מנסה לעזור לידידה טובה שהתחייבה לחנות דיסקים

שאוליCR

New member
מנסה לעזור לידידה טובה שהתחייבה לחנות דיסקים

שלום לכולם, ידידה טובה שלי עברה לפני יומיים בתחנה המרכזית בת"א, שם "עצרו" אותה אחד מאלפי המוכרים ש"עוצרים" אנשים שמסתובבים, בטענה שהוא רוצה לתת לה מתנה כי יש לה עינים יפות... אמר לה לבחור 3 דיסקים מתנה, היא שאלה מה הקאצ', והוא הסביר: את מקבלת 5 דיסקים, ואת יכולה להחליף אותם כמה שאת רוצה לתקופה של 4 שנים, את מקבלת אייפוד טאצ' 8 ג'יגה ומצלמה דיגיטלית של קסיו, וכל זה בתשלום של 170 שקל לשנתיים. (4080 שקל סה"כ) והיא חתמה על איזשהו מסמך התחייבות מצדה שאם היא רוצה לבטל את העסקה, היא חייבת לקנות את המצלמה והאייפוד (הסכום יוצא כמעט כמו הסכום של העסקה הנ"ל ככה שזה לא ממש משתלם) מפה לשם אחרי קצת לחץ מצד המוכר היא קיבלה את העיסקה הזו. (שילמה בוויזה, סכום מלא מחולק לתשלומים) למחרת היו לה מחשבות שניות, והיא חזרה בה והחליטה שהיא רוצה לבטל ת'עיסקה, ובצדק לפי דעתי. אני יודע שבארה"ב יש חוק להגנת הצרכן שאומר שכל מוצר (חוץ ממוצרי הגיינה) אפשר להחזיר ולקבל החזר כספי מלא עד 14 יום. האם קיים גם חוק כזה בארץ? האם היא יכולה לבטל את העסקה לחלוטין? (כולל המסמך שהיא חתמה עליו עם ההתחייבות לקנות את המוצרים אם היא מבטלת את העסקה?) האם אפשר להחשיב גם את המסמך הזה כחלק מהעסקה, כך שהוא מתבטל חוקית עם ביטול העסקה? בקיצור, כל רעיון יתקבל בברכה, תודה.
 

שאוליCR

New member
אני בספק אם זה משתלם

ללכת להתייעץ עם עו"ד , נניח ונקבל את שרותיו, משפט, הרבה זמן והרבה כסף, אני בספק אם זה משתלם. יש איזהשהי תוכנית רדיו שמתעסקת בצרכנות? אני הייתי רוצה לדבר איתם, ובנוסף יש איזשהו עיתון אני לא זוכר איזה, שיש לו פינה כזו של צרכנות, שמטפל ועוזר לפונים. מישהו זוכר איזה?
 

harhanegev

New member
לא צריך לזכור איזה.

בעיתונים רבים ש פינות כאלו: מקור ראשון ידיעות אחרונות, מעריב, ועוד שלל עיתונים ארציים ומקומיים.
 

sailor

New member
עסקת רוכלות

וזו כנראה עסקת רוכלות אם היא לא נכנסה לחנות מיוזמתה אלא קיבלה את ההצעה ברחוב, ניתן לבטל תוך 14 יום. במידה והמוכר יסרב יש לפנות לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת או לאחד מארגוני הצרכנים. מומלץ להודיע מידית בכתב לחברת האשראי עם בקשה לעכב את התשלום עד להסדרת הענין.
 

שאוליCR

New member
זו לא עסקת רוכלות כי היא נכנסה לבית העסק

ועשתה את זה שם. הם פיתתו אותה לבוא לחנות מהרחוב, כן, אבל ביררתי טלפונית עם הממונה להגנת הצרכן והם אומרים שעסקת רוכלות זה כשהמוכר בא אליך הביתה, לא כשהוא מביא אותך לעסק שלו...
 

שאוליCR

New member
ואחרי עיון בחוק:

"רוכלות" - הצעת עסקה לצרכן מאת עוסק, או מי מטעמו, שבא שלא לפי הזמנה למקום מגוריו, שירותו הצבאי, עבודתו, לימודיו, או לקרבתם, וכן לכל מקום שאינו בית עסק של העוסק או של מי מטעמו (להלן - מקום הצרכן), או פניה יזומה של עוסק לצרכן בכל דרך שהיא, שבעקבותיה הגיע העוסק, או מי מטעמו, למקום הצרכן כדי לקשור עסקה. "הגיע העוסק ..... למקום הצרכן כדי לקשור עסקה" היא צדקה, העסקה נעשתה בבית העסק, כך שאין זה נחשב עסקת רוכלות.
 

שאוליCR

New member
יש לציין שהדיסקים צרובים

אולי אפשר 'לשחק' על זה שהיא לא מקבלת את המוצר שהבטיחו לה, דיסק צרוב לא מקובל עליה, היא רוצה מקורי.
 

תמר 232

New member
תשובה

בעלי חנות הדיסקים עברו על מספר סעיפי חוק המצויים בחוק הגנת הצרכן ולפיכך ניתן לתבוע אותם בתביעות קטנות: א. ניצלו את בורותו של הצרכן כדי לקשור עסקה בתנאים בלתי מקובלים או בלתי סבירים. ב. סביר להניח שלא הייתה מודעה בחנות המפרטת את מדיניות החזרת הטובין. ג. מסמך ההתחייבות אינו חל במקרים שנקבעו לפי חוק הגנת הצרכן.הוראות החוק אינן חלות על ויתור או הסכם הנוגד את החוק. ד. מדובר בעסקה ברוכלות הניתנת לביטול מיום עשיית ההסכם עד 14 ימים מיום מסירת הממכר. רצוי לשגר לאותה חנות דיסקים מכתב המבטל את העסקה. במידה ויתנגדו לביטול- סלולה הדרך לבית המשפט. אני סבורה שבמקרה זה ניתן אף לקבל הוצאות לדוגמא. מקווה שהייתי לעזר. אין באמור לעיל משום תחליף לייעוץ משפטי.
 
כל מה שכתב נכון, אז מה ? הנושא הזה ממש מרגיז. הוא עלה בשידור תחקיר בטלויזיה. הוא עלה אין ספור פעמים פה בפורום. אז מה ? תעשי סיבוב היום בתחנה המרכזית, ותראי שהכל ממשיך כאילו לא קרה כלום. הם ממשיכים לפתות עוברים ושבים. וזה אומר, שעם כל הכבוד לחוק. הוא כנראה לא חל עלהם. משהוא יכול להסביר לי למה ?
 

תמר 232

New member
צדק צדק תרדוף

ההתייחסות הינה פרטנית לכל מקרה ומקרה. במקרה שלהם אני חושבת שהם יכולים לזכות בכספם חזרה. ישנן הרבה עוולות בעולם. אין מה לעשות. צריך להפיק לקחים, להיות זהירים ולהמשיך הלאה. אגב, טרם פתרנו כחברה את בעיית הפדופילים, אנסים, רוצחים, מכים, סוחרי נשים, גנבים, שודדים, מכי זקנות, חוטפי ילדים, עבירות צווארון לבן, שידול, כפייה, רמאות, גזל, אי ציות לחוקי הדרך והנהיגה, טרור, טרור עולמי וכו'
 
זה לא מדוייק כשיש אנס, גנב, וכד'. הוא נעצר ומובא לדין, מה הוא מקבל במשפט זה סיפור אחר. במקרה שלנו, לא קורה כלום....
 
זה טריק ידוע

בדרך כלל הם פונים לחיילים או לצעירים אחרים, מציגים את זה כדבר משתלם מה שהוא בדיוק ההפך ומנצלים את הבורות ו/או העייפות של מי שעובר שם. אני מכירה אנשים שעברו את זה, לא הכי פשוט לבטל את זה ובנוסף לפעמים הנוכלים מניחים נייר קופי מתחת לטופס המוחתם, שיוצר העתקה של החתימה להתחייבות על סכום גדול בהרבה.
 

ירוקה4

New member
הבעיה שמדובר ברוכל שעובד בתחנה מרכזית

מי יודע האם ניתן לאתר אותו, ולמעלה מכך, האם הוא יתייחס לתביעה משפטית אשר תוגש נגדו. אני לא רוצה להשמע שלילית, אבל יש לי הרגשה שהוא לא אדם מן היישוב...
 

sailor

New member
יש חוזה הכולל את מי שמקבל את התמורה

באמצעות חברת האשראי. תביעה לביטול ההסכם, אם תוגש והצד השני לא יתיחס אליה, תתקבל במעמד צד אחד. בכל מקרה של זכיה בתביעה היא תחייב את חברת האשראי.
 
למעלה