מנחה לפני יום נורא

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנחה לפני יום נורא

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
 

Golf Bravo

New member
פרברית?

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
פרברית?
רכבת נוסעים מקומית העושה דרכה לאומסק.
 

Golf Bravo

New member
Nazyvayevsk

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
Nazyvayevsk
עברנו בתחנה הזו מבלי לעצור ולכן לא הצלחתי לתפוס תמונה טובה יותר של הקטר היפיפה הזה. זוהי עיירה קטנה (כ-11 אלף תושבים) במחוז אומסק, אשר תושביה נוטשים אותה אט אט (לפחות לפי מפקדי האוכלוסין במקום), עם תחנת רכבת מפוארת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אגלה לך סוד קטן:

Nazyvayevsk
עברנו בתחנה הזו מבלי לעצור ולכן לא הצלחתי לתפוס תמונה טובה יותר של הקטר היפיפה הזה. זוהי עיירה קטנה (כ-11 אלף תושבים) במחוז אומסק, אשר תושביה נוטשים אותה אט אט (לפחות לפי מפקדי האוכלוסין במקום), עם תחנת רכבת מפוארת.
אגלה לך סוד קטן:
לא רק את העיירה הזו נוטשים.
רוב רובם של המחוזות המרוחקים של רוסיה סובלים מרמה כזו או אחת של הגירה שלילית.
אלפי כפרים ועיירות עומדים נטושים כערי רפאים ואף הערים הגולות יותר סובלות מתופעה זו. הסיבה י פשוטה מחסור בתעסוקה וחוסר אטרקטיביות לצעירים.
רובן של הערים והכפרים הללו נבנו סביב התעשיות הכבדות של ברית המועצות. עם התפרקותה של בריה"מ הופרטו ונסגרו חלקן הגדול ש תשלובות הענק או שפעילותן צומצמה מאוד.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אגב, מה שמאוד עצוב

אגלה לך סוד קטן:
לא רק את העיירה הזו נוטשים.
רוב רובם של המחוזות המרוחקים של רוסיה סובלים מרמה כזו או אחת של הגירה שלילית.
אלפי כפרים ועיירות עומדים נטושים כערי רפאים ואף הערים הגולות יותר סובלות מתופעה זו. הסיבה י פשוטה מחסור בתעסוקה וחוסר אטרקטיביות לצעירים.
רובן של הערים והכפרים הללו נבנו סביב התעשיות הכבדות של ברית המועצות. עם התפרקותה של בריה"מ הופרטו ונסגרו חלקן הגדול ש תשלובות הענק או שפעילותן צומצמה מאוד.
אגב, מה שמאוד עצוב
זה שיש לכך השפעה ישירה על רשת הרכבות הרוסית:
שלוחות תעשייתיות רבות - חלקן מסועפות וארוכות מאוד נסגרות בזו אחר זו. גם שלוחות שרתו תחנות נוסעים נסגרות או שהשרות אליהן מצטמצם ומיובש. עיירות קטנות רבות שורתו ע"י שלוחת מסילה צרה (750 מ"מ) שרובן הגדול כבר חדל להתקיים. מדובר בעיקר בשלוחות אשר שרתו את תעשיית היערנות והכבול - שהפקתו כחומר גלם הופסקה כמעט לחלוטין.
 

Golf Bravo

New member
ליובינסקיה?

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
ליובינסקיה?
אם הצלחתי לפענח נכון את השלט. עוד תחנה יפה לאורך הדרך מזרחה לאומסק. בקושי איתרתי את הישוב על המפה, אך לא הצלחתי למצוא פרטים נוספים עליו זולת העובדה שהוא שוכן בנפה בעלת שם זהה.
כשמחפשים פרטים על המקומות האלה מתגלה האופי המתעתע של חשיפה אליהם בעיצומו של קיץ קצרצר, כאשר הכל פורח ומלבלב סביב, השמים בהירים ואנשים מסתובבים בחולצות קצרות (הטמפרטורה ביום בסביבות 16 או 18 מעלות). מצאתי תמונות של התחנה הזו בחורף וסביבה ערימות שלג בגובה מטרים בשעה שהטמפרטורה בסביבות מינוס 30... נסיעה ברכבת הטרנס-סיבירית בחורף היא חוויה מסוג אחר לגמרי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אכן כך

ליובינסקיה?
אם הצלחתי לפענח נכון את השלט. עוד תחנה יפה לאורך הדרך מזרחה לאומסק. בקושי איתרתי את הישוב על המפה, אך לא הצלחתי למצוא פרטים נוספים עליו זולת העובדה שהוא שוכן בנפה בעלת שם זהה.
כשמחפשים פרטים על המקומות האלה מתגלה האופי המתעתע של חשיפה אליהם בעיצומו של קיץ קצרצר, כאשר הכל פורח ומלבלב סביב, השמים בהירים ואנשים מסתובבים בחולצות קצרות (הטמפרטורה ביום בסביבות 16 או 18 מעלות). מצאתי תמונות של התחנה הזו בחורף וסביבה ערימות שלג בגובה מטרים בשעה שהטמפרטורה בסביבות מינוס 30... נסיעה ברכבת הטרנס-סיבירית בחורף היא חוויה מסוג אחר לגמרי.
אכן כך
צריך לזכור שחלון הזמן הקייצי קצר מאוד. בשאר ימות השנה הנוף שונה בתכלית. ואם מצפינים מעט אל עבר חוג הקוטב אזי גם אור יום לא תראה שם במשך חצי שנה.
 

easylivin

New member
בשביל זה צריכים להצפין לא מעט אלא די הרבה.

אכן כך
צריך לזכור שחלון הזמן הקייצי קצר מאוד. בשאר ימות השנה הנוף שונה בתכלית. ואם מצפינים מעט אל עבר חוג הקוטב אזי גם אור יום לא תראה שם במשך חצי שנה.
בשביל זה צריכים להצפין לא מעט אלא די הרבה.
זאת טעות נפוצה לחשוב שהמסילה הטרנס-סיבירית היא "צפונית, קפואה" וכדומה. לא רק שאין שם אדמה קפואה (בקשר להודעה אחרת בשרשור), אלא שאדמה כזאת מתחילה כמה מאות ק"מ צפונה מהנקודה הכי צפונית של המסילה. למשל נובוסיבירסק נמצאת באותו קו רוחב כמו מוסקבה בערך. נכון, החורפים שם קרים יותר, אבל בקיץ הטמפרטורות מגיעות ל-30 מעלות ולא צריכים להפריז בתיאורים. "סיביר הקפואה" היא לא החלק שבו עוברת המסילה, אלא צפונה-צפונה משם.

וחוג הקוטב, שאליו התכוונת בהודעה זו ("לא תראה אור יום חצי שנה" וכולי), עובר בכלל בקו רוחב 66. זה יותר מ-1000 ק"מ צפונית ליקטרינבורג! וכ-900 ק"מ צפונה מקירוב...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ברור

בשביל זה צריכים להצפין לא מעט אלא די הרבה.
זאת טעות נפוצה לחשוב שהמסילה הטרנס-סיבירית היא "צפונית, קפואה" וכדומה. לא רק שאין שם אדמה קפואה (בקשר להודעה אחרת בשרשור), אלא שאדמה כזאת מתחילה כמה מאות ק"מ צפונה מהנקודה הכי צפונית של המסילה. למשל נובוסיבירסק נמצאת באותו קו רוחב כמו מוסקבה בערך. נכון, החורפים שם קרים יותר, אבל בקיץ הטמפרטורות מגיעות ל-30 מעלות ולא צריכים להפריז בתיאורים. "סיביר הקפואה" היא לא החלק שבו עוברת המסילה, אלא צפונה-צפונה משם.

וחוג הקוטב, שאליו התכוונת בהודעה זו ("לא תראה אור יום חצי שנה" וכולי), עובר בכלל בקו רוחב 66. זה יותר מ-1000 ק"מ צפונית ליקטרינבורג! וכ-900 ק"מ צפונה מקירוב...
ברור
לא התכוונתי לטראנסיב עצמו, אלא למסילות בצפון הרחוק בכללי.
 

Golf Bravo

New member
מגדלים

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
מגדלים
מגדלי תצפית (איתות?) מלווים את המסילה הטרנס-סיבירית לכל אורכה. רוב המגדלים שראיתי בנויים מלבנים אדומות ועיצובם דומה. חלקם בנויים מעץ. רובם נראו נטושים, בראש חלקם היו אנטנות.
 

easylivin

New member
מגדל מים לשעבר. כמו רוב המגדלים שראית

מגדלים
מגדלי תצפית (איתות?) מלווים את המסילה הטרנס-סיבירית לכל אורכה. רוב המגדלים שראיתי בנויים מלבנים אדומות ועיצובם דומה. חלקם בנויים מעץ. רובם נראו נטושים, בראש חלקם היו אנטנות.
מגדל מים לשעבר. כמו רוב המגדלים שראית
לאורך המסילה, זהו מגדל מים ששימש בעבר למילוי קטרי הקיטור. רוב המגדלים האלה עומדים היום נטושים, ולא נהרסים רק בגלל ערכם ההיסטורי.
 

משה343

New member
הבית של המומינים


מגדלים
מגדלי תצפית (איתות?) מלווים את המסילה הטרנס-סיבירית לכל אורכה. רוב המגדלים שראיתי בנויים מלבנים אדומות ועיצובם דומה. חלקם בנויים מעץ. רובם נראו נטושים, בראש חלקם היו אנטנות.
הבית של המומינים
 

Golf Bravo

New member
עוד מגדל

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
עוד מגדל
בדרך לאומסק. לשפץ מגדל כזה ולהכשיר דירה קטנה בקומה העליונה יכול להיות חלום, לפחות בקיץ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כמו שאריק כתב

עוד מגדל
בדרך לאומסק. לשפץ מגדל כזה ולהכשיר דירה קטנה בקומה העליונה יכול להיות חלום, לפחות בקיץ.
כמו שאריק כתב
צריך לזכור שהמסילה הזו נסללה במאה ה-19 ורובן של העיירות, בהן חלפת עוד לא היו קיימות או מפותחות. למעשה רבות מהן התפתחו סביב המגדלים הללו שהיו תחנות מילוי מים ופחם לקטרים לאורך המסילה.
 

Golf Bravo

New member
מסילאים

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
מסילאים
לאורך כל הנסיעה, גם במקומות שנראים נידחים ורחוקים מכל ישוב, רואים מסילאים בעבודה. אני משער שאת רוב עבודות התחזוקה בסיביר מרכזים לחודשי הקיץ הקצר, כיוון שביצוע עבודות כאלה בחורף ודאי מסוכנות מאד לעובדים. ככל הנראה חוקי העבודה ליד המסילה מחייבים את הפסקת העבודה והזדקפות העובד בעת מעבר רכבת, בשביל חלקם זה נראה כמו הפסקה מבורכת.
 

easylivin

New member
את אלפי הק"מ של המסילה צריכים לתחזק לאורך כל

מסילאים
לאורך כל הנסיעה, גם במקומות שנראים נידחים ורחוקים מכל ישוב, רואים מסילאים בעבודה. אני משער שאת רוב עבודות התחזוקה בסיביר מרכזים לחודשי הקיץ הקצר, כיוון שביצוע עבודות כאלה בחורף ודאי מסוכנות מאד לעובדים. ככל הנראה חוקי העבודה ליד המסילה מחייבים את הפסקת העבודה והזדקפות העובד בעת מעבר רכבת, בשביל חלקם זה נראה כמו הפסקה מבורכת.
את אלפי הק"מ של המסילה צריכים לתחזק לאורך כל
חודשי השנה. גם בחורף יש הרבה מה לעשות (למעשה את כל מה שעושים בקיץ, בנוסף לפינוי השלג). תעבורת המטענים בחורף לא פוחתת ואין שום הנחות. כמו שאומרים: No pain, no gain.
 

משה343

New member
No pain, no train


את אלפי הק"מ של המסילה צריכים לתחזק לאורך כל
חודשי השנה. גם בחורף יש הרבה מה לעשות (למעשה את כל מה שעושים בקיץ, בנוסף לפינוי השלג). תעבורת המטענים בחורף לא פוחתת ואין שום הנחות. כמו שאומרים: No pain, no gain.
No pain, no train
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה