מנחה לחג

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
תזכורת שאנחנו עדיין ברוסיה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תזכורת שאנחנו עדיין ברוסיה
לאורך אלפי ק"מ מפגשי כביש-מסילה נבנו בתבנית דומה מאד, כולל כלוב הסורגים.
 

Golf Bravo

New member
ומצד שני

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
ומצד שני
את הגדר שהייתה תלויה על העמודים מישהו כנראה לקח הביתה והפרות המשוטטות סמוך למסילה היו אדישות לחלוטין לצפירות הקטר.
 

Golf Bravo

New member
תחנת גבול

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תחנת גבול
נאושקי היא העצירה האחרונה של הרכבת הטרנס-מונגולית בתחומי רוסיה שבה ניתן לרדת ולשוטט בסביבה. מעבר גבולות ברכבת, במיוחד בין מדינות המקפידות על הדגשת המפריד ביניהן (ולא המאחד) הוא תהליך איטי, חלקו טקסי, (או כמו שמאיר אריאל כתב: "אני נכנס לאט עם הרבה טקס בישבן...") שבו כל צד מבקש להבהיר לנוסעים היכן הוא נמצא ואת החשיבות והרצינות של מעבר הגבול המדיני. זוהי אולי הזירה היחידה שבה המונגולים, כפי שנוכחתי כמה שעות אח"כ, יכולים להתחרות ברוסים בכוחות הוגנים.
לאחר שהרכבת עצרה בתחנת נאושקי יצאה לרציף חבורה גדולה של קציני ביקורת גבולות רוסיים, לבושים מדים מעומלנים וחבושים בכובעים ענקיים. כל קצין ביקורת גבולות היה מלווה בחייל. אליהם נילווה גם הכלבן, עם כלב גישוש, שאף הוא חלק בלתי נפרד מן התפאורה של מעבר גבול. בקצות הרכבת ניצבו חיילים צופים אשר סרקו את הרכבת מבחוץ ווידאו שאיש לא מנסה להתחבא מתחת לקרונות.
 

Golf Bravo

New member
נאושקי

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
נאושקי
מציגה בגאווה את הדגל הרוסי. לאחר שהמתנו כשעה להשבת הדרכונים יכולנו לצאת לטייל מעט בעיירה הזו. נדמה היה שנוסעי הרכבות החולפים כאן בין מונגוליה לרוסיה הם המבקרים היחידים שמטריחים עצמם אל המכולת המקומית.
 

Golf Bravo

New member
המתנה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
המתנה
לאחר שהעלו את כולנו לרכבת המשכנו להמתין בדממה למעלה משעה בתחנה, שנראתה נטושה לחלוטין, עד אשר שקעה השמש ובעלטה התחלנו עושים את הדרך הקצרה לגבול המונגולי. כלב התחנה הזה, הישן על הרציף, עבר לאורך כל הרכבת, מביט בחלונות ומחפש שמישהו יזרוק לו פירור. הסבלנות השתלמה לו ולאחר ששבע, השתרע לו באמצע הרציף ונרדם.
 

Golf Bravo

New member
אחרונה להיום - מגרש משחקים

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
אחרונה להיום - מגרש משחקים
בדרך שבין אולן אודה לנאושקי חלפנו על פני חבורת הילדים הזו.
עד כאן הפרק הרוסי. אני מקווה שבהמשך החג אמצא זמן להביא מעט מן המסע במונגוליה ובסין.
חג שמח לכולם.
 

easylivin

New member
כרגיל, מרתק! מצפה להמשך.

אחרונה להיום - מגרש משחקים
בדרך שבין אולן אודה לנאושקי חלפנו על פני חבורת הילדים הזו.
עד כאן הפרק הרוסי. אני מקווה שבהמשך החג אמצא זמן להביא מעט מן המסע במונגוליה ובסין.
חג שמח לכולם.
כרגיל, מרתק! מצפה להמשך.
 

stratomaximus

New member
תמונה שמדגימה יפה את ההרכב האתני של האיזור

אחרונה להיום - מגרש משחקים
בדרך שבין אולן אודה לנאושקי חלפנו על פני חבורת הילדים הזו.
עד כאן הפרק הרוסי. אני מקווה שבהמשך החג אמצא זמן להביא מעט מן המסע במונגוליה ובסין.
חג שמח לכולם.
תמונה שמדגימה יפה את ההרכב האתני של האיזור
מצד ימין ילד בוריאטי בעל תווי פנים מונגוליים, ומצד שמאל ילד בלונדיני שנראה סלאבי לחלוטין.
 

alondr

New member
שרשור מעניין ותמונות מעולות

אחרונה להיום - מגרש משחקים
בדרך שבין אולן אודה לנאושקי חלפנו על פני חבורת הילדים הזו.
עד כאן הפרק הרוסי. אני מקווה שבהמשך החג אמצא זמן להביא מעט מן המסע במונגוליה ובסין.
חג שמח לכולם.
שרשור מעניין ותמונות מעולות
מחכה כבר למנה הבאה
 

alonsit1

New member
מונגוליה היפה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
מונגוליה היפה
אחלה נוף.
 

easylivin

New member
הגבלת שיפוע לרכבות סופר-כבדות...

הלולאה נראית לגמרי מיותרת...
הגבלת שיפוע לרכבות סופר-כבדות...
ואפילו עם השיפוע הזה נאלצים לפעמים להשתמש בקטרים דוחפים. בישראל יש לולאות דומות באזור דימונה מאותה הסיבה.
 

alantan

New member
וגם מאפשר לנהג להגיע במהירות לסוף הרכבת אם

הגבלת שיפוע לרכבות סופר-כבדות...
ואפילו עם השיפוע הזה נאלצים לפעמים להשתמש בקטרים דוחפים. בישראל יש לולאות דומות באזור דימונה מאותה הסיבה.
וגם מאפשר לנהג להגיע במהירות לסוף הרכבת אם
נדרש לכך...
 

stratomaximus

New member
תודה רבה! מדהים כמו תמיד.

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תודה רבה! מדהים כמו תמיד.
 
תודה!

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תודה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה!!

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תודה רבה!!
 

בועז ל

New member
בראבו


מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
בראבו

תודה רבה, GB, על עוד פרק מרחיב את הדעת מהמסע המרתק שעברת. אני חייב להסיר בפניך את הכובע על הספורטיביות שגיליתם, אתה ורעייתך, כשקיבלתם את ההחלטה לצאת למסע מעין זה.
 

מיכה ס

New member
כרגיל מעניין ומרתק. לחובבי הטיולים מידי פעם

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
כרגיל מעניין ומרתק. לחובבי הטיולים מידי פעם
יוצאים טיולים מאורגנים לאיזור בייקל בהדרכת גילי חסקין. כאן מובא מסלולו של הטיול האחרון בליווי תמונות שיצא לא מכבר
 

alantan

New member
תודה רבה לך על פרק מרתק נוסף, מחכה בקוצר רוח

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תודה רבה לך על פרק מרתק נוסף, מחכה בקוצר רוח
לפרק הבא!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה