מניצני המסילה לאילת או ספין נוסף?

scooby5

Member
אושרה הקמת תחנת רכבת נוספת בדימונה ושדרוג המסילה לבאר שבע

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה את תוכנית שדרוג והרחבת מסילת הרכבת בין באר שבע לדימונה. ממינהל התכנון נמסר כי התוכנית כוללת את חשמול המסילות וכן הקמת תחנת נוסעים חדשה בדימונה, קרובה יותר למרכז העיר. העלות הכוללת של המיזם מוערכת בכשלושה מיליארד שקלים.


מישהו יודע להרחיב?
 

ai27

Well-known member
זה משהו שדובר עליו שנים, אבל אני לא יודע מה הרקע של האירוע.
תחנת רכבת חדשה בדימונה - במקום התחנה הכושלת
ז זה לא רק רכבת - אלא הכפלת הפסים, חישמול (אם מדובר רק בדיזלים בדרך לרותם - לא צריך הכפלה וחישמול) ובניית תחנה מרכזית משולבת חדשה.
זאת התחנה הפעילה האחרונה לנוסעים, והשדרוג הזול האחרון בקווים לפני שהעלויות מזנקות.

אחרי זה יש קו מזרחה למישור רותם (שאולי תמשיך מזרחה לסדום), אבל היא רק תעשייתית (משמע - זולה יותר).

הקו המתוכנן החל מדימונה דרומה - יחייב גם הכפלה וחישמול וגם המון מנהור - מתחת להר צין,
70 ק"מ כדי להגיע לקיבוץ חצבה.
אחרי זה 170 ק"מ לאילת.
עלויות בשמיים ומעט מאוד תועלת מבנייה חלקית,
3 מליארד זה כסף קטן.
 

luckydude

Active member
הליך האישור לתוכנית הכוללת ממשיך כסדרה. אין זה מבטיח כמובן שהתוכנית עצמה תיושם בפועל, באופן מלא או חלקי.
 

toto9

Active member
אין קשר ישיר למסילה לאילת.
רכבת נוסעים מהירה לאילת זה בזבוז מטורף ולא סביר שיקרה.

בכתבה רשום שהשדרוג יעלה 3 מיליארד,
אם זה מבוצע בשביל רכבות משא אולי זה שווה,
אך אם זה מבוצע בשביל לשפר את הנסיעה בין דימונה לב"ש
אז זה נראה לי מיותר.
אפילו עם פתירת כל הבעיות הנוכחיות בקו הקיים לאוטובוס יהיה יתרון של תדירות ופריסת תחנות,
היתרון של הרכבת זה משך זמן נסיעה ובמקרה הזה הוא לא גדול.
 
אין קשר ישיר למסילה לאילת.
רכבת נוסעים מהירה לאילת זה בזבוז מטורף ולא סביר שיקרה.

בכתבה רשום שהשדרוג יעלה 3 מיליארד,
אם זה מבוצע בשביל רכבות משא אולי זה שווה,
אך אם זה מבוצע בשביל לשפר את הנסיעה בין דימונה לב"ש
אז זה נראה לי מיותר.
אפילו עם פתירת כל הבעיות הנוכחיות בקו הקיים לאוטובוס יהיה יתרון של תדירות ופריסת תחנות,
היתרון של הרכבת זה משך זמן נסיעה ובמקרה הזה הוא לא גדול.
התחנה החדשה תמוקם בכניסה לעיר מול הקניון, ואם יעשו את הקשת לבאר שבע מרכז אז זה יהיה שווה
 

קו 415

Active member
התחנה החדשה תמוקם בכניסה לעיר מול הקניון, ואם יעשו את הקשת לבאר שבע מרכז אז זה יהיה שווה
אולי זה יהיה שווה.
וגם אז, הפוטניציאל המקסימלי שלו יהיה זהה לפטנציאל המקסימלי של קו מלחה-בית שמש.

מבחינת קירבה למתחמי עסקים וקניות, בתי התושבים ומקומות עבודה
 

Ccyclist

Well-known member
אולי זה יהיה שווה.
וגם אז, הפוטניציאל המקסימלי שלו יהיה זהה לפטנציאל המקסימלי של קו מלחה-בית שמש.

מבחינת קירבה למתחמי עסקים וקניות, בתי התושבים ומקומות עבודה

כבר שנים שאני אומר שהמסילה בין הנשיא והרצל היא מיקום מתאים יותר לתחנה בדימונה. אני חושב שיתכן שחיבור למרכז או לקו הנגב המערבי יעזור לקו / תחנה למשוך נוסעים למרחקים גדולים בהשוואה לקו הענף לבאר שבע. תוספת מסילה של 21 ק"מ מצפע למצוקים מעל מלונות עין בוקק ופניקולר או רכבל לגישה שם תשדרג את מסילת דימונה לקו רכבתי חשוב לאחד ממוקדי התיירות העיקריים של המדינה במקום קו פריפריאלי.
 

Bus Nerd

Active member
כבר שנים שאני אומר שהמסילה בין הנשיא והרצל היא מיקום מתאים יותר לתחנה בדימונה. אני חושב שיתכן שחיבור למרכז או לקו הנגב המערבי יעזור לקו / תחנה למשוך נוסעים למרחקים גדולים בהשוואה לקו הענף לבאר שבע. תוספת מסילה של 21 ק"מ מצפע למצוקים מעל מלונות עין בוקק ופניקולר או רכבל לגישה שם תשדרג את מסילת דימונה לקו רכבתי חשוב לאחד ממוקדי התיירות העיקריים של המדינה במקום קו פריפריאלי.
רעיון מעניין, אבל למה שיגיעו למצוקים של עין בוקק דרך דימונה וצפע ופוניקולר ולא בכלל רכבת לערד ואז אוטובוס? זה לא קצת עיקוף לנסוע דרך דימונה?
 

Ccyclist

Well-known member
רעיון מעניין, אבל למה שיגיעו למצוקים של עין בוקק דרך דימונה וצפע ופוניקולר ולא בכלל רכבת לערד ואז אוטובוס? זה לא קצת עיקוף לנסוע דרך דימונה?

המטרה היא הגעה רכבתית עצמאית למלונות עין בוקק עצמם. כמו טבריה מדובר בהבדלי גבהים שיחייבו תחנה ארצית מעל לקו המצוק ואמצעי שנועד ל 45 מעלות כדי לרדת מהמצוק למוקד התיירותי.

הפער המסילתי הוא 21 ק"מ ממסילת מטען קיימת, לעומת מצב שמחייב מסילה חדשה בת כ 40 ק"מ לערד ומסילה בת כ 15 ק"מ מערד לעין בוקק.

אם התייר העצמאי יוכל להגיע מהאיילון לעין בוקק בשעתיים פלוס זה יהיה עדיף מניסיון להבין תחבורה בינעירונית משלימה מערי הדרום. נסיעה של שעתיים ברכבת ממוזגת עם שירותים ועגלות אוכל נוחה יותר מנסיעת אוטובוס שבה הנוסע מרותק למושבו. עם חורבן חופי ים המלח הצפוני עין בוקק היא למעשה ה-מרכז התיירותי של אחד ממוקדי התיירות העיקריים במדינה.
 

Bus Nerd

Active member
המטרה היא הגעה רכבתית עצמאית למלונות עין בוקק עצמם. כמו טבריה מדובר בהבדלי גבהים שיחייבו תחנה ארצית מעל לקו המצוק ואמצעי שנועד ל 45 מעלות כדי לרדת מהמצוק למוקד התיירותי.

הפער המסילתי הוא 21 ק"מ ממסילת מטען קיימת, לעומת מצב שמחייב מסילה חדשה בת כ 40 ק"מ לערד ומסילה בת כ 15 ק"מ מערד לעין בוקק.

אם התייר העצמאי יוכל להגיע מהאיילון לעין בוקק בשעתיים פלוס זה יהיה עדיף מניסיון להבין תחבורה בינעירונית משלימה מערי הדרום. נסיעה של שעתיים ברכבת ממוזגת עם שירותים ועגלות אוכל נוחה יותר מנסיעת אוטובוס שבה הנוסע מרותק למושבו. עם חורבן חופי ים המלח הצפוני עין בוקק היא למעשה ה-מרכז התיירותי של אחד ממוקדי התיירות העיקריים במדינה.

מסילה לערד בכל מקרה מתוכננת ויש לה חשיבות תחבורתית גדולה יותר ממסילה לעין בוקק. עגלות אוכל לא היו ברכבת ישראל מאז הניינטיז
 

Ccyclist

Well-known member
מסילה לערד בכל מקרה מתוכננת ויש לה חשיבות תחבורתית גדולה יותר ממסילה לעין בוקק. עגלות אוכל לא היו ברכבת ישראל מאז הניינטיז

גיגלתי הרגע Israel tourism ו Visit Israel . בשני החיפושים עלו שתי תמונות - כיפת הסלע וים המלח. בעצם, לא צריך להגיע לישראל כדי לראות עגלות מוצרי ים המלח בקניונים בחו"ל. מבחינת התייר ישראל זה ים המלח. זה המוצר, הוא חשוב בדיוק כמו עיר של כמיליון תושבים וצריך לחבר אותו ברשת התחבורה הראשית, שמבחינת התייר העצמאי זו הרכבת.

ערד, עם כל הכבוד לה, היא עיר של כ 26,000 שגם אם תכפיל את עצמה לא בטוח שהיא מצדיקה מסילה של 40 ק"מ עבור תושביה.

היו עגלות מזון בקו למלחה בשנות האלפיים. ברכבות למרחקים גדולים אפשר או לחדש את התחום ברכבות חד קומתיות או לשים מזנון ברכבות דו קומתיות. זה חלק מהיתרון של רכבת על אוטובוס.

לגבי העדפת רכבות: יש לציין שיש באירופה ציבור נרחב שנוסע ברכבות שלא יעלה על דעתו להשתמש באוטובוסים בינעירוניים. אישית בשני עשורים בבריטניה השתמשתי באוטובוסים בינעירוניים לשתי נסיעות הלוך חזור בלבד. בלונדון יש ביקורת / בדיחות על תיירים שמשתמשים בתחתית כדי לכסות מרחק של 300 מטר בין תחנות סמוכות גאוגרפית, אבל מבינים מדוע מי שלא מכיר את העיר מעדיף מערכת ראשית של קווים צבעוניים וקלים להבנה. אפקט ההעדפה הרכבתית חזק ולא יעזור לטעון שיש אוטובוסים תלת ספרתיים שיוצאים מהתחנות המרכזיות של ירושלים ובאר שבע בצמידות לתחנות הרכבת, זה די הסיוט של מעדיפי הרכבות.
 

Bus Nerd

Active member
התוכנית המחוזית אושרה (כולל הכפלה חשמול ישור עיקולים וקשת לב"ש מרכז)

זה לא אומר כלום על תקציב לביצוע, שכנראה לא יאושר בקרוב.
 
למעלה