מנחה לפני יום נורא

מצב
הנושא נעול.
או בעברית אין עבודה אין לחם!

את אלפי הק"מ של המסילה צריכים לתחזק לאורך כל
חודשי השנה. גם בחורף יש הרבה מה לעשות (למעשה את כל מה שעושים בקיץ, בנוסף לפינוי השלג). תעבורת המטענים בחורף לא פוחתת ואין שום הנחות. כמו שאומרים: No pain, no gain.
או בעברית אין עבודה אין לחם!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
שני דברים:

מסילאים
לאורך כל הנסיעה, גם במקומות שנראים נידחים ורחוקים מכל ישוב, רואים מסילאים בעבודה. אני משער שאת רוב עבודות התחזוקה בסיביר מרכזים לחודשי הקיץ הקצר, כיוון שביצוע עבודות כאלה בחורף ודאי מסוכנות מאד לעובדים. ככל הנראה חוקי העבודה ליד המסילה מחייבים את הפסקת העבודה והזדקפות העובד בעת מעבר רכבת, בשביל חלקם זה נראה כמו הפסקה מבורכת.
שני דברים:
1. בחלק ממסילות הברזל - אלה המונחות על קפור-עד התחזוקה דווקא צריכה להתבצע רק בחודשי החורף הקרים ביותר כאשר האדמה קפואה. במסילות אלה אין שום אפשרות להחליף קטע מסילה בחודשים החמים כי היא פשוט תתבקע בחורף או תשקע בקיץ הבא.
2. במקומות נידחים אלה המסילאים עובדים במשמרות של חודש כן חודש לא. במהלך המשמרת הם מתגוררים בקרון מסילאים מיוחד מצוייד בכל טוב.
בעבר העליתי שרשור מהרונות הללו: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=159687713
 

Golf Bravo

New member
אומסק

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
אומסק
זוהי העיר השנייה בגודלה בסיביר. אוכלוסייתה מעל מיליון תושבים. צבע הפסטל הזה שבו צבועה התחנה הוא צבעם של רבים ממבני הרכבת באומסק.
מסילת הרכבת מאומסק מזרחה, עד נובוסיבירסק, היא המסילה העמוסה ביותר בעולם ברכבות משא, כך לפחות קובע המדריך שלי למסילה הטרנס-סיבירית.
 

Rubim88

New member
תמונות יפות!

אומסק
זוהי העיר השנייה בגודלה בסיביר. אוכלוסייתה מעל מיליון תושבים. צבע הפסטל הזה שבו צבועה התחנה הוא צבעם של רבים ממבני הרכבת באומסק.
מסילת הרכבת מאומסק מזרחה, עד נובוסיבירסק, היא המסילה העמוסה ביותר בעולם ברכבות משא, כך לפחות קובע המדריך שלי למסילה הטרנס-סיבירית.
תמונות יפות!
רשום שם לפי איזה פרמטר היא העמוסה ביותר?
ידוע לך כמה בערך עולה הנסיעה עד מונגוליה לאדם יחיד?
 

Golf Bravo

New member
תשובות

תמונות יפות!
רשום שם לפי איזה פרמטר היא העמוסה ביותר?
ידוע לך כמה בערך עולה הנסיעה עד מונגוליה לאדם יחיד?
תשובות
המדריך לרכבת הטרנס-סיבירית שבו השתמשתי לא נותן מקור לטענה.
אשר לרכבת לאולן בטור, בירת מונגוליה. יש לך שלוש רכבות בשבוע, בימים שלישי, רביעי וחמישי. כולן יוצאות בשעה 21:35 מתחנת ירוסלבסקי במוסקבה. הרכבת של יום שלישי היא סינית ושתי האחרות רוסיות. אני באופן אישי הייתי נוסע על רכבת רוסית, אם הייתה לי הברירה. מן המעט שראיתי הרכבות הרוסיות נראות טוב יותר מן הסיניות והצוות נראה כאילו בא לעבודה.
אשר למחירים, זו שאלה קצת מכשילה. צריך להשיב: המחיר למי? כאשר רכשתי את כרטיס הרכבת שלי, אתר חברת הרכבות הרוסית אפשר רכישת כרטיסים באינטרנט אך ורק למי שקורא אלפבית קירילי. אחרי שבזבזתי שעות על האתר, העליתי חרס ונכנעתי. פניתי לסוכנות נסיעות ושילמתי "מס" על בורותי בשפה הרוסית. הסוכנות, שכתובתה מטה, היא סוכנות נסיעות רוסית עם סניף בלונדון (שם יושב בחור נחמד וסבלני בשם יורי). המחירים הנוכחים לכרטיסים למונגוליה הם כ-700 דולר לכרטיס במחלקה ראשונה וכ-480 דולר למחלקה שנייה.
עתה גיליתי שחברת הרכבות הרוסית החליטה להסביר פנים גם למי שאינו דובר רוסית ומאפשרת הזמנת כרטיסים גם באנגלית. הדבר מחייב קודם כל הרשמה באתר שכתובתו מטה. אם יש כרטיסים פנויים, אזי אני מניח שהם יהיו הרבה יותר זולים. אשמח אם תרשם ותברר.
יחד עם זאת, ממה שהבנתי בטרם הנסיעה, הסיכוי למצוא כרטיסים על הקו הזה הם די נמוכים היות וסוכנויות נסיעות קונות חבילות גדולות של כרטיסים ללקוחותיהן (ובכך גם קובעות למעשה את מחיר הכרטיס) ומותירות מעט מאד לרכישה של בודדים.
 

easylivin

New member
זהו, שאפשר להזמין כרטיסים בתוך רוסיה אפילו

תשובות
המדריך לרכבת הטרנס-סיבירית שבו השתמשתי לא נותן מקור לטענה.
אשר לרכבת לאולן בטור, בירת מונגוליה. יש לך שלוש רכבות בשבוע, בימים שלישי, רביעי וחמישי. כולן יוצאות בשעה 21:35 מתחנת ירוסלבסקי במוסקבה. הרכבת של יום שלישי היא סינית ושתי האחרות רוסיות. אני באופן אישי הייתי נוסע על רכבת רוסית, אם הייתה לי הברירה. מן המעט שראיתי הרכבות הרוסיות נראות טוב יותר מן הסיניות והצוות נראה כאילו בא לעבודה.
אשר למחירים, זו שאלה קצת מכשילה. צריך להשיב: המחיר למי? כאשר רכשתי את כרטיס הרכבת שלי, אתר חברת הרכבות הרוסית אפשר רכישת כרטיסים באינטרנט אך ורק למי שקורא אלפבית קירילי. אחרי שבזבזתי שעות על האתר, העליתי חרס ונכנעתי. פניתי לסוכנות נסיעות ושילמתי "מס" על בורותי בשפה הרוסית. הסוכנות, שכתובתה מטה, היא סוכנות נסיעות רוסית עם סניף בלונדון (שם יושב בחור נחמד וסבלני בשם יורי). המחירים הנוכחים לכרטיסים למונגוליה הם כ-700 דולר לכרטיס במחלקה ראשונה וכ-480 דולר למחלקה שנייה.
עתה גיליתי שחברת הרכבות הרוסית החליטה להסביר פנים גם למי שאינו דובר רוסית ומאפשרת הזמנת כרטיסים גם באנגלית. הדבר מחייב קודם כל הרשמה באתר שכתובתו מטה. אם יש כרטיסים פנויים, אזי אני מניח שהם יהיו הרבה יותר זולים. אשמח אם תרשם ותברר.
יחד עם זאת, ממה שהבנתי בטרם הנסיעה, הסיכוי למצוא כרטיסים על הקו הזה הם די נמוכים היות וסוכנויות נסיעות קונות חבילות גדולות של כרטיסים ללקוחותיהן (ובכך גם קובעות למעשה את מחיר הכרטיס) ומותירות מעט מאד לרכישה של בודדים.
זהו, שאפשר להזמין כרטיסים בתוך רוסיה אפילו
באמצעות הקופות של Deutsche Bahn. וייתכן שזה יעלה פחות מרכישת כרטיס ישירות מהרכבת הרוסית! מהסיבה הפשוטה שכשרוכשים דרך DB (גם במדינה אחרת), אז כל מיני הנחות גרמניות תופסות והמסים מחושבים אחרת וכו'. כן, לא טעיתי (אבל גם לא ניסיתי בעצמי אלא רק שמעתי): זה נכון גם כשתחנות המוצא והיעד שתיהן נמצאות בתוך רוסיה. וייתכן שאף אפשר יהיה לרכוש כרטיס ישיר מברלין לאולאן-בטאר למרות שאין רכבת ישירה.

השורה התחתונה: הייתי ממליץ לבדוק גם דרך DB ולהשוות למחירים של הרכבת הרוסית, ולא לצאת מנקודת הנחה שזה יעלה פחות.
 

Golf Bravo

New member
רכישה באמצעות חברות רכבות אחרות

תשובות
המדריך לרכבת הטרנס-סיבירית שבו השתמשתי לא נותן מקור לטענה.
אשר לרכבת לאולן בטור, בירת מונגוליה. יש לך שלוש רכבות בשבוע, בימים שלישי, רביעי וחמישי. כולן יוצאות בשעה 21:35 מתחנת ירוסלבסקי במוסקבה. הרכבת של יום שלישי היא סינית ושתי האחרות רוסיות. אני באופן אישי הייתי נוסע על רכבת רוסית, אם הייתה לי הברירה. מן המעט שראיתי הרכבות הרוסיות נראות טוב יותר מן הסיניות והצוות נראה כאילו בא לעבודה.
אשר למחירים, זו שאלה קצת מכשילה. צריך להשיב: המחיר למי? כאשר רכשתי את כרטיס הרכבת שלי, אתר חברת הרכבות הרוסית אפשר רכישת כרטיסים באינטרנט אך ורק למי שקורא אלפבית קירילי. אחרי שבזבזתי שעות על האתר, העליתי חרס ונכנעתי. פניתי לסוכנות נסיעות ושילמתי "מס" על בורותי בשפה הרוסית. הסוכנות, שכתובתה מטה, היא סוכנות נסיעות רוסית עם סניף בלונדון (שם יושב בחור נחמד וסבלני בשם יורי). המחירים הנוכחים לכרטיסים למונגוליה הם כ-700 דולר לכרטיס במחלקה ראשונה וכ-480 דולר למחלקה שנייה.
עתה גיליתי שחברת הרכבות הרוסית החליטה להסביר פנים גם למי שאינו דובר רוסית ומאפשרת הזמנת כרטיסים גם באנגלית. הדבר מחייב קודם כל הרשמה באתר שכתובתו מטה. אם יש כרטיסים פנויים, אזי אני מניח שהם יהיו הרבה יותר זולים. אשמח אם תרשם ותברר.
יחד עם זאת, ממה שהבנתי בטרם הנסיעה, הסיכוי למצוא כרטיסים על הקו הזה הם די נמוכים היות וסוכנויות נסיעות קונות חבילות גדולות של כרטיסים ללקוחותיהן (ובכך גם קובעות למעשה את מחיר הכרטיס) ומותירות מעט מאד לרכישה של בודדים.
רכישה באמצעות חברות רכבות אחרות
בהחלט ראוי לבדוק את האפשרות הזו. איתי על הרכבת היו נוסעים רבים שנסעו לאולן בטור, רובם הגיעו ברכבות למוסקבה מערים שונות במערב אירופה (לונדון, אמסטרדם, אוסלו) אבל לא ביררתי עימם כיצד רכשו את הכרטיס לקטע הנסיעה הזה.
 

Golf Bravo

New member
בתחנת אומסק

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
בתחנת אומסק
הגשר המקורה בין הרציפים מרמז על מה שמתחולל כאן מדי חורף. טמפרטורה ממוצעת בחודש דצמבר: מינוס 18, מספר ממוצע של ימי שלג בחודש: 27. ינואר: מינוס 20.5, מספר ימי שלג: 27...
אין לי מושג מה זו המגילה הכתובה מעל פתח המדרגות.
 

easylivin

New member
פירוש הכתובת:

בתחנת אומסק
הגשר המקורה בין הרציפים מרמז על מה שמתחולל כאן מדי חורף. טמפרטורה ממוצעת בחודש דצמבר: מינוס 18, מספר ממוצע של ימי שלג בחודש: 27. ינואר: מינוס 20.5, מספר ימי שלג: 27...
אין לי מושג מה זו המגילה הכתובה מעל פתח המדרגות.
פירוש הכתובת:
"נוסעים, שימו לב! המעבר דרך הסבסבות הן בכניסה והן ביציאה מתבצע באמצעות כרטיסי הנסיעה בלבד". הכתובת מרמזת שהרציפים הם של הרכבות הפרבריות, וגם הרכבת הפרברית החולפת מחזקת את ההשערה.
 

משה343

New member
המגילה = עשרת הדברות לצלמי


בתחנת אומסק
הגשר המקורה בין הרציפים מרמז על מה שמתחולל כאן מדי חורף. טמפרטורה ממוצעת בחודש דצמבר: מינוס 18, מספר ממוצע של ימי שלג בחודש: 27. ינואר: מינוס 20.5, מספר ימי שלג: 27...
אין לי מושג מה זו המגילה הכתובה מעל פתח המדרגות.
המגילה = עשרת הדברות לצלמי
 

Golf Bravo

New member
המגילה

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
המגילה
אולי בתקריב הזה ניתן לקרוא את הכתובת. בין המסילות ניתן לראות את צנרת המים המאפיינת תחנות רכבת גדולות בהן עוצרות רכבות למרחקים ארוכים. אף שחלפו הימים בהם הקטרים נזקקו למילוי הדוודים, יש עדיין צורך למלא את מיכלי המים של קרונות הנוסעים ברכבות לטווח ארוך. לפחות פעם ביום, בתחנות שבהן הייתה עצירה ארוכה יותר, חוברה צנרת דומה לזו לפתחי מיכלי המים. למעט פעם אחת, למשך כשעתיים, היו מים זורמים בתאי הרחצה ובשירותים.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
תוספת:

המגילה
אולי בתקריב הזה ניתן לקרוא את הכתובת. בין המסילות ניתן לראות את צנרת המים המאפיינת תחנות רכבת גדולות בהן עוצרות רכבות למרחקים ארוכים. אף שחלפו הימים בהם הקטרים נזקקו למילוי הדוודים, יש עדיין צורך למלא את מיכלי המים של קרונות הנוסעים ברכבות לטווח ארוך. לפחות פעם ביום, בתחנות שבהן הייתה עצירה ארוכה יותר, חוברה צנרת דומה לזו לפתחי מיכלי המים. למעט פעם אחת, למשך כשעתיים, היו מים זורמים בתאי הרחצה ובשירותים.
תוספת:
שימו לב שצנרת המים עצמה נמצאת מתחת לאדמה ואינה חשופה. הסיבה, נראה לי, ברורה: הדבר נועד כדי למנוע קפיאת המים בחורף.
לעומת זאת, אם שמתם לב - בשטחי התחנות יש הרבה צינורות כחולים בין המסילות. אלה צינורות אוויר דחוס לתפעול המפלגים וכן לצורך אספקת אוויר דחוס למערכות הבילום של הקרונות במגרשי העריכה.
במקרים מסויימים האוויר הדחוס מחומם לצורך הפשרת המפלגים.
 

Golf Bravo

New member
מפגש כביש-מסילה באומסק

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
מפגש כביש-מסילה באומסק
ניתן לנסות וללמוד על אופיו של מקום ותושביו מהתבוננות במפגש אקראי שכזה.
 

Golf Bravo

New member
קטר עיתוק

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
קטר עיתוק
אי שם ליד אומסק. במקום חצר עיתוקים ענקית.
 

Golf Bravo

New member
רכבת עבודה

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
רכבת עבודה
לאורך הדרך ראיתי מספר גדול של רכבות עבודה ארוכות. מכונות ענק לסינון רבד, מבטשות, קרונות פתוחים ועליהם טרקטורים גדולים, קרונות שינה לעובדים, כולם רתומים זה לזה, בדרכם לעבודה. במרחקים העצומים הללו של המסילה הטרנס-סיבירית, אין מנוס מלשלוח עובדים לימים רצופים של עבודה בשטח.
 

משה343

New member
מה אלו שני המיכלים הגדולים ?

רכבת עבודה
לאורך הדרך ראיתי מספר גדול של רכבות עבודה ארוכות. מכונות ענק לסינון רבד, מבטשות, קרונות פתוחים ועליהם טרקטורים גדולים, קרונות שינה לעובדים, כולם רתומים זה לזה, בדרכם לעבודה. במרחקים העצומים הללו של המסילה הטרנס-סיבירית, אין מנוס מלשלוח עובדים לימים רצופים של עבודה בשטח.
מה אלו שני המיכלים הגדולים ?
 

Golf Bravo

New member
קטרים חשמליים

מנחה לפני יום נורא
החיים על הפסים נכנסים במהירות לשגרה מבורכת. לאחר שמתרעננים הולכים לבקר את הסמובר ולמלא התרמוס, בדרך אומרים בוקר טוב לאיש הצוות התורן, השרוע על מיטתו וצופה בסרט אימה סיני (לפחות כך נראות תמיד פניו). עם כוס קפה ביד, יוצאים למסדרון ועומדים בחלון הפתוח לצפות בנוף. ניגשים ללוח הזמנים התלוי במסדרון, מתעניינים בתחנה הקרובה, משוחחים עם השכנים לנסיעה ושוב מתעמקים בנוף וברכבות החולפות על פנינו ומצלמים הרבה. חוטפים תנומה עצלה בשעת צהריים ושותים תה עם השכנים האנגלים בארבע אחה"צ לפי שעון מקומי או מוסקבאי. בתחנות מנסים לעלות על רשת WiFi פתוחה כדי לשלוח ד"ש עם תמונה הביתה. בדרך זו גילינו שחלק מן הרכבות הרוסיות מרושתות. כך חולף לו היום בנעימים. עם רדת החשיכה אני קורא את מכסת הדפים שהקצבתי לעצמי ב"שתיים דובים", כדי שהספר יחזיק מעמד עד בייג'ינג ונרדם לשנת ישרים עם הצלילים הנהדרים של רכבת בתנועה.

אין לי מושג מהו השלט המפואר הזה אי-שם בין אישים לאומסק.

בינתיים העליתי עוד כמה סרטונים לרשת, אם מישהו הצליח לצפות בהם, אשמח לדעת על כך. מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (Full resolution).
קטרים חשמליים
ממגוון סוגים וגוונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה