מנחה לשבת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
הפסקה מתודית בגלל רעשים מן החוץ

מנחה לשבת
התכנית השאפתנית שלי היא לסיים את תיאור הטיול שלנו באיטליה ואוסטריה בשרשור הזה. אני מקווה שכוחי יעמוד לי. אך קודם, תמונה אחת מביקור חטוף אתמול, בעירו של מנהלנו היקר ובליוויו המסור. הנה פורטרט של תחנת האוניברסיטה בה ביקרנו. מנהל המשמרת האדיב, בני, לאחר שבדק ומצא שאפשר לתת לנו להסתובב קצת, איפשר לנו להתרשם מן התחנה לאחר שהושלמה. עבורי, לאחר שביקרתי בתחנה (גם אז בליוויו של ערן) עוד בשעה שהייתה ברובה שלד ערום והרציפים רק עמודי יסוד, זו הייתה בהחלט חוויה יפה. מן ההדמיות חשבתי שהבניין יהיה קצת יותר "שקוף", אבל גם כך הוא עושה רושם יפה.
הפסקה מתודית בגלל רעשים מן החוץ
צלילי האזעקה בבנימינה, שנשמעו באופן צלול מדי בבית, קטעו את העלאת השרשור הזה. עשינו כינוס משפחתי קטן לרענון הנהלים, הורדנו כיסאות למקלט... ואפשר להמשיך ליום החמישי.
 

Golf Bravo

New member
חופשת התרעננות - היום החמישי

מנחה לשבת
התכנית השאפתנית שלי היא לסיים את תיאור הטיול שלנו באיטליה ואוסטריה בשרשור הזה. אני מקווה שכוחי יעמוד לי. אך קודם, תמונה אחת מביקור חטוף אתמול, בעירו של מנהלנו היקר ובליוויו המסור. הנה פורטרט של תחנת האוניברסיטה בה ביקרנו. מנהל המשמרת האדיב, בני, לאחר שבדק ומצא שאפשר לתת לנו להסתובב קצת, איפשר לנו להתרשם מן התחנה לאחר שהושלמה. עבורי, לאחר שביקרתי בתחנה (גם אז בליוויו של ערן) עוד בשעה שהייתה ברובה שלד ערום והרציפים רק עמודי יסוד, זו הייתה בהחלט חוויה יפה. מן ההדמיות חשבתי שהבניין יהיה קצת יותר "שקוף", אבל גם כך הוא עושה רושם יפה.
חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
 

Golf Bravo

New member
Swarovski 1

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
Swarovski 1
למי שאוהב אמנות בזכוכית, אינני ממליץ לנסוע במיוחד לעיירה Wattens. מר דניאל סברובסקי (נשמע יהודי), עזב את צ'כיה, מולדת הקריסטאל המשובח ובא לאוסטריה להקים מפעל משגשג המייצר זכוכית בליטוש אמנותי. המוזיאון (עולם הקריסטאל) נפתח לאחרונה, אולם מצאתי אותו מאכזב מאד. אפילו לא תצוגה אחת על תהליך הייצור והעיבוד, הרבה מאד העתקי עבודות (כולל חלון שגאל אחד שאפשר לראות במקור בבית הכנסת בהדסה), הרבה הליכה בחושך. כל זאת כהקדמה לחנות ענקית שבה ניתן לקנות את מבחר מוצרי החברה (חוץ מחרוזים כמובן... שלשמם הגענו). המקום אינו מגיע לדעתי לקרסוליים של מוזיאונים אחרים לזכוכית, דוגמת Corning. בקורנינג גם ניתן לרכוש בחנות המפעל את מוצרי החברה בהוזלות ניכרות, שלא כמו כאן. למי שבכל זאת אוהב קריסטל ועובר בדרך הסמוכה, אני ממליץ לא לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון סברובסקי, ללכת מסביב לגבעת הדשא עם הראש, ולהכנס לחנות. שם ימצא כמעט הכל: החל מיניאטורות (בגובה 1 ס"מ) של חיות במחיר 70 אירו, ועד משקפת שדה במחיר 1,400 אירו. המקום הפך במהירות למלכודת תיירים מצויינת (לא אתפלא אם המפעל משלם בונוסים למדריכי התיירים המביאים קבוצות למקום). זאת ניתן לראות ממספר האוטובוסים שחנו בכניסה, בשעה מוקדמת יחסית של היום. המפעל גם יודע מי מגיע עם מזומנים בכיס... שלושה מן המוכרים במשמרת שהיינו, במדי סברובסקי, הם יפנים למהדרין (כולל קידות לפני ואחרי הקניה) ומשרתים אך ורק את הקבוצות היפניות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה בשביל אמנון שלנו!

Swarovski 1
למי שאוהב אמנות בזכוכית, אינני ממליץ לנסוע במיוחד לעיירה Wattens. מר דניאל סברובסקי (נשמע יהודי), עזב את צ'כיה, מולדת הקריסטאל המשובח ובא לאוסטריה להקים מפעל משגשג המייצר זכוכית בליטוש אמנותי. המוזיאון (עולם הקריסטאל) נפתח לאחרונה, אולם מצאתי אותו מאכזב מאד. אפילו לא תצוגה אחת על תהליך הייצור והעיבוד, הרבה מאד העתקי עבודות (כולל חלון שגאל אחד שאפשר לראות במקור בבית הכנסת בהדסה), הרבה הליכה בחושך. כל זאת כהקדמה לחנות ענקית שבה ניתן לקנות את מבחר מוצרי החברה (חוץ מחרוזים כמובן... שלשמם הגענו). המקום אינו מגיע לדעתי לקרסוליים של מוזיאונים אחרים לזכוכית, דוגמת Corning. בקורנינג גם ניתן לרכוש בחנות המפעל את מוצרי החברה בהוזלות ניכרות, שלא כמו כאן. למי שבכל זאת אוהב קריסטל ועובר בדרך הסמוכה, אני ממליץ לא לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון סברובסקי, ללכת מסביב לגבעת הדשא עם הראש, ולהכנס לחנות. שם ימצא כמעט הכל: החל מיניאטורות (בגובה 1 ס"מ) של חיות במחיר 70 אירו, ועד משקפת שדה במחיר 1,400 אירו. המקום הפך במהירות למלכודת תיירים מצויינת (לא אתפלא אם המפעל משלם בונוסים למדריכי התיירים המביאים קבוצות למקום). זאת ניתן לראות ממספר האוטובוסים שחנו בכניסה, בשעה מוקדמת יחסית של היום. המפעל גם יודע מי מגיע עם מזומנים בכיס... שלושה מן המוכרים במשמרת שהיינו, במדי סברובסקי, הם יפנים למהדרין (כולל קידות לפני ואחרי הקניה) ומשרתים אך ורק את הקבוצות היפניות.
זה בשביל אמנון שלנו!
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
דאאאאא

Swarovski 1
למי שאוהב אמנות בזכוכית, אינני ממליץ לנסוע במיוחד לעיירה Wattens. מר דניאל סברובסקי (נשמע יהודי), עזב את צ'כיה, מולדת הקריסטאל המשובח ובא לאוסטריה להקים מפעל משגשג המייצר זכוכית בליטוש אמנותי. המוזיאון (עולם הקריסטאל) נפתח לאחרונה, אולם מצאתי אותו מאכזב מאד. אפילו לא תצוגה אחת על תהליך הייצור והעיבוד, הרבה מאד העתקי עבודות (כולל חלון שגאל אחד שאפשר לראות במקור בבית הכנסת בהדסה), הרבה הליכה בחושך. כל זאת כהקדמה לחנות ענקית שבה ניתן לקנות את מבחר מוצרי החברה (חוץ מחרוזים כמובן... שלשמם הגענו). המקום אינו מגיע לדעתי לקרסוליים של מוזיאונים אחרים לזכוכית, דוגמת Corning. בקורנינג גם ניתן לרכוש בחנות המפעל את מוצרי החברה בהוזלות ניכרות, שלא כמו כאן. למי שבכל זאת אוהב קריסטל ועובר בדרך הסמוכה, אני ממליץ לא לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון סברובסקי, ללכת מסביב לגבעת הדשא עם הראש, ולהכנס לחנות. שם ימצא כמעט הכל: החל מיניאטורות (בגובה 1 ס"מ) של חיות במחיר 70 אירו, ועד משקפת שדה במחיר 1,400 אירו. המקום הפך במהירות למלכודת תיירים מצויינת (לא אתפלא אם המפעל משלם בונוסים למדריכי התיירים המביאים קבוצות למקום). זאת ניתן לראות ממספר האוטובוסים שחנו בכניסה, בשעה מוקדמת יחסית של היום. המפעל גם יודע מי מגיע עם מזומנים בכיס... שלושה מן המוכרים במשמרת שהיינו, במדי סברובסקי, הם יפנים למהדרין (כולל קידות לפני ואחרי הקניה) ומשרתים אך ורק את הקבוצות היפניות.
דאאאאא
מה אתה אומר? לא תתפלא אם הנהגים מקבלים אחוזים? בארץ לא נתקלת בשיטה הזו לקחת תירים רק היכן שהנהג מקבל את הקומישיין שלו? היו זמנים טובים בארץ שהנהג ויתר על שכרו מהחברה המעסיקה אותו כי רק מהקומישיין והטיפים אוה עשה ממון. שיטה מוכרה ומקובלת בעולם. בבתי מלון כאשר אתה מבקש מפקיד הקבלה להזמין לך מונית או סוג שרות אחר, הוא תמיד יתקשר לחברה אשר תגמול לו על כך.
 

Golf Bravo

New member
Swarovski 2

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
Swarovski 2
עוד אוטובוס אחד, בעל צביעה יוצאת דופן, עם פרסומת לקזינו (אלה גלגלי רולטה).
 

Golf Bravo

New member
תחנת Fritzens-Wattens

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
תחנת Fritzens-Wattens
נמצאת מעברו השני של נהר ה- Inn אך נושאת את שם שתי העיירות הסמוכות לה. תחנה קטנה, עם חניה חינם ובשפע. שני רציפי נוסעים עם מעבר תת-קרקעי גדול ונוח (עם התאמה לאופניים על גבי גרמי המדרגות). קרוב לודאי שהיינו יכולים לחנות קרוב יותר לאינסברוק ולחסוך מעט בדמי הנסיעה ברכבת.
 

talitalitali

New member
הנהר Inn

תחנת Fritzens-Wattens
נמצאת מעברו השני של נהר ה- Inn אך נושאת את שם שתי העיירות הסמוכות לה. תחנה קטנה, עם חניה חינם ובשפע. שני רציפי נוסעים עם מעבר תת-קרקעי גדול ונוח (עם התאמה לאופניים על גבי גרמי המדרגות). קרוב לודאי שהיינו יכולים לחנות קרוב יותר לאינסברוק ולחסוך מעט בדמי הנסיעה ברכבת.
הנהר Inn
על גדות נהר זה בעיר בראונאו נולד אדולף שיקלגרובר שלימים שינה שמו להיטלר.
 

Golf Bravo

New member
רכבת משא

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
רכבת משא
ארוכה מאד שעברה לשמחתי בתחנה בזמן שחיכינו. לצערי, מהירות הנסיעה על המסילות באוסטריה לא הוגבלה, כמו בארץ
והמצלמה שלי פועלת לפי לו"ז משלה, כפי שתראו מיד.
 
רכבת משא של חברת Lokomotion

רכבת משא
ארוכה מאד שעברה לשמחתי בתחנה בזמן שחיכינו. לצערי, מהירות הנסיעה על המסילות באוסטריה לא הוגבלה, כמו בארץ
והמצלמה שלי פועלת לפי לו"ז משלה, כפי שתראו מיד.
רכבת משא של חברת Lokomotion
לפי הקטרים שבראשה, הרכבת שצילמת היא כנראה של חברת Lokomotion - שיתוף פעולה בין חברות רכבות משא ולוגיסטיקה מגרמניה ואיטליה. מכיוון שמרבית שירותי רכבות המשא של החברה מופעלים בין גרמניה לאיטליה, יש להניח שצדקת בהנחתך לגבי מקור הרכבת. אתר הבית של החברה מצא חן בעיני, במיוחד בזכות העובדה שהם מציעים להורדה דמויות של חלק מסוגי הקטרים עבור שומר המסך הרכבתי הנפוץ M&M (מומלץ לכל מכורי הרכבות!!!). הקטרים עצמם - גם שני ה-Taurus שמצולמים כאן וגם ה-E189 עם הברכות לנבחרת איטליה שצילמת עם הרכבת הבא - מופעלים בהחכרה מחברת Dispolok, השייכת ל-Siemens המוכרת ועוסקת ב-'ליסינג' ובסחר של קטרים, בעיקר מתוצרת Siemens.
 

Golf Bravo

New member
רכבת משא 2

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
רכבת משא 2
עוד מבט על שני הקטרים הסוחבים בחזית. נדמה לי שהרכבת הזו איטלקית.
 

Golf Bravo

New member
רכבת משא 3 - פיספוס

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
רכבת משא 3 - פיספוס
בניסיון להעיר את המצלמה בזמן, פיספסתי בחלקיק שניה. ובכל זאת, ניתן לקרוא בבירור את המיספור על הקטר הדוחף במאסף.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קצת דומים לאלסטומים שלנו

רכבת משא 3 - פיספוס
בניסיון להעיר את המצלמה בזמן, פיספסתי בחלקיק שניה. ובכל זאת, ניתן לקרוא בבירור את המיספור על הקטר הדוחף במאסף.
קצת דומים לאלסטומים שלנו
אם כי יפים יותר.
 

Golf Bravo

New member
רכבת משא - 4

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
רכבת משא - 4
מתרחקת לה מזרחה. סביר שחצתה זמן קצר לפני כן את הגבול במעבר ברנר.
 

Golf Bravo

New member
רכבת נוסעים

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
רכבת נוסעים
שחלפה ליד הרציף ללא עצירה. קטר 1016-039B
 
מספרו של הקטר 039-8 1016

רכבת נוסעים
שחלפה ליד הרציף ללא עצירה. קטר 1016-039B
מספרו של הקטר 039-8 1016
למעשה, הסימן הימני בזיהוי הקטר צריך להיות ספרת ביקורת, כלומר ספרה המחושבת לפי שאר הספקות בזיהוי (כמו בתעודות הזהות שלנו), לכן מדובר בספרה 8, ולא באות B. השימוש בספרות ביקורת בזיהוי ציוד נייד נפוץ במערב אירופה החל מסוף שנות ה-60, לפי התקנים שנקבעו אז על-ידי איגוד הרכבות הבינלאומי (UIC). הצורך בהן נבע מהמחשוב הגובר והולך של תפעול הרכבות והצורך הנגזר מכך להזנה של מספרי ציוד נייד למערכות מחשב בנקודות שונות. ספרות הביקורת סייעו למנוע הקשת מספרים שגויים של קטרים וקרונות. השימוש בהן נפוץ על גבי קטרים בעיקר בגרמניה ובאוסטריה, וגם שם הוא דועך בעשור האחרון בגלל התפתחות טכנולוגית המידע שהפכה אותן לפחות חיוניות. דוגמה לשינוי תוכלו לראות בזיהויים השונים והמשונים שמודבקים לקטרים של חברת Dispolok שהוצגו במעלה שרשור זה. לעומת זאת, על גבי קרונות נעשה עדיין שימוש נרחב בכל היבשת במספור לפי תקן UIC (של 12 ספרות), שכולל כמובן את ספרת הביקורת, ולא צפוי שינוי בכך בעתיד הנראה לעין בשל מידת הניידות שלהם ברחבי היבשת. מעניין אולי לציין בהקשר זה שהרכבת הלאומית של פורטוגל (CP) מציגה על קטריה את מספר ה-UIC המלא שלהם, של 12 הספרות, למרות שהם לא כל-כך יוצאים מגבולות הארץ, ולמרות שממילא מוצגים עליהם גם המספרים המקוצרים שכוללים רק את ארבע ספרות הזיהוי האחרונות.
 

Golf Bravo

New member
והפתעה בסופה

חופשת התרעננות - היום החמישי
התכנית ביום החמישי הייתה לנסוע לעיירה בשם Wattens, הסמוכה לאינסברוק. זאת, כדי לבקר בעולם הקריסטל של Swarovski, זאת בשליחות בתנו הנמצאת בעסקי החרוזים. משם, נותיר את הרכב בחניון תחנת הרכבת וניסע לעיר ברכבת. בסיום היום, ניסע מערבה לחיפוש צימר לקראת היום הבא.
והפתעה בסופה
אפשר לנסוע בנוחות ברכבת וגם לקחת איתך את הרכב בקרון מיוחד. מאוחר יותר, לאחר שתבוננתי בלוח הרכבי הרכבות בתחנה (אביא תמונה מאוחר יותר) הבנתי שזו איננה תופעה נדירה באוסטריה ורכבות לא מעטות מורכבות כך. כנראה שיש לזה דרישה.
 

אורי404

New member
הפולקסוואגן האדום מוצא חן ביעיני.

והפתעה בסופה
אפשר לנסוע בנוחות ברכבת וגם לקחת איתך את הרכב בקרון מיוחד. מאוחר יותר, לאחר שתבוננתי בלוח הרכבי הרכבות בתחנה (אביא תמונה מאוחר יותר) הבנתי שזו איננה תופעה נדירה באוסטריה ורכבות לא מעטות מורכבות כך. כנראה שיש לזה דרישה.
הפולקסוואגן האדום מוצא חן ביעיני.
כאלה רכבים פרקטיים אני אוהב ואם מישהו מקשיב לי אשמח לטורבו דיזל, כדי לנסוע איתו חופשי, אך גם מוכן "להתפשר" למנוע דיזל חסר מגדש טורבו. וברצינות: זה מה שעבר חשבתי וגם כתבתי על זה. באיזור של תחנת בני ברק, ישנם חניונים של מכוניות חדשות. היה אפשר אולי לעשות קו משא מהנמלים לבני ברק. עוד דבר שחשבתי עליו: להקים שלוחה קצרצרה שתיכנס לתוך מפעל "מרכבים", שבקיסריה ושנמצאת קרוב מאוד למסילה הראשית. זוהי תהיה דרך לנייד שלדות אוטובוסים מהנמלים למפעל ההרכבה.
 

דביר419

New member
אורי מכונית האדומה

הפולקסוואגן האדום מוצא חן ביעיני.
כאלה רכבים פרקטיים אני אוהב ואם מישהו מקשיב לי אשמח לטורבו דיזל, כדי לנסוע איתו חופשי, אך גם מוכן "להתפשר" למנוע דיזל חסר מגדש טורבו. וברצינות: זה מה שעבר חשבתי וגם כתבתי על זה. באיזור של תחנת בני ברק, ישנם חניונים של מכוניות חדשות. היה אפשר אולי לעשות קו משא מהנמלים לבני ברק. עוד דבר שחשבתי עליו: להקים שלוחה קצרצרה שתיכנס לתוך מפעל "מרכבים", שבקיסריה ושנמצאת קרוב מאוד למסילה הראשית. זוהי תהיה דרך לנייד שלדות אוטובוסים מהנמלים למפעל ההרכבה.
אורי מכונית האדומה
היא VW שראן או מקבילה במשפחה סיאט אלהמברה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה