מנחה לחג שמח

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
מוסקוה<>קירוב!

וצבעוניות
זו מובילה נוסעים ל/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91_" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91_(%D7%A2%D7%99%D7%A8)" rel="nofollow" target="blank">קירוב, רק 958 ק"מ מתחנה זו, ממש מעבר לפינה.
על הרציף הפתוח הסמוך לרציפים הסגורים, תנועה ערה של עשרות אנשים ההולכים לקצהו המרוחק של הרציף, הרחק מעיני פקחי התחנה, קופצים אל המסילה וחוצים אל הרציפים הסגורים. התפלאתי לראות את ממדי ההתפלחות הזו.
מוסקוה<>קירוב!
 

yazzon

New member
סיווג הרכבות ברוסיה

וצבעוניות
זו מובילה נוסעים ל/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91_" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91_(%D7%A2%D7%99%D7%A8)" rel="nofollow" target="blank">קירוב, רק 958 ק"מ מתחנה זו, ממש מעבר לפינה.
על הרציף הפתוח הסמוך לרציפים הסגורים, תנועה ערה של עשרות אנשים ההולכים לקצהו המרוחק של הרציף, הרחק מעיני פקחי התחנה, קופצים אל המסילה וחוצים אל הרציפים הסגורים. התפלאתי לראות את ממדי ההתפלחות הזו.
סיווג הרכבות ברוסיה
במדינה קיים (יותר נכון נשאר) סיווג מסוים של רכבות לפי "נוחות". הרכבות הנוחות ביותר לרוב בעלות שפה ויזואלית ייחודית כגון צביעה של הקרונות (כולל "שם" של הקו על קרון), סמל ייחודי, המדים של הצוות ועוד. במקרה הזה, הרכבת שצילמת מבצעת את הקו "וויאטקה". קו הרכבות הטראנסיביריות הנוחות ביותר נקראה "רוסיה" (מוסקה - וולדיווסטוק)
 

Golf Bravo

New member
רכבת מס' 4

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
רכבת מס' 4
ממוסקבה לבייג'ינג מופעלת על ידי חברת הרכבות הסינית. הקרונות נראה לי ישנים וצנועים יותר מקרונות הרכבת הרוסית לוולדיווסטוק, שאותם ראיתי בחטף בדרך.
 
מצחיק לראות מונגולית.

רכבת מס' 4
ממוסקבה לבייג'ינג מופעלת על ידי חברת הרכבות הסינית. הקרונות נראה לי ישנים וצנועים יותר מקרונות הרכבת הרוסית לוולדיווסטוק, שאותם ראיתי בחטף בדרך.
מצחיק לראות מונגולית.
 

down under

New member
הטעות אם קוראים אותה יוצא בזזין, לא?

ומסתבר שיש טעות על הקרון!
צריך להיות Бээжин ולא Бззжин.
https://mn.wikipedia.org/wiki/Бээжин
הטעות אם קוראים אותה יוצא בזזין, לא?
הכתב הקרילי העליון זה רוסית או התחתון?

בקיצור, באיזו שפה עדיין קוראים לבייג'ין בשם פקין (או פקינג)?
בתור ילד קטן אני זוכר את השם הזה גם בעברית אבל כבר בערך 30 שנה או יותר
שאומרים בארץ בייג'ין (או בייג'ינג) לבירה הסינית.
 
העליון ברוסית, התחתון במונגולית.

הטעות אם קוראים אותה יוצא בזזין, לא?
הכתב הקרילי העליון זה רוסית או התחתון?

בקיצור, באיזו שפה עדיין קוראים לבייג'ין בשם פקין (או פקינג)?
בתור ילד קטן אני זוכר את השם הזה גם בעברית אבל כבר בערך 30 שנה או יותר
שאומרים בארץ בייג'ין (או בייג'ינג) לבירה הסינית.
העליון ברוסית, התחתון במונגולית.
ברוסית קוראים לבייג'ינג "פקין". לגבי שמות ערים בסין ובקוריאה יש עוד כמה הבדלים בין המקובל במערב למקובל ברוסיה.
 
מונגולית בכתיב קירילי, יש להם גם כתב מקורי

העליון ברוסית, התחתון במונגולית.
ברוסית קוראים לבייג'ינג "פקין". לגבי שמות ערים בסין ובקוריאה יש עוד כמה הבדלים בין המקובל במערב למקובל ברוסיה.
מונגולית בכתיב קירילי, יש להם גם כתב מקורי
אגב בסינית זה נשמע דומה ל: ביי-ג'ינג- או-לן-בא-טואו מו-ס-קה
 
פקינג זה בתעתוק של קנטונית

הטעות אם קוראים אותה יוצא בזזין, לא?
הכתב הקרילי העליון זה רוסית או התחתון?

בקיצור, באיזו שפה עדיין קוראים לבייג'ין בשם פקין (או פקינג)?
בתור ילד קטן אני זוכר את השם הזה גם בעברית אבל כבר בערך 30 שנה או יותר
שאומרים בארץ בייג'ין (או בייג'ינג) לבירה הסינית.
פקינג זה בתעתוק של קנטונית
בייגינג זה מסינית מנדרינית (מה שנקרא בעולם סינית) , קנטונית מדוברת בגואגנג דונג שבדרום סין.
 

אלון 58

New member
דרך בירת מונגוליה...: אולאן-בטאר !!!

רכבת מס' 4
ממוסקבה לבייג'ינג מופעלת על ידי חברת הרכבות הסינית. הקרונות נראה לי ישנים וצנועים יותר מקרונות הרכבת הרוסית לוולדיווסטוק, שאותם ראיתי בחטף בדרך.
דרך בירת מונגוליה...: אולאן-בטאר !!!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
הקרונות הם אותם קרונות מתוצרת סובייטית.

רכבת מס' 4
ממוסקבה לבייג'ינג מופעלת על ידי חברת הרכבות הסינית. הקרונות נראה לי ישנים וצנועים יותר מקרונות הרכבת הרוסית לוולדיווסטוק, שאותם ראיתי בחטף בדרך.
הקרונות הם אותם קרונות מתוצרת סובייטית.
 

Golf Bravo

New member
חוגון פטנט

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
חוגון פטנט
מפעיל דינמו להפקת חשמל. למרות זאת, כמעט ולא חשתי בשינויים במתח גם בשעה שהרכבת עמדה בתחנות, ואפילו בעת החלפת החוגונים בגבול סין.
 
לא פטנט חדש

חוגון פטנט
מפעיל דינמו להפקת חשמל. למרות זאת, כמעט ולא חשתי בשינויים במתח גם בשעה שהרכבת עמדה בתחנות, ואפילו בעת החלפת החוגונים בגבול סין.
לא פטנט חדש
גם בארץ היו בעבר (לפחות מאז שנות ה-20) כל קרונות הנוסעים מצויידים בדינמואים, עד שהתחלנו להשתמש בקרונות גנרטור.

הדינמואים לא מפעילים ישירות את התאורה, אלא טוענים סוללות/מצברים, וכך עדיין יש חשמל בזמן עמידה בתחנות וכיו"ב
 

Golf Bravo

New member
ספינה על מסילה

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
ספינה על מסילה
צוות הרכבת כולל שני אנשי צוות לכל קרון, המתחלקים בשתי משמרות לאורך היממה ושני "קפטנים" לכל הרכבת. על הרכבת גם צוות טכני, הנמצא בין שעות העבודה בקרון טכני משלו. את אחד מהם, העושה רושם מאיים מאד עם הפטיש ארוך הידית, צילמתי על הרציף באחת התחנות. זהו אחד משני המכונאים על הרכבת. אחד מתפקידם הוא לבדוק את כל החוגונים והגלגלים מדי כל תחנה. עוד על הרכבת שני חשמלאים ושני שרברבים.
 

Golf Bravo

New member
בקרון

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
בקרון
זהו קרון מחלקה ראשונה. בקרון 8 תאי שינה ל-16 נוסעים. כל שני תאים מתחלקים בתא רחצה קטן (החלון החלבי). בקרון שלנו ניתן היה לפתוח רק את החלונות במסדרון, ולכן ביליתי בו שעות ארוכות. החלונות של התאים היו מלוכלכים באופן מזעזע כשעלינו לרכבת. מיד השאלתי דלי מים וסמרטוט מאחד מאנשי הצוות וניגשתי למלאכת ניקוי החלון בתאינו, אבל הועלתי מעט מאד. כמות האבק והפיח ברכבת חשמלית הפתיעה אותי.
 

easylivin

New member
דרך מונגוליה נסעתם על דיזל...

בקרון
זהו קרון מחלקה ראשונה. בקרון 8 תאי שינה ל-16 נוסעים. כל שני תאים מתחלקים בתא רחצה קטן (החלון החלבי). בקרון שלנו ניתן היה לפתוח רק את החלונות במסדרון, ולכן ביליתי בו שעות ארוכות. החלונות של התאים היו מלוכלכים באופן מזעזע כשעלינו לרכבת. מיד השאלתי דלי מים וסמרטוט מאחד מאנשי הצוות וניגשתי למלאכת ניקוי החלון בתאינו, אבל הועלתי מעט מאד. כמות האבק והפיח ברכבת חשמלית הפתיעה אותי.
דרך מונגוליה נסעתם על דיזל...
חוץ מזה, ברכבות "פרמיום" רוסיות החלונות נקיים מאוד לרוב. כנראה שהסינים ברכבת הספציפית הזאת לא כל-כך מקפידים על זה. וגם הקרונות ישנים... (וחבל, כי בכל זאת המסלול מושך לא מעט תיירים.)
 

Golf Bravo

New member
דיזל

דרך מונגוליה נסעתם על דיזל...
חוץ מזה, ברכבות "פרמיום" רוסיות החלונות נקיים מאוד לרוב. כנראה שהסינים ברכבת הספציפית הזאת לא כל-כך מקפידים על זה. וגם הקרונות ישנים... (וחבל, כי בכל זאת המסלול מושך לא מעט תיירים.)
דיזל
כל חציית מונגוליה הייתה עם קטרי דיזל, רוב הדרך עם צמד קטרי coco שעשנו באופן מחריד.
 

Golf Bravo

New member
המכשיר החשוב ביותר בקרון

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
המכשיר החשוב ביותר בקרון
הוא הסמובר הניצב בקצהו, סמוך לתאם של אנשי הצוות. להבדיל מניקוי השירותים ושאר המשימות המפרכות, את הסמובר הזה הם הקפידו מאד לתחזק, שהרי גם את ארוחותיהם הם מבשלים במימיו. הסמובר מוסק בפחם וכיוון שהוא אטום לחלוטין, טמפרטורת המים עוברת לעיתים את 100 המעלות. הגישה אליו חופשית לנוסעים. בכל תא יש קומקום שהוא חלק מן הציוד בתא וניתן למלא את הקומקום ככל שחפצים. זהו למעשה מקור מי השתייה היחיד בקרון כיוון שהמים בברזי הרחצה אינם מתאימים לשתייה.
זמן קצר לפני שיצאנו למסע דאגנו להצטייד היטב במזון לשבוע. מול תחנת הרכבת ירוסלבסקי יש סופרמרקט מודרני גדול מאד. עלינו לרכבת עם מיכל גדול של מי שתייה, מרקים בשקית, "מנות חמות" רוסיות (להיט גדול שם ובסין), פירות טריים ויבשים, קפה, חלב עמיד, לחם רוסי גדול וכבד, גבינות וכל מה שינעים את דרכנו. בזכות הסמובר אכן לא חשנו במחסור במזון עד שהגנו לסין (החל מגבול סין הארוחות בקרון המסעדה כלולות במחיר הכרטיס).
 

davidfainshtein

New member
מנהל
בהחלט המכשי הכי חשוב בקרון!

המכשיר החשוב ביותר בקרון
הוא הסמובר הניצב בקצהו, סמוך לתאם של אנשי הצוות. להבדיל מניקוי השירותים ושאר המשימות המפרכות, את הסמובר הזה הם הקפידו מאד לתחזק, שהרי גם את ארוחותיהם הם מבשלים במימיו. הסמובר מוסק בפחם וכיוון שהוא אטום לחלוטין, טמפרטורת המים עוברת לעיתים את 100 המעלות. הגישה אליו חופשית לנוסעים. בכל תא יש קומקום שהוא חלק מן הציוד בתא וניתן למלא את הקומקום ככל שחפצים. זהו למעשה מקור מי השתייה היחיד בקרון כיוון שהמים בברזי הרחצה אינם מתאימים לשתייה.
זמן קצר לפני שיצאנו למסע דאגנו להצטייד היטב במזון לשבוע. מול תחנת הרכבת ירוסלבסקי יש סופרמרקט מודרני גדול מאד. עלינו לרכבת עם מיכל גדול של מי שתייה, מרקים בשקית, "מנות חמות" רוסיות (להיט גדול שם ובסין), פירות טריים ויבשים, קפה, חלב עמיד, לחם רוסי גדול וכבד, גבינות וכל מה שינעים את דרכנו. בזכות הסמובר אכן לא חשנו במחסור במזון עד שהגנו לסין (החל מגבול סין הארוחות בקרון המסעדה כלולות במחיר הכרטיס).
בהחלט המכשי הכי חשוב בקרון!
וכנ"ל מחזיקי הכוסות המיוחדים.
 

Golf Bravo

New member
התא

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
התא
במחלקה הראשונה מורכב משני דרגשי שינה (קומותיים) אשר היו לנו נוחים להפליא, לצידם שולחן קטן. שמיכות, סדינים נקיים, כריות וציפיות, הן חלק מן הציוד בתא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה