מעבר לזה, לא מסתובב יותר מידי, בטח שלא כסטודנט רב-עיסוקים ורב-מעללים, בטח לא בשביל הסעדה וכאשר אוכל זה לא הדבר העיקרי שאני מבחינתי שם עליו את הפוקוס.

אפילו כשרציתי לאכול מוח, הייתי צריך לשאול איפה לאכול מוח, וקיבלת המלצה מהמעריץ ג'ו זיכרונו לברכה.

לכן לא מכיר מקום של "אכול כפי יכולתך", וזה בכל מקרה לא מודל נפוץ, בטח שלא בישראל, עם העלויות הגבוהות של המסעדנים. וזה גם לא כזה מעניין.
מספיק לשים את כל המטוגנים הטעימים כמו חציל מטוגן בשביל להיות שבע.
לא אוהב את הדברים האלו. יש הרבה דברים שאני לא אוהב. בן-אדם של טעם פשוט. לפחות באוכל.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אוכל זה לא "הדבר" בשבילי.

מבחינת המסעדות הקבועות שלי, מכיר בעיקר את המקדונלד'ס הקבוע שלי, את ה-K. F. C. שלי, את הפלאפל שלי, את השווארמה שלי, עוד שניים-שלוש מקומות, וזהו זה בעיקרון.

מעבר לזה, לא מסתובב יותר מידי, בטח שלא כסטודנט רב-עיסוקים ורב-מעללים, בטח לא בשביל הסעדה וכאשר אוכל זה לא הדבר העיקרי שאני מבחינתי שם עליו את הפוקוס.

אפילו כשרציתי לאכול מוח, הייתי צריך לשאול איפה לאכול מוח, וקיבלת המלצה מהמעריץ ג'ו זיכרונו לברכה.

לכן לא מכיר מקום של "אכול כפי יכולתך", וזה בכל מקרה לא מודל נפוץ, בטח שלא בישראל, עם העלויות הגבוהות של המסעדנים. וזה גם לא כזה מעניין.
ומה עם עזרא ובניו?
הם לא "אכול כפי יכולתך" אבל דיי קרובים לשם עם המחירים וסוגי הסלטים.
לא אוהב את הדברים האלו. יש הרבה דברים שאני לא אוהב. בן-אדם של טעם פשוט. לפחות באוכל.
 

Sun of Nations

Well-known member
ומה עם עזרא ובניו?
לא מכיר ולא רוצה. טוב לי בפלאפליה הקבועה שלי, תודה.
הם לא "אכול כפי יכולתך" אבל דיי קרובים לשם עם המחירים וסוגי הסלטים.
לא מחפש "אכול כפי יכולתך". פולגאר התחיל לדבר על זה.

לא אוהב סלטים.
למה לא לדחוס הכל לפיתה אחת?
ולקבל פיתה אחת גדושה, נקרעת ומתפרקת, עם או בלי טחינה, עם יחס לא נכון בין הצ'יפס והפלאפל ללחם? ולמה לי לעשות את זה?

רוצה שתי פיתות, אחת עם פלאפל, צ'יפס וטחינה והשנייה אותו הדבר ובלי טחינה.

אם כבר, עושה ההפך.

אומר לו בלי הרבה צ'יפס, בלי הרבה פלאפל, בלי הרבה טחינה.

אוהב שני פיתות לא-עמוסות.

שתי פיתות גדושות ואני פשוט לא אסיים את זה.

או יותר גרוע, אמשיך ואנסה לסיים עד למעבר מה שהאכילה מהנה ומענגת, ועד לכדי תחושת האבסה.

אני מכיר את זה מהארוחות הגדושות שלי במקדונלד'ס ו-K. F. C. ב-150 שקל לארוחה.

והכי מצחיק, שגם אחרי שאני אומר לו לא להעמיס על הפיתה, אני עדיין מקבל שתי פיתות עדיין יחסית עמוסות לטעמי, אבל טוב, הדרך היחידה שהוא יכין לי את הפיתות המושלמות זה שאני אעמוד שם ואתן לו הנחיות ברמה בלו-פרינט, אבל אני הרי לא אעשה את זה.

לכן מה שאני באמת הכי אוהב, זה כשאנחנו מביאים את זה הביתה בחמגשיות, ואז אני באמת יכול לבנות את שתי פיתות הפלאפל והצ'יפס המושלמות.

בתיכון עשיתי שלוש יחידות מתמטיקה וגם זה בקושי, אבל בבית עם הפיתות והחמגשיות של הפלאפל והצ'יפס, פתאום אני מהנדס טילים.

פותח את הפיתה, קצת צ'יפס בצד ימין בתחתית, קצת צ'יפס בצד שמאל בתחתית, ועל זה כדור פלאפל בודד.

בינתיים לא צריך יותר. אנחנו רק בהתחלה ובתחתית של הפיתה, הפיתה עוד צרה.

על כדור הפלאפל, צ'יפס מצד ימין, צ'יפס מצד שמאל.

כדור פלאפל מימין, כדור פלאפל משמאל.

צי'יפס ביניהם, וצ'יפס מעליהם, מימין ומשמאל.

הפיתה מוכנה.

ככה, שני פיתות.

אבל עזוב, לא "משוגע" על פלאפל.

באופן כללי אוכל זה לא "הדבר" בשבילי.

"הדבר" בשבילי זה בגדים, ספרים, טכנולוגיה וקניות, לא בהכרח בסדר הזה.

אם בכל זאת נתרכז באוכל, בשבילי "הדבר" באוכל זה מקדונלד'ס.

נראה לי שבשבילך זה פלאפל.

פלאפל זה המקדונלד'ס שלך.

בשבילי פלאפל זה אפילו לא עדיפות שנייה.

זאת עדיפות אחרונה בעצם, מבין האוכל רחוב.

בשבילי זה קודם מקדונלד'ס, ואז K. F. C., ואז פרגיות, ואז שווארמה, ואז פלאפל.

אחרי זה מגיעים שאר המסעדות שנשארו, אבל זה כבר מסעדות-מסעדות, לא מקדונלד'ס ו-K. F. C. ובטח שלא אוכל רחוב, אבל אני בן-אדם של טעם פשוט (באוכל, אם נעבור לדבר על בגדים לדוגמה אני מתלבש טוב יותר ויקר יותר מתושבי שכונת בוורלי הילס בלוס אנג'לס), אז למרות שאלו כביכול מסעדות רציניות יותר, בסדר העדיפויות שלי באוכל הן דווקא מגיעות אחרי הפלאפל.
 

ai27

Well-known member
אני עושה חשבון מה העלות של המוכר
1 פיתה 1 ₪ (בכמויות זה הרבה יותר זול)
5 כדורי פלאפל עשויים מגרגירי חומוס/כוסברה/שום בצל תבלינים:2 ₪
קצת סלט: חצי שקל.
חמוס טחינה: חצי שקל.
שמן לטיגון חצי שקל.
סה"כ: ארבעה וחצי שקלים
אז איך הגעתם ל40 ₪?
והנה בנהריה זוג מבוגרים פתחו חנות פלאפל והם גובים רק 10 שקלים למנה.
זאת אומרת שהם מסתפקים ברווח של קרוב ל-100 אחוז .
בתל אביב החזירות אינה יודעת גבול
והמחירים עולים מדי חודש ומטפסים עוד ועוד למעלה
וכשהפראיירים משלמים אז המחירים שוב עולים ומטפסים.

אני באופן אישי מכין את הפלאפל בעצמי..
משרה את גרגירי החומוס יום לפני ההכנה
קוצץ פטרוזיליה וכוסברה יחד עם בצל שום ועוד כמה תבלינים
מטגן והם יוצאים טעימים, נימוחים והרבה יותר בריא מהטיגון שהם מטגנים.
לי יש גם טוויסט קטן\ אני מבשל פרוסות דקות של תפו"א עד שמתרככים
טובל בבלילה העשויה מביצה קמח תבלינים ובירה.|בירה|
ואחרי זה מטגן אותם, זאת עוד תוספת למנה.
אילו היה לי קצת זמן, הייתי פותח דוכן ושובר את שוק הפלאפל במדינה
הייתי מבקש כמו בנהריה 10 שקלים למנה.
90 אחוז מהעלויות זה נדל"ן מיסים ושכר
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
90 אחוז מהעלויות זה נדל"ן מיסים ושכר
אני חושב שיום אחד של מכירת פלאפל מכסה להם את תשלומי השכר מיסים ונדל"ן לכל החודש.
יש לי חברים שיש להם דוכן פלאפל לא רחוק מכאן.
יש להם מגרשים, בתים, עסקים...
הכל על שם הסבתא שלהם.|יעני|
כנראה כדי שמס הכנסה לא יגע להם ברכוש.
הפלאפל יודע להכניס טוב טוב כסף לכיסים.
הם עשירים מופלגים..
והכל מכדורי פלאפל. |חיוךרחב|
 

ai27

Well-known member
אני חושב שיום אחד של מכירת פלאפל מכסה להם את תשלומי השכר מיסים ונדל"ן לכל החודש.
יש לי חברים שיש להם דוכן פלאפל לא רחוק מכאן.
יש להם מגרשים, בתים, עסקים...
הכל על שם הסבתא שלהם.|יעני|
כנראה כדי שמס הכנסה לא יגע להם ברכוש.
הפלאפל יודע להכניס טוב טוב כסף לכיסים.
הם עשירים מופלגים..
והכל מכדורי פלאפל. |חיוךרחב|
נשמע שאני בתחום הלא נכון
תוכל לארגן לי את המתכון שלהם?
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
נשמע שאני בתחום הלא נכון
תוכל לארגן לי את המתכון שלהם?
תשמע
אני מכין פלאפל וכל מי שטועם ממנו אומר שהוא מעולה.
תרשום:
1 כוס גרגרי חומוס מושרים במים לילה שלם.
4 שיני שום.
רבע חבילת פטרוזילה
רבע חבילת כוסברה
את הירק להשרות במים ולשטוף במשך שעה לפחות.
8 כפות פירורי פנקו. (אפשר פירורי לחם)
מלח לפי הטעם
פלפל שחור כנ"ל
הפפריקה החריפה כנ"ל.
בצל שלם חתוך ל4
8 כפות שומשום
חצי כפית אבקת סודה לשתיה.


להכניס את כל המוצרים למעבד מזון
לדלל עם מעט מי סודה אם אין אז אפשר לדלל עם מים עד שמקבלים בלילה סמיכה
להניח במקרר לחצי שעה
להכין כדורים ולטגן בשמן עמוק על שהכדורים משחימים.

האמן לי שזה מתכון הרבה יותר טעים מאשר אצלם.
 

ai27

Well-known member
תשמע
אני מכין פלאפל וכל מי שטועם ממנו אומר שהוא מעולה.
תרשום:
1 כוס גרגרי חומוס מושרים במים לילה שלם.
4 שיני שום.
רבע חבילת פטרוזילה
רבע חבילת כוסברה
את הירק להשרות במים ולשטוף במשך שעה לפחות.
8 כפות פירורי פנקו. (אפשר פירורי לחם)
מלח לפי הטעם
פלפל שחור כנ"ל
הפפריקה החריפה כנ"ל.
בצל שלם חתוך ל4
8 כפות שומשום
חצי כפית אבקת סודה לשתיה.


להכניס את כל המוצרים למעבד מזון
לדלל עם מעט מי סודה אם אין אז אפשר לדלל עם מים עד שמקבלים בלילה סמיכה
להניח במקרר לחצי שעה
להכין כדורים ולטגן בשמן עמוק על שהכדורים משחימים.

האמן לי שזה מתכון הרבה יותר טעים מאשר אצלם.
אז לעזוב את ההייטקס ולפתוח דוכן בחצר?
 
למעלה