מניקה טרייה ! הצילו...

סונדר

New member
מניקה טרייה ! הצילו...

אני פונה לעזרה.. לפני כשבועיים השתחררתי מבית החולים עם הפיצפון המתוק, אבל תשושה פיסית. כלומר, עם לא מעט תפרים ואנמיה חזקה. למרות זאת ניסיתי להניק וזה ממש לא קל. בגלל שקשה לי לשבת וכמעט כל תנוחה קשה לי מאוד, החולשה והכאבים הביאו אותי לתת 2 בקבוקי מטרנה ביממה כך שאוכל גם להתאושש ולהתחזק (בשאר הזמן אני מניקה כמובן). עד אתמול זה עבד לא רע.. מאתמול הפיצפון מסרב להניק מהציצי! בכל פעם שאני מנסה להניק אותו הוא מתפרע ובוכה בצרחות איומות. אחרי 4 שעות של נסיונות מתישים של הנקה עם צרחות נשברתי ונתתי לו בקבוק והוא בלע את הכל! אני תשושה, עייפה ושבורה! מה לעשות? למה פתאום הוא בוכה לי על הציצי בלי הפסקה? האם זה גזים? ואם כן, למה כשהיה עם הבקבוק הוא אכל ברוגע???
 
נשמע לי כמו בלבול פטמות או זרימה

תינוקות שמקבלים גם את השד וגם בקבוקים ממש מההתחלה, עלולים לפתח העדפה לבקבוק משום שאופן האכילה ממנו שונה ולרוב התינוקות קל יותר בשלבים האלה. מהבקבוק, החלב (אם או מלאכותי) זורם מהר יותר, ובאופן מיידי. מהשד לוקחות דקה או שתיים עד שהחלב מתחיל לזרום, בהן התינוק צריך לינוק באופן אקטיבי כדי לגרות את שחרור החלב. נשמע לי שתינוקך פיתח העדפה לזרימה המהירה והמיידית של הבקבוק. מכיוון שאת מתארת שאת סובלת מאנמיה ותשישות פיזית, כדאי לך להפגש עם יועצת הנקה מוסמכת שתוכל גם לאבחן האם הבעיות האלו גרמו לך לירידה בייצור החלב. במקרים חריפים, אנמיה עלולה לגרום לכך וייתכן שזו חלק מהבעיה. קשה לעזור באופן וירטואלי, ולכן אני מציעה שתפני לעזרה מקצועית אישית. בקישור הזה תמצאי רשימה של יועצות הנקה מוסמכות לפי אזורים בארץ.
 

סונדר

New member
אכן זה מה ששיערתי

אבל יש לציין שביומיים האחרונים אני מתחילה יותר ויותר להתאושש (תוספת כדורי ברזל+הזמן עושה את שלו) וגם רואה שיפור בייצור החלב. נראה כאילו יש חלב, כשאני לוחצת על השד החלב יוצא, אמנם לא בזרימה אבל בטיפטוף. בנוסף, קיבלתי הדרכת בית והתרשמו שהוא מניק טוב וגם שיש לי חלב. אמרו לי לא להתייאש ולנסות להניק הנקה מלאה. השאלה שלי היא- שביממה האחרונה כשהוא הניק הוא תופס את השד ולאחר כמה דקות מתפרץ בבכי איום. כאילו הכאיבו לו או שאין לו חלב או שכואב לו משהו. בדקתי את מצב החלב ואכן יש חלב! העלתי אותו לגרעפס, לפעמים הוא עושה ואז שוב הוא צורח. האם זה באמת בילבול הפיטמות? והאם יש דרך לתקן זאת? אני יודעת משתי חברותיי שהן בערך במצבי ומשלבות הנקה עם בקבוק ללא כל בעיה. מודה לך על העזרה והתגובה המהירה!!!!! בתקווה להצליח להניק מלא...
 

סונדר

New member
אכן זה מה ששיערתי אבל....

יש לציין שביומיים האחרונים אני מתחילה יותר ויותר להתאושש (תוספת כדורי ברזל+הזמן עושה את שלו) וגם רואה שיפור בייצור החלב. נראה כאילו יש חלב, כשאני לוחצת על השד החלב יוצא, אמנם לא בזרימה אבל בטיפטוף. בנוסף, קיבלתי הדרכת בית והתרשמו שהוא מניק טוב וגם שיש לי חלב. אמרו לי לא להתייאש ולנסות להניק הנקה מלאה. השאלה שלי היא- שביממה האחרונה כשהוא הניק הוא תופס את השד ולאחר כמה דקות מתפרץ בבכי איום. כאילו הכאיבו לו או שאין לו חלב או שכואב לו משהו. בדקתי את מצב החלב ואכן יש חלב! העלתי אותו לגרעפס, לפעמים הוא עושה ואז שוב הוא צורח. האם זה באמת בילבול הפיטמות? והאם יש דרך לתקן זאת? אני יודעת משתי חברותיי שהן בערך במצבי ומשלבות הנקה עם בקבוק ללא כל בעיה. מודה לך על העזרה והתגובה המהירה!!!!! בתקווה להצליח להניק מלא...
 
הבעיה עם בלבול פטמות היא

שאת אף פעם לא יכולה לדעת איזה תינוק "הגרלת". יש תינוקות שלא מפתחים את הבעיה הזו, ויש כאלו שכן. כנראה ששתי חברותיים זכו בתינוקות שמסוגלים לעבור ללא בעיה בין בקבוק לשד, אבל התינוק שלך לא. זה אחד מהדברים האלה שאי אפשר לדעת מראש אם יקרו לך או לא, ולכן אנחנו ממליצות להמנע מבקבוקים אם ניתן. האם ביקרה אצלך יועצת הנקה מוסמכת? אם כן, כדאי ליצור איתה קשר נוסף ולבקש את חוות דעתה בטלפון או ביקור חוזר כדי להעריך את מצבכם. בינתיים כדאי לנסות להיניק את התינוק לפני שהוא בוכה מרעב - לתפוס אותו כשהוא רק מתחיל למצוץ את הידיים ולעשות תנועות עם הפה, שאלה סימני הרעב המוקדמים. צרי המון מגע של עור בעור עם התינוק - הפשיטי אותו עד החיתול והניחי אותו על החזה העירום שלך, כאשר שניכם מכוסים בשמיכה. עשי אמבטיה חמימה ביחד איתו - במים תינוקות נרגעים ורבים מתחילים לינוק ביתר קלות. כשהוא מתחבר, עזרי לו לקבל יותר חלב ע"י עיסוי ולחיצות עמוקות בשד שהוא יונק ממנו. זה יעזור לזרימה חזקה יותר אם זה מה שמפריע לו על השד (אם זורם לו פחות מידי). גם העברה מצד לצד עוזרת כי בכל פעם שאת מעבירה יש זרימה מחודשת. אם התינוק מתקשה להתחבר לשד וגורם לך לכאבים או פצעים, או שלא מתחבר כלל, התייעצי עם יועצת ההנקה שלך בנוגע לשימוש בפטמת סיליקון. יש עוד טכניקות להחזרת התינוק ליניקה ישירה מהשד ללא תוספות, אבל הן דורשות ביקור אישי ועזרה מקצועית.
 
למעלה