מנחה לפני יום נורא

מצב
הנושא נעול.
טוב, בארצות הברית יש מטרופולינים שחצויים

ואוו, איזה סיוט לתכנן את חייך לפי שעון אחד
ונסיעותיך לפי שעון אחר...
טוב, בארצות הברית יש מטרופולינים שחצויים
בין אזורי זמן. אז יש סיכוי טוב שאתה עובד או עושה קניות באיזור זמן אחר, ואוטובוס פרברי יוצא ב-4 ומגיע ב-3:30.
 

Golf Bravo

New member
תלוי את מי שואלים

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
תלוי את מי שואלים
מן הרציף ניתן גם לראות את מגדל השעון הזה, מחוץ לשטח התחנה: השעה המקומית 22:07. 14 מעלות קרירות ונעימות בחודש אוגוסט.
 

Golf Bravo

New member
תחנה כפרית

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
תחנה כפרית
אופיינית לתחנות רבות בסיביר.
 

easylivin

New member
תחנת יבנה של פעם


תחנה כפרית
אופיינית לתחנות רבות בסיביר.
תחנת יבנה של פעם
 

Golf Bravo

New member
בשום מקום

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
בשום מקום
צץ לו הטרקטור הנחמד הזה, דוהר לו בבוקר לעבודה לצד המסילה.
 

Golf Bravo

New member
עוד רכבת עבודה

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
עוד רכבת עבודה
זו הייתה בסביבות קרסנויארסק.
 

Golf Bravo

New member
לא אסלינגן

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
לא אסלינגן
אבל הזכיר לי קצת תמונות ישנות.
 

easylivin

New member
פרט קטן שאפשר לדלות מסוג הקרונוע הזה:

לא אסלינגן
אבל הזכיר לי קצת תמונות ישנות.
פרט קטן שאפשר לדלות מסוג הקרונוע הזה:
בדרכך מזרחה שיטת החשמול השתנתה מ-3 קילוולט DC ל-25 קילוולט AC. באומסק הקרונועים היו מסוג ER2 (זרם ישר), ופה זה כבר ER9 (זרם חילופין).

שתי שיטות החשמול מהוות בעיה רצינית עבור הרכבת הרוסית, הסיבה לקיומן היא היסטורית לחלוטין. בפשטות: AC יותר טוב, פשוט פעם זה לא היה פרקטי ליישם אותו (לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים כי יגידו שאני "חופר" ובצדק). בתקופה הסובייטית תיכננו להסב את כל הרשת ל-AC מתישהו, אבל זה היה יקר ומסובך מבחינה תפעולית. היום אפילו לא חולמים על זה... בשנים האחרונות החלו לייצר יותר קטרים וקרונועים שעובדים בשתי השיטות. אבל זה לא פרקטי ולא נחוץ כרגע להפוך את כולם לכאלה.
 
אולי בכל זאת תפרט על שיטות החישמול בבקשה?

פרט קטן שאפשר לדלות מסוג הקרונוע הזה:
בדרכך מזרחה שיטת החשמול השתנתה מ-3 קילוולט DC ל-25 קילוולט AC. באומסק הקרונועים היו מסוג ER2 (זרם ישר), ופה זה כבר ER9 (זרם חילופין).

שתי שיטות החשמול מהוות בעיה רצינית עבור הרכבת הרוסית, הסיבה לקיומן היא היסטורית לחלוטין. בפשטות: AC יותר טוב, פשוט פעם זה לא היה פרקטי ליישם אותו (לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים כי יגידו שאני "חופר" ובצדק). בתקופה הסובייטית תיכננו להסב את כל הרשת ל-AC מתישהו, אבל זה היה יקר ומסובך מבחינה תפעולית. היום אפילו לא חולמים על זה... בשנים האחרונות החלו לייצר יותר קטרים וקרונועים שעובדים בשתי השיטות. אבל זה לא פרקטי ולא נחוץ כרגע להפוך את כולם לכאלה.
אולי בכל זאת תפרט על שיטות החישמול בבקשה?
 

easylivin

New member
אוקיי, אבל עדיין על קצה המזלג:

אולי בכל זאת תפרט על שיטות החישמול בבקשה?
אוקיי, אבל עדיין על קצה המזלג:
המנועים החשמליים הפשוטים ביותר עובדים על זרם ישר. ברשת הארצית לעומת זאת עובר זרם חילופין (רקע היסטורי: "מלחמת הזרמים"). ולכן יש צורך בהמרה, שאותה אפשר היה לבצע בתחנות יישור מיוחדות לאורך המסילה המחושמלת. מתקני היישור בזמנם היו גדולים ומסורבלים, אי אפשר היה להתקין מיישרים על גבי הציוד הנייד עצמו (דיודות סיליקון להספק גבוה פשוט לא הומצאו עדיין). ולכן נשארו עם שתי אופציות:

א. כנ"ל, הזנת הרכבות בזרם ישר שמתקבל מהרשת הארצית בתחנות יישור לאורך המסילה. וזה הפתרון שאומץ ברוב המדינות בתחילת המאה ה-20.

ב. שימוש בזרם חילופין בתדר נמוך. תדר הרשת הארצית, 50 הרץ, היה גבוה מדי למנועי AC של התקופה. מדינות דוברות-גרמנית החליטו לאמץ את השיטה הזאת, של AC בתדר נמוך. זה איפשר להם ליהנות מיתרונות זרם החילופין כבר בשלב מוקדם יחסית, אבל אילץ אותם להקים רשת חשמל נפרדת עבור הרכבות שכללה תחנות כוח ייעודיות, דבר שפגע ביעילות הכלכלית של השיטה.

היתרון של AC טמון בהפצה, שהיא יעילה הרבה יותר: אפשר להשתמש במתח גבוה ולהנמיך אותו רק בקטר עצמו, פעם אי אפשר היה לעשות את זה עם DC בכלל, וזה עדיין מסובך יחסית גם היום. בגלל המתח הגבוה צריכים הרבה פחות תחנות השנאה לאורך המסילה, ואפשר להזין את הרכבות בהספק גבוה יותר תוך שימוש בתיל בודד במקום זוג תיילים מקבילים שנדרשים במתח נמוך. בקיצור, חיסכון על גבי חיסכון.

בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, אבל בשקלול הסופי, במסילות בינעירוניות AC במתח גבוה ובתדר הרשת הארצית, מנצח את הזרם הישר בנוקאאוט.

ולכן ברגע שפותחו מתקני יישור קלים ויעילים יותר, שאפשר היה להתקין בציוד הנייד עצמו (מנועי ההסעה עדיין עבדו על DC), התחילו לחשמל מסילות חדשות ב-AC ולא התחרטו לרגע. כמו שכתבתי תיכננו להסב גם מסילות קיימות מ-DC ל-AC, אבל לא בטוח עד כמה זה בכלל ישים כשמדובר על עשרות אלפי קילומטרים של קווים עמוסים.

ברוסיה נוצר בלאגן לא קטן מהבחינה הזאת, ראו את המפה שבלינק המצורף (זרם ישר מסומן בכחול, זרם חילופין בירוק).
 

Golf Bravo

New member
עד כאן - המשך יבוא

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
עד כאן - המשך יבוא
אנחנו מסיימים את בעיירה אויאר (Uyar). לפי המדריך שלי שמה המלא הוא Uyarspasopreobrazhenskoye, כנראה שלא היה מקום על גג התחנה לשלט המלא... רמז למה שמתרחש כאן בחורף אתם יכולים לקבל מגובה הגדר שעל גג התחנה, כדי למנוע אסון מנפילת גוש שלג מן הגג על הבאים לתחנה. במקומות מושלגים בהם חייתי בארצות הברית גובה הגדר על הגג הייתה בסביבות 20 ס"מ...
עד כאן התרחקנו 4,227 ק"מ מתחנת ירוסלבסקי במוסקבה.
בפרק הבא אני מקווה להביא בין השאר תמונות מאגם בייקל ומן הדרך לגבול מונגוליה.
חתימה טובה לכולם.
 

easylivin

New member
אילו הסרטונים היו באורך שעה כל אחד,

עד כאן - המשך יבוא
אנחנו מסיימים את בעיירה אויאר (Uyar). לפי המדריך שלי שמה המלא הוא Uyarspasopreobrazhenskoye, כנראה שלא היה מקום על גג התחנה לשלט המלא... רמז למה שמתרחש כאן בחורף אתם יכולים לקבל מגובה הגדר שעל גג התחנה, כדי למנוע אסון מנפילת גוש שלג מן הגג על הבאים לתחנה. במקומות מושלגים בהם חייתי בארצות הברית גובה הגדר על הגג הייתה בסביבות 20 ס"מ...
עד כאן התרחקנו 4,227 ק"מ מתחנת ירוסלבסקי במוסקבה.
בפרק הבא אני מקווה להביא בין השאר תמונות מאגם בייקל ומן הדרך לגבול מונגוליה.
חתימה טובה לכולם.
אילו הסרטונים היו באורך שעה כל אחד,
הייתי עדיין צופה בהם בשקיקה מההתחלה ועד הסוף. אשכרה הייתי מקדיש לפחות שעה ביום לכל סרטון כזה. כי הם נותנים תחושה מהממת של נוכחות במקומות מרתקים שאני לא יודע מתי אבקר בהם, אם בכלל.

תעתיק הכתובת בתמונה הראשונה: Sverdlovskaya zheleznaya doroga. זה אומר שצילמת את נקודת המפגש בין שתי מחלקות של המסילה, בקילומטר 2553 (בצד ימין למטה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה